Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 16 dec 2010 12:27

Nou, dat kan ik me heel goed voorstellen bumba! Ik merk dat ik nu met de tweede al bezorgder ben dat iets niet goed is of gaat dan bij Jurian. En ik heb nog nooit iets meegemaakt wat vervelend was ofzo. Mijn eerste zwangerschap ging ook van een leien dakje. Als je dan wel zoiets naars heb meegemaakt lijkt me dat heel spannend!
Ik vind zwanger zijn ook niet leuk. Ik baal soms echt dat niet alles meer past, dat ik aankom, misselijk zijn, moe zijn. Weinig aan ;) Maar daar zet ik me maar overheen. Ik weet gelukkig dat ik best goed ben in lijnen als ik het echt wil, dus het komt vast wel weer goed, maar een beetje jammer is het soms wel. En dat heeft mij ook een tijd weerhouden om er eerder aan te beginnen (en misschien gaat dat me er wel van weerhouden om er ooit weer aan te beginnen wie weet :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 dec 2010 12:59

@ Bumba: dat lijkt me heel moeilijk!

Zwanger zijn vind ik ook niet echt een pretje, ik wist van tevoren niet echt hoe ik het zou vinden, maar de vermoeidheid, me labiel voelen (wat ik niet bepaald ken bij mezelf), etc spelen me soms wel parten. En ik kan maak me nu ineens overdreven snel bezorgd soms, ik weet, door mijn opleiding en wat ik aan bevallingen etc gezien heb, redelijk goed wat er allemaal kan gebeuren/mis kan gaan. En het lijkt alsof ik me dat nu ik zwanger ben allemaal ineens weer vers herinner :? .
Tegelijkertijd kan ik er ook wel weer erg van genieten, van die bewegingen in m'n buik en ben ik superblij dat het allemaal goed mag gaan. Dubbel gevoel dus.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2010 13:03

Ik kan je verklappen dat je dan tijdens de bevalling neurotisch zal gaan worden en alles extra wil controleren. Ik heb ook tijdens mijn werk veel bevallingen gezien en nu behandel ik letselzaken waarbij alle fouten met bevallingen mijn kant op gaan. Ik wilde ook alles precies weten.

Het enige wat ik leukk vond tijdens mn zwangerschap waren de begingen van de kleine, maar als ik had kunnen kiezen voor een ei leggen en deze onder een warme lamp uitbroeden had ik zeker daarvoor gekozen. :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 13:05

Ik heb een zus die bij alle zwangerschappen tot de 16e week sondevoeding (naar de darmen) kreeg. Een gyneacoloog in het ziekenhuis zei dat ze gewoon allergisch was voor zwangerschappen. Zij woog op een gegeven moment in die 16 weken 50 kg. :?
En maar overgeven, ziekenhuis in ziekenhuis uit.....(en ga maar zo door).

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 dec 2010 13:53

@ Evelien: wow, dat is heftig zeg voor je zus! Het lijkt me dan wel moeilijk om je weer open te stellen voor een nieuwe zwangerschap, ook al weet je waar je het voor doet. Dat is niet niks 16 weken lang, en dat meerdere zwangerschappen!

@ ajl: tja, dat zou best kunnen :), maar goed, ik probeer me tot nu toe heel relaxed te gedragen, voor zover dat lukt. En dat gaat redelijk. Uiteindelijk blijft het toch onvoorspelbaar hoe het echt gaat lopen en daar zal ik maar mee moeten leren dealen....goede oefening voor iemand die graag de controle houdt :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 15:04

Toen ik hoorde dat ze weer zwanger was (de 3e) toen dacht ik van wow. Maar ze is heel optimistisch en denkt heel positief. Ik vindt het echt heel dapper van dr hoe ze zich gedragen heeft.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 16 dec 2010 22:37

vanmiddag op mijn werk werd ik gefeliciteerd met mijn zwangerschap. ik weet echter van niets. een collega van mij met dezelfde naam is wel zwanger en daar hadden ze over gesproken, dacht een collega dat ik weer zwanger was. :mrgreen: nou echt niet!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 dec 2010 09:17

Haha, dan zit je ook raar te kijken, kamille :D
Gister de 2e echo gehad, lekker lang, want iemand die het echovak ging leren moest oefenen. Helemaal goed hoor :D Heerlijk beweeglijk kindje. Jurian was erbij en riep meteen:' baby!' en later:' Zusje'. We zijn dus benieuwd ;) Al dacht ik in de vluggigheid toch een jongetje te zien, maar ik heb er geen verstand van, dus we zien het wel :D Ben nu precies 13 weken zwanger, 2 dagen minder dan mijn eigen berekening. Dat kan wel kloppen. En nu maar zorgen dat die misselijkheid over gaat, dan ben ik pas echt gelukkig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 dec 2010 10:36

Fijn dat het er goed uitzag MissF!
en ben benieuwd of Jurian gelijk heeft ;-)

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 17 dec 2010 12:33

Leuk MissF, weer een echo :) Onze VK's zijn ook in opleiding om echo's te mogen doen, dus hier ook extra gehad :D . FIjn dat het goed was. Ik ben benieuwd wat je krijgt 'straks'.
Ik vond niet dat ik wat kon zien met 14 weken, volgens de VK is het voor ongeoefende mensen ook echt nog niet te zien op die termijn.

Wij hebben vanmorgen de 20 wk echo gehad. Alles was helemaal goed. Of we een zoon of dochter krijgen weten we niet, hoeft ook niet. Ik vond het wel erg leeg wat ik heb gezien tussen de beentjes :mrgreen: (ben eigenlijk wel nieuwsgierig), maar ja, heb niet echt ervaring, vorige keer wilde we het ook niet weten. Ach, we hebben een prachtig actief kindje gezien, daar ben ik helemaal blij mee.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 17 dec 2010 22:35

Fijn dat de echo er goed uitzag, Parkiet!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 17 dec 2010 23:19

Fijn dat de echo er goed uit zag parkiet! Lijkt me toch best spannend...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2010 06:43

@Parkiet Fijn dat de echo goed was! Voel je het kindje al goed schoppen in je buik?

@MissF Voor jullie ook goed nieuws fijn hoor! Leuk als het kindje zo beweegt is je buik daar stond ik met 10 weken al van te kijken leek wel een boksertje :lol:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2010 21:02

Hier weer kots misselijk :( Tot kokhalzen aan toe elke keer dacht er vanaf te zijn maar komt nu terug en dan met kokhalzen heb ik in die 10 weken misselijkheid amper gehad.

Vragen jullie van die babydozen aan en is dat de moeite waard?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 dec 2010 21:13

Liefie, ik vraag die dozen wel aan ja. Of het de moeite waard is, tja er zitten wel leuke dingen in, vaak wat luiers, babyvoeding en kortingsbonnen. Dan denk ik toch weer, alle beetje helpen. Na de geboorte kun je vaak bij bepaalde supermarkten ook wat krijgen, die vond ik zinniger.

Ja, ik voel de kleine heel duidelijk. Maar ja, het is al de tweede he, ik voel het al vanaf ongeveer 14 weken.

Wat balen dat je weer zo misselijk bent. Je bent bijna op de helft nu toch? Wel apart dat het ineens weer zo komt opzetten.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”