Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Haai » 22 nov 2010 14:18

Jannoek, wat een mooi nieuws, gefeliciteerd!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 nov 2010 14:23

Hm, ik sloeg met bijlezen een blz over.

BigSmile: jij ook gefeliciteerd! Ik zou idd contact opnemen met vk/gyn, en verder zijn die eerste weken gewoon erg spannend. Er gebeurt zoveel, waarbij ook heel veel mis kan gaan, en zelf heb je er geen enkele controle over doordat je nog niets kunt voelen of zien. Sterkte, want die onzekerheid is wel moeilijk!

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 22 nov 2010 14:46

Dank jullie wel voor jullie reacties, dat sterkt me wel. Ik ga morgen inderdaad de verloskundige bellen. Ik zal haar dan ook vertellen over mijn onzekerheid in deze. Ik hoop en bid dat alles goed mag gaan.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 22 nov 2010 22:25

Jannoek en Bigsmile, gefeliciteerd!!

Bigsmile, die onzekerheid hoort er wellicht ook een beetje bij. Net wat ik eerder al las, je weet nu wat je al hebt en wat je zou kunnen verliezen. Dat maakt de angst wellicht groter? Anders over een paar dagen nog eens testen? Wie weet is de test dan ook wel donkerder en maakt dat je wat zekerder? (hoeft natuurlijk niet, ligt er ook aan op welk moment van de dag je test, natuurlijk).

overigens zijn wij ook weer een beetje in "verwachting" maar dan van een nieuw pleegkindje, wat deze week bij ons hoopt te komen gaan wonen. Voor hoe lang weten we nog niet precies. Het is ook nog niet 100 % zeker dat het doorgaat, dus best wel een beetje spannend allemaal (en dat in totaal bijna 2 jaar wachten).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 22 nov 2010 22:37

BigSmile, gefeliciteerd! En dat van meer bezorgdheid ken ik wel, je weet nu toch wat beter wat er kan gebeuren enzo.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2010 09:09

Ik kwam pas een hele leuke namensite tegen www.voornamelijk.nl. Daar staan verschillende items op van de keuze van namen en welke associaties namen kunnen oproepen bij naderen zoals docenten en werkgevers.. Ook namen die bij broers en zussen passen worden genoemd. Ik kwam er zo achter dat Hugo en Cato geschaard worden onder 'hockeynamen' :lol:

Hoe maken jullie de keuze voor een naam. Kijken jullie naar de omgeving c.q. sociale klasse waar je in verkeert of vernoemen jullie? Wat maakt iets een naam voor je kind?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 23 nov 2010 09:48

ajl schreef:Ik kwam pas een hele leuke namensite tegen http://www.voornamelijk.nl. Daar staan verschillende items op van de keuze van namen en welke associaties namen kunnen oproepen bij naderen zoals docenten en werkgevers.. Ook namen die bij broers en zussen passen worden genoemd. Ik kwam er zo achter dat Hugo en Cato geschaard worden onder 'hockeynamen' :lol:

Hoe maken jullie de keuze voor een naam. Kijken jullie naar de omgeving c.q. sociale klasse waar je in verkeert of vernoemen jullie? Wat maakt iets een naam voor je kind?

Wij hebben een namenboekje gepakt, uitgestreep wat heel vaak voor kwam en daarna gekeken wat wij mooie/leuke namen vonden en die ook nog eens bij onze achternaam passen.

Leuke site idd! Hier ook hockeynamen, ach we zullen wel zien.... Nu zit ik (nog) niet zo in de hockeyscene, maar ik mis nog wel een paar namen in het rijtje hockeynamen: Mijntje, Naomi, Ellen en er zullen er vast nog meer zijn.
De namen van de kinders van onze achterburen staan beide in het rijtje "onhip", zouden ze ook op de site hebben gekeken?? :lol: :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 nov 2010 10:11

Voor een meisje waren we er meteen na de test uit ;) Die vond ik altijd al leuk.
Jongen hebben we lange lijsten namen gehad, ik streepjes, hij rondjes achter namen die we leuk vonden. Kwam niks overeen. We wilden een niet al te bekende naam, wel Hollands (dus geen Jayden enzo), niet al te lang, geen dubbele naam.
Uiteindelijk vond ik in een namenboekje bij mijn oma Jurian, en dat vond ik wel aardig. Mijn man ook, dus die is het geworden ;) Nu vind ik de naam wel echt stoer, en IS hij gewoon Jurian :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 nov 2010 10:40

Ik vind voor mezelf de betekenis van een naam belangrijk en verder houd ik van namen die je niet overal hoort. Ik werk zelf in het onderwijs en je kunt dan per periode/jaar zo eruit pikken, welke namen 'in' waren in die baby-tijd.

Onze zoon had natuurlijk bij de adoptie al een naam en dat was serieus de naam die we als tweede of derde naam aan ons kindje wilden geven, als we een jongen voorgesteld zouden krijgen en hij verder geen extra namen zou hebben. Dus toen we te horen kregen wat de naam van onze zoon was, heb ik echt de ogen uit mijn kop gejankt. Alles klopte gewoon. En daarbij heeft hij nog twee Yoruba namen, die ook echt prachtig zijn. Geen van de namen hebben we zelf verzonnen, hij is gewoon zo gekomen, in Nigeria ontdekten we deze namen in allerlei documenten die over onze zoon gingen. Zijn tweede naam betekent hoe God het heeft gewild en dat klinkt in het Yoruba niet alleen prachtig, het is natuurlijk een prachtige betekenis. Zijn derde naam betekent kroon van vreugde.

Wat wel leuk is en wat veel mensen niet weten, is dat in Nigeria Samuel net als hier gewoon als Saa-muel wordt uitgesproken en helemaal niet op zijn Engels. In Nigeria is het echt een 'big name', daar zijn er Samuels in overvloed (of zoals ze zelf zeggen; Saaaaaam-wel) 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2010 10:52

Wij wilden ook geen top 20 naam en vernoemen hebben wij in de 2e en 3e naam gedaan. Engelse namen vind ik vaak ordinair (sorry voor de mensen die wel van deze namen houden) Over het algemeen houd ik wel van de huidige retronamen die op dit moment helemaal hip zijn. Toen ik zwanger was van mijn zoon hadden wij als meisjesnaam Sara (wilde mijn man eerst heel graag), terwijl dat absoluut geen optie meer was bij de tweede zwangerschap.

De betekenis van een naam vind ik persoonlijk wat minder belangrijk. Hugo betekent de denker en het grappige is dat dit helemaal bij hem past. En Cato is ook echt een Catootje ...een stoer, pittig en ondeugend meisje. Daar had zeker geen liefelijke naam bijgepast. Mijn man had eerst het lieflijke Roos(je) in gedachten.Daar hebben wij nu nog lol om, die naam past helemaal niet bij haar.
Wat ik ook wel belangrijk vind, is dat de naam ook bij een volwassen persoon past.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 nov 2010 11:04

leuk zo'n site ajl.

Wij wilden perse een Bijbelse naam, maar toch werd het dat niet. We hebben gekeken of het bij onze achternaam past en of de initialen dan niet raar zijn ofzo. Verder wilden we geen hele standaard naam omdat onze achternaam al erg standaard is. En Lente vonden we allebei leuk maar met pasen zie je overal 'lente-sale' en 'lente-kransjes' en 'lente-koekjes' dus hebben we toch gekozen voor Lenthe met een 'h' omdat het dan meer 'naam' word ipv alleen een 'woord'. Ik ben een rasechte twijfelaar en dus ook aan de naam heb ik maanden getwijfeld, zelfs tijdens de bevalling nog. Als we nog eens een meisje krijgen weet ik al een leuke naam maar als we nog eens een jongen krijgen zal het moeilijk worden. We hadden een leuke maar vind hem nu iets minder.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 nov 2010 11:08

De eerste naam konden wij niet kiezen (en we vinden 'm prachtig ;)) maar de 2e en 3e zijn namen die voor ons een mooie betekenis hebben. Het mooie van de naam Michael vonden wij, behalve het feit dat zijn bio moeder hem zo heeft genoemd dus erg speciaal voor hem, dat het in Engeland overal te vinden in, in alle 'klassen'. Overigens was er een tijd geleden een meisje geadopteerd met de naam Pocahontas...ach ja.....

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 23 nov 2010 11:37

LauraC schreef:De eerste naam konden wij niet kiezen (en we vinden 'm prachtig ;)) maar de 2e en 3e zijn namen die voor ons een mooie betekenis hebben. Het mooie van de naam Michael vonden wij, behalve het feit dat zijn bio moeder hem zo heeft genoemd dus erg speciaal voor hem, dat het in Engeland overal te vinden in, in alle 'klassen'. Overigens was er een tijd geleden een meisje geadopteerd met de naam Pocahontas...ach ja.....

mag je hem geen andere naam geven dan? mocht je vinden dat je kind geen mooie naam heeft? Ik kan me zo voorstellen dat ouders van een 'Pocahontas' graag een andere naam geven aan hun kind!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 nov 2010 11:42

Volgens mij mag het wel. Familie van mijn collega hebben ook recent een kindje geadopteerd en vonden de naam vreselijk en hebben wel in overweging genomen om de naam te wijzigen. Uiteindelijk hebben zij het niet gedaan, omdat het al een ouder kindje was die al naar die naam luisterde en zichzelf ook zo noemde. Je haalt al zoveel overhoop bij zo'n kleintje en dat was voor hen een reden om het niet te doen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 nov 2010 11:53

Ach....het mag wel. Maar je moet je wel flink afvragen of dat goed is voor je kindje. Zeker als het al 3 jaar naar een naam geluisterd heeft en opeens is die naam niet goed genoeg meer. Besef wel dat die naam vaak het enige is dat ze ooit van hun ouders hebben gekregen, dus een enorm groot gedeelte van de identiteit vormt.

Terug naar “Archief”