Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor pannenkoek » 03 dec 2010 09:17

J.A. schreef:
elvira (gast) schreef:Maar de eerste 8 uur oid proberen we wel thuis uit te zingen, hoor, heb geen zin die 15 uur die het in zijn totaal ongeveer duurt volledig in het ziekenhuis door te brengen. =;

Ga er niet vanuit dat je er 15 uur over doet :wink: onze eerste was er binnen 4 uur :D

Onze oudste is 'gehaald' Was erg klein (schatting 4-4,5 pond) en moest er gewoon uit. Wel met 40 wk
De 2e vond het blijkbaar lekker van binnen. Was 2wk telaat. Ook ingeleid met 4 cm. Na 13 uur was hij er eindelijk.
De 3e is thuis geboren. Van zo mo. 4.00 (eerste wee) tot 21.30
De jongste ook in het ziekenhuis. De ha doet er hier te weinig thuis, dus mocht niet meer. Ik ben wo mo vroeg begonnen. Wij naar het ziekenhuis maar toen we daar waren zakten de weeën af. We zijn weer naar huis gegaan. Alles was weg. Donderdag de hele dag niet lekker, en do mi. begonnen de weeën weer.Weer naar het ziekenhuis en ze is vr mo om 6.30 geboren. Dus bij mij gingen ze juist langer duren. En er wordt vaak gezegd dat het iedere keer korter is omdat de weg al 'bewandeld' is.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 dec 2010 10:37

tip voor alle zwangeren:

Tijdens mijn zwangerschap heb ik van af vier maanden frambozenbladthee gedronken. Die thee versterkt je baarmoederspier.
Ook heb ik drie weken voor de uitgerekende datum en toen de weeen begonnen elk kwartier, caulophillum gebruikt. Dat is een homeopatisch middel (korreltjes) wat zorgt dat je baarmoedermond verweekt en het zorgt ook dat elke wee daadwerkelijk zijn werk doet. Dus niet dat je urenlang weeen hebt voor maar een paar centimeter. Dit middel word bij dieren weleens gebruikt maar bij mensen is het niet zo bekent. Een verloskundigepraktijk in (ik dacht) Utrecht raad het vrouwen ook aan om te gebruiken. Ik ken inmiddels zelf zo'n acht mensen die het hebben gebruikt en allemaal hebben ze een voorspoedige bevalling gehad! Het zorgt er trouwens ook voor dat je geen weeenstorm ofzo krijgt dus je hebt niet persé een heel snelle bevalling maar zeker geen ellenlange bevalling doordat je geen weeen hebt die niet goed 'zijn werk' doen!

Dus iedereen die niet al te huiverig is voor homeopatie: echt een aanrader, ik weet het uit eigen ervaring. Mijn verloskundige wist niet dat ik deze natuurlijke middelen gebruikte (heb het haar na de bevalling verteld) maar zonder dat ze het wist zei ze: 'ongelofelijk, jij had weeen die goed zijn werk deden, elke wee zorgde echt voor ontsluiting!' Vond ik natuurlijk een heel leuke reactie en heb haar daarna van die medicijnen verteld.
Frambozenbladthee is trouwens niet homeopatisch hoor, kan je gewoon bij de reformwinkel halen. Drie keer per dag een grote mok van af vier maanden zwangerschap. Doe er wel een schep honing/suiker/stroop in want veel vrouwen vinden het vies. (zelf vond ik het goed te drinken).

Ik heb zelf deze informatie van een vrouw met een heel zwakke gezondheid die wel kinderen moest baren, zij is op zoek gegaan naar vrouwen in landen die 'achter de bosjes' bevallen, kortom: zonder medische hulp, en vroeg hen naar hun gebruiken. Deze vrouwen gebruiken allerlei middelen uit de natuur die hen helpen bij de bevalling en het herstel ervan. Ik heb een heel verslag ervan maar frambozenbladthee en caulophillum zijn de twee meest voornaamste middelen die goed zijn werk doen.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 03 dec 2010 11:19

@Schipje: Grappig, dat wordt in Duitsland ook veel aangeraden! Alleen dan wel pas vanaf 34 weken, omdat anders de kans op een vroegtijdig geopende baarmoedermond/te vroege weeënactiviteit te groot zou zijn...
Ben benieuwd, dat met die 34 weken duurt voor mij namelijk niet eens zo heel lang meer... :D

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 03 dec 2010 19:31

Schipje schreef:tip voor alle zwangeren:

Tijdens mijn zwangerschap heb ik van af vier maanden frambozenbladthee gedronken. Die thee versterkt je baarmoederspier.
Ook heb ik drie weken voor de uitgerekende datum en toen de weeen begonnen elk kwartier, caulophillum gebruikt. Dat is een homeopatisch middel (korreltjes) wat zorgt dat je baarmoedermond verweekt en het zorgt ook dat elke wee daadwerkelijk zijn werk doet. Dus niet dat je urenlang weeen hebt voor maar een paar centimeter. Dit middel word bij dieren weleens gebruikt maar bij mensen is het niet zo bekent. Een verloskundigepraktijk in (ik dacht) Utrecht raad het vrouwen ook aan om te gebruiken. Ik ken inmiddels zelf zo'n acht mensen die het hebben gebruikt en allemaal hebben ze een voorspoedige bevalling gehad! Het zorgt er trouwens ook voor dat je geen weeenstorm ofzo krijgt dus je hebt niet persé een heel snelle bevalling maar zeker geen ellenlange bevalling doordat je geen weeen hebt die niet goed 'zijn werk' doen!

Dus iedereen die niet al te huiverig is voor homeopatie: echt een aanrader, ik weet het uit eigen ervaring. Mijn verloskundige wist niet dat ik deze natuurlijke middelen gebruikte (heb het haar na de bevalling verteld) maar zonder dat ze het wist zei ze: 'ongelofelijk, jij had weeen die goed zijn werk deden, elke wee zorgde echt voor ontsluiting!' Vond ik natuurlijk een heel leuke reactie en heb haar daarna van die medicijnen verteld.
Frambozenbladthee is trouwens niet homeopatisch hoor, kan je gewoon bij de reformwinkel halen. Drie keer per dag een grote mok van af vier maanden zwangerschap. Doe er wel een schep honing/suiker/stroop in want veel vrouwen vinden het vies. (zelf vond ik het goed te drinken).

Ik heb zelf deze informatie van een vrouw met een heel zwakke gezondheid die wel kinderen moest baren, zij is op zoek gegaan naar vrouwen in landen die 'achter de bosjes' bevallen, kortom: zonder medische hulp, en vroeg hen naar hun gebruiken. Deze vrouwen gebruiken allerlei middelen uit de natuur die hen helpen bij de bevalling en het herstel ervan. Ik heb een heel verslag ervan maar frambozenbladthee en caulophillum zijn de twee meest voornaamste middelen die goed zijn werk doen.

Zo dat had ik moeten weten, zoals je hier boven kan lezen duurde het bij mij altijd er-rug lang

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 dec 2010 21:02

elvira (gast) schreef:@Schipje: Grappig, dat wordt in Duitsland ook veel aangeraden! Alleen dan wel pas vanaf 34 weken, omdat anders de kans op een vroegtijdig geopende baarmoedermond/te vroege weeënactiviteit te groot zou zijn...
Ben benieuwd, dat met die 34 weken duurt voor mij namelijk niet eens zo heel lang meer... :D

Dat verbaast me wel. Zo zie je maar het ene of andere land... Hier in ned. is Gentiaanviolet bijvoorbeeld zeer onbekend, (heb het op refoweb al een paar keer voorbij zien komen dus misschien kennen hier sommigen het wel) maar bijv. in zuid-Korea (woont mijn nicht) daar is het een heel normaal middel. Toen ik het bij m'n dochter gebruikte hadden we een familiefeest en iedereen stond om haar heen (want het ziet er natuurlijk niet uit!) en mijn nicht uit z-k kwam aanlopen en zei gelijk: 'oh, daar lopen ze zoveel met blauwe mondjes!' Grappig is dat!

Maar ik neem aan dat ej het over de thee hebt? Idd vinden sommigen het te vroeg om met vier maanden al te beginnen maar 34 weken vind ik dan wel weer heel erg laat. Tenzij je drie POTTEN per dag drinkt misschien :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 dec 2010 22:25

ik ging ook e r vanuit bij mijn eerstre dat het wel 24 uur zou duren.. maar die floepte er binnen 3 uur uit :shock: dus het hoeft nietallemaal verschrikkelijk te zijn :oops:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 04 dec 2010 12:35

Conclusie is in elk geval dat bevallingen niet bepaald te plannen zijn en dat het dus maar afwachten is hoe het loopt....we zullen zien :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2010 13:02

Ik rekende op 2 uurtjes maximaal, maar toen het eenmaal zover was en 16,5 uur duurde maakte dat niks uit, en was het ook gewoon prima. Sowieso voelde het niet als zo lang, omdat de eerste 11 uur zo enorm meevielen.
Zeker met een eerste vond ik het zo lekker dat ik toch nog niks wist. En het scheelt voor mij wel dat de eerste redelijk lang duurde, en ook nog eens met de vacuum gehaald is, nu ben ik wel wat gewend en durf ik een tweede bevalling helemaal wel aan :D (en stiekem geloof ik ook nu weer in 2 uurtjes ;) )

Tjonge jonge, weer een mindere dag hier, ik blijf kokhalzen. Maar niet eens extreem misselijk ofzo en ook geen lege maag. Nouja, dan komt er vast morgen een erg goede dag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 dec 2010 13:30

Sterkte MissF bij mij ging het gisteren ook niet erg lekker misselijk en even geen zin om gezellig te doen :oops: Arme man van mij haha
Vandaag gaat het weer helemaal super en heb ik weer overal zin in en ben ik super blij :D
Sterkte met werken nog heb je een erg drukke baan of valt dat mee?

Viel me net op dat mijn rokken steeds strakker gaan zitten begin nu echt te groeien hopelijk kan ik ze nog een paar weken aanhouden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2010 13:58

wauw, je past ze dus nog steeds? Da's toch al een hele poos!
Ik heb nu helemaal geen drukke baan, ik zit met 1 jongen hier, die zichzelf wel vermaakt. Maar ik merk dat niks doen me vermoeider maakt en misselijker dan lekker druk zijn. Dan komt de vermoeidheid thuis wel, maar da's niet erg. En misselijk zijn heb ik dan niet eens tijd voor lijkt het wel. Maar ik moest donderdag van 7 tot 21 uur werken en gister een late dienst, en dan vandaag weer vroeg, dat kost wel iets teveel energie ;) Zeker omdat we straks na mijn werk meteen weer weg moeten. Maar ach, 't is allemaal niet zo heel erg. Lichamelijk is mijn baan sowieso niet zwaar, dat lijkt me nog veel lastiger zoals bij jou. Ik wil deze keer proberen om tot 4 weken voor de datum door te werken, maar met lichamelijk zwaar werk lijkt me dat bijna onmogelijk, of niet? Hier ligt het ook aan de groep hoor, als we veel agressieve jongeren hebben, dan kan ik niet meer goed functioneren, omdat ik dan toch dingen ga vermijden omdat ik dan bang word voor geweld enzo (tenminste, dat was bij de zwangerschap van Jurian heel erg). Dan stop ik eerder. Maar als het even kan werk ik wel door, die 3 dagen in week, moet toch lukken (en zo niet is het ook prima, ik heb toch sowieso nog vakantie na mijn verlof, omdat mijn verlof in de zomervakantie valt. Wat is dat toch weer goed uitgemikt ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 dec 2010 14:05

Klopt als je druk bezig ben heb je geen tijd om aan misselijkheid/vermoeidheid te denken ervaar ik ook zo.

Scheelt wel dat al mijn rokken te groot zijn :wink: Voor mijn werk heb ik wel een positiebroek aan is lekkerder met bukken en op mijn hurken zitten zat anders zo strak rond mijn buik.
Ik vind mijn werk niet zwaar in een verpleeg/verzorginghuis is het veel harder werken. Als het kan ga ik ook 4 weken van te voren stoppen volgens mij gaat begin mei mijn verlof in ben dan 36 weken en die week ervoor wil ik vakantie want dan ben ik jarig en de eerste week van mei gaan we nog een dag of 4/5 met heel mijn moeders familie halverwege Frankrijk op vakantie.
En na mijn verlof neem ik nog vakantie op als ik daar behoefte aan heb en anders ga ik eerst een poosje werken en neem ik dan pas mijn vakantie op.

Ze houden wel rekening met plannen want ik werk 24 uur en nu werk ik meestal een dag of 4 achter elkaar en dan ben ik er weer 3 of 4 vrij dat is echt fijn werken en dat blijven ze nu ook zo plannen. Maar nu moet ik dit weekend wel veel werken vanmorgen en vanavond weer en dan morgen vroeg weer een dienst maar ik kan tegenwoordig heel makkelijk uit bed komen 's morgens dus dat is wel erg lekker.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 dec 2010 15:27

Hier een bevalling van meer dan 60 uur dus dat kan bij een tweede alleen maar meevallen;-)
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 15:34

Sterretje schreef:Hier een bevalling van meer dan 60 uur dus dat kan bij een tweede alleen maar meevallen;-)

Da's alweer een meevallertje :mrgreen:

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 06 dec 2010 15:51

Sterretje schreef:Hier een bevalling van meer dan 60 uur dus dat kan bij een tweede alleen maar meevallen;-)

lieten ze je echt zo lang lopen dan?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 dec 2010 16:56

Mijn vriendin der bevalling begon op vrijdag avond rond 18.30 en ze is maandag avond rond 23.00 volgens mij bevallen :shock: (wel gewoon thuis)

Terug naar “Archief”