Beleid PKN t.o.v. homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Beleid PKN t.o.v. homo's

Berichtdoor Riska » 14 sep 2010 20:01

sem schreef:Gaan jullie wel eens om met homo seksuelen of blijven jullie daar liever uit de buurt van ?

Wat is dat nou voor een vraag en wat heeft dat in vredesnaam te maken met het beleid in de PKN?

Ja, ik ga om met homoseksuelen. Wat is daar mis mee? Zijn ze besmettelijk of zo?

sem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sem » 04 okt 2010 21:00

Dat was gewoon een vraag.

Aan het antwoord is te zien dat je, je meteen aangevallen voelt.
Waarom ?

Het heeft niks met het beleid te maken binnen de pkn,
maar wel hoe allergisch sommige gelovigen kunnen reageren.

Riska

Berichtdoor Riska » 04 okt 2010 21:14

Ik reageer zo, omdat ik heel wat mensen ken die homoseksueel/lesbisch zijn en omdat ik hun verdriet ken dat ze binnen eigen kerkelijke gemeenschap niet of nauwelijks geaccepteerd worden.
En omdat je vraag binnen het kader van dit topic vreemd was.
Als je dat had gesteld in het (zoveelste) topic over homoseksualiteit was dat iets anders geweest.

sem
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sem » 04 okt 2010 21:22

Mijn vraag was misschien wel wat vreemd, maar ik merk als Christen op dat er zoveel word gezegd over homoseksuelen door andere gelovigen, terwijl sommige gelovige nog nooit in contact zijn geweest met homoseksuelen.
Ik vind oordelen over iets wat je niet kent fout, en zowiezo vind ik oordelen fout dat lat ik meestal aan god over.

Ik herken het punt, het verdriet hebben in een kerk gemeenschap als je als homoseksueel niet geaccepteerd voelt of word.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor T.A.F. » 24 nov 2010 16:00

En dit is dus onder andere waarom ik de PKN zie als een kerk waar elke serieuze christen zo snel mogelijk weg moet.

*Homofilie is een afwijking.
-> iemand kiest er niet voor om die afwijking te krijgen, dat wil ik nog erkennen.

Echer
*Homosexualiteit is een keuze!
-> iemand kies er zelf voor om deze gruwel in Gods ogen uit te leven.

voor iemand met de homofiele afwijking is de enige christenlijke oplossing hier eerlijk over zijn tegen de gemeente, en kiezen om deze neiging levenslang te onderdrukken en alleen te blijven.

Een gemeente die anders predikt, is voor mij geen christenlijke gemeente.

een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen) tenzij hij zijn gedrag aanpast en de homosexuele relatie verbreekt en algemene schuldbelijdenis doet en voortaan die zonde laat.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 nov 2010 16:38

T.A.F. schreef:een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen) tenzij hij zijn gedrag aanpast en de homosexuele relatie verbreekt en algemene schuldbelijdenis doet en voortaan die zonde laat.

Christus haat de zonde, MAARRRRRRRR heeft de zondAAR lief!!

Het lijkt wel of hier de zoveelste PKN-basher aan de gang is... :roll:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Riska

Berichtdoor Riska » 24 nov 2010 16:53

Dat lijkt niet, dat IS zo.

TAF: Liefdelozer kan het niet.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 nov 2010 10:51

Zelfs de kerk van TAF is niet de ware, maar zijn geloof blijkbaar wel - zo komt het althans over.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 25 nov 2010 11:05

Optimatus schreef:Zelfs de kerk van TAF is niet de ware, maar zijn geloof blijkbaar wel - zo komt het althans over.

En als iets je niet bevalt begin je lekker voor jezelf...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 nov 2010 11:09

T.A.F. schreef: een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen)

Echt een schande dat dit soort teksten hier nog te vinden zijn!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 25 nov 2010 18:25

T.A.F. schreef:En dit is dus onder andere waarom ik de PKN zie als een kerk waar elke serieuze christen zo snel mogelijk weg moet.

*Homofilie is een afwijking.
-> iemand kiest er niet voor om die afwijking te krijgen, dat wil ik nog erkennen.

Echer
*Homosexualiteit is een keuze!
-> iemand kies er zelf voor om deze gruwel in Gods ogen uit te leven.

voor iemand met de homofiele afwijking is de enige christenlijke oplossing hier eerlijk over zijn tegen de gemeente, en kiezen om deze neiging levenslang te onderdrukken en alleen te blijven.

Een gemeente die anders predikt, is voor mij geen christenlijke gemeente.

een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen) tenzij hij zijn gedrag aanpast en de homosexuele relatie verbreekt en algemene schuldbelijdenis doet en voortaan die zonde laat.

Wie mag er nog wel de kerk in van jou?
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

learsi
Majoor
Majoor

Berichtdoor learsi » 25 nov 2010 20:30

T.A.F. schreef:een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen) tenzij hij zijn gedrag aanpast en de homosexuele relatie verbreekt en algemene schuldbelijdenis doet en voortaan die zonde laat.

Hoi T.A.F. probeer eens uit de bijbel aan te tonen, dat zo een persoon ¨uit de kerk gegooid¨ moet worden?

bij voorbaat dank en een hartelijke groet

Learsi

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 nov 2010 21:26

T.A.F. schreef: een persoon die actief homosexueel is, moet de kerk uitgegooid worden en de toegang ontzegd (dus niet alleen niet als lid niet toegelaten hij moet zelfs de deur niet eens binnen komen)

En bedrijvers van andere zonden, zoals mensen die gevloekt hebben of gelogen (de PVV-fractie kan er over meepraten) of categorisch te hard rijden (en daarmee de wetten van de van God gegeven overheid willens en wetens negeren en overtreden)?

Kort gezegd: mogen zondaars naar de kerk komen?
Zo niet, dan wordt het vrij leeg...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 26 nov 2010 21:53

* probeert zich nu voor te stellen hoe het voelt om onder op een stapel mensen te liggen die de kerk zijn uitgesmeten...*
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Riska

Berichtdoor Riska » 26 nov 2010 22:11

JeeWee schreef:* probeert zich nu voor te stellen hoe het voelt om onder op een stapel mensen te liggen die de kerk zijn uitgesmeten...*

troostvol JeeWee! :wink:

Terug naar “Archief”