Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2011 14:32

Kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om zoveel 'activiteit' te zien hier...
Daarom had ik ook even de behoefte om te delen dat ik er respect voor hebt dat je toch reageert.
Al kan ik me ook voorstellen dat je daar op sommige momenten totaal geen behoefte aan hebt, en ook niet kan aan zien.
't zal toch een beetje up & down zijn lijkt me!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2011 15:12

Vandaag hebben m'n man & schoonvader een nis in het a.s. babykamertje dichtgemaakt, zodat het als soort kast fungeert...
Daar waren pas al een paar planken ingemaakt, maar nu nog wat extra én afgeschermd.

Was nog een hele puzzel, omdat het kamertje niet groot is. We wilden eerst kastdeuren, maar die zouden dan slecht openen kunnen en tegen het ledikantje aan komen.
Van de week bedacht ik ineens dat paneelgordijnen wel 's een oplossing zouden kunnen zijn, dus dat is het geworden!

En dit is het resultaat :)

Afbeelding

(toen ik de foto maakte was het een beetje licht en scheen de stof een beetje door, maar dat is 'in het echt' niet zo... :mrgreen: )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 15:41

Wauw, netjes zeg! Goed opgelost zo. handig zo'n hoekje, dan heb je weer ruimte
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 jan 2011 15:44

Pff, ben je een midweekje weggeweest en moet je gelijk weer 13 pagina's bijlezen :-).

Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren!

Leuke kamertjes en mooie buiken komen er hier voorbij.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2011 16:07

Jannoek schreef:Kan me heel goed voorstellen dat het lastig is om zoveel 'activiteit' te zien hier...
Daarom had ik ook even de behoefte om te delen dat ik er respect voor hebt dat je toch reageert.
Al kan ik me ook voorstellen dat je daar op sommige momenten totaal geen behoefte aan hebt, en ook niet kan aan zien.
't zal toch een beetje up & down zijn lijkt me!

Daarin is iedereen ook zo totaal verschillend.

Ik zou niet zo kunnen reageren als Tuinfluiter, vindt het heel moeilijk en lastig.

Daarnaast ben ik wel heel nieuwsgierig naar het kindje van m'n schoonzus en zwager (die morgen uitgerekend is). Er zijn blije momenten en minder blije momenten geweest. Vooral als je ziet hoe ze onderling over de zwangerschap praten.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 jan 2011 17:31

Evelien schreef:
Daarin is iedereen ook zo totaal verschillend.

Ik zou niet zo kunnen reageren als Tuinfluiter, vindt het heel moeilijk en lastig.

Daarnaast ben ik wel heel nieuwsgierig naar het kindje van m'n schoonzus en zwager (die morgen uitgerekend is). Er zijn blije momenten en minder blije momenten geweest. Vooral als je ziet hoe ze onderling over de zwangerschap praten.

@ Evelien: Respect voor jou dat je dat toch durft op te schrijven. Sterkte!
En succes met het in spanning afwachten op je kleine neefje/nichtje!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 08 jan 2011 17:36

Ziet er leuk uit Jannoek =D>

Evelien: Een dikke HUGGG voor jou :wink:
Tuurlijk is het p.p. verschillend, maar gelukkig heb ik toch altijd weer dat als alles gezakt en verwerkt is het ook voorbij is en ik ook mee kan genieten met het geluk van de ander die wel zwanger word/kindje krijgt.

Het zusje van manlief mag nog ongeveer 4 kleine weekjes, ben erg benieuwd wat het zal zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jan 2011 19:50

ik vond/vind het soms ook moeilijk om tegen iemand te zeggen dat ik weer zwanger ben. Ben op mn 25ste verjaardag moeder van 3 kinderen (als het allemaal goed gaat!!). Moet telkens weer mezelf op de vingers tikken als ik zit te klagen ...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 jan 2011 19:52

@ Jannoek: mooi opgelost zeg!! Leuk die paneelgordijnen! Vind dat echt een mooi gezicht, denk dat ik ze ooit op onze slaapkamer ga hangen, maar eer we alle verbouwingen gedaan hebben zijn we wel een paar jaar verder dus ik kan me nog bedenken :wink:

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 08 jan 2011 20:09

@Lammetje: ik had 4 kids toen ik 25 jaar was...begrijp je dus helemaal! probeer er toch van te genieten hoor!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 jan 2011 20:09

lammetje, dat vind ik wel herkenbaar hoor. Het is toch een soort van 'luxe' als (meerdere keren) zwanger mag worden zonder problemen. Toen wij van de eerste zwanger waren, waren zwager en schoonzus bezig met behandelingen omdat ze een derde kindje wilden (beide andere zwangerschappen waren ook met hormonen). We gingen het toen vertellen op een dag dat we iedereen zouden zien en hebben hun van te voren gebeld, want je weet nooit hoe het nieuws aankomt. Maar zulke dingen kunnen wel lastig zijn.

Tuinfluiter, Evelien, Sterretje voor jullie een hug...
Zwanger zijn en een kindje hebben is lang niet altijd één grote roze wolk dat weten jullie ook, maar dat doet aan jullie verlangen (terecht) niets af. Sterkte!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2011 20:42

Nou, ik kan me voorstellen dat zulk soort topics dan onwijs lastig kunnen zijn!

En het is zeker niet de normaalste zaak van de wereld, als alles zo voorspoeding gaat. Wij dachten toen we voor een tweede kindje 'gingen' ook dat het zeker wel een maand of 8 9 zou duren, zo niet langer. Want bij Jurian ging het al aardig vlot, dus waarom zou het nu weer snel gaan. En toen het wel snel ging, dacht ik ook zeker bij de echo dat het mis zou zijn. gewoon omdat ik me niet kon voorstellen dat het zomaar weer goed zou gaan.
En zo leef ik dus ook naar de 20 weken echo, want daar kan weer van alles mis zijn. Niet helemaal onbezorgd, maar daarnaast juist superdankbaar dat het wel weer zo voorspoedig gaat.

Sterkte meiden die zelf ook zo graag zouden willen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Julieta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Julieta » 09 jan 2011 16:28

Wat een leuke berichten hier allemaal. Fijn dat de meesten zo genieten van de zwangerschap. Lijkt me zo enig, al die superkleine kleertjes kopen. Mijn nichtje is nu 4 maanden. Elke keer zie ik weer wat leuks....dan een jurkje, dan laarsje, een rammelaar, haarbandje.... 8) 'k Heb het nu 4 keer in bad gedaan en ze lacht echt zo enig...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 10 jan 2011 09:36

Toch kan ik dat zo niet zien en volgens mij hoef je het zo ook niet te zien, dat iemand bijv nog maar half 20 is en al een aantal keren moeder is of zwanger van de 2e en dat je je 'schuldig' zou voelen tegenover kinderloze echtparen.
Dit klinkt misschien heel opschepperig ofzo maar mijn man en ik hebben voor de rest echt alles wat ons hartje begeerd, we zijn een prachtig groot huis aan het bouwen, wij hoeven nooit na te denken of iets te duur is om te kopen, wij kunnen gaan en staan waar we willen en we zijn heel gelukkig samen wat toch heel veel stellen met kinderen niet kunnen zijn dat ze gelukkig zijn in hun huwelijk.

Nee hoor meiden, genieten jullie maar lekker en ik vind het super leuk voor jullie dat jullie wel moeder worden!!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 jan 2011 11:13

En Evelien, is er al wat geboren bij je schoonzus en zwager?

Terug naar “Archief”