het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor LauraC » 03 jan 2011 22:29

Ik vind dat je het super hebt gedaan, vijf maanden is ook lang en zeker in jouw omstandigheden!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jan 2011 07:50

Meid, echt geweldig dat je het zo lang volgehouden hebt! Ik had er al lang de brui aan gegeven. Als hij 5 mnd is en al best groot, kan het best zijn dat hij snakt naar wat anders dan alleen melk. Bijvoeding mag toch gewoon vanaf 4 mnd? Ik zou gewoon een geprakte peer proberen en zien hoe het werkt. Dat je snakt naar ritme kan ik mij wel voorstellen.

O ja, over de probeerverpakkingen....mijn ervaring is dat die toch anders smaken dan de gewone melk. Cato bliefde de probeerverpakking van nutrilon niet en de gewone wel.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 jan 2011 08:39

ppm!!!! mijn complimenten! Zo knap! Wat heb jij een doorzettingsvermogen al die vijf maanden dag aan dag gehad! Ik bewonder je zeer! Ik zou inderdaad ook gewoon gaan beginnen met groente en fruit want jullie mannetje drinkt wel heeeeel erg veel! Volgens mij is hij er gewoon aan toe! Maar dat zal je zelf het beste weten natuurlijk.

Sterkte met opknappen en afbouwen!

En die foto bij refowebkids: tis echt een enorme dikkert! Volgens mij heb jij echt slagroom :wink: je mag zeker trots zijn op jezelf!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 08:43

Respect hoor PPM!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jan 2011 14:03

hij is zeer voldaan na de eerste groente hap,. Meteen maar royale eetlepel gedaan, alles zat er natuurlijk onder, ik vind het een gesmeer van niks :? en het kolven loopt ook nog eigenlijk prima door, dus wieweet halen we met groentehap nog wel de zes maand :) k ga niet meer vollop kolven, alleen als er nu tijd vooris of als ik op springen sta.. haha

janoek: ga jij ook bv geven? of weet je het nog niet?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 14:09

ja, ben ik wel van plan! De VK raadde het ook aan omdat m'n man astma heeft & huisstofmijtallergie etc. Dan schijnt het nóg beter te zijn voor een kindje. Maar voor dat ze dat zei was ik het ook al van plan ;-)
Over een paar weken ga ik naar een info avond, lijkt me wel nuttig..

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 14:17

Georganiseerd door het ziekenhuis, of zo'n LLL-cursus, Jannoek?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 04 jan 2011 14:19

Wat is LLL? 8-[

Zit nog te dubben tussen ZH en VK, daar geven ze 'm ook...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 14:27

La Leche League, net zoiets als Ver. Borstvoeding Natuurlijk. Hier in de buurt is er elke maand een bijeenkomst. Als je 4 bijeenkomsten bezoekt, heb je een soort cursus gevolgd, maar je kunt ook 'losse' avonden bezoeken. Onderwerpen zijn o.a. borstvoeding in de kraamtijd, borstvoeding en werk, borstvoedingsproblemen en borstvoeding bij de oudere baby. Ik ben, verspreid over een aantal jaren, ong. bij alle onderwerpen een keer geweest en heb er best veel geleerd. De mevrouw die de avonden leidt, mag je ook altijd bellen als je vragen hebt. Zij is behoorlijk kundig en als ze het antwoord op je vraag niet weet, belt ze later terug (als ze verder geïnformeerd heeft). Ze hebben ook een website waarop je kunt zien of in jouw regio ook zulke informatie-avonden georganiseerd worden.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 04 jan 2011 23:00

LauraC schreef:Ik vind dat je het super hebt gedaan, vijf maanden is ook lang en zeker in jouw omstandigheden!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 jan 2011 12:28

Sophie77 schreef:La Leche League, net zoiets als Ver. Borstvoeding Natuurlijk. Hier in de buurt is er elke maand een bijeenkomst. Als je 4 bijeenkomsten bezoekt, heb je een soort cursus gevolgd, maar je kunt ook 'losse' avonden bezoeken. Onderwerpen zijn o.a. borstvoeding in de kraamtijd, borstvoeding en werk, borstvoedingsproblemen en borstvoeding bij de oudere baby. Ik ben, verspreid over een aantal jaren, ong. bij alle onderwerpen een keer geweest en heb er best veel geleerd. De mevrouw die de avonden leidt, mag je ook altijd bellen als je vragen hebt. Zij is behoorlijk kundig en als ze het antwoord op je vraag niet weet, belt ze later terug (als ze verder geïnformeerd heeft). Ze hebben ook een website waarop je kunt zien of in jouw regio ook zulke informatie-avonden georganiseerd worden.

Je hebt verschillende organisaties.
Hier ook borstvoedingscursus van 3 avonden. Erg leuk en interessant. Tuurlijk weet je genoeg, maar ik heb er echt wel dingen geleerd en praktische tips gehoord.
Verder kun je even alle kolven zien, verschillende voedingsbh's enz.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jan 2011 20:53

zal het hier ook nog even zeggen marijn had idd en heeft nog steeeds een koemelk allergie. Het komende jaar, dus tot anderhalf jaar mag hij absoluut geen melkproducten. Dus ben blij dat ik aan dat strenge dieet ben gegaan. BEn nu bezig met de overstap naar fv, maar die melk is zoo vies, dus meng ik nu, half half en hopelijk pakt hij het straks!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 jan 2011 08:18

Nogmaals sterkte ppm2!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 jan 2011 14:16

Ppm, fijn dat er nu duidelijkheid is over de allergie van Marijn. Sterkte voor de komende tijd, want het valt niet altijd mee om er rekening mee te houden.
Ik vind het superknap dat je het zo lang volgehouden hebt bv te geven, en dat door volledig te kolven... Ik had dat na 3 mnd echt helemaal bekeken, heb toen de kolf heeeel ver weg opgeborgen omdat ik zo'n hekel aan dat ding had gekregen :oops:

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 11 jan 2011 16:26

Knap hoor PPM, ik was allang gestopt, denk ik.

Hier gaat de bv nog prima, ben benieuwd hoe het straks in combinatie met werken gaat. Ik wil proberen om 2x per dag te kolven en hopelijk trek ik er genoeg uit zodat ik dat de volgende dag mee kan geven. Ik heb al een voorraadje in de diepvries, dus mocht het niet lukken dan heb ik nog wel wat. Is dat op, dan stap ik toch maar over op deels kv en deels bv.

Jullie hadden het over zoogcompressen. Ik had ze tijdens de zwangerschap niet nodig, maar nu wel. De allerfijnste zijn die van MEdela, maar die zijn ook loeiduur. Die zie je niet zitten ook al heb je een glad truitje aan en ze vangen echt veel op. Meestal gebruik ik ook die van Natusan, die zitten het fijnst.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Terug naar “Archief”