Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Anne 80 » 19 nov 2010 13:44

Galateia schreef:Nou, inderdaad, lego is echt superduur! Maar wel weer erg gaaf en het gaat ontzettend lang mee, generaties zelfs :mrgreen:

Zucht, morgen gaan we opticiens af op zoek naar een bril. Ik heb al uren op internet zitten speuren en zoeken en ik werd er steeds verdrietiger van... en dan iedereen die maar zegt, dat er tegenwoordig zulke leuke brillen zijn. Ja, nou en, ik zal toch zeker niet de enige moeder zijn die een beetje het gevoel heeft afscheid te moeten nemen van het mooie snoetje van haar kindje?

Deze mama is er nog lang niet :wink:

Ik kan het mee een beetje voorstellen, maar je doet wel dramatisch hoor! :mrgreen: Je kind is niet alleen maar een leuk gezichtje toch...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 nov 2010 13:45

Galateia schreef:Ik heb er gewoon beroerd van geslapen. Ik vind mijn kindje zo mooi, zo onbeschrijflijk mooi. Als we ergens binnenkomen, dan wordt er al vaak geroepen 'wauw, wat heeft hij een mooi gezichtje'. En dat is ook zo. Dalijk zal iedereen uit aardigheid zeggen, dat zijn bril hem goed staat. En dat snijdt me echt door mijn ziel. Ik vind dat met iets oudere kinderen echt heel anders, die hebben gewoon al een ouder gezicht, dat staat zoveel beter. Maar bij die ukkies. En dan heeft hij ook nog eens kroeshaar, dus ja, die bril is dalijk echt aan alle kanten helemaal die bril, zijn haar valt er niet aan de zijkant overheen, ofzo, dus hij is dalijk echt helemaal bril. Wehhhhhh!

Ik heb een kindje op de psz die sinds kort een bril heeft. Echt een übercool paars brilletje. Ik vind hem er leuker op geworden :wink: Maar ik snap je wel hoor, daarnaast ik het voor kleine kinderen lastig om hem op te houden en heel te houden.. Mijn man heeft sinds zijn 4e een bril en die heeft mijn schoonouders arm gehouden, sorry :-$

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 13:46

Nee, natuurlijk is hij niet alleen gezichtje. Dat snap ik ook wel. Maar waarom mogen die baal-gevoelens niet eens even flink geuit worden?! Natuurlijk komt het allemaal wel goed en is hij dalijk nog steeds het mooiste mannetje van de wereld, maar zodra ik tegen iemand zeg 'ik baal er van' dan doet iedereen alsof dat slecht is. Nou, ik mag van mezelf vandaag lekker balen, dan hebben we dat maar gehad en kunnen we er morgen een feestje van maken :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 19 nov 2010 13:52

Galateia schreef:Nee, natuurlijk is hij niet alleen gezichtje. Dat snap ik ook wel. Maar waarom mogen die baal-gevoelens niet eens even flink geuit worden?! Natuurlijk komt het allemaal wel goed en is hij dalijk nog steeds het mooiste mannetje van de wereld, maar zodra ik tegen iemand zeg 'ik baal er van' dan doet iedereen alsof dat slecht is. Nou, ik mag van mezelf vandaag lekker balen, dan hebben we dat maar gehad en kunnen we er morgen een feestje van maken :mrgreen:

Volgens mij ben je al vanaf gisteren aan het balen :-oo
Nu weet je eens hoe het voelt al jij steeds zegt dat je niet begrijpt dat mensen niet open staan voor een kind met een zware SN...
Volgens mij kun jij slecht tegen kritiek :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 13:53

jamillah schreef:Ik heb een kindje op de psz die sinds kort een bril heeft. Echt een übercool paars brilletje. Ik vind hem er leuker op geworden :wink: Maar ik snap je wel hoor, daarnaast ik het voor kleine kinderen lastig om hem op te houden en heel te houden.. Mijn man heeft sinds zijn 4e een bril en die heeft mijn schoonouders arm gehouden, sorry :-$

Ik ben er niet zo bang voor dat hij hem sloopt. Zal vast wel eens gebeuren, maar daar kan ik niet echt wakker van liggen, dat zien we dan wel weer 8) Zucht. Het komt wel goed. Deze mama heeft een overgangs-dag. Tijd om koekjes te bakken, dit schreeuwt om koekjes!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 13:54

Anne 80 schreef:
Galateia schreef:Nee, natuurlijk is hij niet alleen gezichtje. Dat snap ik ook wel. Maar waarom mogen die baal-gevoelens niet eens even flink geuit worden?! Natuurlijk komt het allemaal wel goed en is hij dalijk nog steeds het mooiste mannetje van de wereld, maar zodra ik tegen iemand zeg 'ik baal er van' dan doet iedereen alsof dat slecht is. Nou, ik mag van mezelf vandaag lekker balen, dan hebben we dat maar gehad en kunnen we er morgen een feestje van maken :mrgreen:

Nu weet je eens hoe het voelt al jij steeds zegt dat je niet begrijpt dat mensen niet open staan voor een kind met een zware SN...

Zo hey, hallo, even voor de duidelijkheid: ik baal met een knipoog, hoor. Er wordt hier gewoon gedanst en koekjes gebakken en plezier gemaakt. En ik heb al allemaal papieren brillen gemaakt voor mijn zoon in de mooiste kleuren en hij heeft er mega zin in. En hij loopt de hele tijd met mama's bril op zijn hoofd...

Lees het gewoon even zoals het is: hij is mijn mooie kindje en als het aan deze mama lag, dan veranderde er nooit iets aan hem. Dan bleef hij altijd 3 jaar en altijd mijn kleine knuffelventje. En als je dalijk zelf mama mag zijn, dan weet je precies wat dat gevoel is :mrgreen:

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 19 nov 2010 14:08

Ik begrijp je wel, Galateia. Op de één of andere manier zou ik er ook van balen als één van m'n meiden een brilletje moet. Ik heb verschillende kinderen in m'n omgeving gezien die er met een brilletje er, ehm, zeg maar niet echt mooier op worden. Maar goed, misschien zijn dat net de meest foute monturen geweest ofzo 8-[ Zo'n brilletje als het kindje bij Jamillah klinkt wel weer errug leuk :D

Wij hebben dit jaar ook een flinke finaciële meevaller waardoor we wat duurdere kado's kunnen kopen voor Sinterklaas. Net wat TJ al zegt: duurdere kado's gaan vaak wel langer mee. Onze oudste krijgt een V-tech spelcomputer. Die kost al 50 euro. Daar zit één spel van Dora op, maar ik vind het leuk om er een spel bij te geven. Die kosten 20 euro per stuk, dus ben je 70 euro kwijt. Maar ik weet wel dat ze hier úúúrenlang speelplezier aan beleeft! En ze krijgt ook schaatsen, maar die moest ze toch nog hebben dus die gaan gewoon in de zak van Sint :D De jongste krijgt een Baby Born pop die ik bij een abonnement op een tijdschrift kreeg, dat heft de kosten een beetje op 8)

Nog even over die reformatorische school waar geen sint wordt gevierd: mijn dochter zit ook op zo'n school maar echt bijna iedereen in de klas viert Sinterklaas. Je tegenwoordig echt wel een eenling als je er niet aan doet. Ik merk het ook op de zondagsschool: vorig jaar was er welgeteld één meisje dat niets had gekregen, verder echt iedereen. Maar goed, wij geven de meiden geen kado's omdat ze anders 'zielig' zouden zijn, maar gewoon omdat we het zo'n ont-zet-tend leuk feest vinden :D 8)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 14:19

Anne 80 schreef:

Ha, ik moest ineens denken aan wat een vriendin-moeder me eens vertelde. Haar dochter is geboren met een schisis. Toen ze voor het eerst geopereerd werd om haar lipje te sluiten, heeft ze ook een dag rondgelopen met een raar en vreemd baal-gevoel. Waarom? Nou, gewoon. Ze vond haar dochter zo ontzettend mooi, gewoon zoals ze was. En haar lach zou voor altijd een andere zijn na de operatie. En dat terwijl ze heel goed wist, dat ze er beter van zou worden... maar ze moest er wel echt even afscheid van nemen.

Meer is het niet. Even lekker dramatisch doen, heerlijk soms! Ik ben zeker weten zo'n mama die jankt als hij het huis uit gaat. Die jankt als hij naar de grote school gaat. En dat heeft altijd een dagje nodig en dan vind ik alles weer helemaal leuk. En dan roept iedereen: maak je niet druk, kinderen worden groot. En die nuchterheid komt bij mij ook. Na een o-help-alles-verandert-moment.

En dat heeft toch niks met SN te maken?! Al stonden zijn ogen achterstevoren in hun kassen... wat boeit mij het? Ik zou hem prachtig vinden. En mijn zoon zit trouwens onder de littekens, je zou hem in zijn zwembroek moeten zien. Allemaal overblijfsels uit zijn verleden. Wat boeit het? Ik zou willen dat ik sommige litteken-patronen ongedaan kon maken vanwege de pijn die ze gedaan moeten hebben in het verleden, maar tegelijkertijd... ik vermoed dat ik ze dan zou missen. Want ik vind dat mannetje dat ik daar in Afrika in mijn armen kreeg zo perfect en zo mooi.

Als hij naar de kapper geweest is, moet ik altijd al een beetje wennen... want dan is 'ie ineens weer zo anders...

Nou, ik ga stoppen om te proberen uit te leggen waarom deze mama gewoon even lekker baalt en dat dat een fundamenteel andere discussie is dan de discussie over de adoptie van een kindje met een al dan niet zware SN.

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 19 nov 2010 15:06

Galateia, je antwoord zou een antwoord van mij kunnen zijn...!!! :wink:
"Baal" even heerlijk verder, het gaat vanzelf idd weer voorbij!!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 nov 2010 15:42

`k snap je best Galateia,maar met bril op dansen kan samen op hoor! :mrgreen:

Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 15:58

Thanx, van zo'n foto knapt deze mama echt HE-LE-MAAL op :mrgreen:
Ach we zien wel, joh. Ik heb zelf ook een bril op - niet altijd trouwens - maar ik hang ook vaak zat ondersteboven. Laatst nog in een klimrek met mijn zonnebril en die bleef wonder boven wonder zitten...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2010 17:38

Anne 80 schreef:
trijntjejohanna schreef:lego is duur :wink:

Je hebt toch voor 30 euro toch wel iets leuks?
Toch iets anders dan 60 euro.

marktplaats?kringloop??

hier een kado voor 2,50 een autogarage, best grote! lang leve de kringloop

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 17:42

Ja, tweedehands kun je inderdaad ook allemaal leuke dingen scoren!

Haha, hier een kind dat echt denkt, dat mama van koekjesdeeg wel even een koe in elkaar kleit. Dat viel even vies tegen :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2010 18:06

:lol: :lol: een koe. Geweldig. En is het een koe geworden?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 18:09

Nou, voordat het de oven in ging was het een soortement wrattenkopzwijn. Eenmaal uit de oven hadden we een" "grote koekje, mama, GROTE koekje!" Inclusief dansend kind 8)

Terug naar “Archief”