Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 05 jan 2011 18:47

Nou, LauraC, dan doe je het toch heel erg goed? Stapje voor stapje en als al die veranderingen er zijn, dan zou ik me al helemaal niet druk maken: laat hem dan lekker. Hij kan zijn energie dan wel beter gebruiken.

Wij hadden vandaag een heftige dag, veel onderweg, en hoewel zoonlief heel goed zindelijk is, krijgt hij dan een onderbroekluier aan. Hij doet er niks mee, maar we merken dat hij het zelf veilig vindt. Hij vindt het gewoon nog moeilijk om ruim van tevoren aan te voelen/geven dat hij naar de wc moet en als je dan op de snelweg rijdt, dan vind je niet zo snel een wc binnen 2 minuten. En hij moest onderweg inderdaad en op een paar druppels na is het helemaal goed gegaan. Toen waren we erg blij met die onderbroekluier. Maar op Schiphol deed hij het heel goed (vrienden kwamen aan met 2 kindjes) ondanks alle spanning en de hieperdepiepstemming.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2011 18:48

LauraC schreef:
Evelien schreef:
LauraC schreef:Nou, ik wil mezelf absoluut geen luie moeder noemen AG :? Jij hebt het duidelijk getroffen met je dochter. Lijkt mij dat als je dochter/zoon 48 uur lang in onderbroeken loopt en totaal weigert te drukken en angstig gaat huilen als het op de wc gezet wordt en gaat klagen over buikpijn, jij ook wel inziet dat dat kind nog niet helemaal klaar is....

Ik hoorde pas van iemand een tip (of ik het zelf zou doen weet ik niet) dat als je bezig bent om je kind zindelijk te krijgen en hij heeft moeite met poepen of vindt het eng probeer dan eens te belleblazen met hem op de wc. Het schijnt dat het dan minder pijn doet.

Geen idee of je het ubehaupt ziet zitten hoor... en soms kan het opeens zo maar gebeuren dat hij zindelijk is.

Meid, als ik hem uberhaupt op de wc krijg voor drukken ben ik al blij. Hij wordt zo stijf als een plank, gaat hysterisch gillen, schoppen etc etc. Plassen geen problemen, doet hij graag op de wc, maar drukken =; Terwijl hij het prima voelt aankomen en hij zegt: Mama, Michael nu poep doen. Ik probeer nu om hem in de wc met kleding aan in de luier te laten poepen. Volgende stap is met luier aan op de wc poepen en dan hopelijk daarna zonder luier op de wc. Helpt natuurlijk niet dat er weer heel wat verandering aan zit te komen, we proberen eind van de maand te verhuizen en op DV 2 feb gaat papa 3 maanden naar Afghanistan.

De verhuizing en je man naar Afghanistan dat kan echt mee spelen ja. En poepen op toilet kan ik me heel goed voorstellen dat dat niet lukt. Is hij bang om te poepen of heeft hij ook echt pijn?

M'n vriendin en ik zijn ook een tijd bezig geweest om haar dochtertje (mijn oppaskind) zindelijk te krijgen. We hebben het een paar dagen achter elkaar: haar laten plassen op potje of toilet. Toen een paar dagen gewoon haar luier om gelaten. Op en af. Toen ze een aantal weken achter elkaar plasde op toilet ging ze ineens poepen op toilet. De 1e keer was bij mij, vondt ik wel grappig.
We zijn zeker een half jaar bezig geweest.

En soms moet je gewoon even een pauze's inlassen.

Komt vast wel goed :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 jan 2011 19:02

poepen is vaak eng. hier met Sarah veel problemen. Eerst zindelijk en poepen in de luier, daarna kadootjes training en poepen op de wc. Maar nu was het weer mis. vandaag weer op de wc, maar ik doe er geen moeite meer voor want ze houdt het gewoon op zodat ze obstipatie krijgt en weer aan de lactulose moet.... soms poept ze 10 dagen niet!!! (en eet op het laatst niet meer omdat ze zo 'vol' zit) dus zindelijkheid kun je niet dwingen. maar als ze poepen in de luier zijn ze ook zindelijk hé!!!

Eva Lynn is er niet aan toe, ik zet haar er telkens op maar ze wil niet. Nou dan niet. Ga haar ook niet dwingen, zijn ze er niet aan toe, hoef je het echt niet te proberen. Gebeurd maar weinig dat er kinderen onder de 2,5 volledig zindelijk zijn hoor, ook al doen moeders soms zó hun best! Dus ik vermoed dat AG een van de weinige is die dit voor elkaar heeft gekregen. En het kan goed dat het bij een volgend kind dus niet lukt.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 05 jan 2011 19:21

Ik bedoelde dat voor de 2 jaar de sluitspieren nog niet volledig zijn ontwikkeld. Dan kun je proberen wat je wilt, maar als het kind het gewoon nog niet kan... :-k .
Maar goed, dan is het bij het ene kind misschien al wel ontwikkeld en bij het andere niet. Volgens 'deskundigen' is het normaal gesproken nog niet goed ontwikkeld. Vandaar mijn opmerking.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2011 20:38

sommige kinderen zijn gewoon sneller dan ander. Je kan ze ook wel op de klok zindelijk ehbben, dus elk uur op het potje, maar als je dat 'vergeet' zijn ze weer niet zindelijk. Je vang alleen op wat ze anders in de luier doen.

Zelf hoorde ik vanlaast een kindje die net zo lang moest zitten tot er wat in zat. Tja.... julia heeft soms maar net een plasluier op een dag. En dan snachts dat ze ook wel heeft geplast omdat ze weinig drinkt. Tja... kan haar dan ook moeilijk de hele dag laten zitten op dat potje

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 jan 2011 20:45

Laura, volgens mij doen jullie het supergoed! Als het probleem niet minder wordt als jullie in rustiger vaarwater zitten, zou je kunnen overwegen om eens contact op te nemen met een zgn. poeppoli. Of kennen ze die bij jullie niet?

Ik ben denk ik een makkelijke (of luie? :wink:) moeder. Bij de jongens probeerde ik het vanaf hun 2e verjaardag ong. elke 3 maanden een paar dagen. Zag ik geen vooruitgang (d.w.z. dat de tijd tussen de plasjes steeds groter werd), dan stopte ik en probeerde het een paar maanden later weer. Als ik wél vooruitgang zag, zette ik even fanatiek door en zo zijn ze alle 4 binnen 2 weken dag en nacht zindelijk geworden, maar dus niet op een erg jonge leeftijd (pas als ze ong. 3,5 jaar waren).
Bij onze oudste dochter ben ik door omstandigheden (zwangerschap met allerlei kwaaltjes etc.) pas 2 weken voor haar 3e verjaardag begonnen met oefenen. Dat had dus al eerder gekund, want zij was binnen 2 dagen helemaal zindelijk! Eigenlijk heb ik het heel makkelijk gehad; ik verwissel nl. liever een paar keer per dag een luier dan dat ik elk half uur een kind op de pot zet / plasjes opruim / een kind om moet kleden etc. :wink: ...
Mijn zus is juist het tegenovergestelde van mij; zij traint haar kids al vanaf hun 1e verjaardag consequent elke dag, maar uiteindelijk zijn ze maar net iets eerder zindelijk en zij is er voor mijn gevoel altijd mee bezig.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 05 jan 2011 21:21

De oudste van ons was ook zo rond de 20 maanden zo goed als zindelijk...heb er zelf nooit wat aan gedaan nooit getraind, had niet eens een potje in huis.
Ze klom ineens zelf op de wc omdat papa en mama dat ook deden! ;-)
`k Moet dus eerlijk bekennen dat ik niet weet of trainen wel of geen nut heeft!
`s avonds rond 23:00 begeleiden we haar wel altijd naar de wc, puur gewoonte geworden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 23:02

:mrgreen: Poeppoli! Nee daar heb ik nog nooit van gehoord!
Nu helpt het ook niet dat hij vaak 3 keer per dag poept dus het is ook niet zo dat er ritme inzit. Nou ja joh, ik laat m'n eten lekker koud worden terwijl hij op de pot voorgelezen wordt, val ik misschien nog wat af ook ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 08:52

De poeppoli ken ik wel, daar gaat Hugo ook heen. Hij topt al tijden met de ontlasting. De kinderarts heeft aangegeven dat wij het juist bij hem niet mochten forceren en gewoon moesten afwachten totdat hij wat aangeeft. Bij hem scheelt het nu ook dat zijn vriendjes op het kdv ook aan zindelijkheidstraining doen en hij dat wel interessant vindt. Ik waag af en toe een poging en als het niet lukt, probeer ik het gewoon een paar maanden later weer opnieuw.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jan 2011 09:22

Mijn moeder had alle kinderen van af hun eerste verjaardag overdag op het potje! Na het eten deden we plassen op het potje. Ik vind dat wel erg knap, zal haar methode nog eens vragen.

Jongetjes worden trouwens ook later of moeilijker zindelijk dan meisjes heb ik al een paar keer gehoord en gemerkt in mijn omgeving.

@AG, wanneer begon jij met de training?

@Ppm2, inderdaad kunnen ze dan een terugval krijgen, als er een baby geboren word. Dat 'risico' neem ik dan maar. Ik begin liever als ik me nog enigzinds goed voel in de zwangerschap dan als de kleine er is, net na de bevalling heb ik denk ook niet zoveel energie om eraan te beginnen.

@Parkiet, heel herkenbaar dat spelen met muts en sjaal! Erg leuke foto's! Hoe oud is ze en hoelang moet ze dat spreidbroekje nog om?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 06 jan 2011 09:34

Schipje, ze is ruim 13 maanden nu (22 nov 1 jaar geworden). De beugel moet ze in elk geval t/m mei om, max tot ze twee is (dan schijnt het niet echt meer te helpen).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jan 2011 10:12

Tja, ik ben blij dat ik het mocht wanneer ik zelf wilde, toen ik er zelf aan toe was. Ik vind sowieso dat kinderen tegenwoordig steeds jonger van alles moeten. Jurian was 1,5 toen hij mee moest doen met het leren van het stoplicht op het kdv. Schiet toch op, dat kind is 1,5, loopt echt niet alleen over straat, en al helemaal niet oversteken alleen. Dat komt vanzelf wel hoor.
Jurian heeft sowieso dat hele plassen nog niet door. Pas stond hij in de douche, ik had hem net uitgekleed, luier af, plast hij zo van zich af. Hij was er helemaal overstuur door, zo erg schrok hij. Dat vond ik zo sneu, ik heb meteen geklapt en geroepen dat hij keurig had geplast, toen kwam er weer een heel klein lachje door, gelukkig. Hij begon het wel meteen zelf op te ruimen, hij had wel door dat zoiets dus niet op de tegels hoort :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 jan 2011 10:39

Mee eens MissF. Ik verbaas mij er ook over wat sommige kinderen allemaal aangeleerd krijgen. Kinderen die op de kleuterschool al hun naam schrijven ( en het liefst voor deze periode al) Ik heb vaak het idee dat ouders alles opwerpen om hun kinderen te leren, maar ik zie het allemaal wel. Als hij ergens naar vraagt of interesse intoont dat prima, maar eerder echt niet.

maarre....over kinderen die dingen vroeg doen. Hugo eet sinds deze week met mes en vork :mrgreen: Hij zat te rommelen met een vork en een lepel en det net alsof. Nu heb ik hem een mes gegeven en hij is echt apetrots. Hij gaat nog best redelijk.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 06 jan 2011 10:53

[quote="ajl"]Mee eens MissF. Ik verbaas mij er ook over wat sommige kinderen allemaal aangeleerd krijgen. Kinderen die op de kleuterschool al hun naam schrijven ( en het liefst voor deze periode al) Ik heb vaak het idee dat ouders alles opwerpen om hun kinderen te leren,

ajl dat kan inderdaad, maar er zijn ook kinderen die dat zichzelf aanleren. Mijn dochter van 4 is al vanaf dat ze 2 is bezig met letters en cijfers. Ze zit nu net in groep 1 en er zijn al volop problemen omdat ze geen uitdaging meer heeft in de klas bij de gewone lessen.
Wij hebben die interesse voor letters en cijfers nooit gestimuleerd, maar het komt echt van binnenuit. :wink:

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 jan 2011 11:04

Dames!
Wie van jullie weet waar ze baby-kleding (maat 62/68) verkopen in kruimeltje-stijl? (Zo'n broek met bretels, blousje en een pet)

M'n zus is er naar op zoek, maar kan het werkelijk nergens vinden!

Terug naar “Archief”