Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

J.A.
Sergeant
Sergeant

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor J.A. » 19 nov 2010 18:25

@Galateia: heerlijk, samen koekjes bakken! Leuk, ga het binnenkort ook weer eens doen :D
Heb je vormpjes, of doe je alles uit de 'losse hand'?
Van karton kan je alles snijden en dan even met huishoudfolie eromheen afwerken...misschien een tip?

Een brilletje zal wel anders staan, onze jongste heeft ook een hulpmiddel, (wel voor wat anders)
en ondanks dat het wel went, is het toch even slikken, dus ik begrijp je wel!
Maar tegenwoordig zijn er echt gave brilletjes, dat ik zeker weet dat je goed zal slagen!
En ik was 12 toen ik een bril moest, maar ging om de 2 dagen bij de winkel langs om hem goed te laten zetten :wink:
een keer was m'n zusje er maar op gaan zitten :lol: wat was ik kwaad zeg, maar keurig weer gemaakt, dus een bril kan veel hebben :mrgreen:

@Duplo is idd erg duur nieuw, wij hebben ook veel via marktplaats,
hebben ook van Sluban de 'kleine' lego, zoals wij het noemen, maar dat raad ik niemand aan,
dat is echt superslecht van kwaliteit vergeleken met het merk Lego, jammer van je geld :(
Dus ik ga voortaan ook voor weinig, maar wel goed, dan voor veel en niet goed.
(met lego dan, niet voor alles hoor :D )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2010 18:28

Galateia schreef:Nou, voordat het de oven in ging was het een soortement wrattenkopzwijn. Eenmaal uit de oven hadden we een" "grote koekje, mama, GROTE koekje!" Inclusief dansend kind 8)

d:)b

Gaaf toch!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 18:43

J.A. schreef:@Galateia: heerlijk, samen koekjes bakken! Leuk, ga het binnenkort ook weer eens doen :D
Heb je vormpjes, of doe je alles uit de 'losse hand'?
Van karton kan je alles snijden en dan even met huishoudfolie eromheen afwerken...misschien een tip?

Een brilletje zal wel anders staan, onze jongste heeft ook een hulpmiddel, (wel voor wat anders)
en ondanks dat het wel went, is het toch even slikken, dus ik begrijp je wel!
Maar tegenwoordig zijn er echt gave brilletjes, dat ik zeker weet dat je goed zal slagen!
En ik was 12 toen ik een bril moest, maar ging om de 2 dagen bij de winkel langs om hem goed te laten zetten :wink:
een keer was m'n zusje er maar op gaan zitten :lol: wat was ik kwaad zeg, maar keurig weer gemaakt, dus een bril kan veel hebben :mrgreen:

@Duplo is idd erg duur nieuw, wij hebben ook veel via marktplaats,
hebben ook van Sluban de 'kleine' lego, zoals wij het noemen, maar dat raad ik niemand aan,
dat is echt superslecht van kwaliteit vergeleken met het merk Lego, jammer van je geld :(
Dus ik ga voortaan ook voor weinig, maar wel goed, dan voor veel en niet goed.
(met lego dan, niet voor alles hoor :D )

Die namaak-lego is inderdaad geen succes. Wij hebben ook pas een enorme berg Duplo via Marktplaats gescoord. Scheelt zoveel. En ik vind het echt het beste speelgoed dat er is, die kids kunnen er al hun fantasie in kwijt.

Grappig idee om zelf vormpjes te maken. Ik heb gewoon zo'n kubus met hartje-kruisje-vierkantje-etc. Verder kleien we zelf van alles, wat dan weer in de oven smelt tot een vormeloze homp koekje, maar hoe leuk is het om te kijken wat je 'drol' voor vormen aanneemt in de oven :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 19 nov 2010 18:56

haha Galateia: een drol maken hebben ze hier (gelukkig :mrgreen: ) nog niet ontdenkt, haha!
maar wel erg spannend, dat geloof ik 8) :lol:

je naam maken is ook erg leuk!
en vorig jaar was er bij Marskramer een kartonnen verpakking voor 5 euro met wel 25 vormpjes te koop rond de feestdagen, misschien ook wel wat voor je! eendje, boompje e.d!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 19:03

Nou, die drol kwam vooral van papa en kindlief heeft dat natuurlijk van hem overgenomen. Waarop mama even een hartig woordje met papa heeft gewisseld (maar moest bekennen vroeger zelf ook heel wat kunstige koekjes-drollen te hebben gedraaid) 8)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 19 nov 2010 19:07

8) vaders doen eerst en denken dan pas na :mrgreen: :wink:
moet je eens bolussen maken, dat is echt wat voor jullie, dan :lol: :lol:
hebben ze hier echt van genoten :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 19:23

Bolussen... ik laat dit maar niet aan mijn man lezen 8)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2010 19:24

niet in alle winkels kan je het krijgen, maar koopmans heeft nu speciale pepernotenmix, hoeft alleen nog amar water bij! kan niet mislukken, zelfs bij mij zijn ze geslaagd! super leuk om te doen!!

dus als je je bakfantasie verder wil uitbreiden! hier is ze erg enthousiast.. alleen balen dat het een eenmalige actie was van de boni ](*,)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2010 19:28

pfff... snap echt niks meer van kinderen.. vooral vand e baby's niet....

Wie weet of er een reactie komt na de dktp'/pneu-hib prik? Hij had pas drie dagen late rmeeeeeeeeeeeega hoge koorts, boven de 39, gister als top 39.9. Maar niet ziek.. lachen en spelen... alsof hij nergens last van had....
onze wijkverpleegkundige zei dat ze alleen dezelfde dag last mogen hebben, neit meer... dus vandaar even mijn vraag. Heeft iemand het nog paraat staan in het geheugen?? Of TJ? Manoel had ook deze eerste prik toch pas gehad?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 22:51

Kun je niet even een arts/huisartsenpost bellen? Of heb je dat ook al gedaan? Zulke hoge koorts is toch wel spannend, zeg. Hoe oud is hij eigenlijk, toch nog maar heel klein?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 22:53

paprikameisje2 schreef:niet in alle winkels kan je het krijgen, maar koopmans heeft nu speciale pepernotenmix, hoeft alleen nog amar water bij! kan niet mislukken, zelfs bij mij zijn ze geslaagd! super leuk om te doen!!

dus als je je bakfantasie verder wil uitbreiden! hier is ze erg enthousiast.. alleen balen dat het een eenmalige actie was van de boni ](*,)

Iets om morgen naar te zoeken :mrgreen:

Ah, hier ging ons mannetje weer zo ontzettend lief slapen! Papa en mama kregen allebei een kusje, toen gingen zijn armpjes om onze nekken, werden we tegen zijn wangen aangedrukt en zei hij: 'papa lief, mama lief'. :8>

Mama heeft hem nu verboden nog verder groter te groeien :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 19 nov 2010 23:54

@PPM: Dat is wel hoog, zeg! 'k Zou gewoon even vragen wat de huisarts ervan zegt.

Deze week heb ik met de kids ook pepernoten gebakken, maar dan gewoon van zelfrijzend bakmeel, suiker, wat melk, boter en koekkruiden. 'k Had ze alleen wat te kort in de oven laten staan, dus volgende week doen we weer een nieuwe poging :mrgreen: .

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 nov 2010 07:55

sophie: ik heb savonds nog wel ff de hap gebeld,ik ben wel gewend aan hoge koorts bij kinderen, juul had gerust met een bovenste luchtweginfectie rond de 40 graden. Was bang dfat ik te nonchelant er mee om zou gaan, de arts vond goed dat ik belde, ze vroeg om bepaalde dingen, lacht hij, kijkt hij je aan, drinkt hij, plas/poept hij... zo ja... dan is het vaak toch eenb ijwerking van de prikken. Als hij ging krijsen bij de luierverschoning, ik moest zijn benen iest hoger optillen dan anders, dan moest ik komen, omdat hier al een paar keer nekkramp weer is gesignaleerd... maar hij is er weer! alleen nu drinkt hij slecht.. maard at zal straks ook wel weer goed gaan...

Nina87
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Nina87 » 20 nov 2010 10:43

Mijn broertje en ik kregen ook altijd best veel voor Sinterklaas, maar ook vaak dingen die we gewoon nodig hadden, zoals een nieuwe pyama ofzo. Vooral toen we nog klein waren zei mijn moeder dat we het uitpakken vaak leuker vonden dan de cadeaus zelf. En meestal kregen we een grote doos lego voor samen en daar speelden we dan ook echt heel veel mee. Wij kregen ook altijd meer voor Sinterklaas dan met onze verjaardag. Het is denk ik ook maar net wat je zelf wilt!
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 nov 2010 10:57

hier krijgen ze ook een pyjama :wink:

Terug naar “Archief”