Moderator: Moderafo's
Haai schreef:Timon was vandaag de hele dag druk met allerlei poppetjes en diertjes. Erg leuk om te horen wat ze allemaal beleefden. Zo hoorde ik het duplo-mannetje tegen de giraffe zeggen dat ie nou toch echt z'n tanden moest poetsen
blompje schreef:Maar je kan toch niet voorkomen dat kinderen met bacterieën in aanraking komen? Ze zitten aan speelgoed, sabbelen erop.. en dan het liefst elkaars speelgoed, fles e.d... tuurlijk kun je zo veel mogelijk schoon zijn zelf, door speelgoed schoon te maken regelmatig en handen te wassen. Maar kinderen krijgen gewoon weerstand van bacterieën hoor.. om nou te zeggen dat dat één van de redenen is om een kind niet naar een kdv te doen... je kan ook doorslaan!
ajl schreef:Ik denk ook dat je niet te panisch moet zijn met bacteriën. Vermijden heeft geen enkele zin. De weerstand moet ergens opgebouwd worden. Hier gaan ze elke dag in bad/onder de douche, 's morgens was ik ze gewoon op de commode en voor het eten was ik even de handjes ( al vergeet ik dat ook nog wel eens). Daarnaast 3x daags tanden poetsen en verder rommelen ze maar lekker aan. Op het kdv lopen ze vaak wel wat op, maar mijn ervaring is dat ze daar ook erg schoon zijn. Elke dag wordt er 2x gedweild, bedden worden elke keer verschoond, zodat ze nooit in een bedje liggen waar al een ander in heeft gelegen en ze hebben daar echt hun eigen knuffel die ook niet bij een ander in bed gaat en deze wordt eveneens vaak gewassen. En ach, ze hoesten en snotteren inderdaad vaak op elkaar aan, maar dat hoort erbij.
Volgens mij heeft ook elk kind zijn eigen zwakke plek. Hugo is altijd verkouden, terwijl Cato nooit een snotneus heeft, maar vatbaar is voor andere dingen....vaak koorts etc., tewijl Hugo dat nooit heeft.
Over het kdv gesproken, daar heerst de waterpokken...dus ik wacht maar af. Het betreft een jongetje waar ze zelf nooit mee in aanraking komen ( andere dag), maar sommige kinderen op de groep wel. Ik hoop eigenlijk dat ze het tegelijk krijgen, dan ben ik er gelijk van af.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten