Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor saartje » 23 dec 2010 16:46

Ik ben in dit topic lang niet geweest, en weet ook echt niet of ik mensen wel/niet gefeliciteerd heb. Dus bij deze maar een algemene felicitatie zodat ik zeker weet dat ik niemand vergeet :) : Van harte gefeliciteerd met dat kleine wondertje in jullie buiken. Ik hoop echt datjullie ervan kunnen genieten door alle zwangerschapsperikelen heen en dat jullie uiteindelijk van jullie kleintje kunnen gaan genieten!
Psalm 25:2 (ber.)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 dec 2010 17:32

Dankjewel saartje!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 dec 2010 18:14

Lodger shelter hoor ik niet zoveel positieve verhalen over; is erg warm en zweterig en schijnt niet fijn te dragen. Veel kindjes vinden het ook niet zo comfortabel. Ik zou dan eerder voor een draagdoek gaan zoals Schipje noemt, die kun je lang gebruiken en evt. ook als deken oid in de maxicosi gebruiken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 18:31

Thanks voor jullie reacties! Ik vind de draagdoek die schipje noemt er heel mooi uit zien! Heb net wat instructiefilmpjes zitten kijken, en dat ziet er positief uit!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 23 dec 2010 19:09

Haai schreef:Lodger shelter hoor ik niet zoveel positieve verhalen over; is erg warm en zweterig en schijnt niet fijn te dragen. Veel kindjes vinden het ook niet zo comfortabel. Ik zou dan eerder voor een draagdoek gaan zoals Schipje noemt, die kun je lang gebruiken en evt. ook als deken oid in de maxicosi gebruiken.

lodger shelter zijn idd ondingen en totaal niet ergonomisch verantwoord.

draagdoek.nl is een goede tricot doek,
wil iets luchtigers en wat langer dragen kun je een geweven doek nemen, van bv didymos of hoppediz.
zie je het knopen niet ziten dan kan je altijd een ssc nemen soort ergonomisch draagzak.
bv bondolino, daar moet je nog wat knopen, maar een manduca of ergo of beco bv zijn met klikgespen,
en heel lang te gebruiken ook op je rug als je gaat wandelen in de bergen ofzo.
kijk eens bij www.babybij.nl of www.slingomama.nl en er zijn er nog meer

ik heb heel veel gedragen, ik vindt het erg gezellig en praktisch, lekker als je kindje hangerig is, en goed voor de mama kind binding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 dec 2010 21:11

Draagdoek vind ik er echt gaaf uitzien maar het lijkt me zo warm voor jezelf en je kindje in de zomer maar misschien heb ik het helemaal mis.
Wij waren vanavond bij mijn ouders aan het eten en toen kregen we te horen dat we de kinderwagen van hun krijgen :shock: :D Echt een veel te groot kado maar wel erg leuk en hopelijk gaan we er erg veel plezier van hebben.

Tegen kramp moet je een stuk ouderwetse sunlight zeep in je bed leggen doen veel oudere mensen en schijnt goed te helpen.

Ik ben trouwens weer misselijk :(

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 dec 2010 21:23

Die warmte met dragen valt heel erg mee hoor liefie :wink: Wij hadden tijdens onze vakantie afgelopen zomer Sylke (en soms ook Timon) veel in de ergo, en het is heel wat minder inspannend en zweterig dan een kinderwagen berg op - berg af duwen :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 23 dec 2010 21:34

Oké! Dat wordt dus geen lodger shelter :)
Bij Babypark raadden ze 'm aan, maar ik kon er op internet niet super veel over vinden....

Zal nog even de andere sites bekijken die gempa gegeven heeft, dank!

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 23 dec 2010 22:06

Jannoek schreef:Oké! Dat wordt dus geen lodger shelter :)
Bij Babypark raadden ze 'm aan, maar ik kon er op internet niet super veel over vinden....

Zal nog even de andere sites bekijken die gempa gegeven heeft, dank!

Dat is dan niet bij alle filialen zo. Zelf werk ik in een ander filiaal, maar wij zijn er echt niet positief over.
Zeker niet nadat we het bericht uit Amerika kregen dat er in een andere draagzak (ook zo iets, maar niet de Lodger) kinderen zijn overleden. De lodger best zwaar als het kindje wat ouder is, omdat je die maar op 1 schouder hebt hangen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2010 22:29

Overleden in een draagzak??? Stikten die kindjes dan ofzo? Je moet er niet aan denken zeg...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 24 dec 2010 00:16

LeChat schreef:Overleden in een draagzak??? Stikten die kindjes dan ofzo? Je moet er niet aan denken zeg...

niet in lodger maar wel in zakken zoals babybag, omdat het hoofdje te dubbelknikt krijgen ze zuustof te kort en mensen zijn ook geneigt om kinderen te dik in te pakken in zon zak,

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 dec 2010 07:46

LeChat schreef:Overleden in een draagzak??? Stikten die kindjes dan ofzo? Je moet er niet aan denken zeg...

Daar moet je idd niet aan denken.

Jannoek: onze dochter is in juni geboren dus precies in de hitte heb ik haar veel gedragen. Ik had gewoon een hempje onder de draagdoek, want de draagdoek ziet er een beetje uit als een soort shirt. Ik vond het soms wel zweterig door de hitte, maar alles is met dertig graden zweterig. En als dochterlief haar hoofdje op mijn borst een beetje zweterig werd dan legde ik er een spuugdoekje onder. Verder loop je toch zoveel mogelijk in de schaduw met zo'n wurmpie, ondanks een zonnehoedje.

Oh, als ik dit allemaal weer zeg dan krijg ik er weer zoooooveel zin in!!! Straks in de zomer weer zo'n schatje tegen me aan! Hoop zo dat alles goed gaat! Bij iedereeen! Hebben jullie er ook zo'n zin in? Je moet vooral veeeeeeeel kroelen want dat kan alleen de eerste weken want daarna willen ze het niet meer! Dan willen ze zelf om zich heen gaan kijken.

ps, ik ga ook even op de site van gempa kijken.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 dec 2010 08:30

Schipje schreef:Je moet vooral veeeeeeeel kroelen want dat kan alleen de eerste weken want daarna willen ze het niet meer! Dan willen ze zelf om zich heen gaan kijken.

Onze jongste van net 1 kroelt gelukkig ook nog graag hoor :mrgreen: , terwijl ze heeeeel beweeglijk is. Maar na de (borst)voeding legt ze haar hoofdje tegen me aan en wil ze kusjes krijgen (en geven :wink: ) en geaaid worden. Heerlijk!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 24 dec 2010 09:24

Sophie77 schreef:
Schipje schreef:Je moet vooral veeeeeeeel kroelen want dat kan alleen de eerste weken want daarna willen ze het niet meer! Dan willen ze zelf om zich heen gaan kijken.

Onze jongste van net 1 kroelt gelukkig ook nog graag hoor :mrgreen: , terwijl ze heeeeel beweeglijk is. Maar na de (borst)voeding legt ze haar hoofdje tegen me aan en wil ze kusjes krijgen (en geven :wink: ) en geaaid worden. Heerlijk!

Nou zeker heerlijk! Ons meissie is ook heel beweeglijk en echt geen schootkind! Voor kroelen heeft ze meestal maar twee seconden de tijd en dat is dan lang! De laatste tijd vind ze kusjes geven wel leuk en als ze verlegen is legt ze ook zo lekker haar hoofdje tegen me aan, dat is dan echt genieten! :wink:

Maar ik bedoelde eigenlijk dat dat hele kleine pietepeuterige er zooo snel af is! Na drie weken zijn ze echt al groter. En dat komt niet meer terug. Ik heb de vorige keer veel gedragen en gekroelt maar deze keer ga ik dat nog meer doen want ze worden eigenlijk veel te snel groot!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 dec 2010 10:28

Dat echte baby-achtige is er snel af ja, je kunt daar niet genoeg van genieten idd! En het gaat zeker heel snel, voor je het weet lopen ze rond :wink: ... Soms kijk ik naar onze kids en dan denk ik: allemensen, zijn die grote kinderen echt van mij/ons? Het lijkt nog maar zo kort geleden dat we trouwden ...

Terug naar “Archief”