Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Gordon gaat op zoek naar God voor de EO

Berichtdoor JeeWee » 20 dec 2010 22:33

Optimatus schreef:
Toe, Meboy. Christen ben je omwille van Christus, niet omwille van andere mensen.

Mooi gezegd, maar ammehoela!
Ik zit NU naar 'op zoek naar God' te kijken en zie hoe zo'n Liselotte juist in de KERK haar geloof is kwijt geraakt.
Laten we ons zelf maar eens afvragen in hoeverre wij een obstakel zijn voor anderen om tot God te komen.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 20 dec 2010 22:34

JeeWee schreef:
Optimatus schreef:
Toe, Meboy. Christen ben je omwille van Christus, niet omwille van andere mensen.

Mooi gezegd, maar ammehoela!
Ik zit NU naar 'op zoek naar God' te kijken en zie hoe zo'n Liselotte juist in de KERK haar geloof is kwijt geraakt.
Laten we ons zelf maar eens afvragen in hoeverre wij een obstakel zijn voor anderen om tot God te komen.

Je KUNT je geloof niet verliezen. Dan heb je het al nooit gehad om mee te beginnen.
Verkiezing is niet afwijsbaar;)

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 dec 2010 22:38

schelpje3 schreef:Refoweb kan zachiesaan evangelieweb heten.

Tja, drama. Stel je voor!
Zullen we ons dan toch maar vast klampen aan de wet?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 20 dec 2010 22:51

Nee, ik klamp me vast aan Gods Woord en daar komt de EO met deze schijnvroomheid niet in voor !
Hoe kunnen jullie toch zo je ogen dicht laten plakken.
Het zal er op lijken, maar het niet zijn !
Veel lampjes zijn uitgegaan, dat blijkt hier wel.
Genieten jullie maar fijn van Gordon, we zullen het, zoals de ouwetjes zeggen: laten bezomeren en bewinteren.
Kijken wat er van overblijft. Zullen we afspreken tot over een paar maanden en dan eens kijken wat er DAADWERKELIJK veranderd is ???
Hoeveel geur er dan van Gordon uitgaat ?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2010 23:00

schelpje3 schreef:Ja tuurlijk Marnix, en dat alles ging en gaat via de EO.
Je kunt alles wat je wilt recht praten wat krom is.
Maar sorry, ik zie er helemaal niks in.
Ik heb hem vantevoren gehoord, en nu ook het commentaar van diverse kijkers, ik word er niet positiever van.
Als jij dat wel wordt, prima !

Je moet beter lezen. Ik zei dat jij niet kan invullen wie God daarvoor gebruikt. God gebruikt angsthazen, prostituees, overspeligen enzovoorts voor zijn plan. Dus ik denk Hij ook de EO daarvoor kan gebruiken. Die proberen tenminste nog ongelovigen te overtuigen, waar wij vaak drukker zijn om elkaar te overtuigen.

Je zegt: Als jij er positiever van wordt, prima. Maar daarvoor heb je gezegd dat het krom is en ik het recht wil praten. Zo prima is het dus niet, doe dan ook niet net alsof.

Misschien zou het wel goed zijn als Refoweb Evangelie-web zou heten. Het gaat uiteindelijk immers om het evangelie... en we hebben de taak dat te verspreiden.

Schelpje, waarom ben je zo hard, zo bitter? En zo vanuit je zelf redenerend? Jij ziet er niks in. Maar het gaat niet om jou, wat jij vindt, wat jij er in ziet. De vrome mensen zagen ook niets in Jezus aanpak van eten en drinken met zondaren, omgaan met hoeren en tollenaars en en keurden het af. Besef je nog wel dat Gods wegen ook hoger zijn dan de jouwe? Of kan je je alleen nog maar indenken dat Hij werkt binnen jou vermogen van voorstelling en begrip?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2010 23:08

schelpje3 schreef:Nee, ik klamp me vast aan Gods Woord en daar komt de EO met deze schijnvroomheid niet in voor !
Hoe kunnen jullie toch zo je ogen dicht laten plakken.
Het zal er op lijken, maar het niet zijn !
Veel lampjes zijn uitgegaan, dat blijkt hier wel.
Genieten jullie maar fijn van Gordon, we zullen het, zoals de ouwetjes zeggen: laten bezomeren en bewinteren.
Kijken wat er van overblijft. Zullen we afspreken tot over een paar maanden en dan eens kijken wat er DAADWERKELIJK veranderd is ???

Jammer dat je zo redeneert.... de Gereformeerde Gemeente, Hersteld Hervormde Kerk etc. komt in Gods Woord ook niet voor. Dat soort dingen zeggen niets. Ik weet wel dat dit programma met heel veel gebed is gemaakt.

p.s. Mag ik de evangelisatieprojecten van jou kerk en/of kerkverband ook op resultaat afrekenen? Dan kijken we over een paar maanden ook hoeveel mensen vanuit de wereld er tot geloof zijn gekomen en zich bij de kerk hebben gevoegd. Als dat nihil is kunnen we, als ik jouw maatstaven mag gebruiken, op basis daarvan vaststellen dat het onbijbels is.

Sorry maar vreemde manier van redeneren. Maar als ik zie wat Gordon deed en na het programma zegt, zie ik wel dat er dingen veranderd zijn. Ik hoop en bid dat God het gebruikt om hem verder te veranderen.... Wat doe jij?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 20 dec 2010 23:12

schelpje3 schreef:Nee, ik klamp me vast aan Gods Woord en daar komt de EO met deze schijnvroomheid niet in voor!

Wees toch voorzichtig met het claimen van de waarheid!
Ik ben bang dat de Heere de EO meer tot zegen heeft lat zijn dan jouw farizeistische oprispingen hier.
Mijn beste Schelpje: wees geen sta-in-de-weg voor de uitbreiding van Gods koninkrijk!
Het zal toch niet zo zijn dat Gordon je straks voor zal gaan?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 20 dec 2010 23:14

Nou het blijkt hier ook maar weer.
Als Christenen kunnen we het nog niet eens met elkaar eens worden. Waarom zou men dan gaan geloven?

Verder mensen die Gordon als relnicht willen kwalificeren hebben duidelijk niet gekeken.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 20 dec 2010 23:20

jip_86 schreef:Nou het blijkt hier ook maar weer.
Als Christenen kunnen we het nog niet eens met elkaar eens worden. Waarom zou men dan gaan geloven?

Verder mensen die Gordon als relnicht willen kwalificeren hebben duidelijk niet gekeken.

Da's nu precies waar heer van der Geest op wees. Vrij vertaald naar Dennis van der Geest :"als jullie het zelf onderling al niet eens kunnen worden....wat moet ik dan geloven?"

Prachtig om te zien. Ik heb de indruk dat deze lieden alle drie oprecht op zoek zijn. Laten wij gezamelijk voor ze bidden, en de Heilige Geest vragen ze te helpen. (Alhoewel...volgens mij is eea. ergens in augustus opgenomen.....laten we bidden dat de Heilige Geest nu bij hen wil zijn)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2010 23:38

15 Ik bid niet dat U hen uit de wereld wegneemt, maar dat U hen bewaart voor de boze.
16 Zij zijn niet van de wereld, zoals Ik niet van de wereld ben.
17 Heilig hen door Uw waarheid; Uw woord is de waarheid.
18 Zoals U Mij in de wereld gezonden hebt, heb ook Ik hen in de wereld gezonden.
19 En Ik heilig Mijzelf voor hen, opdat ook zij geheiligd zijn in de waarheid.
20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor hen die door hun woord in Mij zullen geloven,
21 opdat zij allen één zullen zijn, zoals U, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zullen zijn, opdat de wereld zal geloven dat U Mij gezonden hebt.
22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven die U Mij gegeven hebt, opdat zij één zijn, zoals Wij Eén zijn;
23 Ik in hen, en U in Mij, opdat zij volmaakt één zijn en opdat de wereld erkent dat U Mij gezonden hebt en hen liefgehad hebt, zoals U Mij hebt liefgehad.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 21 dec 2010 00:20

Handig dat je alvast in de toekomst kunt kijken. Om de bal even heel vals terug te spelen: Wij kunnen toch alleen maar evangeliseren? Het is toch God die overtuigt van zonde en die de mens bekeerd?

Nee, ik klamp me vast aan Gods Woord en daar komt de EO met deze schijnvroomheid niet in voor !

Toevallig: Ik klamp me ook vast aan Gods woord, en daar past dit prachtige programma van de EO heel goed bij :D

Hoe kunnen jullie toch zo je ogen dicht laten plakken

Hoe komt het dat jij zulke oogkleppen ophebt? Je gooit een hele lading opmerkingen neer zonder ook maar iets je mening te onderbouwen en verwijt vervolgens mensen hier op het forum dat ze dichtgeplakte ogen hebben. ](*,)

Genieten jullie maar fijn van Gordon, we zullen het, zoals de ouwetjes zeggen: laten bezomeren en bewinteren

Ja die dooddoener ken ik. Voorlopig geniet ik er idd nog even van. Mocht je gelijk hebben dan heb ik er iig nog van genoten. Das toch iets he :D

Even off-topic een niet zo grappige anekdote: Mijn schoonmoeder had kanker in een vergevorderd stadium maar mocht vlak voor haar dood geloofszekerheid krijgen. Heel voorzichtig probeerde ze dat te vertellen aan de dominee die op bezoek was. Zegt de dominee vervolgens: Laat het eerst maar eens overwinteren.
Ik was echt even in shock toen ik dat hoorde ](*,) ](*,) ](*,)
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 dec 2010 00:53

meboy schreef:Is er nog iets van warmte, iets van vonk, iets van leven, iets van ontferming, mededogen, vreugde, vrede etc? Of moet ik dat bij de wereld en de boedhisten gaan halen?

Bij mij ben je altijd meer dan welkom hoor, meboy! :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 dec 2010 07:42

Hoe voorspelbaar wat hier gebeurt. Je bent het niet eens met de middenmoot-meute en je wordt neergezet als bitter, hard, farizees.
Nou liever zo, dan als een lemming mezelf van de rotsen storten.
Onze zondagavonden zien er gelukkig anders uit, dan met zn allen "geboeid" naar opgeklopte evangelische programma's te kijken.
Nogmaals, we zullen zien, de toekomst zal het uitwijzen !

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 dec 2010 07:48

meboy schreef:Is er nog iets van warmte,
Ja wel want we branden elkaar af... Of is het toch koud vuiur?

meboy schreef:Is er nog iets van vonk,
Zeker, die springen er af bij het slijpen aan de ander

meboy schreef:Is er nog iets van leven,
Tja, dat denken er velen, Maar bij de ander is dat leven nooit. Dat houden we voor ons zelf want wij weten het allemaal heel zeker.

meboy schreef:Is er nog iets van ontferming,
O zeker, maar alleen voor het kleine kuddeke von ons buiten verbands afgescheiden clubke. En al zeker niet voor zulk eeen zondaar als Gordon

meboy schreef:Is er nog mededogen,
Ja, want wij vertellen te pas en te onpas dat WIJ het erfdeel zijn en dat ZIJ bekeerd moeten worden en moeten worden naar ONS beeld en gelijkenis

meboy schreef:Is er nog vreugde,
Ja toch? Hoe heerlijk is het niet om zeker te ziujn van het rechte eind en we de ander heerlijk kunnen beleren. Dát is pas vreugde

meboy schreef:Is er nog vrede etc?
Uhhhh... Vrede, vrede? Er IS geen vrede.

O ja, meboy, en even vrij naar Corrie ten Boom:
"God is wel goed maar het is wel enorm tobben mijn Zijn grondpersoneel...

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 21 dec 2010 07:58

schelpje3 schreef: Onze zondagavonden zien er gelukkig anders uit, dan met zn allen "geboeid" naar opgeklopte evangelische programma's te kijken.

O God ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers; of ook gelijk deze tollenaar.
Lucas 18:13

Terug naar “Archief”