Jeugdkerken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 01 okt 2003 05:54

In onze kerk zijn geen speciale jeugddiensten, behalve de kerstviering, maar er is wel jeugdvereniging en cathechisatie.

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 15 feb 2004 13:22

Vanavond is er weer jeugdkerk in Schiedam. Het is geen vervanging van een gewone kerkdienst. Maar gewoon een gezellige avond, waarop christelijke en onchristelijke jongeren meer over God te weten kunnen komen.

Komt allen :wink:

http://www.savemysoul.nl *voor route, adres, tijd enz

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 feb 2004 13:35

caprice schreef:Hier wordt het evangelie aangepast aan de mens in plaats van de mens aan het evangelie.
Dit is een verkeerde ontwikkeling.

ik denk niet dat het zo is.
Maar ik ben benieuwt naar je uitleg
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 feb 2004 14:19

ten eerste de vraag aan everlastingman: waarom zou je een ker niet aantrekkelijk mogen maken? (zolang dat niet ten koste gaat van de waarheid)

ten tweede heb ik er weinig op tegen zolang het naast en niet ter vervanging van is.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 15 feb 2004 16:57

everlastingman schreef:Mischien ben ik wat te scherp maar ik doelde op kerknamen als Kingsize en GODfashion ( waarbij ik me dan weer afvraag wat God met de laatste mode te maken heeft ).

misschien een idee om je daar dan eens eerst in te verdiepen?
ik weet de uitleg er niet meer van, maar het is een supergoeie en mooie, bijbelse naam.

overigens ben ik nog nooit in een jeugdkerk geweest, wel van plan een keertje te gaan, maar t komt er gewoon niet van.

joepie

Berichtdoor joepie » 15 feb 2004 17:07

Als de jeugd de kerk van de toekomst is lijkt het me niet handig om daar dan aparte kerkdiensten voor te gaan houden. Want eens is daar dan ook weer jeugd en moet je weer een nieuw iets verzinnen.
Want denk maar niet dat de jeugd van later dan nog genoegen neemt met de diensten van de jeugd van nu.
Zo blijf je dus heen en weer lopen van de kinderkerk, naar de jeugdkerk, naar de jong gehuwden kerk, naar de middenmoot kerk, naar de ouderejeugd kerk, naar de oudere kerk, naar de bejaardenkerk.
Hoe kan de jeugd dan nog leren van de ouderen en andersom?
We zitten allemaal in een verschillende kerk?

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 15 feb 2004 17:40

De jeugdkerk waar ik nu een paar keer geweest ben (Seekers in Delft), heeft absoluut niet de pretentie om de kerk te vervangen. Daarom doen ze het ook op zaterdagavond en eens in de 3 maanden (om het ook nog bijzonder te houden en organiseerbaar). En ik moet zeggen, het waren twee geweldige avonden. Als ik zie hoeveel jongeren erop afkomen en met Jezus bezig willen zijn, super gewoon. Omdat het heel breed is, zie je jongeren met verschillende kerkelijke achtergrond, maar we geloven allemaal hetzelfde. En dat wordt zo duidelijk. Ik vind het dus een zeer goed initiatief.

joepie

Berichtdoor joepie » 15 feb 2004 17:46

Waarom wordt er eigenlijk de naam kerk aan gegeven?

We geloven zeker niet allemaal hetzelfde. Want waarom zijn er dan nog zoveel verschillende kerken in nederland alleen al?

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 15 feb 2004 17:59

joepie schreef:We geloven zeker niet allemaal hetzelfde. Want waarom zijn er dan nog zoveel verschillende kerken in nederland alleen al?

Dat heb ik me al zo vaak afgevraagd. Waarschijnlijk omdat we allemaal een andere manier van uiten hebben. Maar het draait toch eigenlijk maar om één ding? Namelijk dat Jezus voor onze zonden is gestorven en daarmee een relatie tussen God en mens mogelijk heeft gemaakt.

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 15 feb 2004 19:15

Wij zijn met een groep bezig om een Jeugdkerk op te zetten in het degelijke Rijssen :), voor Rijssen e.o. Waarschijnlijk is de start DV medio september

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 feb 2004 20:30

Jeugddienst en Jeugdkerk is toch verschillend????

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 15 feb 2004 20:45

@mic schreef:ten eerste de vraag aan everlastingman: waarom zou je een kerk niet aantrekkelijk mogen maken? (zolang dat niet ten koste gaat van de waarheid)

Ik zal nog even reageren op een bericht wat ik in oktober 2003 geschreven heb dan:
Zolang dat niet ten koste gaat van de waarheid, daar zeg je wat. De meeste jeugdkerken zullen vrij onschuldig zijn, bij andere jeugdkerken zal het wel ten koste gaan van de waarheid, en dan krijg je toestanden zoals:

En er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, gelijk ook onder u valse leraars zijn zullen, die verderfelijke ketterijen bedektelijk invoeren zullen, ook den Heere, Die hen gekocht heeft, verloochenende, en een haastig verderf over zichzelven brengende; En velen zullen hun verderfenissen navolgen, door welke de weg der waarheid zal gelasterd worden. En zij zullen door gierigheid, met gemaakte woorden, van u een koopmanschap maken; over welke het oordeel van over lang niet ledig is, en hun verderf sluimert niet. ( 2 Petrus 2 : 1 t/m 3 )

let wel ik wil dus niet jeugkerken als ketters beschouwen, maar ik denk wel dat je er wel op moet blijven letten 8) of men de waarheid wel verkondigd.
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 feb 2004 10:56

Evelien schreef:Jeugddienst en Jeugdkerk is toch verschillend????

Ja, dat denk ik ook ja. Tenminste, jeugddienst lijkt mij iets wat in een 'gewone' kerk (af en toe) word gehouden, jeugdkerk is altijd toegespitst op de jeugd...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Stacie

Berichtdoor Stacie » 16 feb 2004 11:43

Quote van jeugdkerk Save My Soul in schiedam (http://www.savemysoul.nl)

Het is niet de bedoeling om een nieuwe kerk te stichten. Het doel is jonge mensen te bereiken met het evangelie (goede nieuws dus!!!), zodat ze tot verandering en verdieping komen en zo in hun eigen gemeente hun plaats zullen vinden en innemen. Voor niet-kerkelijken hopen we een brug te kunnen slaan naar de verschillende gemeenten. Trouw aan eigen kerk of gemeente moet juist gestimuleerd te worden.

Vin

Berichtdoor Vin » 16 feb 2004 11:49

everlastingman schreef:En er zijn ook valse profeten onder het volk geweest, gelijk ook onder u valse leraars zijn zullen, die verderfelijke ketterijen bedektelijk invoeren zullen, ook den Heere, Die hen gekocht heeft, verloochenende, en een haastig verderf over zichzelven brengende; En velen zullen hun verderfenissen navolgen, door welke de weg der waarheid zal gelasterd worden. En zij zullen door gierigheid, met gemaakte woorden, van u een koopmanschap maken; over welke het oordeel van over lang niet ledig is, en hun verderf sluimert niet. ( 2 Petrus 2 : 1 t/m 3 )

let wel ik wil dus niet jeugkerken als ketters beschouwen, maar ik denk wel dat je er wel op moet blijven letten 8) of men de waarheid wel verkondigd.

Ja dus? Dat is ook toepasbaar op de reguliere kerken. :D

Terug naar “Archief”