jaloezie/onzekerheid take2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joeriv
Verkenner
Verkenner

jaloezie/onzekerheid take2

Berichtdoor joeriv » 28 dec 2010 11:42

Gister ook al geprobeerd te posten, maar gelijk erna was mn account weg, en de post ook...dus is denk ik iets misgegaan, hier take 2:

Hallo allemaal,
Een tamelijk lang verhaal, dus hoop dat jullie t geduld hebben om het te lezen en advies te geven...
Aantal jaar geleden vond ik een meisje uit mn kerk leuk, maar gezien haar en mijn leeftijd, had ik zo mn twijfels om iets met dr te beginnen. Ze was 14, en ik in de 20...het klikte erg goed met alles....en met de jaren begon dat leeftijdsverschil steeds minder uit te maken (relatief gezien dan).
We gingen steeds meer met elkaar om, kwamen bij elkaar thuis (en ook met dingen als kerst waren we steeds vaker samen), en ongeveer iedereen dacht dat we iets met elkaar hadden...ze was toen ook erg aanhankelijk, veel contact zoeken, en als we bij elkaar waren dicht tegen me aanzitten, beetje jaloersig gedrag als andere meiden aandacht van me vroegen, savonds iedere dag smsen etc. Ze was toen inmiddels 16, en was ook wel redelijk volwassen (dacht ik) in haar doen en laten...dus ik had op gegeven moment verteld dat ik haar leuk vond. Daar reageerde ze eigenlijk niet op....ik heb toen niet verder aangedrongen, ik overviel dr denk ik nogal ermee, dus ik heb er een week of wat niets over gezegd, en er toen op teruggekomen...deed ze weer wat terughoudend, en toen ik begon aan te dringen om een antwoord te krijgen, bleek dus dat ze me niet leuk vond :S In mn naiviteit heb ik nog best veel contact gehouden in het begin, en ik bleef haar maar leuk vinden...Een maand of wat geleden heb ik eigenlijk al het persoonlijk contact afgekapt, ik kom dr nooit meer thuis, we gaan nooit meer samen de stad in, spreek dr niet echt meer op msn, we smsen niet meer, etc.

Nu komt eigenlijk het grote probleem: het helpt niet...ik blijf dr leuk vinden, en het erge is, ze zit in dezelfde kerk, gaat naar dezelfde jeugdvereniging (waar ik leiding ben, en zij lid), gaat naar dezelfde bijbelkringen, gaat naar dezelfde festivals (we hebben ook nog eens grotendeels dezelfde vriendengroep :S), zelfde verjaardagen, en ga zo maar door. Tis best wel een knap en spontaan meisje, en ze krijgt veel aandacht van jongens, en dat verpest nogal eens mn dag. Wordt er zo jaloers en onzeker van als ik zie dat ze van allerlei jongens aandacht krijgt, daar graag op ingaat, en ben iedere keer weer bang dat ze iemand leuk zal vinden (denk dat dat ook komt omdat ik onderbewust altijd nog de hoop heb dat ze me ooit leuk gaat vinden, al weet ik diep van binnen dat dat echt niet gaat gebeuren). T erge is, ik kan dr niet ontlopen zonder zelf een groot deel van mn sociale leven op te geven, en ik blijf dr maar speciaal vinden :S Ik bid dr al echt jaren voor (eerst of het iets mag worden....en daarna of ik dr niet meer leuk mag vinden), maar ook daar begin ik de moed nogal in te verliezen...iemand advies?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: jaloezie/onzekerheid take2

Berichtdoor TheKeimpe » 28 dec 2010 14:34

Een paar losse tips:
- Ga haar in ieder geval niet ontlopen, als dat je sociale contacten verarmt.
- Laat je gebed niet de vraag zijn of God dit of dat wil doen, maar juist de vraag of je Gods weg mag volgen, hoe die dan ook is!
- Een beetje een dooddoener, maar toch al te waar: het heeft even tijd nodig, maar liefdesverdriet (zo noem ik het maar even) gaat weer over.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 28 dec 2010 14:55

Lastig probleem :( Maar niet geheel hopeloos.
Misschien is ze juist aantrekkelijk voor je, omdat je haar eigenlijk niet kunt krijgen, in die zin, het gaat niet zoals jij wilt !
Jaloerse gevoelens zijn erg akelig, het lost nl niks op ! Het dient ook niks en leidt nergens naar toe, kortom, uitbannen :wink:
Tegen mij werd vroeger gezegd: geen hand vol maar een land vol, maar als het net uit was met die leuke bink, kon ik daar ook niks mee.
Nu achteraf, denk ik, pfffft, wat ben ik blij dat het uitgegaan is. Soms zie je iemand terug of je hoort iets over iemand en dan kun je denken: zo, ben ik even net op tijd die dans ontsprongen.
Maar ja, dat zijn allemaal mensenlijke overwegingen.
Even serieus. Brengt het in gebed jongen. DAT is de beste manier. Misschien is zij toch niet de juiste vrouw voor je. Ik zou er zeker niet te spastisch mee om gaan, lastig wel dat je haar iedere keer ziet. Maar let goed ook op haar lichaamstaal. En laat je niet uitdagen.
Ik wens je veel wijsheid en geduld :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2010 00:22

Ik herken het wel een beetje, heb zo'n relatie met m'n ex achter de rug. Was het net uit, kreeg de één aandacht van een andere jongen/meisje, ging de ander er direct er weer bovenop zitten. Dat is toen nog ruim 3 maanden zo doorgegaan. Ik heb het op een gegeven moment zelf afgekapt. Ik ben niet meer op zijn advances ingegaan. Zijn liefdesoffensief ging zelfs nog even door toen ik verkering had met mijn man! (toen vriend uiteraard).

Jouw casus vind ik best wel lastig, het is begrijpelijk dat je haar nu echt leuk vind en het je nu niet voor kan stellen dat je ooit iemand anders leuk zou kunnen vinden. Maar als een meisje het duidelijk zegt dat ze jou niet leuk vind.... tsja... lastig! Vooral omdat je stiekem nog een beetje hoop hebt. Dat ze aandacht krijgt van andere jongens is voor jou lastig en naar om te zien maar misschien (en sorry als ik hard ben!!!!) is dat meisje nu eenmaal niet anders en krijgt ze gewoon graag aandacht van jongens. Wat dat betreft zou je, ook als je verkering zou krijgen met het meisje, best wel eens 'last' kunnen hebben van concurrentie. Of ben ik nu erg hard?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

joeriv
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor joeriv » 29 dec 2010 00:41

TheKeimpe schreef:Een paar losse tips:
- Ga haar in ieder geval niet ontlopen, als dat je sociale contacten verarmt.
- Laat je gebed niet de vraag zijn of God dit of dat wil doen, maar juist de vraag of je Gods weg mag volgen, hoe die dan ook is!
- Een beetje een dooddoener, maar toch al te waar: het heeft even tijd nodig, maar liefdesverdriet (zo noem ik het maar even) gaat weer over.

Nou...punt 2....dat doe ik tegenwoordig ook wel.. =) ik bad eerst echt voor wat IK dacht dat goed was...en nu bid ik meer in de trend van "God, laat gebeuren wat moet gebeuren, wilt U het leiden"....en je laatste punt...das nou juist t lastige, het gaat al jaren zo :S

Lastig probleem :( Maar niet geheel hopeloos.
Misschien is ze juist aantrekkelijk voor je, omdat je haar eigenlijk niet kunt krijgen, in die zin, het gaat niet zoals jij wilt !
Jaloerse gevoelens zijn erg akelig, het lost nl niks op ! Het dient ook niks en leidt nergens naar toe, kortom, uitbannen :wink:
Tegen mij werd vroeger gezegd: geen hand vol maar een land vol, maar als het net uit was met die leuke bink, kon ik daar ook niks mee.
Nu achteraf, denk ik, pfffft, wat ben ik blij dat het uitgegaan is. Soms zie je iemand terug of je hoort iets over iemand en dan kun je denken: zo, ben ik even net op tijd die dans ontsprongen.
Maar ja, dat zijn allemaal mensenlijke overwegingen.
Even serieus. Brengt het in gebed jongen. DAT is de beste manier. Misschien is zij toch niet de juiste vrouw voor je. Ik zou er zeker niet te spastisch mee om gaan, lastig wel dat je haar iedere keer ziet. Maar let goed ook op haar lichaamstaal. En laat je niet uitdagen.
Ik wens je veel wijsheid en geduld :D

Bedankt ook voor je reactie...uhuh...dat is ook zo...een land vol....met de eis erbij dat ze christelijk moet zijn, zjin t er al een stuk minder, maar nog steeds genoeg ;) T gekke is he...dat ik soms ook wel half t idee heb dat ik helemaal niet gelukkiger zou zijn in een relatie met haar, maar dat t dan meer het idee is...dat ik dr wilde, en niet kon krijgen, wat onzekerheid geeft...maar goed, zeker weten doe ik dat niet, dat soort gedachten zijn vaak erg emotioneel, dus in hoeverre het waar is, en in hoeverre ik mezelf iets wijs wil maken weet ik soms niet...
Wat bedoel je met letten op lichaamstaal?

Ik herken het wel een beetje, heb zo'n relatie met m'n ex achter de rug. Was het net uit, kreeg de één aandacht van een andere jongen/meisje, ging de ander er direct er weer bovenop zitten. Dat is toen nog ruim 3 maanden zo doorgegaan. Ik heb het op een gegeven moment zelf afgekapt. Ik ben niet meer op zijn advances ingegaan. Zijn liefdesoffensief ging zelfs nog even door toen ik verkering had met mijn man! (toen vriend uiteraard).

Jouw casus vind ik best wel lastig, het is begrijpelijk dat je haar nu echt leuk vind en het je nu niet voor kan stellen dat je ooit iemand anders leuk zou kunnen vinden. Maar als een meisje het duidelijk zegt dat ze jou niet leuk vind.... tsja... lastig! Vooral omdat je stiekem nog een beetje hoop hebt. Dat ze aandacht krijgt van andere jongens is voor jou lastig en naar om te zien maar misschien (en sorry als ik hard ben!!!!) is dat meisje nu eenmaal niet anders en krijgt ze gewoon graag aandacht van jongens. Wat dat betreft zou je, ook als je verkering zou krijgen met het meisje, best wel eens 'last' kunnen hebben van concurrentie. Of ben ik nu erg hard?

Nou, in hoeverre dat zo is weet ik niet...misschien zou ik dr dan wel mee kunnen leven, omdat je toch weer dat "jij degene bent die dr savonds weer thuisbrengt" zogezegd...misschien ook niet hoor, tis nooit zover gekomen, dus hoe ik daar dan mee om zou gaan, ik weet t niet! Maar ze is opzich niet aandachtsgeil hoor, op dit moment wel soort van, maar ik denk dat dat in 1 klap over zou zijn als ze een vriendje heeft (ik ken dr best aardig goed, en kan dat denk ik wel inschatten ;) )

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2010 00:47

joeriv schreef:[/quote="kwebbel"]

Nou, in hoeverre dat zo is weet ik niet...misschien zou ik dr dan wel mee kunnen leven, omdat je toch weer dat "jij degene bent die dr savonds weer thuisbrengt" zogezegd...misschien ook niet hoor, tis nooit zover gekomen, dus hoe ik daar dan mee om zou gaan, ik weet t niet! Maar ze is opzich niet aandachtsgeil hoor, op dit moment wel soort van, maar ik denk dat dat in 1 klap over zou zijn als ze een vriendje heeft (ik ken dr best aardig goed, en kan dat denk ik wel inschatten ;) )[/quote] ja jij kent haar uiteraard meer dan ik, ik ken haar alleen via een scherm. Het blijft erg lastig, kan je er met haar niet over praten? Misschien kan je je gevoelens op tafel neerleggen, vertellen wat je voelt en waarom je er zo mee bezig bent? Of misschien iemand anders waarmee je goed kan praten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2010 15:00

joeriv schreef:Nou...punt 2....dat doe ik tegenwoordig ook wel.. =) ik bad eerst echt voor wat IK dacht dat goed was...en nu bid ik meer in de trend van "God, laat gebeuren wat moet gebeuren, wilt U het leiden"....en je laatste punt...das nou juist t lastige, het gaat al jaren zo :S

Misschien is dat dan ook precies Gods bedoeling...

T gekke is he...dat ik soms ook wel half t idee heb dat ik helemaal niet gelukkiger zou zijn in een relatie met haar,

Hou die gedachte maar vast.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 dec 2010 15:37

Precies, die gedachte is het begin van je genezing van haar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 dec 2010 23:37

Sowieso moet je geen relatie willen beginnen met iemand die je nog moet helpen met haar huiswerk, maar dat is slechts mijn mening.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 dec 2010 23:44

Mortlach schreef:Sowieso moet je geen relatie willen beginnen met iemand die je nog moet helpen met haar huiswerk, maar dat is slechts mijn mening.

Ik volgde op mn 44ste nog een cursus :-oo mijn man overhoorde me ook wel eens :mrgreen:
Joeriv: opletten op lichaamstaal bedoel ik mee: hoor niet alleen wat een meisje zegt, maar straalt ze toegankelijkheid uit ? Lacht ze voluit, of een beetje "scheef". Kijkt ze je vol aan, of draait ze weg ?
Snap je, dat soort dingen.

joeriv
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor joeriv » 30 dec 2010 11:17

haha....bedankt voor de reacties weer....

@mortlache en thekeimpe: Uhuh, ik denk ook dat die gedachte een mooie gedachte is om vast te houden. Probleem is ook niet momenten als dit, wanneer ik achter mn computer zit en t allemaal redelijk rationeel kan benaderen...t probleem is als ik op een receptie van een bruiloft zie dat dr 3+ jongens zijn die dr willen versieren, en ze ervan geniet...dan neemt gevoel het over....das het rotte...op dat moment kan ik dr niet zo helder over nadenken...ik heb ook welleens geprobeerd op zo'n moment te bidden...soms helpt dat overigens wel =) maar soms ook niet...

@mortlach: Haha...dat huiswerk...ja ik heb dr idd letterlijk een aantal keer geholpen met dr huiswerk...wiskunde...was ze niet zo goed in ;)

@schelpje: Lichaamstaal: jaja..daar let ik ook wel op...maar in welke context bedoel je dat eigenlijk? Of ik erop lette dat ze dat naar mij uistraalde? Want dat deed ze...non stop lachen, in de kerk iedere keer ff mijn kant opkijken...vaak lichaamscontact zoeken (zomaar ff aantikken bij langslopen enzo), daarom was ik des te verbaasder dat ze me niets vond :S Als je bedoeld of ze dat naar die andere jongens ook doet: ja, dat doet ze ook...volgens mij beseft ze zelf ook niet echt dat dat soort gedrag bepaalde verwachtingen schept....

en @kwebbel: uhuh, ik merk ook wel dat dat helpt...mede daarom heb ik t ook hier gepost....ik ben in het echt niet zo open, en zeker niet als het om zoiets gaat (meisje in dezelfde gemeente, en de meeste "vertrouwenspersonen", zitten ook in diezelfde gemeente...)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 30 dec 2010 12:30

Als ze zich hetzelfde gedraagd naar jou als naar die andere jongens, hoef je je dus eigenlijk geen zorgen te maken dat ze versierd wordt door een van hen.

Misschien kun je het haar eens uitleggen hoe haar "lichaamstaal" kan overkomen op andere jongens. Als ze zich niet bewust is van haar gedrag, kan het haar ook niet kwalijk worden genomen.

Je kunt haar best speciaal blijven vinden, maar probeer dat wel meer op een afstand te doen. Klinkt makkelijk, maar is het niet.......Sterkte!

Terug naar “Archief”