Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor liefie » 23 dec 2010 08:43

@Judith fijn dat het zo opschiet! Krijgen we binnenkort foto's te zien :wink:

@MissF Ben benieuwd hoe je slaapkamer is geworden... Leuk dat je al verf hebt voor de babykamer, willen jullie van te voren al weten wat het is?

Hier gaat het hard de babykamer mijn broer zit thuis door de sneeuw en nu is hij in onze babykamer bezig.
Hij is nu een koof aan het maken voor de verwarmingsbuizen (wij hebben een oud huis die zitten dus niet in de muur) Wordt erg mooi vinden wij.
Straks gaan we behang uitzoeken dan kan dat hopelijk volgende week op de muur. Alleen nog een nieuwe deur en de kachel schilderen en terug hangen dan is het op de vloer na af. Wij zitten nog te twijfelen of we laminaat of vloerbedekking nemen het kindje wordt in de badkamer in bad gedaan dus daar hoeven we geen rekening mee te houden.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 23 dec 2010 10:30

Wat een leuke dingen doen jullie in huis, ben benieuwd hoe het eruit ziet op foto's!

Mijn man en ik willen in het voorjaar de tuin aanpakken. In juni zijn we in ons huis gaan klussen, augustus erin maar de tuin daar hebben we nog niets mee gedaan. We willen een groot gedeelte betegelen, een gedeelte gras en een paar mooie bloembakken. En de schutting is aan vervanging toe.
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 dec 2010 10:43

Leuk Liefie, dat het zo snel gaat met de babykamer!
Wij hebben nu sowieso al laminaat liggen in de studeerkamer, die babykamer gaat worden. Dat halen we er niet uit. Maar in Jurians kamer toen hadden we hoogpolige vloerbedekking, ik vind dat veel warmer, zeker als je daar 's nachts zit met je kindje om te voeden en flesjes te geven. Maar omdat het hier al ligt veranderen we dat niet. We deden Jurian daar ook gewoon in badje hoor. Toen hij iets ouder werd zetten we het ding sowieso in het grote bad, dus toen mocht hij spetteren wat hij wilde.
We zijn er samen nog niet helemaal uit of we het willen weten.Ik wel, mijn man weet het niet zo. Maar ik vermoed dat ik win deze keer ;)

Deze vakantie gaan we de studeerkamer wel al leeghalen. Alle kasten naar de naaikamer, en daar ook een ander bureau. Dan is de babykamer verder leeg en kan ik ermee aan de slag wanneer ik zin heb.

De keukentegels zitten er ook op :D We twijfelden of het wel mooi was, maar nu we het gewend zijn is het toch wel erg mooi.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 dec 2010 21:15

Wij hebben hier boven overal vloerbedekking, ik ben niet zo'n fan van laminaat. Voordeel van vloerbedekking vind ik dat het warmer is, en ook geluiden goed dempt.

Ik ben wel benieuwd naar die babykamers, dus als jullie klaar zijn: foto's! :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 dec 2010 22:25

Met een goede ondervloer kan laminaat toch ook genoeg geluidsdempende werking hebben?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 dec 2010 23:42

Dan hebben alle mensen met laminaat die ik ken geen goede ondervloer, denk ik 8-[

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 24 dec 2010 09:37

Wij hebben boven (en beneden) ook laminaat. Sinds we dat boven hebben liggen met een ondervloer hoor je beneden veel minder van wat er boven gebeurd. Dus dat werkt best wel goed.
Ik zit overigens inmiddels lekker op onze nieuwe bank in een ander huis:) Straks nog even naar de ikea voor een tv meubel en een stoeltje en wat kleine dingetjes en dan is het zo'n beetje klaar.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 24 dec 2010 15:22

wij hebben in de baby kamer ook vloerbedekking liggen, de rest van de boven verdieping ligt laminaat. de vloerbedekking was geen probleem met badje hoor. in het begin spettert het toch nog niet zo erg. en die paar spetters kan vloerbedekking wel hebben hoor! en toen ze echt begon te spetteren hebben we haar in de douche gezet met zo'n badring, werkte ook prima!
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 dec 2010 16:02

Haai schreef:Dan hebben alle mensen met laminaat die ik ken geen goede ondervloer, denk ik 8-[

Je kunt van die alufolie met noppen en een laagje eronder leggen, maar ook een soort viltplaten, dat hebben wij.
Wij hebben het laten leggen door de leverancier. We hebben een hele dure genomen, geen spijt van.
Er ging de eerste dag al een teil water door de kamer, vraag niet hoe dat kwam :mrgreen:
De katten geven soms over, komen met natte sneeuwpoten de keuken inbanjeren, zonder hun pootjes netjes droog te maken :wink:
Het kan allemaal.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 dec 2010 13:14

Broer en schoonzus hebben ook een dure laminaatvloer, met een hele dure en speciale ondervloer, ik weet niet precies wat. Maar ik vind het toch altijd uhhm... nep en nogal lawaaierig klinken.
Maar goed, ik vind laminaat dus ook gewoon niet mooi, smaken verschillen :wink:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 dec 2010 08:36

Wij hebben overal vloerbedekking.
We hebben een koud en vochtig huis. Ik denk dat laminaat hier niet mooi blijft vanwege het vocht.
Het is een koud huis, en dan moet je het 'warm kleden' Dat geld ook voor de kleuren. Vloerbedekking en gordijnen zijn bordeaux rood. In de keuken hebben we heugaveld tegels. Ook makkelijk met knoeierij. Tegel er uit, ff afspoelen en schoonboenen, drogen, en hij kan er weer in. De kinderen kunnen erop spelen. We hebben een dambord op de keukenvloer van licht grijs en antraciete tegels. Alleen de douche en wc kan ik dweilen, verder ligt overal vloerbedekking.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 dec 2010 09:35

Ik houd ook niet van laminaat. Ik vind ook het dure laminaat altijd erg 'hol' klinken en ik heb altijd koude voeten met laminaat. Wij hebben boven en beneden een eiken houten vloer met een dempende en isolerende ondervloer. Ik moet zeggen dat het ook 's nachts warm is aan de voeten. Vloerbedekking vind ik met kleine kinderen niet zo handig. Er lekt namelijk zo vaak wat op de grond en ik vind het zo snel slijten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 dec 2010 13:04

Wij hebben in de woonkamer ook een houten vloer. Tot nu toe is er alleen water overheen gegaan, maar ik vraag me toch af of er ook met een houten vloer niet iets mis kan gaan als er vloeistof overheen gaat. Sijpelt het dan niet tussen de (minieme) kieren tussen de planken?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 27 dec 2010 13:41

Er is bij ons al heel vaak wat vloeistof gevallen en ik dweil ook ongeveer 2/3x met water en groene zeep. Ik heb nog niets opgemerkt aan de vloer. Volgens mij valt het wel mee wat er in de kieren komt en verdampt dat ook nog wel.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 dec 2010 14:46

ajl schreef:Ik houd ook niet van laminaat. Ik vind ook het dure laminaat altijd erg 'hol' klinken en ik heb altijd koude voeten met laminaat. Wij hebben boven en beneden een eiken houten vloer met een dempende en isolerende ondervloer. Ik moet zeggen dat het ook 's nachts warm is aan de voeten. Vloerbedekking vind ik met kleine kinderen niet zo handig. Er lekt namelijk zo vaak wat op de grond en ik vind het zo snel slijten.

Vloerbedekking is best schoon te maken, met de hand en een boenborstel, of met een gehuurde machine. Neem geen lichte kleur, daar zie je veel meer op. En slijten is gewoon kwaliteits gebonden. Wees in aanschaf dan gewoon niet te zuinig.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Algemene Zaken”