Kennen jullie het boek 'De Dikke van Daphne'? De bundeling van 3 van de boeken van Daphne Deckers, over zwanger zijn, moeder worden en opvoeden in de eerste jaren. Ik heb 'm gisteren in een opwelling gekocht (2 van mijn vriendinnen zijn zwanger, daardoor toch wat meer interesse in de 'materie' ) en tot nu toe vind ik het een leuk geschreven boek met interessante weetjes tussendoor (of ze kloppen kan ik niet beoordelen)
Zijn inderdaad leuke boeken, ik heb ze van vriendinnen gekregen toen ik zwanger was. De feitjes en gebeurtenissen en ervaringen kloppen behoorlijk. Toen ik zwanger was, kon ik niet alles plaatsen, maar heb ze later nog eens teruggelezen.
een uur persen? lijkt me zwaar! bij de oudste 20 min bij de jongse 5 min! gister weer een nichtje erbij gekregen! alles goed gegaan! een vriendin van me is ook 'spontaan' zwanger, terwijl het 'niet mogelijk' was! echt zo fijn voor hun!
kwebbel schreef:Fijn Kamille! Wat zijn God's wonderen toch mooi he?
Ik draaide vanmorgen in bed nogal snel om en toen kreeg ik een harde buik echt heel apart voelde mijn baarmoeder nu precies zitten. Vandaag al weer 16 weken gaat echt vlug! Maandag ga ik even bellen naar de praktijk waar we de 20 weken echo krijgen.
Ik voel m'n baarmoeder ook echt goed! Vooral als ik lig kan ik 't precies voelen. Tijd gaat snel... (bijna) 18 weken! Over 2 weken de 20-weken echo al gehad. Spannend...
Ik heb overigens nu al striae... Zo balen! Doet gewoon pijn, je voelt dat de huid kapot is... Smeer braaf elke dag, maar haalt niet veel uit geloof ik.
Had overigens niet anders verwacht, want heb een hele 'slechte' huid. Vroeger al wel 's voor bij de dokter geweest. Gewoon accepteren maar denk ik....