Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor petra85 » 06 dec 2010 17:19

Mijne begon maandagnacht om 01:00 en woensdagmorgen om 05.20 is Julian geboren

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 dec 2010 20:05

60 uur :shock: poeh, dat moet heftig geweest zijn...

hier begon het 's avonds om 21:30 iets te rommelen, de hele nacht wat aangemodderd (ook nog wel wat geslapen). toen de vk om 7 uur kwam had ik het gevoel dat het helemaal gestopt was en ze wel weer kon gaan, maar bleek op 7 a 8 cm te zitten. dus die is toch maar gebleven. ze is om 10:40 geboren.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 dec 2010 20:11

Het ligt er natuurlijk ook aan wanneer je gaat rekenen en welk moment je als eikpunt van de bevalling neem. Ga je rekenen vanaf de eerste wee dan zit je al snel op minimaal 24 uur. Verloskundigen rekenen vanaf een ander moment dan dat de a.s. moeder gaat rekenen.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 06 dec 2010 20:49

Sterretje schreef:Hier een bevalling van meer dan 60 uur dus dat kan bij een tweede alleen maar meevallen;-)

:? :? :? :? :? :?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 dec 2010 22:28

Ik ben bij beide begonnen te tellen op het moment dat de weeen regelmatig om de +/-5 min. kwamen. Bij Timon duurde de bevalling 12 uur, bij Sylke 3.45 uur. Twee keer een makkie dus :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 dec 2010 09:32

Haha, ja de verloskundige rekent anders ;) In het ziekenhuis stond op mijn status: 16,5 uur, inclusief 1 uur en 28 minuten persen. Kwam ik pas bij de vk, stond er 'slechts' 10 uur inclusief 1 uur en 28 minuten persen ;) Terwijl de weeen toch echt al om 3 uur in de nacht begonnen waren, maar die waren mijn idee helemaal niet heftig, maar dat vond ik ze tot 4 uur 's middags niet, dus waarom die vk dan later gaat rekenen, geen flauw idee. Ach, doet er ook niet toe, hij is er gekomen :D :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 dec 2010 09:47

Als het eikpunt elke 5 minuten weeën is dan was het bij Hugo 19 uur inclusief 4 uur persen en Cato was daarbij vergeleken een makkie 10 uur inclusief 1 uur persen

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 07 dec 2010 11:22

Het begon dinsdags met een paar uur lang heftige weeën. De verloskundige zei dat we die avond/nacht ons dochtertje in de handen zouden hebben. Ik had ongeveer 1cm ontsluiting. de weeën zakten 's nachts af. Soms uur heftig, soms uur niet en dat ging door. Donderdags was ik helemaal op door geen slaap e.d. Donderdag's avonds vielen de harttonen van Anna Sofie weg. (ze kon w.s. de lange rit weeën niet bolwerken) en toen naar het ziekenhuis. Daar wel weer harttonen dus toch uitstellen. Toen 's nachts mega weeënstorm, zo erg dat ik wegviel, toen kiezen tussen keizersnee of ruggeprik, voor laatste gekozen. Was 's morgens 7.00. Ik moest toen al wel operatiekleding aan in case of keizersnee. Ik kreeg weeën opwekkers die dan weer hard en dan weer zacht werden gezet. Ze namen steeds bloed af via het hoofdje van Anna Sofie. En de harttonen mochten niet onder de 50 komen. Daar lagen we uren te kijken naar die cijfers... soms net iets er onder en dan schoot het weer naar 60. Ik ben echt heel bang geweest. Niet prettig. Om 14.00 kwam de arts voor de zoveelste keer binnen om te vertellen wat de zuurstofwaarde was. Toen had ik onsluiting, zuurstofwaarde was kantje boortje. Weer kiezen: megasnel persen of keizersnee. 13 minuten later was Anna Sofie er. (vrijdagmiddag)
Bij een volgende pik ik dit nooit weer, dan sta ik na 24 uur in het ziekenhuis en mogen ze me dan aan het infuus leggen en niet pas na 2,5 dag) (pfff wat een verhaal :mrgreen: )
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 dec 2010 11:27

Dat heb ik ook besproken met mijn verloskundige, omdat zij mij ook bij Hugo veel te lang hebben laten modderen. Bij de Cato ben ik, toen de ontsluiting 3 uur lang niet gevorderd was, aan de wee-opwekkers gelegd. Toen ook nog geen resultaat, maar vervolgens een weeënstorm en binnen 25 minuten 6 cm ontsluiting erbij en een uur persen. Dat viel mij enorm mee.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 dec 2010 13:21

Hehe ook eindelijk bijgelezen.

Van harte gefeliciteerd, alle zwangeren! Leuk zoveel in dezelfde tijd ongeveer. Hopelijk zakken de kwaaltjes allemaal wat af!

Ik zag wat langs komen over de 20-weken echo. Wij hebben die bewust niet gedaan. Je hoort echt vaak dat ze wat zien op die echo, waar ze niks mee kunnen of het uiteindelijk niet zo blijkt te zijn. Daar hadden wij geen zin in om die laatste 20 weken daarover in te zitten. Er waren maar 2 aandoeningen waarvoor je in het zkh zou moeten bevallen, dat was een hartafwijking en een open ruggetje. Die komen beide niet vaak voor. Weghalen was voor ons geen optie, dus wij vonden de 'voordelen' niet opwegen tegen de 'nadelen'.

Ik had graag thuis bevallen, maar helaas omdat ik ingeleid moest worden, moest ik naar het zkh. Achteraf was het misschien wel beter, ivm wegvallende hartslag van Nieke. Maar ik was reuzeblij dat ik na de keizersnee weer snel naar huis mocht. Heerlijk mn eigen spullen weer om me heen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 dec 2010 16:14

Stip schreef:Er waren maar 2 aandoeningen waarvoor je in het zkh zou moeten bevallen, dat was een hartafwijking en een open ruggetje. Die komen beide niet vaak voor.

Maar m'n nicht had het wel, en dat kindje is in het ziekenhuis geboren en onmiddelijk geopereerd,
thuis zou hij het niet gehaald hebben...

En dat terwijl het in de fam. helemaal niet voorkomt, dus ik vind het op zich wel goed, die 20 weken echo!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 07 dec 2010 16:16

Als ik moet rekenen vanaf 1ste wee, dan is het helemaal maar kort 8) :mrgreen:
dat doe ik maar niet, dan schrik ik er zelf van :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 dec 2010 18:18

m;n moeder bij de eerste 13 uur, ik lag binnen 10 minuten in de wieg incl. alles.... iedereen was te laat :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 dec 2010 20:37

ajl schreef:Als het eikpunt elke 5 minuten weeën is dan was het bij Hugo 19 uur inclusief 4 uur persen en Cato was daarbij vergeleken een makkie 10 uur inclusief 1 uur persen

dan is julia in 2 seconden geboren :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 dec 2010 13:55

off topique-smile 'k Moest net even lachen. We hadden een pakket van de buren in ontvangst genomen omdat ze er niet waren. Superzware doos met stereo erin. Komt 'ie 'm net halen, dus ik zeg: ik geef wel even een tilletje mee. Dus hij zegt, ben je gek, ik haal mn vrouw wel even, het is nu al 2 weken na de bevalling dus het kan best =D> Je begrijpt dat ik heb getild :mrgreen:

Terug naar “Archief”