Mortlach schreef:mohamed schreef:Smaken verschillen, want waarom ze zo hoog staan is mij een groot raadsel, toen ik the sands of time speelde kwam ik letterlijk vast te zitten en omdat ik gesaved had was ik genoodzaakt helemaal overnieuw te beginnen.
Ach, een save bug, ja, dat is erg vervelend maar kan gebeuren. Het was wel een spel dat de vader was van een hele generatie 3d-platformers. Al die wall-runs en tijdmanipulatie waar we nu niet eens meer over nadenken, komen allemaal van de Sands of Time.
Feitelijk ben ik een ontzettende miere****** en kunnen maar weinig spellen mij bekoren. Ik vond de Sands of Time een leuk uitgangspunt, maar de gameplay te uitgebalanceerd, zoals ook met AC. Een korte druk op de actie-button voor een korte sprong en een lange voor een verre had het spel al een stuk interessanter gemaakt voor mij. Ook bij het springen van paal naar paal had ik graag wat meer dan slechts 4 posities gezien. Als je kijkt naar de animaties en deze vergelijkt met Mario of Zelda, valt op dat ze te langzaam zijn en je het gevoel krijgt dat de prins van buigzaam elastiek gemaakt is. Indien je daar van houdt, is het een ideale game. Doch kon het mij niet bekoren, ondanks de lovende recensies overal die de Sands krijgt, evenals AC wat ik ook twee keer niets vond. Waarom hebben ze niets aan die ergerlijke pop ups gedaan? Zelfs Metal Gear Solid 3 heeft ze niet terwijl die gemaakt is voor PS2 en dat vind ik een grote plus. Wanneer je tijdens AC naar de horizon kijkt en op je paard rijdt, is dat verre van een realistisch beeld, de bergen veranderen voortdurend en de quests vind ik saai en vermoeiend. Doch zoals gezegd ben ik een miere****** en vind ik eigenlijk alleen het werk van Japanse ontwikkelaars de moeite waard. Overigens lang niet alles, maar vooral Nintendo en Konami.