maboc schreef:henkie schreef:Ik vraag me inderdaad af of er een juist beeld van het christelijk geloof wordt gegeven. In aflevering 1 door die gospelartiesten en de danser. En waarom in vredesnaam die rare healing in New York!? (aflevering 2)
Voor velen is dit inderdaad het juiste beeld. Zo beleven, voelen of ervaren zij hun geloof. Voor velen anderen zal dit weer niet een juist beeld zijn. Maar de EO kan natuurlijk niet van te voren vermoeden op welke manier een mens wordt aangeraakt door God. Daar zal God vast zelf over beslissen. Mijns inziens kan het dus geen kwaad om ook God te zoeken bij anders denkenden.
(Overigens was wat ik in de "rijke" kerk in Amerika zag, ook niet mijn idee van geloofsbeleving)
Ik denk dat in deze kerk de heilige Geest is verward met satan. Satan kan ook veel en bizarre dingen doen.
Als er twijfel is of iets van God of satan komt dan hoef je het alleen aan de Schrift te toetsen en ik lees nergens dat mensen op de grond vallen e.d. ook houd God helemaal niet van vaagheid wat in die kerk heel erg aanwezig was. Want Hij zegt d.m.v. Paulus dat als je in tongentaal spreekt er altijd een uitlegger moet zijn, anders kan je beter zwijgen. Hij houd m.i. dus van duidelijkheid en klaarheid.