Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Andere Jas
Mineur
Mineur

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Andere Jas » 02 sep 2009 11:47

Ja, dat heb ik een keertje meegemaakt met een afgaande mobiele telefoon die snel werd weggedrukt en daarna een bijbeltekst die werd voorgelezen en begon met 'De bazuinen schallen...' of iets dergelijks.
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 sep 2009 08:10

Predikant: "De poorten van de Hemel zijn geopend!!!" Op dat moment komt er een gigantische regenbui naar beneden :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Petra777
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Petra777 » 03 mar 2010 19:55

een tijdje terug had ik een trouwdienst in de Grote Kerk van Delft. Waar het akelig koud was.
Dominee in het eerste gebed: 'Dat het Woord Gods onze moge verwarmen.....'.

:D
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 dec 2010 03:00

de anekdotes liggen stil.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Riska

Berichtdoor Riska » 01 dec 2010 08:23

kwebbel schreef:de anekdotes liggen stil.....

Misschien omdat het een beetje een heikel topic is? Mensen misschien al snel toch iets zien als lasterlijk? En dus voorzichtigheid?

Swimmie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Swimmie » 01 dec 2010 16:33

Riska schreef:
kwebbel schreef:de anekdotes liggen stil.....

Misschien omdat het een beetje een heikel topic is? Mensen misschien al snel toch iets zien als lasterlijk? En dus voorzichtigheid?

Nou, hier iets waar ik aan moest denken:
Onze oude buurman vertelde eens het volgende verhaaltje:
In zijn jonge jaren kerkte hij in een klein dorpje in de Alblasserwaard. Men had destijds geen eigen predikant. Op een zondagmorgen had men een gastpredikant. Zoals gebruikelijk las een ouderling de schriftlezing. Een gedeelte met een geslachtsregister.
's Avonds was er een andere gastpredikant die toevallig hetzelfde schriftgedeelte opgaf.
De ouderling van dienst (een boertje die duidelijk niet gewend was veel te lezen) begon het gedeelte te lezen totdat hij bij het geslachtsregister kwam. Toen zei hij: '... en verders alle vreemde venters van vanmorgen.' =D> :D :lol:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 dec 2010 19:55

Ik hoorde eens het volgende verhaal.

Een predikant ging voor een in een gemeente, en tijdens het beklimmen van de kansel zag hij dat de kerk behoorlijk vol zat.
Hij vergenoegde zich enigszins in het aantal "afnemers" van het woord en begon dus vol goede moet te preken.
Na een tijdje wierp de predikant nog eens een blik op zijn toehoorders maar zag tot zijn schrik dat bijna de helft zat te slapen of te dutten, daar moest wat aan gedaan worden.
De predikant gaf een grote klap op de preekstoel, waardoor iedereen wakker schrok.
Vervolgens zei hij tegen de gemeente; " wat zijn jullie onfatsoenlijke mensen zeg, ik heb tenminste geleerd om netjes welterusten te zeggen als je gaat slapen!".

Is echt gebeurd!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Riska

Berichtdoor Riska » 01 dec 2010 20:09

Oh, dat kon een dominee zijn die ik goed ken.
Veel mensen beginnen aan pepermunt vlak voor de preek.
Wacht de dominee, zegt "ik zie dat iedereen inmiddels gefoerageerd is, dan kunnen we nu verdergaan met de dienst". Ook echt gebeurd!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 02 dec 2010 10:46

Afgelopen zondagmorgen: De ds. was meegedeeld dat de collecten niet op de liturgie stonden.
"Maak je geen illusies, het gaat gewoon door." :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Swimmie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Swimmie » 02 dec 2010 12:40

Race406 schreef:Afgelopen zondagmorgen: De ds. was meegedeeld dat de collecten niet op de liturgie stonden.
"Maak je geen illusies, het gaat gewoon door." :D

Over collectes gesproken:
Ik hoorde eens een spreker een collecte voor de onkosten aankondigen. Hij zei: 'In de Bijbel komen we het geven van tienden tegen. Wij willen echter niet wettisch zijn; meer mag ook.' :lol:

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 02 dec 2010 13:08

Bij ons in de kerk werd pas het kleinkind van de oude dominee gedoopt. De voormalige dominee zou het eerste gedeelte van de dienst
doen en de huidige de rest. Ik de kinderen van mijn werk (logeerhuis) uitgelegd dat er twee dominee's zouden zijn. Komt de kerkraad
plus dominee's binnen zegt één van die kids: Kijk ze zijn zelfs met zijn twaalven!

Zelfde jongetje wilde op een gegeven moment een bepaalde kleur mentos en zei dat ook. Was tijdens afsluiting VBW dus dan zijn er wat
meer kinderen in de kerk en is het wat losser. Vraagt de dominee heel serieus: wat zei je jongen. Tot drie keer aan toe want hij hoorde
blijkbaar niet heel goed :)

Swimmie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Swimmie » 02 feb 2011 12:45

Afgelopen weekend hoorde ik onderstaande anekdote:
Jantje was weleens lastig voor z'n moeder.
Moeder waarschuwde hem: 'Als je het nog eens doet stuur ik je naar de dominee. Zul je eens horen wat die ervan zegt!'
Al snel ging het weer fout. Jantje moest naar de dominee.
Dominee kijkt ernstig en zegt: 'Zo Jantje, weet jij waar God is?'
Jantje schrikt zich wezenloos en vliegt de pastorie uit, terug naar huis.
Moeder ziet de schrik op z'n gezicht en vraagt: 'Wat is er gebeurd Jantje?'
Jantje, helemaal ontdaan: 'Ze zijn bij de kerk God kwijt en ik krijg er de schuld van!'

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 02 feb 2011 12:59

Ik zat met mijn zoontje 4 jaar in de dienst, er was toen geen kinderdienst, hij zat zich
stierlijk te vervelen, bijna op het eind vroeg hij (nogal hard) mama is het al afgelopen,
waarop ik zei, ja bijna...toen kwam er uitzijn mond en behoorlijk hard; hallelujha prijs de Heer.

Ik zat daar met een rood hoofd, gelukkig konden de anderen de humor er wel van in zien.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 02 feb 2011 13:23

Mijn vader ging met een vriend naar een kerkdienst, door de weeks.
Het zou gewoon in een woonhuis plaats vinden, een zgn. grachtenpand.
Ze waren laat, doordat ze nauwelijks een parkeerplek konden vinden, dus snel aanschuiven op de achterste rij stoelen.
De voorganger begon, maar ze zaten al snel met stijgende verbazing, wat ging dat hier raar, geen psalm om de dienst te beginnen en de mensen zagen er toch wel iets anders uit dan gebruikelijk.
Na een kwartier begon het te dagen, ze waren het verkeerde huis binnen gegaan.
Ik meen dat de vriend 2 cijfers had omgedraaid, dus 86 ipv 68 of zoiets :shock:
Snel naar het juiste huis, waar ze alsnog konden plaatsnemen.
Nu zou dat geloof ik niet meer kunnen, de deuren gaan overal op slot, maar toen was dat nog niet.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 02 feb 2011 14:10

schelpje3 schreef:Mijn vader ging met een vriend naar een kerkdienst, door de weeks.
Het zou gewoon in een woonhuis plaats vinden, een zgn. grachtenpand.
Ze waren laat, doordat ze nauwelijks een parkeerplek konden vinden, dus snel aanschuiven op de achterste rij stoelen.
De voorganger begon, maar ze zaten al snel met stijgende verbazing, wat ging dat hier raar, geen psalm om de dienst te beginnen en de mensen zagen er toch wel iets anders uit dan gebruikelijk.
Na een kwartier begon het te dagen, ze waren het verkeerde huis binnen gegaan.
Ik meen dat de vriend 2 cijfers had omgedraaid, dus 86 ipv 68 of zoiets :shock:
Snel naar het juiste huis, waar ze alsnog konden plaatsnemen.
Nu zou dat geloof ik niet meer kunnen, de deuren gaan overal op slot, maar toen was dat nog niet.

Dan ben ik wel weer benieuwd bij welke bijeenkomst ze eerst binnenvielen!
Wel grappig, het zal je maar gebeuren.. :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “[Religie] - Algemeen”