Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 13:36

@Em lekker genieten van je lange verlof! Wanneer ben je uitgerekend?

@MissF mijn man is alle keren dat wij een echo gehad hebben meegeweest (in totaal 6 keer volgens mij) en nu de laatste keer was gewoon een controle maar toen heeft de verloskundige nog een echo gemaakt (had ik niet verwacht)
Met 20 weken echo gaat hij mee en andere controle's niet hoor.
Sterkte met de misselijkheid en werken! Ik ben deze zwangerschap amper moe geweest ging vaak wel op tijd slapen omdat ik zo misselijk was en als ik sliep had ik er geen last van.
Gisteren avond pas rond 23.15 naar bed gegaan en rond 00.00 lag ik nog steeds volop tegen mijn slaperige man te praten haha.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 15 dec 2010 14:00

Ben 27 januari uitgerekend, morgen 34 weken dus, dan gaat officieel mijn verlof in :mrgreen:
TBegint idd wel wat op te schieten, eerst de kerstdagen oud/nieuw enzo nog en dan komt het ineens wel heel snel dichtbij...gek idee wel.

Energiepeil is redelijk nu, zolang ik me niet te druk maak, maar dat hoeft ook niet.... Ik voelde me het beste zo tussen de 15 en 26 weken.

Mijn man is de eerste paar controles meegeweest en met de echo's, verder niet. En komende keer gaat hij mee, aangezien we dan de bevalling voorbespreken en instructies krijgen over hoe en wat. Dat wil hij ook wel graag weten :).

Slapen jullie trouwens goed? Sinds ik zwanger ben is slapen een ramp...
voordat ik zwanger was sliep ik als een blok, nu wordt ik tig keer per nacht wakker om naar het toilet te gaan. Toen ik net zwanger was had ik dat ook heel erg, daarna ging het ietsje beter, maar nu.....(het varieert van 3 tot 6 a 7 keer/nacht) :roll: En als ik net lekker lig begint er iemand aan de binnenkant in m'n buik in m'n zij te kriebelen, maar ach, dat vind ik dan ook wel weer grappig ...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 14:10

Mijn man is tot nu toe 1x niet mee geweest, toen ben ik met een vriendin geweest, die vond dat ook helemaal niet vervelend :lol:
Ik vind het wel belangrijk dat mijn man zo veel mogelijk mee gaat naar de VK. Hij vind het zelf ook super interessant allemaal!
Als hij nu mee gaat kennen wij de VK allebei beter tijdens de bevalling en zij ons. Dus als het even kan... gaatie mee!

Bij mij is slapen ook een drama. Moet er minstens 2x per nacht uit! En eergisteren draaide ik per ongeluk heel snel van m'n rug op m'n zij, oef, dat heb ik geweten... een bandenpijn... Weten we ook weer hoe dat voelt :mrgreen: (had het al wel gehad toen ik een paar weken geleden m'n longen uit m'n lijf hoestte, maar daarna eigenlijk niet meer).

Ik hou trouwens nu ook al vocht vast. Vooral rond m'n enkels. 't Ziet er niet uit, maar ja, boeit me verder niet zoveel, want ik heb er geen last van...

Verder gaat het tóp! Zei gisteren nog tegen m'n moeder dat het eigenlijk zo goed gaat dat ik me bijna zorgen ga maken... ik voel het kindje nog niet en als je dan nergens last van hebt... dan is het gewoon best onwerkelijk!

Overigens ben ik nu weer verkouden aan het worden, hoest ik en heb ik keelpijn, dus volgens mij is m'n weerstand weer heerlijk laag. Ach ja...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2010 14:14

Achja, dan denk je de vk te kennen, beval je in het ziekenhuis met 8 anderen eromheen die je nog nooit hebt gezien ;)
Sowieso hebben we hier 4 vk, dus ik ken ze toch amper. Mijn man vond de eerste echo prachtig, gewoon, dat er echt iets zit en het hartje klopt, maar verder vindt hij het niet heel interessant. Tijdens de bevalling moest hij gewoon doen wat ik zei (en dat was erg weinig, gewoon zijn mond houden tijdens een wee en verder gewoon lekker zijn eigen gang gaan), en dat deed hij heel lief :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 14:17

hahah... ja, dat is natuurlijk ook zo! :)
Bij ons 3 verloskundigen en na de afspraak volgende keer hebben we ze alledrie min. 1x gezien.
Ze zorgen echt dat het per afspraak rouleert, zodat je iedereen een beetje leert kennen.

't zijn overigens allemaal echt hele aardige meiden/vrouwen! Toch stiekem wel een prettig idee ;-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 14:21

Wij hebben een vrij jonge verloskundige maar echt een super leuk mens!
Ze doet de praktijk samen met mijn oude HA dus dat is makkelijk die ken ik al. Mijn man vind het ook allemaal erg interessant en ik sta er soms versteld van wat hij er allemaal wel niet over weet haha.
Van de week zat ik even te kijken hoelang ons kindje ongeveer is nu dus hij een meetlat erbij en hij vond het zo een raar idee dat het al zo groot is :lol: (tussen de 15 en 18 cm ongeveer)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 15 dec 2010 14:23

Slapen gaat hier ook niet al te best. Gelukkig ben ik nu tijdelijk van het vele plassen 's nachts af.
Maar wel veel dromen. En ik blijf gewoon moe, ondanks dat ik soms wel 12 uur slaap.
En 't kindje komt gewoon in actie, als ik wil gaan slapen. Maar goed, dat vind ik opzich wel leuk om te voelen.

M'n man kende eigenlijk geen van de drie VK's.
Maar dat maakte bij de bevalling niets uit.

Wel grappig, vorige keer dacht ik: als ik maar niet die VK bij de bevalling krijg.
Nou die kreeg ik dus wel, maar ik was er zo blij mee achteraf. Nu wil ik haar de volgende keer ook!
Maar ze zat van te voren zo te zeuren dat ik een of andere zwangerschapscursus móest doen...
Nouja, na de bevalling zei ze: wow, dat heb je echt goed gedaan! Toen zei ik: En dat zonder cursus! :biggrin:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 14:52

Ik moet juist overdag heel veel plassen (denk ik want als ik ga komt er amper wat) 's nachts kan ik goed slapen alleen droom ik veel en heel echt gelukkig tot nu toe nog geen enge dromen.
Volgens mij maakt het echt niet uit wie je bijstaat bij de bevalling als het maar goed gaat. Ik ga wel een zwangerschapscurcus/gym doen vind het wel leuk om andere te leren kennen op ons dorp ken nog niet zoveel mensen.

Ik draag vaak rokken met een dikke panty maar die knellen nu zo op mijn buik ik draag ze nu heel laag maar dan gaan ze zo afzakken ga zo maar eens opzoek naar leggings die zitten een stuk beter.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 15 dec 2010 15:32

Fijn dat het zo goed gaat, allemaal!
Hier is mijn man altijd meegegaan, behalve bij de glukosetest, want dat duurde nogal lang en hij moest werken. Verder wel, hij vindt het leuk en ziet het ook wel een beetje als zijn plicht, haha. Maar ja, we krijgen hier ook wat meer echo's (minimaal 3 echo's is standaard, ik zit nu op 5! :D ), dus dat maakt het natuurlijk ook voor de man wat interessanter.
Hier in de praktijk zit een vrouwenarts en 1 Hebamme (verloskundige), voor de rest verpleegkundigen enzo die de testjes etc. doen. De vrouwenarts en de Hebamme wisselen elkaar af: de ene afspraak krijg je de vrouwenarts (dus medisch georienteerd, doet de echo enzo), de volgende afspraak krijg je weer de verloskundige (eerder praktisch gericht, op zwangerschapscursus, geboortevoorbereiding, etc.).
Ook raar: hier krijg je vanaf ca. 29/30 weken standaard bij elke controle een CTG... :shock:
Op zich wel leuk, hoor, maar na een tijdje wen je wel aan het geploemp-boem-boem en duurt dat halfuur alleen nog maar heel erg lang! :oops:
Gelukkig was alles goed, alleen was mijn hb weer veel te laag (net nu we dachten met een lagere dosis ijzer ook wel uit de voeten te kunnen.. nee dus!).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 16:02

Ik moet overdag ook veel plassen...

Wat dromen betreft: Droom wel bewuster dan anders. Vorige week een hele bewuste over dat het een jochie is, dat veel te vroeg werd geboren (dat gebeurde dus in m'n droom ;-)) en we hadden nog geen naam. Dus 't arme kind heeft een week naamloos rond gelopen. En toen werd ik wakker.... :mrgreen:

@ liefie: ik heb nu als ik een rokje/jurkje aan heb positieleggings van de hema. Súper fijn! (vallen wel groot). Vallen over je buik, dus geen geknel meer!
Voor de kerst wil ik graag een mooie dunne panty, maar ik vraag me af of die in positievariant bestaan... naja... eerst nog maar 's op zoek naar een leuke kerstoutfit waarbij ik die panty aan zou moeten :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 dec 2010 17:09

@Jannoek Bedankt voor de tip maar ik ben net bij de prenatal geslaagd voor positieleggings wat een verademing :shock: :D
Suc6 met een leuke kerstoutfit zoeken ik ga niet eens op zoek eerste kerst zijn wij bij ons thuis samen met mijn zwager en schoonzusje en gaan we met zijn 4-en uitgebreid koken en ik moet overdag werken 2de kerst moet ik 's avonds werken en gaan we 's middags bij mijn ouders gourmetten (doe ik niet graag in goede kleding :wink: )

@Elvira jij bent nu toch ook al een eind? werk je nog steeds of niet?

Wij zijn nu met zijn 3-en op het werk zwanger echt wel leuk want in de 3 jaar dat ik er werk is er nooit een zwangere geweest. De clienten die weten dat ik zwanger ben zijn heel bezorgd en denken dat ik niet meer kan bukken en dat ik geen bedden meer op kan maken :lol:.
Ook zijn de collega's allemaal heel bezorgd en leven heel erg mee.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2010 17:20

Ik heb nooit positieleggings ofzo gedragen, ik kocht altijd leggings van de zeeman, veeeeeel goedkoper. En die vallen nooit zo strak om mijn middel en bijna altijd lekker hoog. Die heb ik tot de laatste dag aangehad, en ik was toch wel heel erg dik ;) Al heb ik pas een paarse legging gekocht die veel te laag zit, dan zakt het zo af, die doe ik niet meer aan. Maar de meesten passen gewoon. Panty's draag ik nooit, maar misschien gewoon een grotere maat kopen? Dan zitten ze zeker de eerste keer dragen vaak helemaal niet slobberig ofzo, maar boven wel wat wijder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 15 dec 2010 17:32

@liefie: ik moet nog wel een aantal weken werken, hoor! Ik kan het gelukkig vrij goed (voor een groot deel, dan) zelf inplannen, wat betekent dat ik tot ongeveer Oud en Nieuw/begin januari moet werken en daarna alleen nog maar als ik zelf zin heb. :lol:
Nu werk ik voor een groot deel thuis, dus ach, als ik tussendoor moe ben en/of geen zin meer heb, is er niemand die opmerkt dat ik met de hond aan het lopen ben of lekker een dutje doe. :mrgreen:
Belangrijkste is dat ik een aantal officiele dingen (aanvragen enzo) op tijd (lees: voor kerst) afkrijg en de boel voor mijn tijdelijke vervanging een beetje duidelijk en gestructureerd achterlaat. Verder moet ik veel dossiers enzo nog bijwerken, maar dat kost weinig stress! :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 17:38

Leuk om met meerdere collega's zwanger te zijn. Zit er bij mij niet in denk ik. In elk geval de laatste 10 jaar is er niemand zwanger geweest, en misschien nog wel langer (weet ik van 2 collega's die 10 jaar bij 't bedrijf werken ;-))... :-oo Dus ik moet alles 'ontdekken' ;-)

Ach ja, daardoor vind iedereen het wel reuze interessant, ook wel grappig ;-)

@MissF ik had bij de hema de grootste maat gekocht, die zat wel lekker hoog, maar sneed gewoon in m'n buik. Echt een verademing die positieleggings (vind liefie dus ook ;-))
Maar goed, als jij je met die gewone redt geef ik je groot gelijk want ik denk dat het flink scheelt!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 dec 2010 17:40

@Elvira; hoe lang heb je in Duitsland eigenlijk verlof? Is dat goed geregeld bij jullie?

[edit] ik zie net dat je in Duitsland 14 weken verlof hebt? of is dat niet meer zo? was een artikel uit 2006 ;-)

Terug naar “Archief”