het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Max
Mineur
Mineur

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor Max » 20 nov 2010 09:11

J.A. schreef:@Max: voor welke produkten geld dat dan? en hoe werkt dat?

Je kunt dus ergens in een lijstje aanvinken welk dieet je volgt en dan staat er hoeveel je mag aftrekken. Weet niet precies meer waar het stond, maar het is net zoals dat je tot voor kort een bril kon aftrekken. Het is de moeite waard om er eens naar te kijken in ieder geval! Het was meer dan 1000 euro dacht ik...

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 20 nov 2010 10:00

@bakvis: waarin vervang jij het ei dan door banaan?
Mijn dietiste uit het Kinderhavenziekenhuis/Sophia kinderziekenhuis
kon niets voor me betekenen in voorschrijven voeding, dat zou afgekeurd worden door verzekering zei ze :?
moest echt bewezen worden dmv priktest (die gaf niets aan, ze was toen nog erg klein)
en het voedseldagboek gaf teveel mogelijke allergieën aan, dat dat ook niet kon voor het aantonen van koemelkallergie :?:[/quote]

pannekoeken,cake...eigelijk alles waar ei in moet! is nog best te eten ook!
Mijn dietist heeft voor mijn zoon 2 jaar lang een machtiging voor Pepti 2 gegeven.
gewoon een lokale dietist! ik weet niet waar je woont? Omgeving hoeksewaard/spijkenisse en dan gewoon via Careyn zorg.Dan kan je gewoon met zo'n machriging naar de apotheek en die regelen dat dan verder met je ziektenkosten verzekering. Zou ik echt naar op zoek gaan hoor!! Je betaald je blauw aan voeding! Zeker als je normaal bv geeft...da's natuurlijk helemaal voor nop!

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 20 nov 2010 16:42

@bakvis: hoeveel banaan doe je dan voor 1 ei? Is dat gewoon 1 op 1? Ik kan wel wat met deze tip!

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 20 nov 2010 22:29

hoi,
anderhalf á twee bananen voor 1 ei.
Succes!
www.allergiesupermarkt.nl is ook ideaal!!
kan je aanvinken om welke allergie het gaat en dan zie de producten die je dus wel mag.
ook leuk voor eens wat extra; snoepje, chipje, etc.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 nov 2010 13:15

pfff.... k heb verwijs voor naar de ka.. dit werkt ook niet meer. als ik maar iets teveel eet met sporen van melk gaat het dus ook mis... vind het zoooo zwaar dat dieet volgen. in het begin viel het wel mee.. maar ik kan er niet tegen eten... die rijstewafles komen me ook de neus al uit, idem met al da mega fruit.. iemand nog andere tips? k eet me ook kapot in de pijneburg ontbijtkeok.. dus.. als iemand nog wat anders... betaalbaars heeft.. graag tips :oops:

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 nov 2010 13:51

paprikameisje2 schreef:pfff.... k heb verwijs voor naar de ka.. dit werkt ook niet meer. als ik maar iets teveel eet met sporen van melk gaat het dus ook mis... vind het zoooo zwaar dat dieet volgen. in het begin viel het wel mee.. maar ik kan er niet tegen eten... die rijstewafles komen me ook de neus al uit, idem met al da mega fruit.. iemand nog andere tips? k eet me ook kapot in de pijneburg ontbijtkeok.. dus.. als iemand nog wat anders... betaalbaars heeft.. graag tips :oops:

Zelf zandkoekjes bakken? Of havermoutkoekjes, ook heerlijk! Dingen met bladerdeeg (zonder roomboter natuurlijk), appelflapjes bijvoorbeeld. Bij de AH zag ik ook rijstmelkchocola. Eierkoeken, als je alleen melk weglaat.
Wat voor dieet doe je?

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 23 nov 2010 14:44

Eet je wel gewoon brood? Met een lekker ei of vleeswaren erop?

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 nov 2010 16:32

:( Moeilijk he, ppm :-k

Het geeft wel aan dat het echt koemelkallergie is, probeer Nutramigen of, beter nog: Neocate te krijgen voor hem,
dan kan je in een noodgeval daarop terugvallen.

Heb je al zelf appeltaart gemaakt? of worstebroodjes, dan heb je wat anders als anders!

Of appelstroop op je brood, zodat je je niet zo slap voelt.

Vraag anders eens bij een reformzaak, vaak valt de prijs wel mee!
Bij AH hebben ze havermelk en rijstemelk, de laatste ook in kleine pakjes,
die kan je ook goed gebruiken om melk te vervangen in bv pannenkoeken.

Ik kreeg de tip van de dietiste om te proberen of jonge kaas ook klachten gaf,
dat was bij ons niet het geval, als je het aandurft om het te proberen, kan je misschien wel jonge kaas eten,
en dan op een tosti, knap je ook van op, dat hartige!

Uitproberen is het slimste om zo vroeg mogelijk op de dag te doen,
mocht hij last krijgen dan zit je er niet de nacht mee.. :wink:

STERKTE!!! 8>)

o ja, had je nog op de forums gekeken die ik aangaf? ze hebben daar ook hele goede tips,
wat wel en wat niet kan! en je krijgt er steun als je, zoals nu in een dip zit..

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 23 nov 2010 16:34

Max schreef:
J.A. schreef:@Max: voor welke produkten geld dat dan? en hoe werkt dat?

Je kunt dus ergens in een lijstje aanvinken welk dieet je volgt en dan staat er hoeveel je mag aftrekken. Weet niet precies meer waar het stond, maar het is net zoals dat je tot voor kort een bril kon aftrekken. Het is de moeite waard om er eens naar te kijken in ieder geval! Het was meer dan 1000 euro dacht ik...

Moet je boven de 1000 euro uitkomen met de produkten die je koopt omdat je op dieet zit of...?
Ik zal het doorgeven aan m'n man, moet hij maar eens uitzoeken :mrgreen:

@Bakvis: bedankt voor de uitleg :D

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 24 nov 2010 10:29

Nee, je moet alleen wel een bewijs hebben dat je het betreffende dieet echt nodig hebt, een brief van de huisarts of dieetist bv.
Tenminste, zo is het mij verteld...

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 24 nov 2010 12:08

voor de belasting hoef je geen brief van huisarts of dietist te hebben hoor!ik heb het tenminste nooit meegemaakt dat ze er om kwamen vragen! en trek het al jaren af voor de kids!
@paprika meisje; ik zou echt eens langs een dietist gaan of kijken op allergiesupermarkt.nl! Want je mag en kan veel meer eten dan je denkt en zeker meer dan wat je hier opschrijft!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 nov 2010 19:31

heb al verwijs voor de kinderarts.. hij heeft gister wel zo enrom gehuild.. ik kan dat echt niet langer aan zo... En ik weet ook wel wat het was, maar at de laatste tijd wel vaker pindakaas, maar gister is dat dus heleemaal mis gegan.. dus ben weer terug bij brood, gorente fruit en rijstewafels!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 24 nov 2010 20:19

8>) Hier even een bloemetje voor je, heb je nu wel verdient.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 nov 2010 21:00

Och meid ....sterkte!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 nov 2010 08:22

paprikameisje2 schreef:heb al verwijs voor de kinderarts.. hij heeft gister wel zo enrom gehuild.. ik kan dat echt niet langer aan zo... En ik weet ook wel wat het was, maar at de laatste tijd wel vaker pindakaas, maar gister is dat dus heleemaal mis gegan.. dus ben weer terug bij brood, gorente fruit en rijstewafels!

Sterkte PPM: ik vind het knap dat je nog zo lang volhoudt! Ik had er waarschijnlijk al de brui aan gegeven!

Terug naar “Archief”