Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2010 16:15

maar te zwijgen over een kdv.. oid.. of ballorig, of de ballenbak...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 dec 2010 16:27

Daarom word hier ook bij thuiskomst altijd handen gewassen, ongeacht waar je vandaan komt.

Ik hoorde trouwens dat er tegenwoordig ballenbakreinigers zijn! Dat vidn ik een grote plus! En verder.... op het kdv komt mijn dochter niet, mede om deze reden, mede.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 10 dec 2010 21:20

Vandaag ben ik trouwens met de jongste bij de KNO-arts geweest. Binnenkort moet ze buisjes, omdat er telkens extreem veel vocht achter haar trommelvliezen zit en ze dan erg doof is. Heeft iemand er ervaring mee?[/quote]

ervaring te over helaas :roll: , alleen buisjes is niet zo erg, daar hebben ze na die tijd nauwelijks last van,
kleintjes kunnen nog wel eens heel boos of overstuur uit de narcose komen, maar daar schijnen ze zelf niet veel mee van te krijgen ddor het narcoese middel, maar voor moeders kan het wel schrikken zijn.
meestal sjeesden ze bij mij alweer een klein uurtje later alweer door de gang, en een nog een uurtje later sta je weer buiten[/quote]

kheb zelf een dag op de ok meegelopen, maar bij kinderen is het, hoe ze de narcose ingaan worden ze ook weer wakker.
gaat een kind brullend en huilend de narcose in, word het vaak ook zo weer wakker, gaat het ontspannen, is het (vaak) ontspannen als ze weer wakker worden.
goede voorbereiding is hierin echt halve werk.
toen de oudste voor ok ging, amandelen verwijderen, lag er naast hem een meisje wat veel huilde. de vader van dat meisje zei alsmaar tegen haar: 'niet zo huilen, een beetje flink zijn, dat jongetje huilt ook niet!'. ik vond dat zoooo zielig, dat ze niet mocht huilen omdat ze veeel pijn had.
als een kind na een ok moet huilen is dat best begrijpelijk vind ik.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 10 dec 2010 21:53

Waarom wordt kinderen niet vaker Dormicum oid gegeven voordat ze onder narcose gaan?

Over kleding en bacterien: ook door drogen worden bacterien gedood, dus het zal best meevallen met die bacterien op kleding die op 30 gr. is gewassen :wink:

Timon was vandaag de hele dag druk met allerlei poppetjes en diertjes. Erg leuk om te horen wat ze allemaal beleefden. Zo hoorde ik het duplo-mannetje tegen de giraffe zeggen dat ie nou toch echt z'n tanden moest poetsen :mrgreen:

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 11 dec 2010 14:36

Maar je kan toch niet voorkomen dat kinderen met bacterieën in aanraking komen? Ze zitten aan speelgoed, sabbelen erop.. en dan het liefst elkaars speelgoed, fles e.d... tuurlijk kun je zo veel mogelijk schoon zijn zelf, door speelgoed schoon te maken regelmatig en handen te wassen. Maar kinderen krijgen gewoon weerstand van bacterieën hoor.. om nou te zeggen dat dat één van de redenen is om een kind niet naar een kdv te doen... je kan ook doorslaan!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 dec 2010 15:37

Haai schreef:Timon was vandaag de hele dag druk met allerlei poppetjes en diertjes. Erg leuk om te horen wat ze allemaal beleefden. Zo hoorde ik het duplo-mannetje tegen de giraffe zeggen dat ie nou toch echt z'n tanden moest poetsen :mrgreen:

Leuk he :) Michael doet het ook en zijn favoriete woord op het moment is 'naughty' (stout). Nu gebruiken wij dat woord nooit, vind het niet leuk klinken dus ik heb toch echt het vermoeden dat het bij school vandaan komt :?
Voordat ik het vergeet, alvast van harte gefeliciteerd met Timon voor morgen. 3 jaar alweer, wat gaat de tijd snel he :shock:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 dec 2010 21:09

Gisteren belden ze vanuit het ziekenhuis dat dochterlief in de eerste week van januari ingepland is voor het inbrengen van de buisjes. Ik hoop dat het echt zo weinig voorstelt als de ervaring van de meesten van jullie is. Wel is het lastig om een kind van (dan) ruim 12 maanden voor te bereiden, vind ik, ze snapt nog weinig van het ziekenhuis etc..

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 dec 2010 21:44

Leuk is dat om jezelf terug te horen.

Sophie, kun je zo'n kleintje eigenlijk wel voorbereiden? Misschien met het boekje van Nijntje?

Wij zijn Alexander nu aan het voorbereiden, woensdag wordt hij besneden. Ook bij hem vraag ik me af of hij het wel echt bevat.

Haai, alvast gefeliciteerd met Timon.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 dec 2010 13:34

Ik had bij Hugo ( 19 mnd) ook het idee dat het bij de voorlichting totaal langs hem heenging. Ik oefende dagelijks met een stofkapje op de beer en op mijn neus. Hij wilde er niets van weten. Op de holding etc heb ik hem steeds verteld wat er ging gebeuren ( bed rijden, mutsje op) en het ging prima. Op het moment van de narcose en het kapje deed hij precies wat ik bij de beer had gedaan..

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 12 dec 2010 17:54

blompje schreef:Maar je kan toch niet voorkomen dat kinderen met bacterieën in aanraking komen? Ze zitten aan speelgoed, sabbelen erop.. en dan het liefst elkaars speelgoed, fles e.d... tuurlijk kun je zo veel mogelijk schoon zijn zelf, door speelgoed schoon te maken regelmatig en handen te wassen. Maar kinderen krijgen gewoon weerstand van bacterieën hoor.. om nou te zeggen dat dat één van de redenen is om een kind niet naar een kdv te doen... je kan ook doorslaan!

Blompje, vind je dat ik doorsla? Dat kan. Ik probeer niet mijn kind te beschermen tegen alle bacterien, dat zou een beetje onzinnig zijn he. Wat ik wel probeer is haar te beschermen tegen ziekmakende bacterien. Op winkelwagens zitten dezelfde bacterien als op een openbaar toiletbril, nou, handen wassen daarna vind ik dan gewoon niet meer dan normaal. Is voor mij net zo normaal als dankjewel zeggen bijv. En over het kdv hebben wij onze eigen bedenkingen en éen van de vele redenen waarom zij daar niet heengaat is het vroege en vele ziekzijn van veel kinderen, wij zijn van mening dat dat in de eerste jaren niet gezond is. Als ze eenmaal naar de basisschool gaan worden ze vanzelf wel ziek door de andere kinders en dat vind ik vroeg genoeg. Dit is onze mening, jij hebt blijkbaar een andere, dan kun je een andere mening doorslaan noemen, ik vind het gewoon nadenken en lekker schoon ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2010 19:55

schipje; een ieder moet doen waar hij zij zich prettig bij voelt. Hier is en was julia altijd ziek in de herfst winter. We gaan voro haar nu de derde winter in en het is al drie jaar hetzelfde. Terwijl ze de eerste twee jaren niet naar hetkdv ging, maar ook altijd ziek was.
WE zijn er nu achter op school, werk bij kleuters, dat sommige ouders zeggen.. hij is nooooit ziek en nu altijd. Ze moeten een keer de virussen allemaal verwerken, de een krijgt dat op de peuterspeelzaal een ander pakt ze op de basisschool.

Ik moet zeggen dat ik totaal niet zo heel erg bacteriegevoelig aangelegd ben.. maar de ballenbak vind ik toch wel heeeeel ranzig! verder eigenlijk geenprobleem....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 dec 2010 20:06

Ik denk ook dat je niet te panisch moet zijn met bacteriën. Vermijden heeft geen enkele zin. De weerstand moet ergens opgebouwd worden. Hier gaan ze elke dag in bad/onder de douche, 's morgens was ik ze gewoon op de commode en voor het eten was ik even de handjes ( al vergeet ik dat ook nog wel eens). Daarnaast 3x daags tanden poetsen en verder rommelen ze maar lekker aan. Op het kdv lopen ze vaak wel wat op, maar mijn ervaring is dat ze daar ook erg schoon zijn. Elke dag wordt er 2x gedweild, bedden worden elke keer verschoond, zodat ze nooit in een bedje liggen waar al een ander in heeft gelegen en ze hebben daar echt hun eigen knuffel die ook niet bij een ander in bed gaat en deze wordt eveneens vaak gewassen. En ach, ze hoesten en snotteren inderdaad vaak op elkaar aan, maar dat hoort erbij.

Volgens mij heeft ook elk kind zijn eigen zwakke plek. Hugo is altijd verkouden, terwijl Cato nooit een snotneus heeft, maar vatbaar is voor andere dingen....vaak koorts etc., tewijl Hugo dat nooit heeft.

Over het kdv gesproken, daar heerst de waterpokken...dus ik wacht maar af. Het betreft een jongetje waar ze zelf nooit mee in aanraking komen ( andere dag), maar sommige kinderen op de groep wel. Ik hoop eigenlijk dat ze het tegelijk krijgen, dan ben ik er gelijk van af.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 dec 2010 07:36

Timon: GEFELICITEERD met je verjaardag! ;/
Heb je veel cadeautjes gekregen?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 13 dec 2010 10:50

ajl schreef:Ik denk ook dat je niet te panisch moet zijn met bacteriën. Vermijden heeft geen enkele zin. De weerstand moet ergens opgebouwd worden. Hier gaan ze elke dag in bad/onder de douche, 's morgens was ik ze gewoon op de commode en voor het eten was ik even de handjes ( al vergeet ik dat ook nog wel eens). Daarnaast 3x daags tanden poetsen en verder rommelen ze maar lekker aan. Op het kdv lopen ze vaak wel wat op, maar mijn ervaring is dat ze daar ook erg schoon zijn. Elke dag wordt er 2x gedweild, bedden worden elke keer verschoond, zodat ze nooit in een bedje liggen waar al een ander in heeft gelegen en ze hebben daar echt hun eigen knuffel die ook niet bij een ander in bed gaat en deze wordt eveneens vaak gewassen. En ach, ze hoesten en snotteren inderdaad vaak op elkaar aan, maar dat hoort erbij.

Volgens mij heeft ook elk kind zijn eigen zwakke plek. Hugo is altijd verkouden, terwijl Cato nooit een snotneus heeft, maar vatbaar is voor andere dingen....vaak koorts etc., tewijl Hugo dat nooit heeft.

Over het kdv gesproken, daar heerst de waterpokken...dus ik wacht maar af. Het betreft een jongetje waar ze zelf nooit mee in aanraking komen ( andere dag), maar sommige kinderen op de groep wel. Ik hoop eigenlijk dat ze het tegelijk krijgen, dan ben ik er gelijk van af.

Ja dat zou wel fijn zijn! Incubatietijd van twee weken dus nog even afwachten voor je :wink:

Ik ben wel juist weer heel makkelijk met bedden verschonen, als mijn neefje en nichtje komt verschoon ik echt niet steeds het bed, als mijn dochter bij nichtje slaapt dan gewoon in haar bed, geen probleem. Ballenbad vind ik ook vies maar goed, wel leuk straks voor d'r (ze is er nu nog nooit ingeweest, vind haar nog te klein).
Het ging mij er alleen maar om: op marktplaats weet je niet van wat voor soort mensen je de kleertjes koopt. Misschien zijn dat wel hele vieze mensen, je weet maar nooit, verder heb ik geloof ik geen smetvrees ofzo hoor :D Het was voor mij alleen even dat drempeltje die ik overmoest maar ja die jottumkleertjes lachten té vriendelijk naar me :wink:

Ik weet niet HOE ik hier overkom, maar het is iig niet zo dat ik in paniek raak bij het idee van bacterien ofzo :shock: :shock:

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 dec 2010 11:20

Hier wordt daar ook niet al te krampachtig mee omgegaan, we hebben een hond en straks ook een baby... tja, het kind zal ook een aardige weerstand moeten opbouwen... iets van 95 % van alle bacteriën zijn niet schadelijk of zelfs goed voor de mens! Dat moeten we ook niet kapot gaan maken. Een onderzoek laatst toonde aan dat als kinderen voor 2,5 jr regelmatig naar een kdv gaan, ze weliswaar op erg jonge leeftijd wel wat vaker ziek zijn, maar daarvoor later meer weerstand hebben... (ook wel logisch, maar fijn dat het ook eens bevestigd wordt :mrgreen: )

Neemt niet weg dat ik het wel belangrijk vind regelmatig handen te gaan wassen enzo, maar dat zijn automatismen, die er ook bij kinderen vanzelf wel in komen. (ik bedoel, ik denk er niet eens over na, maar het is toch normaal dat je na de wc-gang handen wast, net als voor, tijdens en na het koken, etc., etc.)

Terug naar “Archief”