het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor cornelia77 » 25 nov 2010 21:30

PPM, in de plantenmargarine van de AH zit ook geen melk. Daar kan je goed mee bakken!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2010 21:32

ik bakte altijd alles al in olijfolie :oops: ben niet zo topkok

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 25 nov 2010 22:44

olijfolie geeft toch nix? is de stoelgang ook nog makkelijk :mrgreen:

he, zeg...ik voel zo met je mee :( het niet stil kunnen krijgen, is overduidelijk pijn in z'n buikje...
en dan gaven wij paracetamol, dan heb je nog wat kans op slaap...

Ik hoop dat het vanacht goed mag gaan.
Hoge pijngrens heeft mijn oudste ook, ze worden gewoon gehard :(
Af en toe een biefstukje bakken in reepjes voor op brood?
Of rosbief/rookvlees halen, is weer eens wat anders!

Gewoon veel brood eten, anders red je het idd niet, ik zat rond de 12 boterhammen per dag :oops:

En een soepje maken? Hoor van andere bv-moeders die met allergie zitten, dat ze een flinke pan soep koken, en daar heel de tijd van eten, dus echt maaltijdsoep.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 nov 2010 07:21

bluhh ben niet zo van soep. Zit zelf nu op 9 boterhamemen op een dag en wil er savonds nog wel eens een frikadel in gooien! das ook lekker vet. Die van de ah reageert hij nit op.

laura: lief je pb... als ik tijd heb om te bakken ga ik het zeker doen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 nov 2010 07:31

Balen van die moeheid ppm! Ik weet hoe je je voelt, ben de mijne pas net kwijt :oops:

Zou je na een verwijzing van de kinderarts wel evt. de melk op recept kunnen krijgen? Een collega van mij heeft dat met beide kinderen gehad en ook met hun eerste hapjes moest zij alles onder strikte begeleiding van de kinderarts doen. Met haar kinderen gaat het nu redelijk tot goed en met de oudste (4) beginnen ze binnenkort langzaam de melkproducten weer te introduceren.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 26 nov 2010 11:37

Moeheid had ik ook erg. Ik heb veel baat bij Strathelixer, is een kruidendrank wat ondersteunt bij geestelijke en lichamelijke moeheid, futloosheid. Misschien een tip? Kun je bij de G&W winkel halen (hier moet je het van te voren bestellen)
Maar helaas...ik ben erachter dat dochterlief ook geen citrusvruchten verdraagt...en waar is strathelixer van gemaakt...juist, sinaasappelsap zit er in ](*,)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 nov 2010 12:23

Tjonge, voor't eerst vind ik dat ik het makkelijk heb met een dochter die nu al haar allergie aan het overgroeien is! ....en het gewoon bij koemelkallergie hield en gelukkig geen andere dingen erbij.....

Sterkte ppm! Wat mooi om te lezen dat je ondanks alle ellende zo van je mannetje kan genieten! Hier nog een bloemetje!! 8>)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 26 nov 2010 13:36

Max schreef:Moeheid had ik ook erg. Ik heb veel baat bij Strathelixer, is een kruidendrank wat ondersteunt bij geestelijke en lichamelijke moeheid, futloosheid. Misschien een tip? Kun je bij de G&W winkel halen (hier moet je het van te voren bestellen)
Maar helaas...ik ben erachter dat dochterlief ook geen citrusvruchten verdraagt...en waar is strathelixer van gemaakt...juist, sinaasappelsap zit er in ](*,)

Hoe oud is je dochter, Max?

Mijn oudste dochter was ook overgevoelig voor citrusfruit, 9 van de 10x komt het, omdat de weerstand al zo slecht is, dat heel veel dingen reactie gaan geven...vaak gaan die 'aparte' reactie's weer over als de weerstand beter wordt, tenminste...bij mijn oudste! Vervelend hoor!

Wij zaten op een gegeven moment met citrusfruit, kokos (relatie met de noten) zonnebloemolie, vanille :( pff...dan zit je echt met je handen in het haar, vervelend hoor Max!

Ik slikte de davitamon voor borstvoeding, en nog, en daar heb ik veel baat bij, misschien dat proberen?

*Annette*
Majoor
Majoor

het borstvoedingstopic

Berichtdoor *Annette* » 26 nov 2010 14:24

Als ik het allemaal zo lees wat 'n respect heb ik dan voor je PPM!
Maare pas wel goed op jezelf meid, straks heb je een vrolijk ventje maar ben jij aan het einde van je latijn!

Ik snap ook heel goed dat je voor je eigen kind het beste wilt doen... Ook voor de andere respect, zo streng
op dieet om je eigen kindje maar bv te kunnen blijven geven =D>!
Wat de toekomst brengen moge........

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 26 nov 2010 14:54

@J.A. ze is nu ruim 2 maanden... Zo te horen had jij ook een behoorlijk beperkt dieeet? Ik heb momenteel de meeste moeite met tussendoortjes om die te vinden. Sesamdingen van Zonnatura, maar die ben je na een week ook zat. Bak af en toe een havermoutkoek, dat vult wel lekker. Helaas moet ik ook voorzichtig zijn met chocola. Ik at nogal eens een blokje puur maar dat zit er nu ook even niet in.
Maar goed, als ik zie hoe dochtertjelief ervan is opgeknapt :8> :8> :8>

En zoonlief was er met 2 jaar zo'n beetje overheen (koemelk-kippenei-soja) dus ik hoop dat het deze keer ook weer overgaat!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 27 nov 2010 12:07

@Max: o, dan is je dochtertje nog lekker klein :D

Gedroogde abrikozen nam ik regelmatig, krijg je weer even energie van!
Naturel chips af en toe, of pepsels van het merk Pauly van C1000, weet niet of andere merken ook kunnen.
Mijn dochter kan niet tegen kruiden/specerijen, dus een ander smaakje ging niet...

Probeer eens rijstemelk of havermelk, te koop bij AH, dan kan je ook eens een pudding ofzo maken :D

Verder at ik vaak een boterham tussendoor, en ging ik bijna altijd nog met 'lekkere trek' naar bed :(

Eet je graag fruit? Ik kan tegen heel veel fruit niet, dus dat was ook ontzettend beperkt.

Of gemengde sla? Tussendoortjes van tomaat, paprika, komkommer, bloemkool?
Ikzelf lust het niet hoor, maar misschien voor hier een tip?!

Wat zijn er veel kids met een allergie he! Het valt echt op dat het er zoveel meer zijn als een paar jaar terug!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 01 dec 2010 16:00

@J.A. bedankt voor je tips! Ik ga zeker gedroogde abrikozen halen, wist niet dat die zoveel energie geven! En de rijstmelk en havermelk heb ik ook ontdekt, ik neem die met extra calcium. Slik nu ook een multivitamine die mijn tekorten aanvult (heeft dietiste uitgerekend)
Mijn fruit is ook beperkt: kiwi's vind ik juist heerlijk maar die mogen weer niet, net als mandarijntjes en peer...
Wat betreft een salade: die maakt m'n man regelmatig, is idd heerlijk. Alleen mag ik er dan weer geen tomaat en paprika bij :(
Ik eet ook wel van die repen van zonnatura, die mogen wel. En veel amandelen, daar zit weer veel eiwit in.

Het is best lastig ja, maar ze is nog zo klein, ik hoop dat ze het overgroeit, deed zoonlief nl. ook, dus wie weet!
En ik hoop dat ik het n beetje volhou, ben momenteel nl. ziek.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2010 18:41

k ga hier maar ff verder met marijn etc...

allereerst moest ik maar beginnenv an de arts om een verschil aan te brengen tussen allergie en intoleratnie. Marijn heeft zeeer waarschijnlijk geen allergie, daarvoor is hij te hard gegroeid, maar een melkintollerantie. Overal waar je overheen groeit in niet een allergie, maar een intolerantie. ALs het wel een allergie is, blijft hij daar zijn leven lang allergisch voor.

ik moet twee keer komen in het ziekenhuis voor een dubbele blindtest. ZIJn eerste fles moet dan rond half tien geplant worden, zijn tweede rond half 2. We moeten blijven tot max drie uur na de laatste voeding. Dus.... hopen dat hij bij een van de twee een reactie laat zien. ZIe er eigenlijk al een beetje naar uit.. omdat ik dan eindleijk duidelijkheid heb en dan ook eindleijk wat anders kan.. zonder de druk van het kolven.... dus... als ik een keer perongeluk iets heb geahd wat niet goed valt.. dat ik dan ook gemakkelijk de melk weg kan kiepen, zonder dan om het uur te moeten gaan kolven... daar zit zo enrom veel tijd in.

heb ook nog weer geprobeert of hij live wil drinken.. maar hij vertikt het gewoon... :?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 01 dec 2010 18:50

@Max, fijn dat je wat met de tips kan! Is toch heerlijk als je wat meer kan eten!
Succes hoor met volhouden!!
Wel zou ik oppassen met amandelen, ivm notenallergie...

@PPM: wat je arts zegt over te veel groeien voor een allergie :( ik vind dat geen reden om
aan te nemen dat het geen allergie is...mijn dochters groeiden allebei als kool,
en hebben toch duidelijk een allergie!

Wat 'raar' dat Marijn niet aan de borst wil drinken zeg...ik vind het super van je,
dat je eerst kolft en dan de fles geeft :D petje af!!
Sterkte in het ziekenhuis! Hoop dat het je duidelijkheid brengt en dat je dan 'reserve' melk kan geven
mocht je dat willen :D
Al wil ik er toch ook weer bijzeggen, dat niet ieder kind in de tijd dat je in het ziekenhuis bent, reactie geeft erop,
weet van kinderen die thuis pas reageerden op de melk, dus hou dat in je achterhoofd :wink: en trek dan ook gelijk aan de bel!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 dec 2010 19:48

jah, klopt, dat heeft de arts ookg ezegd, maar normaal gesproken reageert hij altijd direct. dan wil hij al niet normaal en rustig de fles leegdrinken.

Terug naar “Archief”