Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor parkiet » 04 jan 2011 12:59

liefie, er zijn wel van die uitzetlijstjes, meestal staat daar 6 setjes op (en dan nog wel maat 50/56 en 62/68). Met 6 setjes in de kleinste maatjes kom je al een heel eind, maar als je kindje veel spuugt oid dan heb je wellicht wat extra nodig.
12 rompertjes lijkt me zat voldoende (als je kleine een beetje vlot groeit heeeft ie elk rompertje misschien 2-3 keer aan, althans, mijn meissie zat met een maand in 62).
Hydrofiele luiers gebruik je met name voor het afdrogen na het badje, evt op het verschoningskussen en handig als ze veel spugen. Ik denk dat je met een stuk of 10 al heel ver komt eigenlijk, maar zeker weten doe ik het niet. Ik had er in elk geval heeeeeel veel gekregen, heb er denk ik wel 40, dat is echt veel te veel :)

Oh, zie nu een nieuw berichtje over uitzetlijstjes...
Ik ga hier voor de tweede uit van sowieso 6 setjes in 56 (misschien zit er een van 50 tussen, maar dat paste bij mijn dochter maar een paar dagen, dus dat ga ik in elk geval niet bij kopen). Rompers heb ik er denk ik een paar meer. Mutsjes een stuk of drie ofzo? Als het meezit heb je die maar een paar dagen nodig, zeker gezien het niet al te koud meer is als je kleine komt.
Ik vroeg ook wel kleertjes aan kraamvisite als ik nog wat extra wilde (wij hadden alleen neutrale kleertjes, dus toen echte meidenkleren gekregen).

Jannoek, een hele boodschappentas vol... wow... zoveel iheb ik echt niet hoor :).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jan 2011 13:00

Wow, wat een hoop :D volgens mij hadden wij 3 rompertjes maat 50, en 3 maat 56, 2 setjes kleren maat 50 en 2 maat 56. Achteraf te weinig, want zo snel kan de kraamverzorgster natuurlijk niet wassen ;) Maar te veel zou ik ook niet doen, zeker geen maat 50, Jurian paste eigenlijk nog maar heel krap in maat 50 toen hij net geboren was (terwijl ze twee dagen voor zijn geboorte nog schatten dat hij klein zou zijn). Die lijsten zou ik niet van uitgaan, dat vond ik echt overdreven, gewoon navragen in je buurt bij bekenden met kleine kinderen, wat echt handig was en wat niet. Hydrofielluiers vond ik wel handig, maar ruim voor hij 1 was ging ik gewoon over op gewone handdoeken, dus aan 30 van die handdoeken had ik ook weer niks gehad. lakentjes vond ik ook wel fijn om iets meer te hebben. Ik had er 5, en dat ging goed, minder was toch lastig geweest qua wassen. Maargoed, ik was ook niet elke dag, dus sommige dingen lagen wat langer in de wasmand. Ook de hoes voor over het aankleedkussen, ik had 1 mooie die bij de kamer paste, en 2 gekregen, knaloranje. Staan nu onwijs leuk op zijn kamer, toen niet ;) Maar 1 was echt te weinig, die dingen worden zo snel vies :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 13:07

van m'n schoonouders kregen we met sinterklaas echt super veel en van m'n ouders twee setjes van Lief.
Zo hebben we volgens mij ook al 5 mutsjes gekregen :mrgreen:
Sokjes overigens nog bijna niet...

Ik lees op veel andere fora dat die hydrofiele luiers heel handig zijn, en dat je er nooit te veel van kan hebben, maar dat verschilt per persoon merk ik wel ;-)
Ik heb er nu 12.
Kreeg van een vriendin ook een hamamdoek, die is een stuk groter, maar wel van de zelfde zachte stof. Ideaal om af te drogen en even in te wikkelen dus!
Zal vanavond thuis is kijken wat we precies hebben, dan kan ik bekijken wat we nog moeten kopen..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 jan 2011 13:09

Jannoek schreef:van m'n schoonouders kregen we met sinterklaas echt super veel en van m'n ouders twee setjes van Lief.
Zo hebben we volgens mij ook al 5 mutsjes gekregen :mrgreen:
Sokjes overigens nog bijna niet...

Ik lees op veel andere fora dat die hydrofiele luiers heel handig zijn, en dat je er nooit te veel van kan hebben, maar dat verschilt per persoon merk ik wel ;-)
Ik heb er nu 12.
Kreeg van een vriendin ook een hamamdoek, die is een stuk groter, maar wel van de zelfde zachte stof. Ideaal om af te drogen en even in te wikkelen dus!
Zal vanavond thuis is kijken wat we precies hebben, dan kan ik bekijken wat we nog moeten kopen..

Wij hadden er ook 12, voldeed prima. Iemand zei eerder dat je nooit genoeg slabbetjes kunt hebben en dat is helemaal waar! Wij hadden er een stuk of 40 ofzo en omdat Michael erg kwijlde en overgaf kwamen ze goed van pas!

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 04 jan 2011 13:15

Ik had er ook 12, ruim voldoende, gebruik ze nu nog maar zelden. Ik had een heel aantal rompertjes in maatje 56, en 3 kledingsetjes (kreeg er in de kraamweek bij). Merkte dat de maten toch heel erg verschillen, bv. 56 van de prenatal is kleiner dan de 56 van de hema. Dat vond ik erg irritant. enneh.. als je te weinig hebt, je stuurt zo iemand erop uit om wat extra te kopen toch?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jan 2011 13:15

Idd, slabbetjes heb ik er denk ik ook wel 40 van, overal verspreid in huis denk ik, die gebruikte ik ook al snel met het geven van de fles, veel handiger dan die spuugdoekjes, die maar weggetrokken worden door grijpgrage handjes ;)

Tjonge, ik ben nu veel minder met het hele zwanger zijn bezig. Ik heb de eerst lege babykamer maar omgedoopt tot waskamer, die kamer is fijner om de was te drogen, en moet er nog even niet aan denken dat ik ermee aan de slag moet om het babyproof te maken. Ook de babyspullen van zolder heb ik nog helemaal geen zin in. raar zeg, bij Jurian was alles al heel vroeg klaar. maargoed, dat zal wel komen doordat het de 2e is, denk ik maar :D Ik heb wel het kdv geregeld voor spruitje2, maar ik wilde Jurian tijdens mijn verlof neit naar het kdv doen, dat vind ik raar, want dan ben ik toch gewoon thuis. maar nu vertelde de leidinggevende dat het beter is om hem een dagje in de week te brengen, voor het ritme, dan hoeft hij niet opnieuw te wennen na mijn verlof. En sowieso is zijn plekje weg als ik hem die maanden neit breng. Kans is er wel dat er alsnog weer een plekje is in oktober, maar daar wed ik toch maar niet op. Lastig dilemma, misschien is het wel beter voor hem, maar het voelt zo rot. Ik zit lekker thuis, hij moet de hele dag weg. Nouja, ik kan er natuurlijk korte dagjes van maken ;) en misschien vind ik het dan heerlijk om een dagje voor mezelf te hebben. Nog maar even over nadenken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 13:22

Nou dan komt dat wel goed en in de kraamweek wil ik het liefst een luier truitje aan doen met een flanellen doek om de beentjes gewikkeld.
Ik heb 2 mutsjes (kwam mijn man mee aanzetten :D ) en dat vind ik wel genoeg als het goed is hebben we lekker weer en dan gebruik je die dingen amper (zag ik ook bij mijn vriendin die in april beviel)

En wij willen niet weten wat het wordt dus gericht shoppen doen we wel als de kleine geboren is en hier op dorp zitten 2 baby zaken dus dat komt wel goed.
Hydrofiele luiers heb ik er ook 12 en washandjes 6 volgens mij en mijn ma zei dat ze op zolder nog heel veel van die dingen heeft dus dat moet ook wel goed komen.
Lakentjes heeft mijn oma nog (zijn 50 jaar oud) en mijn ma had er ook nog een boel van ons en die zijn allemaal nog goed die hoeven we niet te kopen. Ook dekens voor de wieg en ledikant waren er nog allemaal en 2 spreien (wieg en ledikant) die mijn overgroot oma nog gehaakt heeft zien er ook nog als nieuw uit en de juiste kleur voor het kamertje (blauw)

Volgens mij hoeven wij echt bijna niks meer te kopen alleen nog een tummytub en standaard wat daarbij hoort. En nog luiers en wat flesvoeding want wie weet lukt borstvoeding wel niet.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jan 2011 13:25

Ik heb Hugo wel weggebracht tijdens mijn verlof. De dagen voordat de kleine werd geboren had ik eigenlijk wel genoeg te doen ( moest ook nog alles klaarmaken in week 36 :mrgreen: ) Na de bevalling vond ik het ook wel fijn om Cato alle aandacht te geven op die dagen en om zelf bij te komen. Daarnaast was het voor hem ook wel fijn dat het daar allemaal gewoon doorging, thuis was het toch rommeliger. Cato huilde namelijk erg veel. Ik haalde hem al wel lekker vroeg op rond 15.00 uur meestal.

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 04 jan 2011 13:28

slabbetjes zijn inderdaad een stuk fijner dan spuugdoekjes, en het liefst in alle maten, van klein (die je lekker omlaat tegen het kwijlen) tot heel groot om lekker zelf te kunnen eten.

Heb vanmorgen de wieg maar opgemaakt, om toch een beetje het idee te krijgen dat er echt nog 1 bijkomt. De baby komt eerst bij ons op de kamer te leggen en dan bij zijn of haar grote zus, dus we hebben helemaal geen babykamer om klaar te maken. Enneh.. alle babykleertjes was ik op het laatste moment wel weer uit.. liggen nu nog lekker opgeborgen.

Ik had ook lakentjes en molton luiers van mijn moeder, ideaal. Ook wel weer leuk als je er zelf ook onder gelegen hebt :).
Flesvoeding zou ik persoonlijk niet in huis halen, dat haal je gewoon in de supermarkt en de kraamzorg of verloskundige heeft vaak wel eerst een proefverpakking mocht BV echt niet lukken. Ik zou een flesje wel aanraden, mijn dochter kapte 1e paasdag met de BV, en ik had gelukkig een fles, anders heb je een probleempje omdat de winkels dicht zitten.

@MissF: lijkt me inderdaad een lastige keuze, maar misschien is een dagje 'vrij' ook wel lekker.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 13:43

Allemensen, wat veel spullen hebben sommigen van jullie! Zoveel hadden wij niet eens toen onze tweeling geboren werd :shock:! Wel is mijn ervaring dat je bij een tweede, derde of meer, veel meer wast, dus in verhouding minder nodig hebt.
Wat betreft pakjes: ik had bij de eerste een jongens- en meisjesstelletje en heb de eerste dagen alleen zo'n flanellen doek omgedaan, i.c.m. een luiertruitje. Vond ik wel leuk eigenlijk, zeker omdat we geborduurde familiestukken mochten gebruiken. Verder kregen we zoveel kleertjes van kraamvisite, dat ik de eerste maanden niks hoefde te kopen, alleen soms een shirtje of wat sokjes of een speciaal stelletje voor een bijzondere gelegenheid. Vaak moest ik pas echt uit op kleren als de baby een jaar was ...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 jan 2011 13:44

Flesvoeding is (hier iig) ook gewoon te krijgen bij de dienstapotheek. Ook altijd handig als je er in het weekend achterkomt dat je pak leeg is :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 13:53

Sophie77 schreef:Allemensen, wat veel spullen hebben sommigen van jullie! Zoveel hadden wij niet eens toen onze tweeling geboren werd :shock:! Wel is mijn ervaring dat je bij een tweede, derde of meer, veel meer wast, dus in verhouding minder nodig hebt.
Wat betreft pakjes: ik had bij de eerste een jongens- en meisjesstelletje en heb de eerste dagen alleen zo'n flanellen doek omgedaan, i.c.m. een luiertruitje. Vond ik wel leuk eigenlijk, zeker omdat we geborduurde familiestukken mochten gebruiken. Verder kregen we zoveel kleertjes van kraamvisite, dat ik de eerste maanden niks hoefde te kopen, alleen soms een shirtje of wat sokjes of een speciaal stelletje voor een bijzondere gelegenheid. Vaak moest ik pas echt uit op kleren als de baby een jaar was ...

De meeste kleertjes die ik tot nu toe heb zijn allemaal gekregen van familie,vrienden die ons feliciteerden met de zwangerschap.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 13:55

M'n schoonzus is zondag uitgerekend... spannend allemaal. Wordt in iedergeval een halfbloedje. :wink: En wat ik zo knap aan haar vindt is dat zij het alleen maar weten wat het wordt. :mrgreen: Zelfs m'n schoonmoeder niet (want die zou het er zo uit flappen).

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 jan 2011 13:56

Evelien schreef:M'n schoonzus is zondag uitgerekend... spannend allemaal. Wordt in iedergeval een halfbloedje. :wink: En wat ik zo knap aan haar vindt is dat zij het alleen maar weten wat het wordt. :mrgreen: Zelfs m'n schoonmoeder niet (want die zou het er zo uit flappen).

Spannend Evelien!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 13:57

ja, dat hebben wij ook... alles van vrienden & familie.
Onze ouders worden allebei voor het eerst opa en oma, en daar zijn ze heel trots op. Dat is wel te merken aan de toestroom van cadeautjes. :mrgreen:

@mamavanroos hier kan je gewoon ook flesjes etc. kopen bij de dienstapotheek, heb ik toevallig een keer opgelet ;-)
Overigens zat in het Zwanger pakket van de Etos ook een flesje, dus ik heb er al één in huis ;-)

Terug naar “Archief”