Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor mamavansophie » 29 dec 2010 20:53

Niemand nieuws hier?
(ikke ook niet...)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 dec 2010 20:58

Sorry, geen nieuws :(

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2010 11:23

Geen nieuws, goed nieuws?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 dec 2010 12:56

Ook vanaf hier geen nieuws.
We moeten ook pas DV 11 januari naar de info avond en dan zullen we meer nieuws krijgen.
Het verlangen naar een pleegje word wel groter hoor, ook omdat we tot nu toe zo nutteloos (zo voelt het vaak) bezig zijn met zwanger worden en behandelen.
Het is nu hoogstwaarschijnlijk tijd voor iets anders voor ons, een pleegje.
Maar we moeten dan eerst nog op cursus en maar afwachten of we er door komen en er een pleegje voor ons zal zijn.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 30 dec 2010 18:26

tuinfluiter, het wachten duurt lang he. Moeilijk is dat soms. Wij hebben de cursus in juli 2009 afgerond en wachten nog steeds. Dat is echt wel frusterend en moeilijk soms. En net toen ik het een beetje naast me neergelegd had (na ruim een jaar vruchteloos wachten), kregen we een telefoontje en kregen we toch weer hoop (begon al te denken dat dit wellicht niet de weg was die we moesten gaan...). Al zijn we nu weer terug bij af.... pfffff!
Maarrrr... ik hoop in ieder geval dat jullie wat wijzer (en nog enthousiaster) worden na de info avond, daarna snel kunnen starten met de cursus en vervolgens niet zo lang hoeven wachten als ons!
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 01 jan 2011 14:07

Dat lijkt me ook frustrerend ja. Zeker als je overal hoort dat er veel te weinig pleeggezinnen zijn. Dan snap je ook niet dat sommigen een pleegkindje willen maar niet krijgen?
Time flies when you have none!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 04 jan 2011 11:23

Sterretje schreef:Dat lijkt me ook frustrerend ja. Zeker als je overal hoort dat er veel te weinig pleeggezinnen zijn. Dan snap je ook niet dat sommigen een pleegkindje willen maar niet krijgen?

Dat is het ook ](*,)

Maar ja, ten eerste moet het kind wel binnen het pleeggezin passen (en andersom), en dat hangt al van heel veel factoren af. Daarnaast moet het binnen je eigen regio vallen (wij wonen bijna op de grens van 3 provincies, maar no way dat er een kindje uit een naastgelegen provincie - hooguit een kwartiertje rijden hier vandaan- geplaatst wordt. Ook al zou het goed matchen en hebben ze in hun eigen regio geen match. Regels zijn regels en daar kan niet zomaar van afgeweken worden. Dus dan blijft het kind waar het is of gaat desnoods naar een tehuis. Vreemd, vreemd, vreemd. Ik blijf moeite houden met zulke dingen!!!). Dan is er nog de kwestie GELD. Nu is het weer januari en krijgen de pleegzorgorganisaties weer hun budget voor 2011. Maar bij de meeste vvp's is het geld binnen een paar maanden alweer op (want ja, het gat van het voorgaande jaar moet nog gedicht) en moeten ze weer op de zuinige toer (zo hebben ze hier in onze regio al een jaar of 2 een opnamestop voor vakantie- en weekendpleegzorg omdat er gewoon geen geld is).

Toch zijn onze mogelijkheden vrij ruim, maar ja, nog niet ruim genoeg blijkbaar ;)

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 04 jan 2011 12:09

Niet te geloven he mamavansophie en zeer triest dat het zo moet gaan.
Maar wat ik me afvraag, is dat alleen in jullie geval dat het pleegkind maar max een kwartier bij jullie vandaan mag komen? of is dit altijd zo?
Want ik ken verschillende pleegouders en pleegkinderen waarbij dit absoluut niet het geval is.
Ze streven er in veel gevallen juist naar dat het pleegkind een redelijk eind bij de ouders vandaag opgenomen word.

Is het geen optie je bij een heel ander pleegzorginstelling aan te melden?

Heb echt met je te doen hoor, lijkt me zo vervelend allemaal!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 04 jan 2011 14:06

@Tuinfluiter: Volgens mij bedoelt mamavansophie dat een kind wat in een andere provincie woont dan mamavansophie (terwijl die woonplaats van dat kind maar een kwartiertje van hun woonplaats vandaan ligt - dat kan als je vlakbij een provinciegrens woont), dat kind volgens de regels niet bij hun geplaatst mag worden. Terwijl een kind wat een uur verderop in dezelfde provincie woont als mamavansophie, wél bij hun geplaatst mag worden.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 04 jan 2011 14:22

ligt er wel aan bij welk buro je zit vrienden van ons zaten eerst bij een christelijk buro sgj?? en daar kregen ze ook maar geen pleegkind, toen hebben ze zich bij een niet christelijke organisatie ingeschreven en hadden ze binnen een maand een pleegking

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jan 2011 15:44

Mamavansophie: wij zijn eigenlijk best benieuwd hoe zo'n info-avond er uit ziet.
Moeten we dan denken dat er 10 mensen komen, of 30?
Moet je gewoon gaan zitten en heel de avond de info aanhoren?
Als de avond klaar is moet je jezelf dan aanmelden voor de cursus?
Allemaal vragen, als je geen tijd/zin hebt om ze te beantwoorden geen probleem hoor!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jan 2011 18:52

Nou lieve mensen, hier groot nieuws: wij hebben na een paar spannende weken vandaag ons gezinsrapport ingelezen. Het was een lovend rapport en wij hebben dan ook toestemming om nog een kindje te adopteren! Het was heel bijzonder om het oordeel van de kinderbescherming te lezen: ze achten ons bijzonder goed in staat om nog een kwetsbaar kindje in ons gezin op te nemen. De raadsonderzoekster vond ons een bijzonder warm, liefdevol en veilig gezin. Wauw. Ze was ook zeer onder de indruk van hoe onze zoon zich tijdens de twee gesprekken (die vlak voor de Kerst hebben plaatsgevonden) heeft gedragen.

Direct na het inlezen van het rapport en het advies van de RvK zijn we naar Schiphol gereisd om onze vrienden te verwelkomen in NL met hun twee kindjes.

Wat een dag!!!! Hoe het nu verder gaat: geen idee. Eerst moeten alle papieren hun ronde maken langs ministerie enzo. Dus voorlopig: niets.

Maar de eerste stap is gezet!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jan 2011 18:54

=D> :-({|= ::)) \:D/ GEWELDIG Galateia!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jan 2011 18:56

Tuinfluiter schreef:=D> :-({|= ::)) \:D/ GEWELDIG Galateia!!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 jan 2011 19:06

wat gaaaf!! Super mooie nieuws natuurlijk en dan die lovende woorden. Dat doet je natuurlijk helemaal goed. regenboog-smile regenboog-smile regenboog-smile

Terug naar “Archief”