Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor jeepeecee » 04 jan 2011 21:04

hier heeft Hannah ook lekker doorgeslapen. ik snap dat niet hoor, als wij naar bed gaan moeten we dat op onze tenen doen, anders word ze wakker. en nu met al dat vuurwerk ( leken hier soms wel complete bommen!) sliep ze heerlijk door :shock:

laat het voortaan lekker elke avond vuurwerk zijn. ze moest hier ook wennen na al die drukke dagen. vandaag weer 'normaal' bij opa en oma geweest, die hebben opgepast. en daar heeft ze afgelopen nacht ook geslapen. werd ze ook 's avonds laat wakker en niet stil te krijgen. uiteindelijk bij opa en oma in bed geslapen. vonden ze helemaal niet erg :mrgreen:
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2011 22:33

Hier zijn we het nieuwe jaar maar even goed begonnen: we gaan nu toch echt hard aan de zindelijkheidstraining werken. Ik wachtte eigenlijk nog steeds tot Timon zelf aan zou geven eraan toe te zijn, maar ik geloof niet dat dat moment ooit komt :mrgreen: Ik heb hem nu dus maar verteld dat luiers er alleen zijn voor als we weggaan of naar bed gaan. Verder zetten we de kookwekker: ieder kwartier gaat ie 5 min. op de pot. Het lijkt totnogtoe wel te werken, hij heeft zich erbij neer gelegd dat ie geen luier meer aankrijgt. Vandaag heeft ie maar 1 klein ongelukje gehad, dus het begin is er =D>

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 jan 2011 09:17

Succes, Haai! Misschien kan Sylke gelijk meedoen?
Ik dacht het eerst als grapje, maar Ilona was ook al zindelijk met 20 maanden. Dus wie weet? ;)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jan 2011 11:13

Wow, AG, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zit erover te denken om Lieke van de zomer (dan is ze zo'n 20 maanden) ook proberen zindelijk te maken.
Mn vriendin heeft haar 2 kindjes ook voor hun 2e verjaardag zindelijk gekregen, dus ik ga haar methode maar es proberen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 jan 2011 11:28

Lenny schreef:Wow, AG, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zit erover te denken om Lieke van de zomer (dan is ze zo'n 20 maanden) ook proberen zindelijk te maken.
Mn vriendin heeft haar 2 kindjes ook voor hun 2e verjaardag zindelijk gekregen, dus ik ga haar methode maar es proberen.

En wat is die methode dan? Ik wil Lenthe namelijk voor de bevalling in juli zindelijk hebben dus als ik me straks over een paar weken wat beter voel ga ik ook beginnen. Ze is nu 18.5 maand.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 12:20

Haai schreef:Hier zijn we het nieuwe jaar maar even goed begonnen: we gaan nu toch echt hard aan de zindelijkheidstraining werken. Ik wachtte eigenlijk nog steeds tot Timon zelf aan zou geven eraan toe te zijn, maar ik geloof niet dat dat moment ooit komt :mrgreen: Ik heb hem nu dus maar verteld dat luiers er alleen zijn voor als we weggaan of naar bed gaan. Verder zetten we de kookwekker: ieder kwartier gaat ie 5 min. op de pot. Het lijkt totnogtoe wel te werken, hij heeft zich erbij neer gelegd dat ie geen luier meer aankrijgt. Vandaag heeft ie maar 1 klein ongelukje gehad, dus het begin is er =D>

Dat is ook mijn goede voornemen van dit jaar. Maandag ging geweldig, gisteren was de nieuwigheid voor Michael er alweer vanaf. Hij weigert ook op de wc te drukken dus hij had ma en di niets gedaan, toen we di even naar het postkantoor gingen lopen (4km) had ik hem een luier aangedaan en we waren de straat nog niet uit en hij stond stil om te drukken. Gaat lekker dus :roll:

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 jan 2011 12:21

Het is denk ik heel verschillend per kind.

Anna Sofie plast soms op het potje. Maar voor mijn gevoel perongeluk. Ik zet haar iedere keer voor en na het slapen op het potje en soms kwartiertje of zo na het drinken. Dit doe ik vanaf dat ze 1 jaar is. En soms lukt het wel. Pas was ze klaar (zei ze) ik vroeg of ze nog meer moest, nee... luier aan en 10 seconde later poepluier. Dat wil ze echt niet op het potje doen.

Ik wilde haar deze zomer ook zindelijk maken. (18 maand) maar het werkte niet. Ze vond het niet erg dat het gewoon langs haar benen liep. Ze riep: 'mama kijk', maar dan liep het ook al.
dus nu laat ik het lekker zitten en probeer het in april of zo (met mooier weer) wel weer.

waar kun je van die onderbroekjes kopen met binnenkant zacht en buitenkant plastic??
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 12:22

Sterretje schreef:waar kun je van die onderbroekjes kopen met binnenkant zacht en buitenkant plastic??

Volgens mij bij de Hema, en als je ze niet kunt vinden stuur ik ze wel op ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jan 2011 12:40

Hugo begint het ook steeds meer aan te geven. Had mij voorgnenomen om het tussen kerst en oud/nieuw te proberen, maar de waterpokken gooiden roet in het eten. Op het kdv hebben ze het ook een paar keer geprobeerd, maar het voelt het nog onvoldoende aankomen. Ik maak mij er eigenlijk ook niet zo druk om, het komt vanzelf wel.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jan 2011 12:53

Schipje schreef:
Lenny schreef:Wow, AG, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik zit erover te denken om Lieke van de zomer (dan is ze zo'n 20 maanden) ook proberen zindelijk te maken.

En wat is die methode dan? Ik wil Lenthe namelijk voor de bevalling in juli zindelijk hebben dus als ik me straks over een paar weken wat beter voel ga ik ook beginnen. Ze is nu 18.5 maand.

dat is mij dus erg afgeraden van de zomer daar mee bezig te gaan, was zelf zwanger, nieuw kindje, vreemde mensen in huis, je hebt zelf niet meer de regie omdat je in bed ligt. Vaak beginnen ze dan weer in de broek te plassen.

hier nog steeds niet een zindelijk meisje. Telkens als we er mee beginnen resulteerd het in enorme buikpijn na een paar dagen omdat ze alles opgaat houden. Klokken en op de pot hebben we gedaan, maar als ze alles ophoud end an een blaasontsteking oid krijgt.. ben ik wel verder van huis. K kijk het nog aan tot de zomer, en dan zal ze toch wel eigenlijk moeten, omdat ze ook al drie wordt! Denk zelf dat ze eerst zeker van zichzelf moet zijn vorodat ze wil plassen op het potje. Nu als ze geplast heeft ind e luier, laat ik har zelf maillot rokje, onderbroekje en luier afdoen om te laten merken dathet best veel werk is! zelf aan is natuurlijk moeilijk. Ach... voordat ze naar school gaat zal ze vast wel zindelijk zijn.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 05 jan 2011 12:54

AikonGirl schreef:Succes, Haai! Misschien kan Sylke gelijk meedoen?
Ik dacht het eerst als grapje, maar Ilona was ook al zindelijk met 20 maanden. Dus wie weet? ;)

Mijn neefje was bijna 2 toen hij zindelijk werd. Dat heeft nog geen half jaar geduurd, toen wilde hij niet meer op de wc. Hij zit nu weer in de luiers. Hij is nu bijna 3.... Mn zus was op dat moment ook helemaal happy dat hij uit de luiers was, maar dat heeft niet lang geduurd, helaas.
Szent az Úr

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jan 2011 12:55

Volgens mij is het het beste om af te wachten tot kinderen het zelf aangeven, dan zijn ze er aan toe. Of ze moeten al echt te oud worden natuurlijk, maar zolang Jurian er nog niet aan toe is, vind ik het onnodig. Mijn moeder vertelde toevallig dat mijn zus 2,5 was, en een vriendinnetje op het toilet zag plassen. Toen opeens kwam ze binnen en zei:'Ik wil ook geen luier meer om.' Mijn moeder legde uit dat ze dan wel op de wc moet plassen, en dat wilde ze. En het is nooit fout gegaan, ook niet 's nachts.
Zoiets zou ik wel willen :D Dus ik wacht maar af.

Ik heb net leuke schoenen voor Jurian gekocht. Zijn goede schoenen maat 22 zijn echt te krap, nu had hij nog wel oudere die hij van mijn neefje had gekregen, maat 22, maar die zijn een beetje afgetrapt. Zijn goeie schoenen had ik in het najaar al in de aanbieding gekocht, en nu dus weer aanbieding schoenen :D Dan zijn goede schoenen tenminste betaalbaar. En voorlopig kan hij erop lopen, maat 24. Grijze, passen mooi bij zijn jas. Voor echt midden zomer zijn ze natuurlijk niet handig, maar dan koop ik wel weer iets goedkopers.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 05 jan 2011 13:01

@Schipje: zij zette ze elk half uur op het potje, voor een minuut of 5 volgens mij. Als ze dan een plasje of ontlasting hadden gedaan, kregen ze een snoepje. Ze waren allebei binnen een paar maand, en voor 24 maanden oud zindelijk. (moet zeggen dat het wel makkelijke kids zijn hoor!) Het verschilt gewoon per kind, en ligt helemaal aan het kind. Veel kan je er volgens mij als moeder niet aan doen!

Dat snoepje vind ik ook gelijk het nadeel eraan: Lieke krijgt alleen bij hoge uitzondering een snoepje (eigenlijk bijna nooit). En mijn vriendin was full-time thuis, dan is het ook makkelijker te doen. Ik denk dat het bij mij niet gaat lukken zo hoor, als ik werk enzo is ze of bij mn moeder of bij een schoonzus of een vriendin, dus veel te veel onregelmatigheid. Maar goed ik ga wel wat proberen van de zomer, kijken of ze het voelt.

Ik ken ook iemand die heeft twee ventjes, en zij gebruikte katoenen luiers. Die jochies waren ook voor hun 2e verjaardag zindelijk, en volgens haar lag dat dus aan de katoenen luiers... Maar ik heb geen zin om katoenen luiers te gaan gebruiken :mrgreen:

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 jan 2011 13:04

Sterretje, ik heb die broekjes wel eens gezien bij de Hema. Ik dacht wel dat de maatjes heel klein waren, maar vond de broekjes zelf niet zo klein (stond dan 50/56 bij- nou dat waren ze echt niet).

Lenny, zindelijk maken met snoepjes lijkt mij ook niet echt wat. Ik denk dat E nog niet eens weet wat een snoepje is, dat hoeft voorlopig ook niet te veranderen.
Het schijnt overigens echt zo te zijn dat kids met katoenen luiers sneller zindelijk worden, ze voelen het dan namelijk beter als ze geplast hebben dan bij papieren. Gemiddeld dan, zal niet voor elk kind gelden.

Ik heb allemaal leuke foto's gezien, ik doe zelf ook nog even mee:

Afbeelding
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 05 jan 2011 13:05

@MissF, haha zoiets had ik vroeger als kind ook. De dag voor m'n 2e verjaardag zei ik tegen m'n moeder: Luiers zijn voor vieze stinkbaby's. En sindsdien zijn er nooit ongelukjes gebeurd, ook niet 's nachts.
Wel ideaal lijkt me ;)

Succes allemaal in ieder geval!
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

Terug naar “Archief”