Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor Mortlach » 05 dec 2010 19:32

Vandaag weer een meting gehad op de sportschool. Het gaat allemaal in constant tempo vooruit, en dat is goed.

Resultaat na 3 maanden 4x per week sportscholen:
-5 kilo lichaamsvet
+2 kilo spieren

Totaal dus -3 kilo, maar mijn lichaamsvetpercentage is wel omlaag van 25,1% naar 21%. Van 95kg naar 92 kg.

Resultaat van 5 maanden Ierland: ongeveer - 8 kg. (Ik weet namelijk niet precies hoeveel ik woog toen ik het vliegtuig instapte, maar weet wel dat het onprettig dicht tegen de 100 aanzat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 dec 2010 15:54

vpk schreef:hier op de site staat wel eens een reclame van het rdx-ultra concept om 16 kg af te vallen in 4 weken.
met mijn verstand weet ik dat het nooit gezond kan zijn, maar toch lijkt het me wel wat. om eens ff lekker weer op gewicht te zijn. lijkt me dat het dan meer stimuleert om het dan zo te houden, want momenteel krijg ik er geen kilo af :cry:

Ik heb die site eens bekeken en het ziet er allemaal heul erg verdacht uit. Er wordt niet uitgelegd hoe de pillen werken. Ja, wat vaags als 'ondersteunen van de stofwisseling', wat dat ook moge betekenen en het zou de vetverbranding stimuleren (dat wil je juist niet zonder dat daar de juiste hoeveelheid beweging tegenover staat).

Als klap op de vuurpijl lijken alle positieve reacties van klanten door dezelfde persoon geschreven. Het lijkt me immers sterk dat iedereen precies dezelfde stijl heeft en ze consequent allemaal 'u' met een hoofdletter schrijven. :-oo

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 13 dec 2010 10:17

Ik vertrouw het ook niet helemaal. Ik geloof ook niet zo in afvalpillen. Er is vroeger 1 goede pil geweest die zorgde voor afvallen, maar daar kregen mensen een hartaanval van. Verder zijn ze nu bezig met pillen ontwikkelen, maar op dit moment is er nog geen goede pil.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2010 10:41

kirsten schreef:Ik vertrouw het ook niet helemaal. Ik geloof ook niet zo in afvalpillen. Er is vroeger 1 goede pil geweest die zorgde voor afvallen, maar daar kregen mensen een hartaanval van. Verder zijn ze nu bezig met pillen ontwikkelen, maar op dit moment is er nog geen goede pil.

Een goede pil bestaat niet om 1 hele simpele reden: als je vet verbrandt, levert dat energie op. En je lichaam moet iets met die energie. Die energie gaat niet vanzelf weg. Normaals gesproken ga je meer bewegen, waardoor je meer energie nodig hebt en je dus vet gaat verbranden. Met pillen draai je de boel om, je verbrandt eerst vet, krijgt dus energie en moet maar zien wat je daarmee doet. Daar krijg je volgens mij (maar ben geen dokter) behoorlijke koorts van, en idd in extreme gevallen een hartaanval.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 dec 2010 12:51

tuurlijk snap ik ook wel dat zoiets niet gezond kan zijn en waarschijnlijk niet werkt. en die 16 kg in 4 wk zal wel gelden voor mensen met enorm overgewicht.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 dec 2010 12:12

Griepje is als het goed is weer helemaal over... Op (eigenlijk neer) naar de 86 kg :-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 12:02

en we zingen en we springen en we zijn zo blij!!!!! =D>

Sjonge morgen maar weer eens op de weegschaal. Eens kijken wat de schade is (hebben van de week gewoon eens ff lekker geborrelt met borrelnootjes en fris/wijn).

:lol:

En m'n fiets is weer kapot :( en dat vindt ik echt balen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 dec 2010 22:03

Evelien schreef:en we zingen en we springen en we zijn zo blij!!!!! =D>

Sjonge morgen maar weer eens op de weegschaal. Eens kijken wat de schade is (hebben van de week gewoon eens ff lekker geborrelt met borrelnootjes en fris/wijn).

En? Viel het mee of tegen?

Zelf was ik vandaag heel erg blij dat na mijn training eindelijk de eerste echte contouren van buikspieren te zien waren. De eerste vage blikjes in het sixpack, zeg maar. Ook borst- en schouderspieren worden langzaam maar zeker groter en dat is best heel erg stoer en motiverend.

Grappig is trouwens ook dat sinds ik de calorieën van vet heb opgezocht ik alle Kcal-waarden omreken in grammen vet. Zo heb ik vandaag bijna 50 gram(!) vet verbrand op de hometrainer! 4 keer per week en dan schiet dat toch behoorlijk op.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2010 10:35

Wat is het ineens stil in dit topic. Vreest iedereen de 'gevolgen' van de Feestdagen?

Hier is het ook lastig hoor, er staat altijd wel wat chocola of koekjes of snoep in de bedrijfskeuken. Dan is het lastig ervan af te blijven. Aan de andere kant geloof ik niet dat ze hier oliebollen kennen, dus dat scheelt wel weer...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 dec 2010 10:56

het viel mee trouwens..... was helemaal vergeten te reageren.

Ik ben de laatste tijd nogal misselijk na al die wijnen enzo. Dus nu weinig zin/trek in eten.

Maar ik sta nu op 82,4. Dus bijna 10 kilo kwijt (was ik pas ook al maar toen is er wat bij gekomen).

Ik ben nu wel weer brood gaan eten en melk gaan drinken. Ik wil het afwisselen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2010 11:32

Evelien schreef:het viel mee trouwens..... was helemaal vergeten te reageren.

Ik ben de laatste tijd nogal misselijk na al die wijnen enzo. Dus nu weinig zin/trek in eten.

Maar ik sta nu op 82,4. Dus bijna 10 kilo kwijt (was ik pas ook al maar toen is er wat bij gekomen).

Wauw, goed hoor! =D>

Ik ben nu wel weer brood gaan eten en melk gaan drinken. Ik wil het afwisselen.

Dat kan natuurlijk nooit kwaad.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 dec 2010 11:41

Dank je wel, jij gaat ook goed.

En chocolaatjes of een koekje is opzich niet erg met een beetje discipline moet het vast wel lukken toch?

Ik merk wel aan m'n maag dat ik niet meer zoveel op kan dan voorheen, dat is wel een goed teken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 dec 2010 10:31

Gisteren even opgezocht wat je vetpercentage ongeveer moet zijn voordat je een 'wasbordje' ziet, en oei, dat is wel heel weinig, zo'n 10%. Voorlopig eerst maar eens voor een wasbordje 'light' gaan, wat minder blokjes maar wel op een redelijk normale manier te halen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 dec 2010 10:55

Evelien schreef:Ik merk wel aan m'n maag dat ik niet meer zoveel op kan dan voorheen, dat is wel een goed teken.
ja dat merk ik idd ook wel. Nu met deze laatste dagen van het oudejaar let ik er minder op dan voorheen. Ik wil per januari toch weer gaan starten en dan ben ik benieuwd of het net zo gestaag ging als voorheen :) sta nu nog op -5.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 22 dec 2010 13:49

@evelien: mag ik eens vragen wat je eerst at in plaats van brood? en nam je helemaal geen melkproducten?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”