PVV wil Iran aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Yael » 20 dec 2010 19:39

maboc schreef:
Yael schreef:...
...
Hoe kom je daarbij dat Amerika alles goedkeurt wat Israel doet?

Een (1) voorbeeldje dan:
Amerika is enige tijd tegen het bouwen nederzettingen in gebieden waar nu Palestijnen wonen (nrc.nl)
En wat schetst recentelijk mijn verbazing : nu.nl
Amerika staat achter een voorstel om 3 maanden niet te bouwen, en daarna hiervan geen verlenging meer te eisen.
Amerika loopt bij Israel aan de leiband.

Je mag er best bij vermelden dat het over Oost Jerusalem ging. Je zult ook best weten dat Jerusalem een heet hangijzer is.

...
...
Laten we erop gaan wachten totdat we het zeker weten. 8-[
Overigens hoop ik dat er in Iran een verandering van binnenuit komt, zodat er heel geen aanval of dergelijks nodig is...

Als je mij wilt overtuigen met een stukje muziek, zou dat stukje wel uit islamitisch hand moeten komen. Dit is een paradodie van Noam Jacobson (?) op de (niet bestaande?) minister van vernietiging. Kennelijk gelooft Israel er ook nog niet zo in. (Sterker nog...zo provoceren ze Iran nog een beetje)

Israelische humor noem ik dat. ('t Is immers afkomstig uit een satirische tv show).
Overigens waarom zou ik je moeten overtuigen? Dat is in geen geval mijn insteek.

Wie zegt dat Israel kernwapens bezit? ;/

Daar zet ik dan nog bij:
Yael schreef:Tja wie kaatst moet de bal verwachten. (Trouwens de smiley zegt toch al iets?)

Graag op inhoud...
Die smiley zegt me niets.

Nu lees je eigen reactie dan nog maar ns over wat je over Iran zegt. Ik zeg ongeveer hetzelfde over Israel. In feite weet iedereen dat Israel kernwapens bezit. En zo weten we allemaal dat Iran ze aan het ontwikkelen is.

Ik weet niet in hoeverre je geïnteresseerd bent met wat er zich in het Midden Oosten afspeelt anders is dit boek zeker het lezen waard.

Da's dan wel weer interessant.

Zekers, in Israel kon je het in elke boekhandel krijgen. :) En hier in NL ook.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 20 dec 2010 21:07

Optimatus schreef:Je maakt je er nu wel heel goedkoop van af.

Toon nu eens drie profetieën waarvan jij gelooft dat die slaan op de bezigheid van Iran. Dan zal ik daar met open vizier op antwoorden.

Ik geloof je niet, sorry
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 dec 2010 21:53

T.A.F. schreef:Hoewel dit uit de latere periode stampt

Sinds wanneer stampen zaken uit andere periodes?

Hoewel ik dus weet dat mijn verhaal klopt, en dat er ongetwijfeld bijbelse en theologische grondslagen voor te vinden zijn, is die grondslagen vinden teveel werk voor nu direct.

Dit vind ik nu zo jammer. Eerst kom jij (en de koningin van Frankrijk is daar ook een ster in) met behoorlijk uitgesproken meningen, maar als er naar de fundering gevraagd wordt, geven jullie niet thuis (met een wijde variëteit aan argumenten om geen nadere uitleg te geven).

Persoonlijk probeer ik mijn eigen kennis uit te breiden en speur ik eerst naar informatie alvorens een antwoord te geven en mijn mening enigszins te onderbouwen, maar waarom doen jullie dat niet? Ik vind het een blijk van minachting jegens andersdenkenden. Bah!

@ Sabra (sorry voor de late reactie): Ik ken de zoon van de Shah natuurlijk niet, laat staan persoonlijk, maar ik vind een parlementaire of constitutionele monarchie doorgaans een stabiele regeringsvorm (zie Spanje, zie in zekere zin ook Cambodja).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 20 dec 2010 22:54

Mijn geloof is primair relationeel.

Ik werd bekeerd door een opname, door Christus te ZIEN.
Ik kreeg 2 jaar priveles van de Geest Gods zelf, niemand leerde me dat zaken niet mochten van God, of andere wel, het hele woord Zonde kende ik niet eens.. maar verlangens en handelen werden anders, en kennis en inzicht vermeerderd.

Pas na deze 2 jaar kreeg ik een bijbel, en nog steeds met de Geest als leraar.. werd me nog meer getoond en geopenbaard.

Tijdens mijn eerste bijbelstudiegroepje of iets wat doorvoor door moest gaan.. in een gesprek waar ik vanuit deze relatie sprak vanuit weten dus.. over een onderwerp, was de directe reactie, en wijs dat dan eens aan in de bijbel en men kwam met theologische kunsttukjes om hun punt goed te praten.
Begrijp je wel wat men daar deed? iemand die 1e lijns getuige was en direct sprak uit WETEN, werd gepareerd door iemand die het slechts probeerde te BEREDENEREN, op basis van ZIJN VERSTAND.

In de jaren erna ben ik natuurlijk wel gegroeid en ook ik heb in sommige gevallen geleerd welke begrippen en theologische termen te gebruiken en zelfs zaten er stukken tussen die ook mij inzichten gaven het is niet alleen maar ellende zeker bij de oudere theologen zijn hun boeken vaak een resultaat van jarenlang oprecht worstelen met God in hun leven en daar zit veel lering in.
Maar nog steeds verbaas ik me soms over die noodzaak van hele theologische contructies voor men iets aanneemd.

Bij mij is zonder uitzondering gebleken dat wat ik ervaarde als juist tegen alle argumenten in, ook juist WAS, nadat ik eenmaal daar de theologische kennis voor had opgedaan. De GEEST schrijft de wet immers in ons hart.

Theologie leer je niet voor jezelf, maar om wat je zelf al weet uit te leggen aan anderen.
En inderdaad, het zou prettig zijn als ik theologische begrippen had om een verhaal als ik zojuist sprak te verwoorden.
Maar ik geef eerlijk toe die heb ik nog niet.
Maar ik heb gezien mijn ervaring ook geen grondslag om het niet als waar te zien.. slechts dat het een kwestie van tijd is voor ik ook de theologische kennis heb dit te onderbouwen.

Hoewel ik ook mensen de grootst mogelijke onzin heb horen uitspreken als zijnde door de Geest geopenbaard, en ik voor mensen zonder onderscheid van Geest, snap dat zij vasthouden aan theologische constructies als fundament (en gezien het afglijden van veel kerken, die dat niet deden, geef ze eens ongelijk) toch is dat niet de weg die God voor ogen heeft.
Christus liet ZIJN GEEST na als plaatsbekleder! En Geloven gaat om overgave, het verliezen van controle, volgen.
Dit klinkt eng, want wie weet dan nog Gods wil, en toch het kan, zonder griekse logos, en toch zekerheid, een ander soort zekerheid.
een zekerheid des geloofs, onderscheid van Geest iets in ons hart, niet iets in ons verstand.
Waarmee ik geenzins de bijbel wil ontkennen, integendeel, handhaaf theologie, bijbels onderwijs en opgeleide voorgangers en cathagese alsjeblieft! Maar ik ervaar deze zaken toch net iets anders..

Net zoals als dat Christus geen jota van de wet afdeed en tegelijk waarschuwd tegen wetticisme.. ik geloof de bijbel van kaft tot kaft.. maar ik heb geen papieren paus. de Geest staat voor mij boven de schriften of beter gezegd, de schrift is tot onderwijzing en lering, maar de Geest Gods is leidsman en leraar.
===========================================================================================================
Verder verkies ik een zwak leiderschap, met natuurlijk gezag (richterensysteem) waar in feite een centrale regering in absolute zin ontbreekt.
Aangezien dat dat vaak onhaalbaar is in de wereld (hooguit kan de kerk ooit zo bestuurd worden) is idd een milde dictator (lees koning) de beste optie.
waarbij een Godsvrezende heerser te verkiezen is, gesteund door een grote groep adviseurs. Ik zou echter wel willen zeggen dat men opties in plaats moet houden om deze koning te vervangen voor een andere mocht hij een verkeerde dictator worden, of zelfs de weg van God kwijtraken. Anders dan veel gereformeerden, zie ik opstand tegen een koningshuis niet altijd als verkeerd. Kijk bvb ons koningshuis, die zijn meer deistisch dan christenlijk vandaag de dag. Hoewel ik voor nederland graag een nieuwe koning zou wensen, zou ik daarom graag zien dat dat iemand anders is dan de oranjes maar inplaats daarvan willekeurig iemand die WEL de Here dient.
===========================================================================================================
echter als je een dergelijke leider wilt aanstellen in iran, zul je met een bezettingsmacht moeten binnenvallen, met alle ellende die we in iran en irak al zagen.. dat wil je niet. en mijn opmerking aangaande leiderschap elimineren was wellicht niet moreel, en ik zei ook niet dat het moet gebeuren, maar ik zeg dat ALS er besloten word iran aan te vallen.. dat ik dan TEGEN een directe oorlog en opbouw ben, maar dan slecht gericht op het leiderschap zou schieten, en vanzelf een nieuwe orde zou laten ontstaan.

-> om te beginnen niemand WIL een bezettingsmacht
-> verder proberen westerse legers vaak om democratie te brengen, en negeren wensen van het volk daar dat vaak gewoon een vorst wil.
-> een streng christenlijke of islamtische leider zou ook niet worden gesteunt door de bezettingslegers.
-> gevolg is dat je een marionetje krijgt met nauwlijks steun van de bevolking, en torenhoge kosten om dat systeem wat niet past bij dat land tegen de stroom in in stand te houden.
-> waar als je een ongewild leiderschap elimineerd (want geloof me niemand WIL dat iraanse leiderschap in iran) inclusief de top van politie justitie en anderen. (ik noem niet zomaar zo'n 5000 mensen, je moet eerst een hitlijst maken van alle uit te schakelen personen) dan heeft het volk daar de vrijheid een nieuw systeem in te stellen. ja dan krijg je ws burgeroorlog, maar is dat verkeerd?
Amerika ontstond daardoor, en ook wij hebben onszelf vrijgevochten, laat ze die burgeroorlog maar voeren, je moet daarin niet ingrijpen, hooguit een van de partijen in die oorlog die dan ontstaan steunen.. mits die genoeg steun heeft onder het volk.

Je vergeleek dit met mag je mijn huis binnenlopen, het meubilair stukslaan, en dan weggaan zonder enige kosten? dat si een verkeerde vergelijking.
zie het eerder zo.. je hebt een gezin, waarin een opa, een vader en een neef de rest van de familie terroriseren, iedereen die maar iets doen wat hen niet zint word gedood. Dan trap je die deur in... schiet die drie mensen dood, schroeft netjes een nieuwe voordeur erin en vertrekt weer.

de rest van de familie is dan vrij om zelf keuzes te maken over wat ze met de nieuw gevonden vrijheid gaan doen. en wie de nieuwe familiehoofden worden etc.
in ons morele wereltje zeggen we dan vaak, ja dat kanniet, dan moet je die familie ook psychologisch begeleiden etc etc..
maar dat is EN te duur, en soms WIL een familie die hulp niet.
het is eeuwenlang ook hier in nederland niet so soft geweest overkwam je iets MOEST je wel door, niks tijd zaken psychologisch te verwerken.
we moeten niet onze softheid willen opdringen aan een land dat nog lang niet in die fase is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 dec 2010 11:56

Wij als Europe moeten ons helemaal niet met het Midden-Oosten bemoeien. Een gewapende neutraliteit als een Groot-Europa is de beste methode om buiten conflicten te blijven.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 dec 2010 12:03

Optimatus schreef:Wij als Europe moeten ons helemaal niet met het Midden-Oosten bemoeien. Een gewapende neutraliteit als een Groot-Europa is de beste methode om buiten conflicten te blijven.

Juist! En laten we dan ook de Europese legers integreren in elkaar. Dan wordt het veel efficiënter en kun je besparen op vele onderdelen en dat geld deels steken in defensieve ontwikkelingen zoals een raketschild. We hebben ons als Europeanen al te veel en te vaak bemoeit met zaken die niet de onze waren en dat heeft over het algemeen heel veel levens gekost.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 dec 2010 12:14

Exact. En nu maar wachten tot de eerste complotnitwit gaat tetteren over het beest uit Openbaring...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 31 dec 2010 13:14

terwijl jullie elkaar in slaap knuffelen ;-) , lees ik dat Israel niet stil heeft gezeten in de omgeving. Goede waarschuwing voor Ahmadinejad.

Israël heeft in 2007 een luchtaanval uitgevoerd op een Syrische kernreactor. Dat blijkt uit een stuk dat via klokkenluiderssite WikiLeaks naar buiten is gekomen. De kernreactor werd door de aanval totaal verwoest. Enkele weken later zou de reactor in bedrijf gaan.

http://nos.nl/artikel/208628-wikileaks- ... actor.html

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 31 dec 2010 17:25

Wat raar dat je daar niets over hebt gehoord toen. Om geen gezichtsverlies te lijden misschien?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 31 dec 2010 17:50

Voor zover ik weet, is dat oud nieuws.

Overigens, er gaan zowel in Nederland (Wilders) als in Israel stemmen op om alle Palestijnen naar Jordanië te deporteren. Waarom komt daar zo weinig reactie op? Wordt dat goedgekeurd?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jan 2011 13:36

Faramir schreef:
Optimatus schreef:Wij als Europe moeten ons helemaal niet met het Midden-Oosten bemoeien. Een gewapende neutraliteit als een Groot-Europa is de beste methode om buiten conflicten te blijven.

Juist! En laten we dan ook de Europese legers integreren in elkaar. Dan wordt het veel efficiënter en kun je besparen op vele onderdelen en dat geld deels steken in defensieve ontwikkelingen zoals een raketschild. We hebben ons als Europeanen al te veel en te vaak bemoeit met zaken die niet de onze waren en dat heeft over het algemeen heel veel levens gekost.
Dus ik neem aan dat we dan:
1. Geen olie meer uit het MO kopen en gebruiken? (N.B. dat betekent dus ook geen kunststoffen meer.)
2. Geen asielzoekers/vluchtelingen/gastarbeiders meer uit het MO opnemen?
3. Geen wapenleveranties meer doen aan zowel Israel als de Arabieren?
4. Niet meer commentaar leveren op de Israelische politiek?
5. Ons ook niet meer bemoeien met de mensenrechtenschendingen in landen in het MO?
enz. enz.

Want dat is de Europese bemoeienis met het Midden-Oosten momenteel zo'n beetje.
Maar in het grote dorp dat deze wereld geworden is, is het gewoonweg onmogelijk om je niet meer met een bepaald werelddeel te bemoeien. Zelfs als zouden we het willen, dan nog kan het niet.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jan 2011 13:48

Ik vind je aannames nogal vreemd en hebben ook niets te maken met militaire interventies die in dit topic besproken worden.
elbert schreef:
Faramir schreef:

Dus ik neem aan dat we dan:
1. Geen olie meer uit het MO kopen en gebruiken? (N.B. dat betekent dus ook geen kunststoffen meer.)

Het lijkt mij goed om op termijn van de fossiele brandstoffen af te stappen. Tot die tijd kunnen we prima handel drijven met landen die daarvoor open staan.
2. Geen asielzoekers/vluchtelingen/gastarbeiders meer uit het MO opnemen?

Volgens enkele VN afspraken zijn we daartoe verplicht.
3. Geen wapenleveranties meer doen aan zowel Israel als de Arabieren?

Dat lijkt me prima. Overigens mag het lijstje wel wat langer want ik ben voor militaire samenwerking in Europa. Dat wil dus ook zeggen dat Europees materieel in Europa blijft en als wij wat moeten aankopen wij dat ook in Europa doen.
4. Niet meer commentaar leveren op de Israelische politiek?

Commentaar leveren kan en mag altijd, dat is echter van een hele andere orde dan een militaire interventie. Ik vind de verbanden die jij legt in dit topic vrij ridicuul.
5. Ons ook niet meer bemoeien met de mensenrechtenschendingen in landen in het MO?
enz. enz.

Dat kun je best doen, maar het is altijd aan het land zelf om daar wat mee te gaan doen. En indien een regering dan is gevallen dan is het aan de buurlanden om te trachten de stabiliteit te bewaren.
In het grote dorp dat deze wereld geworden is, is het gewoonweg onmogelijk om je niet meer met een bepaald werelddeel te bemoeien. Zelfs als zouden we het willen, dan nog kan het niet.

Als je daadwerkelijk wil is vrijwel niets onmogelijk.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jan 2011 14:08

Faramir schreef:Ik vind je aannames nogal vreemd en hebben ook niets te maken met militaire interventies die in dit topic besproken worden.
O, dus jullie hadden het slechts over de militaire interventies in het Midden Oosten door Europa?
Welnu:
A) die stellen nauwelijks iets voor
en
B) militaire interventies zijn (aldus Clausewitz) niets anders dan het voortzetten van de diplomatie met andere middelen.

Wat dat betreft is het opschorten van militaire interventies van de EU een wassen neus. Hetzelfde kunnen we zeggen van de politieke invloed die Europa in het Midden-Oosten heeft: die is niet zo groot en die wordt nog minder als we de militaire inzet in dat gebied bij voorbaat afwijzen.
Dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat Europa in het Midden-Oosten niet met 1 stem spreekt: bij de invasie in Irak is toch ook gebleken dat bijv. Frankrijk aan de ene kant en Groot-Brittannie aan de andere kant, een heel ander beleid voorstonden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 02 jan 2011 14:10

elbert schreef:A) die stellen nauwelijks iets voor

Indien dat je mening is. Waar maak jij je druk om dan?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 jan 2011 14:15

Faramir schreef:
elbert schreef:A) die stellen nauwelijks iets voor

Indien dat je mening is. Waar maak jij je druk om dan?
Maak ik me druk dan? :)
Ik lees alleen een paar meningen waaraan ik m'n stem toevoeg in dit topic.
Daarbij ik heb wel het idee dat we de Europese inbreng op het wereldtoneel soms niet helemaal realistisch inschatten: die inbreng is nl. een heel stuk kleiner dan vroeger.
Voor de Tweede Wereldoorlog was Europa het politieke centrum van de wereld. Momenteel is dat zeker niet meer zo. Europa is eerder afhankelijk van andere werelddelen (Azie, Amerika) dan dat Europa beslissende invloed uit kan oefenen. Dat wil niet zeggen dat Europa (de EU) helemaal niets te vertellen heeft, maar wel minder dan soms gedacht wordt.
En de relevantie voor dit topic is dat een oproep van een politieke partij uit Nederland om Iran te vallen, natuurlijk helemaal geen gewicht in de schaal legt.

Terug naar “Archief”