Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? (3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Re: Huizen, tuinen en inrichtingen, hoe leef je? Deel 3

Berichtdoor esli » 18 nov 2010 14:42

Wij hebben ook definitief te horen gekregen dat het huis aan ons is toegewezen. Morgen krijgen we de sleutel :) Gaat wel heel snel, maar goed dan kunnen we gelijk beginnen en snel verhuizen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 nov 2010 19:46

Zo, da's echt snel zeg, esli! Succes met verhuizen en inrichten!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 18 nov 2010 21:12

Jammer Laura, 't klonk wel erg lief! Ik stel me bij een cottage altijd een schattig huisje voor, begroeid met wingerd en klimop, met uit allemaal kleine ruitjes bestaande ramen, een rieten dak en een schitterende tuin eromheen, maar misschien klopt dat beeld helemaal niet ...

Leuk, esli! Succes met schilderen en behangen enzo!

Vandaag ben ik op stap geweest voor behang, vloerbedekking en gordijnen. 'k Heb net de hele tafel volgelegd met allerlei stalen. Voor onze slaapkamer heb ik de keus al gemaakt, nu nog even afwachten of manlief het er mee eens is :mrgreen: ...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 nov 2010 13:29

Manlief is vandaag weer naar wat huizen kijken. Ik kon helaas niet mee.
Een ervan is al afgevallen omdat hij de buurt niet super vond en het huis aan een redelijk drukke weg stond. Jammer want het huis zelf was wel groot en had een enorm grote tuin.
Nu gaat hij nog naar twee huizen kijken dus ik ben benieuwd. Een is eigenlijk wat te duur voor ons maar wel uniek (oud huis, grote open haarden etc etc maar helaas slechts twee slaapkamers). De andere is wat kleiner, maar wel 3 slaapkamers en ook oude haarden en £10000 goedkoper. We zullen zien.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 nov 2010 14:29

@Esli gefeliciteerd met jullie huis

@Laura Spannend klinkt wel heel erg leuk.

Manlief heeft het plafond in de huiskamer helemaal gedaan is echt super netjes geworden.
Maandag gaat hij de kozijnen schilderen en dan is het weer helemaal netjes.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 19 nov 2010 17:14

Vanmiddag hebben we het voorlopige koopcontract getekend... we hebben nu nog 3 dagen bedenktijd. In principe hebben we die niet meer nodig, maar gisteren hoorde mn vriend op t nieuws dat er bij Defensie 10000 banen geschrapt worden... :? Hij is bang datie daar ook bij hoort, dus we hebben met een heel dubbel gevoel het contract ondertekend. We hopen dat we er kunnen gaan wonen, maar in maart hoort mn vriend pas zeker oftie eruit gegooid wordt of niet.... :(

We zijn vanmiddag wel op jacht geweest naar behang voor slaapkamer. We hebben vanalles gezien en van verschillende soorten een stukje meegenomen. Ik heb inmiddels al een keuze kunnen maken... :lol: Ben er al helemaal verliefd op, haha! Alleen mn vriendje was t er nog niet helemaal mee eens.

Afbeelding Het is alleen iets donkerder bruin....

A.s. donderdag gaan we nog een keer in t huis kijken met onze ouders. Dan hopen we ook wat maten op te kunnen nemen.... Kunnen we vast meubels gaan uitzoeken.... Wordt weer een lekker dure grap! :)
Szent az Úr

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 20 nov 2010 21:39

eh , dat is zeer vervelend van die baan van je vriend ( ik sta zelf ook op de nominatie ... alleen wanneer.... (lang leve de post....) maar is het dan niet verstandiger om even te wachten met meubels te kopen tot je zekerheid hebt ?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2010 11:22

LauraC schreef:Manlief is vandaag weer naar wat huizen kijken. Ik kon helaas niet mee.
Een ervan is al afgevallen omdat hij de buurt niet super vond en het huis aan een redelijk drukke weg stond. Jammer want het huis zelf was wel groot en had een enorm grote tuin.
Nu gaat hij nog naar twee huizen kijken dus ik ben benieuwd. Een is eigenlijk wat te duur voor ons maar wel uniek (oud huis, grote open haarden etc etc maar helaas slechts twee slaapkamers). De andere is wat kleiner, maar wel 3 slaapkamers en ook oude haarden en £10000 goedkoper. We zullen zien.

O, ik ben altijd dol op van die Engelse huizen-verkoop en huizen-verbouw-programma's. Wauw, open haarden, kwijl, kwijl. Wel spannend, hoor. Ook wel lastig om op zoveel uur afstand een huis te gaan kopen: je kunt niet eventjes langsrijden en nog eens op je gemakje de buurt bekijken. Het is echt een hele nieuwe stap naar een nieuw 'leven' waar je zo ineens even in springt en dan daar gaat settelen. Maar het moet ook wel een heerlijk gevoel zijn om iets te zoeken voor echt lange tijd, zonder dat idee van nu in je achterhoofd, dat je na een paar jaar weer weg moet!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 nov 2010 13:03

Ons bod is vanochtend geaccepteerd :-oo

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 22 nov 2010 13:22

LauraC schreef:Ons bod is vanochtend geaccepteerd :-oo

Gaaf LauraC!!! Heerlijk!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 22 nov 2010 13:25

Leuk, LauraC! Welke optie is het geworden?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 22 nov 2010 13:53

foto's !!!!! :mrgreen:

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 22 nov 2010 14:29

Spons schreef:eh , dat is zeer vervelend van die baan van je vriend ( ik sta zelf ook op de nominatie ... alleen wanneer.... (lang leve de post....) maar is het dan niet verstandiger om even te wachten met meubels te kopen tot je zekerheid hebt ?

Nou, we gaan gewoon het huis kopen... klaar! :lol: We hebben tot morgen bedenktijd, maar we gaan t gewoon doen. Inmiddels heeft Steven (mn vriend) al zicht op een mogelijke andere werkplek wanneer hij inderdaad ontslagen wordt. Dus wat dat betreft zie k t nog vrij positief in.
Szent az Úr

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 nov 2010 14:34

't is het 3 slaapkamer rijtjeshuis geworden. Met mooie openhaarden in de keuken en de woonkamer ;) Nu al het financiele gezeur rondkrijgen en dan hangt het van de huidige bewoners af wanneer we er in kunnen. Hopelijk voordat manlief naar Afghanistan gaat!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 nov 2010 14:42

Wauw LauraC, gefeliciteerd!! Spannend hoor, veel succes met al het financiele gedoe, en weer een verhuizing, maar nu wel naar echt een eigen stekkie!

Terug naar “Algemene Zaken”