Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Bumba » 06 jan 2011 11:12

-Judith- schreef:Dames!
Wie van jullie weet waar ze baby-kleding (maat 62/68) verkopen in kruimeltje-stijl? (Zo'n broek met bretels, blousje en een pet)

M'n zus is er naar op zoek, maar kan het werkelijk nergens vinden!

Waar je het precies kan kopen weet ik niet, maar volgens mij had het neefje van Mirjan24 eens zoiets aan op de trouwdag van zijn papa en mama.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 11:23

ik weet dat het merk jill en sill zulke kleding verkoopt, maar is wel erg prijzig.

Edit....ik weet niet of ze kleine maatjes verkopen

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 06 jan 2011 11:43

Jottum heeft van die bretels broeken, geweldig leuk!

welke winkels het hebben in de collectie weet ik niet,
maar via google zal je vast wel een webwinkel vinden,
of via marktplaats kopen, scheelt heel wat :wink:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2011 12:48

- Jottum
- Lot en Bing
- Mar Louise

Ik vind ook dat kids steeds meer moeten. En ik erger me ook wel eens aan moeders die dan tegen elkaar opboksen. Mijn kind... enz..

Mijn schoonzus haar dochertje gaat morgens van 8 - 12 naar school (ze is net 2) Het is een soort PSZ. half uur spelen. half uur kring en dingen zingen e.d. dan uur werkjes maken half uur spelen en weer half uur kring.
Ze zijn dan heel trots dat kindlief al zo veel liedjes kent, zo kan kleuren enz.
Maar ik vraag me af... waarom, terwijl je als moeder niet werkt, je kind iedere morgen wegbrengen??

Maar goed.. ieder zijn eigen ding. Ik ben ook altijd trots hoor als Anna Sofie weer iets kan =D> Vind het wel grappig. Soms stagneert het even en ineens kunnen ze weer heel veel erbij!
Time flies when you have none!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 06 jan 2011 13:07

Judith, prijzig, maar laat haar een kijken bij jongensmerkkleding (even googleN)
Minder duur: HM heeft af en toe leuke petjes in die stijl en vaak ook broekjes met galgjes. Mijn zoon draag er nu in met een visgraatje. Kniekousjes eronder, bloesje/colletje er boven en je bent klaar...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 jan 2011 13:48

Helemaal mee eens Sterretje! Natuurlijk mag je als moeder trots zijn als je kind weer wat nieuws kan, ben ik ook, maar ze hoeft van mij echt niet voorop te lopen.
Laat d`r maar lekker kind zijn, en zoals jaantje zegt over cijfers daar is onze oudste ook
mee bezig maar uit haar zelf, help haar daar wel mee maar ga niks zitten pushen, laatst vroeg ze mama hoe moet ik nu een boekje lezen.. :-k uuuh #-o

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 jan 2011 14:00

Kleuters die op hun 4e al hun eigen naam schrijven.......

Ik merk bij mijn dochter dat ze ook wel door haar eigen leeftijdsgenootjes wordt opgehitst om bepaalde dingen al te kunnen. Zij heeft eigenlijk veel meer behoefte aan het spelen in bijvoorbeeld een poppenhoek, maar ze komt wel met het verhaal thuis dat er al iemand in haar klas is, die al kan lezen. Meestal maak ik het mij makkelijk door haar naar de juf te verwijzen en te vragen of zij wil helpen en dan blijft het daarbij, maar als het vakantie is, kom ik daar zo makkelijk niet van af.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 06 jan 2011 14:20

Tja, sommige kinderen zijn wel eerder/sneller met lezen enzo. Ik zie dat bij onze jongste dochter ook wel gebeuren tegen die tijd. Ze is nu drie, maar naar bijdehand. Ze pikt de dingen zo snel op, dat ik vrees dat ze straks in groep een echt niets meer te leren heeft. Voor de grap telden we een keer haar stukjes brood in het engels, maar dan weet ze het ook direct. Wij leren met de kinderen regelmatig bijbelteksten uit ons hoofd, maar zij zegt dan de andere kinderen rustig voor.
Het is echt niet zo dat we haar erg stimuleren, maar het gaat gewoon vanzelf.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2011 14:49

Bumba schreef:Kleuters die op hun 4e al hun eigen naam schrijven........

Tja, wat maakt dat uit? Mijn dochtertje vindt het ook geweldig om proberen letters te schrijven.
Komt ze bijv. heel trots naar me toe en zegt: Kijk mama, een P! :D
Nou, dat vind ik wel leuk hoor. :)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 jan 2011 14:51

Ik denk dat daar ook het verschil zit. Als het kind het leuk vindt, dan is het prima. Onze oudste (bijna 5) vindt letters ook bereïnteressant, maar z'n jongste broertje (2,5) doet daar nu net zo hard aan mee. Ook geen probleem, maar ik zal dit in geen geval stimuleren.

Als ouders een kind prikkelen om dingen te leren waar ze zelf totaal nog niet om geven, en dat om maar te kunnen pronken met een slim kind, zijn ze bezig met het kweken van geflopte VWO-ers...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 jan 2011 15:07

AikonGirl schreef:
Bumba schreef:Kleuters die op hun 4e al hun eigen naam schrijven........

Tja, wat maakt dat uit? Mijn dochtertje vindt het ook geweldig om proberen letters te schrijven.
Komt ze bijv. heel trots naar me toe en zegt: Kijk mama, een P! :D
Nou, dat vind ik wel leuk hoor. :)

Tuurlijk is dat leuk, het gaat mij er alleen om dat er in een kleuterklas al tussen de kinderen een enorme prestatiedwang heerst. Dat lijkt me niet zo goed. Ik mocht nog gewoon in een poppenhoek spelen en mijn dochter komt thuis met de mededeling dat ze nog niet kan lezen en dat dat misschien wel dom van haar is

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2011 15:51

ik vind dat ze op de basisschool veel te veel dingen 'moeten' :shock: ben daar echt van geschrokken! Ik deed dat allemaal niet hoor, in groep 1... en vraag me af waar het goed voor is.
Sarah is heel erg met letters bezig, komt door de logopedie dus niet vreemd. Ik stimuleer het niet direct maar als ze erom vraagt help ik haar er wel mee, letters opschrijven en ik vraag ook: wie zn letter is dit? Ze weet ze dan ook allemaal, die ze aan bod heeft gehad bij de logopediste...

Gister over zindelijkheid gehad, vandaag maar meteen een potje gekocht want de ander ligt opt moment ergens anders. Eef zit er nu op te poepen, maar wel met luier aan :lol:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 jan 2011 16:32

Manlief en zoonlief zijn samen een (gratis :mrgreen: ) afgehaald kastje voor in de gang aan het schoonmaken/opknappen. Zoonlief deed net wat ondeugends. Manlief zegt: "deugniet!", waarop zoonlief antwoordt: "deugwel!" :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 jan 2011 16:50

Whahahaaha...

Zo zei ik laatst tegen de oudste jij bent brutaal! zegt ze nee hoor ik ben Danique + achternaam. :mrgreen:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 jan 2011 18:56

-Judith- schreef:Dames!
Wie van jullie weet waar ze baby-kleding (maat 62/68) verkopen in kruimeltje-stijl? (Zo'n broek met bretels, blousje en een pet)

M'n zus is er naar op zoek, maar kan het werkelijk nergens vinden!

goedkope jil &sil http://www.kleertjesvoordelig.nl/produc ... -boys.html

Terug naar “Archief”