het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor ajl » 25 nov 2010 08:27

Ik ook.

Mag ik vragen waarom je met de bv doorgaat?

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 25 nov 2010 10:46

Ik was het uitproberen heel erg snel zat, om wat paprikameisje nu ook iedere keer heeft: iedere keer denk je er te zijn en vervolgens weer huilen... Ben al snel naar m'n natuurgeneeskundig therapeut gegaan en dochterlief door laten meten. En voila: er kwam preceis uit wat ik al allemaal vermoedde. Dus...als je 't snel zeker wilt weten.

Enne... mijn dietiste vertelde dat ze vaak ziet dat als 1 kindje allergie heeft ergens voor, volgende kindjes het vaak ook hebben en meestal ook nog wat erger.... Dit is nummer 3 bij ons...wat zal nummer 6 dan wel hebben :wink: (alstie ooit komt)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 25 nov 2010 11:37

Bedankt, Max en Bakvis, voor de uitleg :D

Het klopt wel dat het vaak erger is bij een volgend kind :( hier iig wel!

Ik hield er al rekening mee, bij de geboorte, ook al wordt je dan afgescheept met:
niet ieder kind krijgt allergie hoor, en zeker als je er al 2 hebt, niet...
maar we zijn nu wel verder als 2 kids, en mijn 'voorgevoel' klopt dus wel :wink:

Bij ons hebben ze allemaal allergie/intolerantie, en nog allemaal wat anders ook,
en dat vind ik het beroerde eraan: die mag wel een stroopwafel, die niet.
of ze krijgen bij een verjaardag allemaal wat verkeerds, omdat ze het niet geloven,
of ze krijgen allemaal niets, omdat ze denken dat ze allemaal hetzelfde dieet hebben :?

@PPM: sterkte :( 8>) 8>) als je het dieet echt niet volhoud voor jezelf, zou ik stoppen,
maar daar zou ik wel goed over nadenken.
Je kan het nu makkelijker bekijken wat de reactie is als je iets eet, en hij krijgt last.
Als je straks met vaste voeding bij hem moet beginnen, zullen de reactie's toch heftiger zijn.
Sterkte in je beslissing :D

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 25 nov 2010 12:09

ja, ons is ook verteld door kinderarts en dietist dat elk volgend kind het erger heeft! dat is ook wel wat wij in de praktijk zien. Nummer 4 heeft het meeste last! Bij ons hebben ze ook heel veel KNO problemen erdoor. Buisjes, amandelen knippen, weer buisjes...etc. Volgens de KNO arts hangt dit ook echt met elkaar samen. Zo hebben wij de afgelopen 4 jaar 17 keer een kind onder narcose zien gaan voor dat soort dingen!
en idd ook de één mag dit wel en de ander dat niet....je wordt er :roll: van!! Wij lopen er ook vaak tegen aan dat mensen het niet geloven!! Of ze zeggen "joh, voor een keertje geeft toch niet" zeker als je kids ouder worden is dat echt zooooooooooo lastig!!! want die pikken dat allemaal wel op!
dus of er ooit nog een nummertje 5 of zelfs verder komt...????????????? :?: :!:

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 25 nov 2010 14:02

Toch was dat bij ons niet zo. Ons tweede kind is erg allergisch. Uit voorzorg heb ik bij nummer 3 en 4 hypo-allergene borstvoeding gegeven. Die zijn niet allergisch geworden, alleen heeft de derde (lichte) lactose intolerantie.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 25 nov 2010 14:05

@ ppm: evergreen liga mag je wel en die vult tenminste, vond ik. Kijk wel ff welke smaak, er is er eentje die kan, ik dacht appel.
Ik weet niet hoe ver je bent met uitzoeken, vraag maar wat je nodig hebt, je mag gerust pb-en. Dan neem ik een duik in de kast en kijk ff voor je. Eet je ook ander brood nu? Moutbrood is gemaakt met water ipv melk, maar wellicht wist je dit al...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 25 nov 2010 15:12

ajl,

Als je kindje een allergie heeft dan mag het alleen die speciale flesvoeding en ik geloof dat die 20 euro of 25 euro per pak zijn? Maar zoals hier eerder is gezegt kan je ervoor verzekerd zijn, ik heb dat zelf nooit uitgezocht, dus daar heb ik verder geen verstand van.
+ dat bv bij een kindje met een allergie nog heilzamer is.

Verder hou ik m'n hart vast want ik hoor nu dus dat een eventueel tweede kindje nog erger allergie kan hebben??

PPM, sterkte! Heel herkenbaar wat je allemaal schrijft! Wees trots op jezelf dat je nog bv geeft! En wat je al allemaal aan bv gegeven hebt! Knap is het want het is echt doorzetten! Bij mij was het de eerste en kun je er alle tijd instoppen maar bij jou is het de tweede al, dat lijkt me lastiger!
Hoeveel weken is hij nu? Want je moet wel erg in hebben dat een baby ook gewone huildagen heeft. Het zogenaamde 'sprongetje', en dat je dan niet steeds jezelf de schuld geeft dat je misschien weer wat verkeerds gegeten hebt. Tenminste, ik moest daar weleens erg in hebben. Het is maar een tip.

*Annette*
Majoor
Majoor

het borstvoedingstopic

Berichtdoor *Annette* » 25 nov 2010 17:52

Pittig voor je PPM, sterkte 8>) ! Wanneer kun je na de kinderarts toe?

Maar er zijn toch wel koekjes zonder melk? Misschien kun je hier van een aantal die er zelf ook mee temaken hebben het teweten komen.
Dan is het misschien wat makkelijker voor je om de tijd totdat je na de kinderarts kan te vol te houden dan alleen maar rijtwafels, brood,
groente en fruit.

(Had je m'n pb laatst trouwens nog gehad?)
Wat de toekomst brengen moge........

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 nov 2010 18:31

@ppm: ik wil anders ook weleens kijken voor recepten met melkvrije ingredienten!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 25 nov 2010 18:38

@Annette: het probleem is dat er overal melk in gedaan wordt,
pak eens 5 dingen uit de kelder en kijk naar de ingrediënten...
dan zie je dat melk, magere melkpoeder, weipoeder enzov. over bijna inzit,
zelfs in vleeswaren zit het...

reageert een kind dus zo hevig, dan blijft er echt heel weinig over wat je mag hebben..

Maar ik hou me ook aanbevolen voor etenswaar-tips zonder melk!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 nov 2010 18:41

Ik zal eens gaan graven in mijn boeken!
Edit: ik heb hier een chocolade muffin (maar gemaakt met cocoa dus geen melkpoeder erin) zonder ei, boter of melk. Interesse?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 25 nov 2010 18:54

@LauraC: Ik heb zeker intresse, klinkt heerlijk!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 25 nov 2010 19:10

Mag je wel ei PPM?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 nov 2010 21:21

oo jullie zijn lief :oops: :oops:

heb nu ff tijd... eigenlijk niet.. dan maar tien min later naar bed....

ajl: ik heb keus uit bv geven (gratis) of dure melk te halen. DUs ga ik maar voor borstvoeding.

laura: ik deed ook al weer ei, maar sinds ik terug ben bij helemaal de bais, dus ook geen ei, soja of pinda oid... is hij het rustigste! dus.. blifjt weinig over, brood met appelstroop zoute stokjes en heb zelf speculaas gebakken met tafelhalvarine, dus wat je op je brood smeert, tis nog gelukt ook!

tja.. en volhouden... dat lukt door extra te werken. dan hoor ik hem ook niet huilen. Hij is de laatste dagen gelukkig weer rustig, maar heb ik de druk op mijn nek dt ik wel voldeonde melk moet kolven, dat lukt net aan. heb teveel extra dingen zodat ik niet om de twee uur kan kolven, en bv live geven dat wil helemaal niet meer. hij zuigt overal op... maar zodra mijn bort in de buurt komt gaat hij enorm lollig doen... of lekker spetteren met zijn tong, zo blazen!

annette heb je pb geha,thanks!! maar door chronisch tijdgebrek geen tijd om te reageren. zat halve avonden, tot diep in de nacht op met marijn omdat hij weer huilde... hij is nu eindelijk rustig, gisteravond was he took nog een drama! ben nu weer zo blij! nu kan ik mij weer opladen. alleen hopen dat wanneer ik hem zo overleg hij doorslaapt....

schipje: ik kik er niet vanop wat je zegt: bij de tweede de allergie nog erger. Ik heb 8 maanden lang met julia lopen modderen, dat kind heeft er wat afgehuild. VOlgens mij heeft ze toen zoveel gehuld dat ze dat nu haast niet meer doet, door een giga hoge pijngrens. Ik weet zeker dat julia ook een allergie had, hetzij voor melk of iets anders. Ze hebben rond 8 maanden geprikt en er is nooit wat uitgekomen.
Nu huilt marijn in een giga ergere versie dan wat julia altijd deed. Die werd vaak nog wel stil als je haar oppakte of na een zetpil, maar maijrn blijf huilen en krijsen.. die is dan gewoon niet meer stil te krijgen..

aaah.. en als ik me zoo streng houdt aan het dieet is hij zooo leuk!! hij heeft alleen maar lol, zijn mond staat altijd op lachstand! super te gek kereltje!

max: het geodkoopste brood van de ah, dus de voordeelbroden, zijn ook zonder melk.

overigens aan de ene kant wil ik graag stoppen, voor mijn eigen gesteldheid, maar hij groeit zooo mega van de bv.. dat ik het zonde vind om te stoppen... tja... ben een raar wezen.. mensen snappen mij ook niet, maar ik kan nu zo enorm trots zijn op mijzelf... (niet lettend op het feit dat ik er zelf brood en brood mager van ga worden :oops: moe moe en nog eens moe.... ehm..... de rest zal ik jullie maar besparen!)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 25 nov 2010 21:24

Dapper hoor PPM, dat je toch doorgaat! 8>)

Terug naar “Archief”