Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 17:11

Spannend allemaal maneah en Judith, heerlijk he, zo bezig in je eigen huis!

Hmm, het kerstboom verhaal is nog niet uit hier. mijn man vindt het echt onzin, en zei: je mag best een boom neerzetten maar ik distantieer me er helemaal van :mrgreen:
Nu zitten er al wel lampjes in de takken in het raamkozijn en in de krans, dus misschien dat ik de krans wel mooi maak met balletjes en onder de stolp wat kerstballen, en dat ik dan maar tevreden ben :D Hier branden ook de kaarsen, ik vind deze tijd binnen zo gezellig
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 29 nov 2010 19:41

@ Judith: Jullie moeten de kleine(re) dingen dus nog doen.
De badkamer neemt veel tijd in beslag hé? Dat is bij ons tenminste wel het geval.
Jullie doen alles zelf, zoals behangen, vloerbedekking/parket/laminaat leggen?
Mocht je hulp nodig hebben, dan laat je 't maar weten joh :)

Wij zijn nu met de badkamer bezig, daar is niks meer van over (zie m'n foto op hyves) ;)
de komende week word ie weer 'opgebouwd', en woensdag gaat de keuken er uit.
En 't zal dan niet gek lang duren voordat de nieuwe geplaatst word!
We moeten nog heel veel eigenlijk, haha.. schuren, tegelen, schilderen, saucen, etc.
Joh, we beginnen ook nog maar net! :D

Wat de verborgen gebreken betreft:
Ja, we hebben de makelaar ingelicht en die heeft er de vorige bewoners op aangesproken.
Maar die man zegt dat hij er nooit last van heeft gehad. En dat liegt hij..
Wat we nu moeten/kunnen doen is er een expert bij roepen, en mocht 't nodig zijn er
een rechtzaak van maken.

@ MissF: Ja, dat is echt heerlijk! Zijn jullie al uitgeklust? Of ook steeds nog bezig? :mrgreen:
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 29 nov 2010 21:16

Maneah schreef:@ Judith: Jullie moeten de kleine(re) dingen dus nog doen.
De badkamer neemt veel tijd in beslag hé? Dat is bij ons tenminste wel het geval.
Jullie doen alles zelf, zoals behangen, vloerbedekking/parket/laminaat leggen?
Mocht je hulp nodig hebben, dan laat je 't maar weten joh :)

Lief van je! Dank je wel!

De badkamer is enorm tijdrovend, vooral door die spachtelputz, das toch wel de grooste klus, en aangezien ik dat nu even niet mag doen, omet dat ook in de weekendne gedaan worden, en als je nagaat dat de moeilijkste stukken 1m2 per 2 uur gaat...En ik denk dat er nu ongeveer nog 1,5 m2 aanzit, en dat zit behóórlijk vast!
Dus ik denk dat ik van de week de 'wet' maar even moet overtreden, anders komt 't echt niet goed...
En ja, we doen alles zelf, Jasper heeft vaker vloerbedekking/laminaat gelegd, en behangen kan m'n moeder en schoonmoeder goed, en tegelen kan m'n schoonmoeder ook perfect, dusss!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 nov 2010 21:30

nee, wij zijn nog niet klaar. We hebben wel vandaag aan de buren doorgegeven dat wij niet komende zomer al de zolder gaan doen. Het dak moet vernieuwt, maar wij willen dus meteen het dak ophogen (hopelijk zij ook, als zij echt niet willen, dan komt er een dakopbouw bij ons) en een vaste trap. Maar dat kost gewoon erg veel, en hebben we nu nog niet daarvoor. Maar de buren vinden het prima als we het een jaartje uitstellen.
Wel willen we voor ons 2e kindje geboren is de wasbak in onze slaapkamer en het toilet beneden afhebben. En nog steeds de tegels in de keuken. En natuurlijk de babykamer, maar daar hoeft alleen maar een muur glad gemaakt worden en geschilderd, de vloer is nog prima, ligt er natuurlijk pas een jaartje in.
Daarna gaan we weer sparen voor de zolder en badkamer, en dan is het voorlopig af. (en over heel veel jaar moet er boven nog alles gestuct worden, en alle plafonds vernieuwd, maar dat vinden we nu nog echt onnodig)

Iemand trouwens nog een tip? Wij hebben dus geen bovenkastjes in de keuken. er zit nu gewone muurverf op, op waterbasis. Tot net boven de kraan komen tegeltjes, en achter het gasfornuis helemaal tegels. Maar omdat ons gasfornuis dicht bij de hoek zit, zie ik nu al op de andere muur, op de muurverf dus, vetvlekken. Die zitten dan boven waar de tegeltjes gaan komen. Hoe lossen we dit op? Want schoonmaken kan dus niet, want het is waterbasis? Bestaat er iets dat ik erop kan smeren, zodat ik het gewoon schoon kan maken ofzo?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 nov 2010 21:41

Wij hebben muurverf op waterbasis wat je gewoon schoon kan maken je kan er zelf de buiten muren mee doen.
Je zou het even kunnen proberen of je het schoon kan maken en anders heeft de bouwmarkt waarschijnlijk wel iets wat je erover heen kan doen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 nov 2010 05:08

wij hebben ook verf gekocht wat we er zo overheen konden doen. Nu kan ik het gewoon lekker schoonpoetsen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 30 nov 2010 16:49

@ MissF: ik geef je groot gelijk, zulke dingen kun je ook beter doen wanneer het financieel
wat beter uit komt! Fijn dat je buren er niet moeilijk over doen, je zou je anders verplicht
voelen om het nu al te doen. Je hebt de tegeltjes in de keuken er nog niet op? Haha!
Dat was je een tijdje geleden al van plan om te doen, toch? :)
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 nov 2010 17:22

haha, ik wel, maar ik mag het niet doen van mijn man ;) En hij heeft zo weinig tijd :( Hij heeft nu eerst een deel van de plinten erop gedaan, da's ook al fijn, maar het ontbreekt hem een beetje aan tijd. Gelukkig moet ik zaterdag werken, en zit hij toch verplicht thuis, dus wie weet.... :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 17:25

Ik neem mij elke keer weer voor om te beginnen aan de logeer/werk kamer. Maar ik kan geen nee zeggen en help dan andere mensen.
Tussen kerst en oud/nieuw ben ik vrij van m'n werk en dan wil ik in die week beginnen met de logeer/werk kamer. Een vriendin wil wel helpen als ze vrij is. Dat is wel gezellig, samen klussen.
En in die week ga ik dus geen afspraken plannen en mensen helpen. :oops: :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 30 nov 2010 19:39

Herkenbaar, Evelien, dat geen nee kunnen zeggen en dan bij een ander aan het klussen slaan!
We hebben hier afgesproken om het niet meer te doen. Ja, kleine dingen, die gewoon gezellig zijn. Een kamer helpen behangen, even iets monteren, allemaal prima. Maar mijn man kan dus alles: gas, electriciteit, water, stucen, bouwen, nou ja: alles. En de afgelopen jaren heeft hij heel wat keukens en badkamers gebouwd bij anderen. En we hebben afgesproken, dat we dat niet meer doen. Op een gegeven moment was hij bij mijn ouders een keuken aan het bouwen, terwijl onze eigen wc niet eens getegeld was... Er wordt dus op die kleine dingen na niet meer bij een ander verbouwd, tenzij ons eigen huis helemaal af is 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 19:49

Heel verstandig... =D>

Manlief heeft nog heel veel vrije dagen over, die gaat kijken wanneer het handig is om een week vrij te nemen en dan kunnen we ook samen nog gaan klussen (ik werk dan wel gewoon twee halve dagen).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2010 19:05

Mijn man en broer zijn nog wat kleine dingen aan het tegelen in de
bijkeuken (onze wasmachine staat op een verhoging en die moest nog betegeld worden.
En dan kunnen vrijdag de plinten tegen de muur (we hebben hoge plinten in wit hoogglans) echt super mooi!
Morgen gaat mijn man de afwerking in de babykamer doen dan is het schilder werk zo goed als klaar alleen de verwarming moet er af maar dat doen we volgende week als het wat warmer is nu zonder kachel zitten is niet fijn :lol:
En dan op zoek naar behang voor 1 muur en dan is de babykamer op de laminaat vloer klaar.
Anders waren we er niet zo vroeg aan begonnen maar ja nu komt het omdat mijn man werkeloos is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 01 dec 2010 19:27

@liefie: leuk toch, hij kan maar af zijn ;) Hoef je je daar iig geen zorgen om te maken!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 dec 2010 21:12

groot gelijk Liefie, je weet maar nooit of hij enorm druk wordt, nu is het maar lekker klaar. Mijn man wil in de kerstvakantie ook al beginnen, ik vind het ook veel te vroeg, maar meer tijd heeft hij niet, en hij heeft wel gelijk dat hij de ene muur die nog glad moet vast beter glad krijgt als ik ;) De rest van muur schilderen en 1 behangen doe ik dan zelf wel een keer. Maar wat hij kan doen moet dan wel, want meer vakantie heeft hij niet voor die tijd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 dec 2010 22:10

Dan is het allemaal maar lekker klaar dat hebben wij ook hoor!
Is gewoon erg leuk om allemaal te doen :D
Ben wel blij dat ik gewoon heel luxe niet hoef te schilderen mijn man vind het super leuk om te doen.
tegelen is klaar en de plinten zijn allemaal op maat en ze staan nu even allemaal op hun plaats ziet er nu echt al SUPER mooi uit ben helemaal happy!

Terug naar “Algemene Zaken”