Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor MissF » 16 dec 2010 12:32

herkenbaar hoor Evelien. Daarom ga ik het liefst naar de AH, die is hier zo lekker ruim. Zelfs als het erg druk is, sta ik nog niet zo snel in de weg.
Vanmorgen was ik bij het Kruidvat, stikdruk, met een kinderwagen, en paden die ze vol hebben gebouwd met kerstzooi. Pff, dan krijg ik het echt warm.

hier is boven ook weer alles netjes. Alleen de ramen nog niet, maar ik heb er geen zin meer in. In principe kan het weer mee tot volgende week :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 dec 2010 13:39

Wij vinden boodschappen doen juist wel leuk... We gaan altijd samen, 1x per week. Eerst bekijken we thuis de plannning voor de komende week (wanneer 's avonds weg/haast/etc.) en dan bedenken we voor de hele week wat we gaan eten (niet persé in een vaste volgorde, manlief kookt waar hij die dag zin en tijd voor heeft), boodschappenlijst maken en op pad. Hier ook een lekker ruime supermarkt, en onze samenwerking loopt gesmeerd - manlief de kar, ik het lijstje (waar ik alles wat we hebben op 'inscheur'), groenten zoekt manlief meestal uit (heeft bij groenteboer gewerkt, ziet beter wat vers is enzo). Bij de kassa eerst de zware dingen op de band, die pak ik vervolgens in in het krat, manlief de lichte dingen in een boodschappentas, hij rekent af en dan zijn we alweer weg :mrgreen:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 13:47

als ik voor een hele week boodschappen in huis haal kan ik de helft weggooien.... het is nooit zeker of wij thuis eten of buiten de deur en of m'n man thuis eet. Ik haal voor twee dagen in huis.
En samen boodschappen doen nee, de supermarkten zitten hier om de hoek dus ik loop of fiets ff naar de winkel (nu lopen).
Heel af en toe doen we samen boodschappen.

Wat ik vooral irritant vindt zijn die straatnieuwsverkopers (een pool/roemeen) bij de ingang..... Bij ons is de super de Boer een C1000 geworden dus er hingen allemaal mooie ballonnen, gaatie die gast ze kapot maken met z'n sigaret (gruwel).
En in de stad heb je er ook zo'n 1, die loopt de hele dag mensen een straatnieuws te verpatsen en als z'n kranten op heeft gaatie drugs halen.

Ik ben absoluut niet anti buitenlanders of zwervers. Maar ik krijg de indruk dat het allemaal om drugs gaat. En wat ze allemaal wel niet toegestopt krijgen van jan en alleman. :shock: Geld (zonder een krantje te willen hebben) en eten van de winkeliers.

En tuurlijk er zijn ook eerlijke straatnieuwsverkopers, maar het worden er steeds meer en ook weer steeds meer verschillende krantjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2010 13:51

Voor een hele week boodschappen? Dat doe ik ook neit nee. Ik doe het elke dag, en als ik weet dat ik 's avonds niet thuis eet, avonddienst heb ofzo, dan kook ik wat extra, zodat mijn man en Jurian dat samen weer kunnen eten. Een enkele keer doet mijn man zelf boodschappen, maar volgens mij vindt hij dit makkelijker (al zegt hij altijd dat hij zelf wel wil koken). Maar ik weet echt niet van tevoren al wat ik wil eten, dat bedenk ik gewoon in de winkel.
Er eet hier altijd iemand thuis, omdat we Jurian hebben. Een enkele keer eet mijn man bij zijn ouders, als hij daar aan het werk is ofzo als ik werk, maar dan gaat het restje gewoon naar de dag erna. Of op maandag eten we ook nogal eens restjes van vrijdag/zaterdag/zondag.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2010 13:52

Ik heb ook een hekel aan boodschappen doen en doe het het liefst zo weinig mogelijk, 1x in de week ontkom ik er niet aan. Mijn man heeft over het algemeen geen inspraak in de dingen die wij eten, maar hij is erg makkelijk met eten. Ik bekijk de aanbiedingen en neem voor een aantal dagen mee naar huis. Deze week had ik veel te veel groente gehaald, maar het zijn gelukkig het merendeel kolen, dus die eet ik volgende week wel. Meestal vraag ik aan mn man of hij al van te voren weet of hij er niet is en dan houd ik er rekening mee.

Momenteel doe ik vijrdagmorgen om 8.00 uur de boodschapppen, kids mee en dan zijn wij om 9.00 uur thuis, cato fruithap en naar bed en ik de rommel opruimen....kan ik er weer een week tegen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 dec 2010 13:54

Ik werk elke dag minstens tot half 6, m'n man vaak ook tot eind v/d middag, dan ga ik echt niet nog 'ns boodschappen doen. En elke dag om boodschappen kost toch ook veel meer (reis)tijd dan 1x per week?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 16 dec 2010 13:55

Wij hebben het ons makkelijk gemaakt en hebben dit keer besteld via Albert.nl. Mijn broer heeft ons "lid" gemaakt, waardoor zowel hij als wij EUR 10,-- korting krijgen. Bezorgkosten zijn EUR 4,95, dus de rest zie ik als korting op de toch al dure kerstboodschappen.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 16 dec 2010 13:57

Wij doen ook 1x/week boodschappen, meestal op vrijdagavond, soms op zaterdag, maar dan is het me eigenlijk wat te druk in de winkel.
We hebben een vaste route in de winkel en zijn binnen een half uur weer vertrokken, loopt gesmeerd en bevalt goed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 dec 2010 14:01

Albert.nl hebben wij ook wel eens gedaan, maar ik was toch duurder uit dan anders en daarnaast vond ik de groente echt niet vers. De bloemkool was zo klein dat wij er echt niet van konden eten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 dec 2010 14:18

Ik ga 1 keer per week op vrijdag boodschappen doen. Dat kost me twee uur: half uur heen, 1 uur boodschappen en dan een half uur terug in de auto en dan zo vroeg mogelijk dan is het nog lekker rustig. Door de week alleen melk halen. Heerlijk zo ;)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 16 dec 2010 14:44

Wij halen ook 1 keer per week boodschappen. Ik maak het lijstje en manlief de booschappen. Mijn man gaat meestal op vrijdagavond alle boodschappen halen en soms haalt hij of ik 1 of 2 keer per week de verse/vergeten dingen. Nu manlief de laatste tijd vrijwel elke avond werkt vind ik wel lastig om wat te verzinnen voor eten. Ik vind het toch gezellig om samen te eten, maar ik moet zeggen dat ik om 8 uur geen zin meer heb om in de keuken te staan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 dec 2010 15:02

LeChat schreef:Ik werk elke dag minstens tot half 6, m'n man vaak ook tot eind v/d middag, dan ga ik echt niet nog 'ns boodschappen doen. En elke dag om boodschappen kost toch ook veel meer (reis)tijd dan 1x per week?

ik werk maar twee dagen per week en mijn man werkt 2 dagen buitenshuis.... ik vindt het voor mezelf gewoon relaxer om per dag of om de dag ff naar de buren te lopen voor boodschappen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 16 dec 2010 16:31

@Evelien: ja, als de supermarkt of andere winkel je 'buren' zijn, dan kost 't natuurlijk niet zoveel (reis)tijd :) Ik heb een tijdje bóven de supermarkt gewoont, toen deed ik het ook wel op die manier - dat was toen ik nog alleen woonde en veel kant-en-klare maaltijden kocht. Ff snel beneden eentje uitzoeken en dan hup in oven, magnetron of pan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 dec 2010 20:43

wij doen ook 1x per week boodschappen. En soms wat meer om de voorraad aan te vullen. Nu hebben we wat extra's voor bij de kerstdagen gehaald. Soms haal ik nog wat tussendoor, maar eigenlijk steeds minder. Ik zorg dat ik voldoende potgroente heb en verse groente haal ik dan ook soms per dag of per 2 dagen. Boodschappen halen we meestal samen, heel soms ga ik alleen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2010 17:38

Pffff. Door omstandigheden 's middags boodschappen gehaald ipv 's ochtends en dat maakt een verschil :shock: Natuurlijk helpt het niet dat het volgende week kerst is maar tsjonge, jong wat heb ik me geergerd :oops: Ben ik de enige die andere mensen soms zoooo verschrikkelijk irritant vindt?

Terug naar “Archief”