Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 09 dec 2010 15:18

Natuurlijk gaat de betekenis hem voorbij 8)
En die overdenkingen zijn typisch Nigeriaans, haha, dus 'goed', ach... het zijn wat kreten :mrgreen:

Ik heb de TV aangezet, want het is een dvd. Nou, allemaal bruine kindjes, dat vindt hij prachtig!

Nu zijn we bij "Reach out and touch the Lord as He passes by. You' will see he's not too busy to hear your heart cry!" :mrgreen:

Zucht. Deze mama wil ineens heel graag nog zo'n mooi kindje. De heimwee/het verlangen begint hierdoor wel een beetje erg groot te worden.

En nu zijn we bij:
Happy happy birthday is all I'm wishing you!
Many many happy returns is my prayer for you!
I wish you good health, long life and good succes!

Ik zal stoppen, hoor, maar het is hier zo'n prachtig schouwspel, een dansend en huppelend kind dat straalt van oor tot oor: "kijk, mama, 'g'igeria!"
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 dec 2010 16:12

heb je eenfilm... je zou dit moeten filmen

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 09 dec 2010 16:59

Zo, en deze mama gaat voor't eerst in d'r leven kleertjes via marktplaats kopen! Ik wil heel graag jottum kleertjes watn die vind ik vaak erg schattig maar nieuw vind ik dat veeeeel te duur dus ik zet mijn smetvrees opzij en ga het gewoon doen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 dec 2010 19:30

Gewoon goed wassen - maar dat lijkt me niet meer dan logisch!

Hier een kindje dat zo onwijs lief ging slapen. Hij rolde zich helemaal tegen me aan, ik kreeg een grote zoen, hij zei "mama, lief!", draaide nog wat en lag te snurken. Wauw. Zo af en toe, dan snap ik er niks van: hoe kan je toch zo ontzettend veel van zo'n klein wezentje houden! :8>

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 dec 2010 20:47

Lief is dat he? Hugo schurkt zich ook nog zo lekker tegen je aan :8> Inderdaad om verliefd op te worden. Het grappige is dat het gevoel met een tweede weer net zo volledig is! Heel bijzonder

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 dec 2010 22:54

ik koop geregeld iets via mp, nog nooit een miskoop gehad eigenlijk. ja 1x een shirtje van 3 euro incl. verzendkosten waar een naadje van loslag, maar dat was zo gemaakt. ook een jurk van jottum voor 20 euro, en hij staat superlief! nieuw heb ik daar ook geen geld voor over.

dochterlief is weer een beetje aan het kwakkelen. ik denk dat ze weer een paar hoektanden krijgt. steeds zo snotterig, hangerig en jengelig.. en vanochtend zat haar ene oog helemaal dicht met etter, zo'n sneu gezicht! het ooglid is ook een beetje dik en rood...
vanavond was ze op de bank aan het springen. ik had haar er al 3 x afgezet en laten zitten op de bank, maar ze ging opnieuw toen ik aan het stofzuigen was en ineens kukelde ze dus zo op haar hoofd van de bank af...brrrr dat ging me echt door merg en been. gelukkig begon ze meteen enorm te huilen.. ze liep later een paar stappen wat wiebelig maar toen ging het wel weer.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 dec 2010 14:07

Dat is schrikken en zielig he vpk!

Jottumkleertjes zijn LEUK! Zit als een razende te 'marktplaatsen'! Heb de smaak te pakken :mrgreen:
Idd Galateia goed wassen, maar de meeste bacterien zijn pas echt dood als je het op 60 graden wast en aangezien je kleren meestal niet heter dan 40 wast.... ach ja, vertrouwen dan maar in schone mensen.... :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 dec 2010 14:11

Schipje schreef:Idd Galateia goed wassen, maar de meeste bacterien zijn pas echt dood als je het op 60 graden wast en aangezien je kleren meestal niet heter dan 40 wast.... ach ja, vertrouwen dan maar in schone mensen.... :wink:

Maar als iemand in een winkel zijn/haar handen niet wast na toiletgebruik dan weet je dat ook niet en dus kunnen er ook zat nare bacterien op nieuwe kleren zitten ;)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2010 14:14

Daarom wil mijn man ook altijd dat alle nieuwe kleding eerst gewassen wordt voordat hij of de kinderen ze aantrekken :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 dec 2010 14:19

ajl schreef:Daarom wil mijn man ook altijd dat alle nieuwe kleding eerst gewassen wordt voordat hij of de kinderen ze aantrekken :mrgreen:

Ja tuurlijk, maar die was je dan niet op 60 graden toch? Da's een beetje mijn punt, dat je kleding sowieso moet wassen en tsja...sommige bacterien blijven erop maar dat kan net zo goed bij nieuwe kleren zijn als tweedehands.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 dec 2010 14:29

Nee hoor, was ik gewoon op 30/40 graden. Je hebt helemaal gelijk en dat argument heb ik ook naar mijn man wel eens gebruikt, maar hij blijft het een vies idee vinden.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 dec 2010 14:35

ajl schreef:Nee hoor, was ik gewoon op 30/40 graden. Je hebt helemaal gelijk en dat argument heb ik ook naar mijn man wel eens gebruikt, maar hij blijft het een vies idee vinden.

Whaha zo`n èèn ken ik er hier ook!! :-oo

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 10 dec 2010 16:02

Ik vind het niet meer dan normaal om kleren te wassen voordat ik ze bij haar aantrek. Ik was alles voordat ik het ga gebruiken, ook als het in het plastic zit. Mijn moeder zei altijd: je weet maar nooit wie in de fabriek die dingen allemaal hebben aangeraakt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 10 dec 2010 16:13

Hm, ik was dingen meestal niet als ze uit de winkel komen...
Je komt toch de hele dag met mensen in aanraking? Je schudt handen, bijvoorbeeld, neemt geld of de bon aan bij de kassa: je wilt niet weten welke gekke beestjes je dan krijgt. En zo ook met kleding uit de winkel.

En ach, wat zijn wij hier schoon. Ik ben ook wel een beetje van het snel iets vies vinden, hoor, maar sinds Afrika heb ik toch wel een beetje leren relativeren daarin :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2010 16:14

Schipje schreef:Ik vind het niet meer dan normaal om kleren te wassen voordat ik ze bij haar aantrek. Ik was alles voordat ik het ga gebruiken, ook als het in het plastic zit. Mijn moeder zei altijd: je weet maar nooit wie in de fabriek die dingen allemaal hebben aangeraakt!

hier wordt ook alels gewassen ,maar gewoon op 40 graden.. als het goed is komen ze wel met meer bacterien in aanraking dan dat in de kleertjes zit.

vanlaatst nog een splinternieuw shirtje van mp voor marijn, 1,50 plus verzendkosten, was nooit gedragen, kaartjes hingen eraan, was 9 euro geweest

Terug naar “Archief”