Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor gempa » 07 jan 2011 10:00

Sophie77 schreef:
liefie schreef: De kraamweek krijgt ons kindje een rompertje aan met daaroverheen een ouderwets luiertruitje en een flanelen doek rond de beentjes gewikkeld en witte sokjes :D
Heel ouderwets maar zo lief (vinden wij dan :lol: )

Dat trok ik onze kinderen ook aan de eerste 3 dagen. 't Staat zo schattig ...

ik ken het wel van vroeger, maar ik vind het niks eerlijk gezegd, je moet al die losse flappen dan vastplakken enzo.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 07 jan 2011 10:53

Jannoek schreef:@Saartje, ik hoop dat jullie het kindergeluk - op een andere manier - ooit weer gegeven wordt! Sterkte!

Dank je ;-)
Psalm 25:2 (ber.)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 jan 2011 10:56

Liefie, bedoel je luiertape? in je kraampakket zit daar waarschijnlijk een rol van. Anders kun je ook schilderstape proberen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 jan 2011 11:45

AikonGirl schreef:Een doek om de beentjes gewikkeld? Daar heb ik nog nooit van gehoord. :)
Als je het kindje dan optilt, dan valt dat er toch zo af?. Is toch niet praktisch?
Of eh, hoe moet ik dat dan zien?

De onderkant van die flanellen doek zit tot aan de onderkant van de voetjes, of eigenlijk iets er overheen. De bovenkant van de doek zit wel tot boven het naveltje, bijna tot aan de borst, hangt er vanaf hoe lang het kindje is natuurlijk. Hij wordt vastgemaakt met luier- of schilderstape, het luiertruitje trouwens ook. Wij gebruikten door een oud-tante geborduurde flanellen doeken die al jaren in de familie zijn.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2011 12:24

Pffffffff wat moest ik veel bij lezen!! :lol:

Jannoek: DE TIP!! http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:Ioa6 ... il.jpg&t=1

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 07 jan 2011 13:40

Luiertruitjes ken ik ook niet, volgens mij had mijn moeder ze niet, kzal het eens vragen, maar kan het me niet herinneren!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 jan 2011 14:45

Ik heb het ook niet allemaal bijgelezen hoor, d'r zullen er inmiddels al wel een hoop bevallen zijn...

Alsnog gefeliciteerd dan (of vieren jullie al bijna de eerste verjaardag :oops: ) en voor degenen die nog lopen: sterkte! ;)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jan 2011 15:12

Ja Saskia, de volgende maand is haar eerste verjaardag! :P

:lol: :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2011 15:13

Als je de doek goed rond het lijfje wikkeld dan blijft het gewoon goed zitten hoor. Gewoon met luiertape vastplakken en dan heb ik er nog geen problemen mee ondervonden en degene die ik ken die het gebruiken heeft het zelfs de eerste 6 weken bij haar kindje gedaan.

Net nog even in een babyzaak geweest en een super schattig setje voor een meisje gekocht een rood roze legging met hele kleine roosjes erop en een wit shirtje met lange mouwen waar 1 roosje op zit echt heel lief.
Nu nog een leuk jongens setje vinden maar dat is een stuk moeilijker. Ook heb ik nog een super leuk vestje gekocht wat zowel voor een jongen als meisje is (lichtgrijs aan de ene kant en grijs/wit gestreept aan de andere kant) is aan beide kanten te dragen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2011 15:28

komt het vestje van de Hema toevallig? Ik heb pas voor mijn kleine nieuwe neefje ook zo'n vestje gekocht, met een grijs broekje. Ik was zelf al zo lang verliefd op dat spul bij de Hema, met die muisjes en streepjes, kon ik het eindelijk kopen voor iemand :D

En YES, mijn man vind het prima als we het geslacht te weten komen met de 20 weken echo :D Als we het maar aan niemand vertellen. Nou, die deal wil ik wel sluiten. Maargoed, zegt nog niet dat ze het ook kunnen zien. Mijn vriendin wachtte met het kamertje tot ze het zouden weten, omdat ze het kamertje helemaal aan wilden passen aan het geslacht. maar toen kon het echt niet ontdekt worden met de 20 weken echo. Dus hebben ze alsnog maar neutrale kleuren gekozen :D

Ik ben trouwens benieuwd wanneer wij de 20 weken echo hebben. Ik moet pas weer naar de vk als ik 18 weken ben, en heb geen idee of het wel kan binnen 2 weken, die echo. Nouja, maakt natuurlijk ook niet heel veel uit
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 jan 2011 15:43

Oh leuk, MissF! Dat je man het toch wil weten. :D
Het proberen niet door te vertellen lijkt me wat lastiger... ;)

Ons kindje willen we de eerste maanden op onze kamer hebben,
dus de babykamer de verkeerde kleur geven zullen we nooit doen. :puh:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2011 15:53

@MissF nee het vestje is van Feetje volgens mij (erg leuk in de uitverkoop kopen :lol: ) Nog een paar weekjes en dan weet je waarschijnlijk of jullie een zoon of dochter krijgen. Heb jij zelf een gevoel van het is een jongen/meisje? ik helemaal niet.
Als ze hier bij de 20 weken echo niet kunnen zien of het een jongen of meisje is maken ze 2 weken later nog een keer een echo wel netjes maar voor ons niet nodig want we zien het wel als het geboren is anders ga ik mij zeker te weten verspreken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2011 15:55

Ik ben er nu van overtuigd dat ik het niet door wil vertellen, dus ik denk dat het me wel gaat lukken :)
Mijn eerste gevoel was meteen: gaaf, Jurian krijgt een broertje!
Dat gevoel is er nog steeds wel, maar doordat deze zwangerschap zo anders is dan bij Jurian, denk ik dat het ook goed een meisje kan zijn. Nouja, het is allebei prima. Beiden heeft iets onwijs leuks. Een knul is onwijs leuk voor Jurian, maar een meisje is ook leuk, met al dat roze, kantjes, ruches, strikjes. Daar kwijl ik wel weer bij ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 07 jan 2011 19:37

Ik vind dat ook zo schattig die truitjes met zo'n doek. Echt zo lekker baby-achtig nog... Gewone kleertjes kunnen ze later wel aan.
Zoiets ziet het eruit:

Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jan 2011 20:08

Super lief!

Mijn ma was hier net nog even die had vanmiddag de zolder op zijn kop gezet en die kwam met allemaal spullen aanzetten erg leuk!

Terug naar “Archief”