Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 03 jan 2011 20:58

je hebt toch ook voorgevormde voedingsbeha's? Zag ik vorige week volgens mij van Noppies..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2011 21:00

Ik heb ook voorgevormde gezien en ben ook van plan die te kopen vind dat zelf veel prettiger zitten.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jan 2011 21:13

en een stuk mooier! :-oo

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 jan 2011 21:16

Weten jullie al wat je doet qua werk en opvang?
We hebben lang nagedacht. We vinden Jurians kdv in principe prima, zeker de babygroep, maar de peutergroep vinden we iets minder. Nu hij ouder wordt merk ik wel dat hij er beter past. Hij was gewoon te jong toen hij met 1,5 naar die groep ging. En zeker door zijn lengte schatten ze hem te oud in denk ik. En hij vindt het gewoon wel heel fijn, om met andere kinderen te spelen, en bij een gastouder weten we ook niet zo waar ze terecht komen, en of er wel (genoeg) leuke kindjes zijn om mee te spelen. Dus toch maar allebei naar het kdv. Ik wil op niet al te lange termijn toch ander werk gaan doen en eventueel een opleiding, dan gaan we van het flexibele kdv over op het gewone als ik vaste dagen zou werken (is hetzelfde kdv en dezelfde groepen), dan betalen we daar weer wat minder aan. Want dat blijf ik duur vinden :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2011 21:22

Als het goed is ga ik 16 uur werken hooguit 18 uur en dan 1 of 2 ochtendjes in de week en de rest avonddiensten en om het weekend.
Ik ga mijn schoonzus vragen of ze 1 morgen op wil passen (na een aantal opmerkingen van afgelopen weekend heb ik het idee dat ze dat heel graag wil dus ga het maar eens peilen :D )
En een van mijn vriendinnen wil een ochtend oppassen in de week dus dat is zo opgelost wel erg fijn. Stel mijn schoonzus wil het niet hou ik het bij 1 ochtend in de week.
KDV/gastouder vinden wij niet nodig is teveel gedoe voor ons.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jan 2011 21:25

wij weten het nog niet...

Ik wil graag 1 dag per week ouderschapsverlof en 1 dag per week thuis werken, heb volgende week gesprek met m'n manager, dus ben benieuwd of die mogelijkheden er zijn...
Mijn ouders komen 1 dag in de week oppassen. Dan blijven er nog twee dagen over, en dat is nou net het punt:

Mijn man is - als er geen gekke dingen tussen komen - klaar met studeren tegen de tijd dat ik weer moet gaan werekn. We weten niet of hij dan direct een baan kan vinden etc.
Misschien is het voor hem ook wel mogelijk om 4 dagen te werken waarvan 1 thuis...

Dus nog een beetje dubio wat we gaan doen... :-k

Wellicht toch maar alvast in schrijven bij een gastouderbureau...

Mama_van_Roos
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mama_van_Roos » 03 jan 2011 22:41

Hoi allemaal,

Leuk om te lezen dat jullie ook allemaal in blijde verwachting zijn. Gefeliciteerd! Ik heb me net aangemeld op het forum en ben zelf nu 30 weken zwanger van de 2e, dus ik hoop gezellig mee te kunnen kletsen. Onze 1e is (nog maar) 9,5 maanden, dus vrij kort op elkaar. We zijn er dolblij mee, alleen valt deze zwangerschap wel wat zwaarder dan de 1e :D.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jan 2011 22:46

Jannoek schreef:wij weten het nog niet...

Ik wil graag 1 dag per week ouderschapsverlof en 1 dag per week thuis werken, heb volgende week gesprek met m'n manager, dus ben benieuwd of die mogelijkheden er zijn...
Mijn ouders komen 1 dag in de week oppassen. Dan blijven er nog twee dagen over, en dat is nou net het punt:

Mijn man is - als er geen gekke dingen tussen komen - klaar met studeren tegen de tijd dat ik weer moet gaan werekn. We weten niet of hij dan direct een baan kan vinden etc.
Misschien is het voor hem ook wel mogelijk om 4 dagen te werken waarvan 1 thuis...

Ik zou je een tip mee willen geven voor gastouder, probeer een bekende te regelen die gastouder wil zijn of gastouder is! Het is maar een tip hoor... :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2011 07:50

Evelien schreef:
Jannoek schreef:wij weten het nog niet...

Ik zou je een tip mee willen geven voor gastouder, probeer een bekende te regelen die gastouder wil zijn of gastouder is! Het is maar een tip hoor... :wink:

dat is tegenwoordig toch niet meer zo makkelijk? je moet kwa opleiding ook aan allerlei eisen voldoen... of heb ik dat mis?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 08:04

Valt opzich wel mee. Er is een enorme lijst van opleidingen, als je 1 van die hebt. En het stelt ook niks voor want het zijn iets van 4 a 5 cursus dagen om je certificaat te kunnen halen. En een kinderehbo, maar dat is ook niet heel moeilijk.

Ik persoonlijk vindt het opzich wel mee vallen, alleen al die regels qua veiligheid vindt ik sommige regels erg overdreven. Dan zou je alleen nog maar een stoffenbank in huis mogen hebben en voor de rest niks. :?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jan 2011 08:08

welkom mama van Roos!

Het nadeel van een gastouder vind ik dat je erg gebonden bent aan 1 persoon. Als degene op vakantie gaat of ziek wordt, moet je zelf ook van alles schuiven met je werk. Het voordeel van een gastouder is dat het kind in zijn eigen omgeving is. Aan de andere kant zou dat juist voor onze zoon niet goed zijn, omdat hij al zo'n moeite heeft met wennen. De kleuterschool zal dan voor hem helemaal een aardverschuiving zijn.
Wij hebben beide kinderen op het kdv. Ze zitten op dezelfde groep (verticale groepen) en de leidsters zitten er al jaren en ze springen echt in op de persoonlijke behoeftes van de kinderen.....ik ben erg tevreden over het kdv.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 08:09

zal 's goed nadenken of ik iemand weet in Utrecht...
Ik dacht eigenlijk ook dat je per sé via een gastouder bureau moet eigenlijk, maar dat is dus niet zo... ;-)

@Mama_van_Roos Welkom! Je verhaal komt overeen met iemand die ik ken, misschien ben jij dat wel :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jan 2011 08:11

Wil je een vergoeding van de overheid krijgen, moet het geloof ik wel via een erkend gastouderbureau zijn. Veel van dat soort bureau's fungeren meer als administratiepunt om de vergoeding te waarborgen en houden geloof ik toezicht op het behalen van de diploma's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 08:12

@ Mama_van_Roos, Ik denk eigenlijk vrij zeker te weten wie je bent, en dan is je profielfoto een foto van je dochter :-oo

@AJL, dat dacht ik dus ook... maar dat begrijp ik weer niet uit het verhaal van Evelien...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jan 2011 08:22

Je moet wel als gastouder aangesloten zijn bij een erken gastouderburo.

En over vakantie/ziekte ik heb iemand achter de hand die als ik ziek wordt of op vakantie ben invalt. Maar goed ik pas maar twee dagen op en ben nog nooit ziek geweest.
Ik pas op het dochtertje van m'n vriendin en dat vindt ik wel fijn want ik ken haar al vanaf ze baby is en pas sinds 1,5 jaar op haar.

Terug naar “Archief”