Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor J.A. » 02 dec 2010 19:56

Die van Hans Textiel blijven goed! Kan je gerust kopen :D die van ons is inmiddels al een aantal jaren oud, maar nog flink dik!

@Galateia: beterschap hoor!! Hoop dat hij een rustige nacht heeft, en jullie natuurlijk ook :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2010 08:28

Nou, het was een gebroken nacht. Zo zielig. We hebben hem rond 2 uur een wijd t-shirt met lange mouwen van mijn man aangetrokken en de mouwen dichtgeknoopt, zodat hij minder goed kon krabben.

Zucht. Hoeveel dagen spreiden die dingen zich nou nog uit? Ik lees verschillende dingen, wat is jullie ervaring? Hij heeft nu ook pokken op zijn neus, tussen zijn billen, op zijn onderarmen en ze beginnen ook op zijn onderbenen te komen :(

Ik vind het echt serieus een pokken-ziekte. Als ik ze van hem kon overnemen dan had ik dat al gedaan!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 03 dec 2010 09:57

Ohh...wat zielig voor hem :( goed dat je zorgt dat hij niet kan krabben,
uit ervaring bij mijn kids weet ik wat jeuk met een kind doet :(
kniekousen over zijn handjes zou ook kunnen, maar trekt hij misschien uit?!
helpt mentholpoeder niet? ik heb er voor de rest geen ervaring mee...
het is echt te hopen dat het snel overgaat zeg...

STERKTE hoor!!!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 03 dec 2010 10:04

Galateia schreef:Nou, het was een gebroken nacht. Zo zielig. We hebben hem rond 2 uur een wijd t-shirt met lange mouwen van mijn man aangetrokken en de mouwen dichtgeknoopt, zodat hij minder goed kon krabben.

Zucht. Hoeveel dagen spreiden die dingen zich nou nog uit? Ik lees verschillende dingen, wat is jullie ervaring? Hij heeft nu ook pokken op zijn neus, tussen zijn billen, op zijn onderarmen en ze beginnen ook op zijn onderbenen te komen :(

Ik vind het echt serieus een pokken-ziekte. Als ik ze van hem kon overnemen dan had ik dat al gedaan!

Men zegt altijd dat waterpokken niet erg is. Nou, ik vond het verschrikkelijk. Ze waren er ook erg ziek van bij ons. Flink koorts en heeeeeeel veel plekjes. Echt balen. Maar je doet er weinig aan. Je moet er doorheen! Wat ik wel goed vind helpen, is zinkzalf. Het is echt smerig spul, maar daar drogen de plekjes snel van in, en dan gaan ze snel over. Het helpt ook goed tegen jeuk. Toen de laatste waterpokken had, had ik toevallig nog een beetje zinkzalf met zwavel en dat hielp geweldig. Het is alleen erg wit spul. Op ons ventje stond het al verschrikkelijk vies. Maar op jullie prachtige Samuel is dat natuurlijk helemaal geen gezicht...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2010 10:16

Het interesseert me niet hoe het eruit ziet, als het maar werkt, hoor! Zinkzalf, dat ga ik dalijk even halen. Gaan we samen op stap, dat is ook weer wat afleiding.

Ik vind hem vandaag wel wat levendiger dan gistermiddag, hopelijk is dat een goed teken. En hij is minder gloeiend warm, eindelijk. Wie weet... hebben we het ergste gehad. Ik hoop het maar! Ik zie ook minder rode plekken nu op zijn buikje, en gisteravond zat dat nog helemaal vol. Maar ja, misschien heeft het een andere kleur gekregen, dat is nogal moeilijk te zien op een donkerbruine huid.

En Cornelia, ben het helemaal met je eens: ik vind het ook verschrikkelijk. Het is vooral die jeuk. Dat hij hangerig en ziekig kan zijn is erg vervelend en zielig, maar niet het ergste. Die jeuk... Hij weet heel goed dat hij niet mag krabben en wil dat dan ook niet doen - hij is echt lief! - maar staat dan helemaal in verwarring: hij heeft zoveel jeuk, wil wel krabben, maar wil het ook niet... dan zie je die strijd in dat ventje :(

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 dec 2010 10:25

he wat vervelend galateia.. hopelijk gaat het snel beter

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 dec 2010 10:31

wij hebben net Sinterklaas opgewacht bij school.. altijd weer een verrassing hoe hij daar komt... Dit keer in een elektrische rolstoel :lol: (hoe verzinnen ze het elke keer 8) ). Matteo stond vlak achter mij te spelen en ineens tikte er iemand op zn schouder.. hij keek omhoog.. en rende snel naar mij toe.. Zwarte piet tikte nl op zn schouder :mrgreen: 1 kind uherkende zn vader (die sinterklaas was :wink: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 dec 2010 10:41

haha! in een rolstoel! Wat anders dan een paard! :wink:
Ik vind zwarte pieten altijd leuk maar sinterklaas vind ik van kinds aan al een engerd :mrgreen: :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 dec 2010 15:09

wow ik heb 1 december de kerstkaart besteld 's avonds om half 11 en ik heb ze nu al in huis!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2010 15:12

Zo, snel!

Joepie, het gaat echt wat beter met mijn kleine mannetje! Hij staat te dansen op K3 (nu op tv). We gingen zitten voor Sesamstraat, maar K3 kwam... nou ja, hij danst zich suf, dus dan mag het wel even :mrgreen:

(mama danst natuurlijk mee :mrgreen: )

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 dec 2010 16:23

galateia, laat je je kind vaak tv kijken?
Ik snap niet zo goed dat sommige ouders er zo makkelijk in zijn. Op de tv komt toch ook veel zooi! En daar zou ik die tere kinderzieltjes voor willen beschermen. Niet dat jij dat niet doet maar gewoon in het algemeen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2010 16:45

Nee hoor. Meestal mag hij Sesamstraat kijken en dan nu in deze tijd het Sinterklaasjournaal. En o ja, Nijntje vindt hij erg leuk. Hoe lang zal Sesamstraat duren? 20 minuten? Dat is dan meestal wel de max. En niet eens elke dag, hoor.

Soms mag hij een dvd kijken van Bob de Bouwer, zo'n aflevering duurt een paar minuten.

Maar nu met de waterpokken mocht hij dus een uurtje kijken. Het leidde even zo goed af van de jeuk, dat ik het helemaal prima vond :mrgreen:

Normaal gesproken houdt hij dat niet eens, vol, hoor, hij vindt zijn speelgoed interessanter :mrgreen:

En wat betreft die troep op tv: altijd meekijken, lijkt mij. Maar in de hierboven genoemde programma's gebeurt niet zoveel spannends :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 dec 2010 17:04

Fijn Galateia!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2010 18:35

Hier hebben we net met zijn drietjes dubbel gelegen van het lachen. We zaten te eten en kindlief wilde een boekje pakken, maar moest eerst zijn eten op eten. Nou, daar was hij het dus niet mee eens. Hoppa, die enorme bovenlip de lucht in en zo zat hij te pruilen. Even benoemd, dat 'de lip' (zoals we dat altijd noemen als hij dat doet) toch echt niet ging werken. Boos kijken, wenkbrauwen gefronst en extra hard oefenen op rimpels in zijn bepokte voorhoofd. Geen effect. Toen kwam het nieuwste middel - echt iets van de laatste dagen. Bovenlip en hele mond strak naar beneden, ogen omlaag en het trillend vanuit zijn tenen op een krijsen zetten. Ik ben opgestaan, heb de spiegel gepakt en voor hem gehouden. Het duurde een paar seconden en toen moest hij toch lachen, hij schudde gewoon helemaal op zijn stoel :mrgreen:

Soms is opvoeden best wel grappig 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 dec 2010 18:51

Schipje schreef:Ik snap niet zo goed dat sommige ouders er zo makkelijk in zijn. Op de tv komt toch ook veel zooi! En daar zou ik die tere kinderzieltjes voor willen beschermen. Niet dat jij dat niet doet maar gewoon in het algemeen...

Ach ja...welkom in de wereld van het opvoeden ;) Wat jij nooit zou doen is voor andere ouders heel vanzelfsprekend.

Terug naar “Archief”