het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor cornelia77 » 01 dec 2010 21:38

PPM:
Ik durf niet te beweren dat ik het beter weet dan een arts, maar volgens mij is dat echt niet waar!
Een allergie kan je heel goed overgroeien. Het verschil tussen een allergie en een intolerantie is onder andere dat een allergie meetbaar is in het bloed. Het is een reactie op een normale stof, die het lichaam ziet als een gevaar en dus antistoffen (IgE) tegen aan gaat maken. Een intolerantie is moeilijker te bewijzen en daarom ook moeilijk achter te komen.
Een van onze zonen heeft voedselallergie. Daar waren we snel achter. Toen hij drie maanden is, hebben ze bloed geprikt en daar kwamen dus een hele rits allergieen uit. En andere zoon heeft lactose-intolerantie (niet zo erg gelukkig). Daar hebben ze vorig jaar een blaastest gedaan, waar dat mee bewezen kon worden. Hij was toen drie, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd dat kan. Ze hadden wel allerlei hulpstukken voor kleine kinderen.
Hebben ze al bloedgeprikt bij Marijn? Op de een of andere manier bestaat de fabel dat het bij kleine kinderen niet te meten is in het bloed maar dat is echt niet waar. Al de allergieen zijn later wel bewezen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2010 21:53

de arts wil eerst dit uitsluiten, dan bloedprikken. Overigens gaf hij aan dat er bj veel kinderne ok uitkmot dat er een allergie is, omdat het een vreemde stof is in het lichaam.

Misscien heb ik hem wel niet goed begrepen....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 02 dec 2010 11:24

Max, sterkte!!

Ppm, wanneer moet je? Jij ook sterkte! Ik neem ook een driedubbel petje voor je af! Wat zou het toch heerlijk zijn als er eindelijk goede duidelijkheid uit die test komt!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 06 dec 2010 20:51

Wie heeft ervaring met allergie en paardenmelk?
Aangezien ik momenteel ook nog eens ziek ben geworden en dus even helemaal geen energie heb overweeg ik dit te gaan gebruiken een poosje. Mits dochterlief er niet op reageert... :roll:
Op internet lees ik overwegend positieve berichten.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 dec 2010 16:31

Ik zou het niet doen...
Onze kids reageren ook op sojamelk en geitemelk, dus het risico dat ze een kruisreactie krijgen
houd mij tegen, wat paardemelk betreft!

Wat ik wel zou doen is rijstemelk of havermelk, bij AH te koop,
dat geeft vrijwel nooit reactie, mits je natuurlijk niet tegen rijst of haver kan :wink:

Gebruik je multivitamines? Of Echinaforce voor de weerstand?
Vervelend joh, dat je geen energie hebt :( ...hopelijk ben je snel beter!

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 07 dec 2010 20:49

bij mijn vriendin reageerde kinderen met n koemelk en soja allergie super goed op paardenmelk!
schijnt echt heel anders te zijn dan koe en geiten melk!
'k zou het zeker proberen!! is ook echt weerstandopbouwend!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 08 dec 2010 09:47

Rijstmelk en havermelk drink ik al maar daar zit nix in.
Extra vitamines slik ik ook.
Maar ik mis een 'oppepper', vandaar dat ik bij paardenmelk terecht kwam.
Ga het denk ik toch maar proberen.
's ochtends een glas en 's avonds weet ik het al...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 dec 2010 14:04

Max schreef:Rijstmelk en havermelk drink ik al maar daar zit nix in.
Extra vitamines slik ik ook.
Maar ik mis een 'oppepper', vandaar dat ik bij paardenmelk terecht kwam.
Ga het denk ik toch maar proberen.
's ochtends een glas en 's avonds weet ik het al...

Ik vraag me af of melk wel zoveel energie geeft maar volgens jou wel, nou, dan zou ik het zeker proberen!
Waarom zou je het niet proberen? Een paard is geen soyaboon en ook geen geit.
Ik heb al een paar keer artikelen gelezen van mensen die veel baat hebben bij paardenmelk als ze eczeem hebben!

Verder max, raad ik je idd dringend aan om echinaforce te gebruiken de nieuwe dosering is 100 keer sterker dan de oude. (moet je wel speciaal naar vragen). Ik ervaar het persoonlijk als ik ziek ben of aan het opknappen ben als een PAARDENmiddel! :wink: serieus!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 08 dec 2010 14:07

Hier WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRR spruw.......... :frown:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 dec 2010 21:31

Balen Schipje en beterschap ermee.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 dec 2010 17:38

pfff.. ik hoop dat ik hier de bv nog om hoog kan trekken, marijn is weer ziek, boven de 40 graden koorts, wil veel drinken, maaaaar heb zelf net giga buikgriep gehad, dus heb nog maar minimaal :( heb l een pak dure... 36,48 euro gehaald als het tohc op is... wil wel extra kolven, maar dat lukt niet omdat marijn zo vreselijk huilt, dus kortom.. visuele cirkel hier. ben zooo klaar met alles wat mt baby's te maken heeft! k kan niet wachten tot hij groter is en kan zeggen wat er is!

*Annette*
Majoor
Majoor

het borstvoedingstopic

Berichtdoor *Annette* » 25 dec 2010 22:16

Heftig PPM! Heel veel sterkte!

Ben je inmiddels al bij de kinderarts geweest? Heb je al wat duidelijkheid?
Wat de toekomst brengen moge........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 dec 2010 10:06

beterschap ppm! hopelijk gaat het snel beter

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 dec 2010 19:32

tja het is duidelijk waarom hij zo onrustig was, hij was voral snachts tegen de morgen zo enorm aan het krijsen, vanmorgen was ik na weer een nacht op er helemaal klaar mee, mijn borstvoedingvoorraad was helemaal op.. en hij krijste nog, wat zover dat ik em wilde op laten nemen, al was het alleen voor een nacht goed slapen voor mij. De huisarts bij de hap keek em na en hij eheft een zeer erge dubbele oorontsteking, Vind je het gek dat hij huilde en boven de 40 koorts had, drie dagen :oops: tja.. kon hij maar praten om te zeggen dat zijn oortjes zeer deden...

heb nu een zware kuur, neusspray en zetpillen die moet hij drie dagen ehbben en dan moethet beter gaan! bij zijn hofot wat onder het matrasje en hij heeft al een stuk beter geslapen!h opelijk op naar een goede nacht! kan mama ook eindejk eens weer bijtanken!

annette: ben inmiddels bij de ka geweest, heb ook al de eerste helft van de test erop zitten we moeten twee dagen komen, hijis al een dag geweest, krijgt om de 20 min bepaalde hoeveelheid melk, de ene met placebo de andere dag met koemelk. Hij gaat dan, als hij koemelkintollerantie of allergie heeft, een van de beide dagen krijsen, zo niet, is het geen intollerantie! dus... de volgende keer moet hij gaanhuilen want afgelopen donderdag was er niks met hem aan de hand.. alleen zijn jengeligheid, meer niet.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 dec 2010 09:02

Sterkte ppm!

Terug naar “Archief”