Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2010 17:02

Ik hoop dat hij snel weer werk krijgt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 nov 2010 17:13

Evelien schreef:Ik hoop dat hij snel weer werk krijgt.

Dat hopen wij ook :D

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 18 nov 2010 21:36

LauraC schreef:Heb gisteren de meterstanden door gegeven aan het energiebedrijf en wat ben ik geschrokken :shock: Ondanks dat het in Schotland veel kouder was, verbruiken we nu minstens 3 keer zoveel energie :?

kloppen je meterstanden wel tav vorig jaar? word er niet stiekum afgetapt?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 nov 2010 10:48

Bij welke verzekering zitten jullie? Wij hebben momenteel Prolife (Agis) maar ik denk er hard over na om over te stappen. Het scheelt p.p. wel 30 euro per maand als ik overstap! En dan ben ik nog goedkoper uit dan de premie van dit jaar! Laat maar horen :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 20 nov 2010 10:54

kamille1984 schreef:
LauraC schreef:Heb gisteren de meterstanden door gegeven aan het energiebedrijf en wat ben ik geschrokken :shock: Ondanks dat het in Schotland veel kouder was, verbruiken we nu minstens 3 keer zoveel energie :?

kloppen je meterstanden wel tav vorig jaar? word er niet stiekum afgetapt?

Vorig jaar woonden we er nog niet dus helaas hebben we geen vergelijkingsmateriaal :( Maar de meterman kwam in augustus dus ik neem aan dat die betrouwbaar was ;) Aftappen denk ik niet....zou niet weten hoe ze dat moeten doen hier...dus helaas gewoon betalen :shock:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 20 nov 2010 13:03

kwebbel schreef:Bij welke verzekering zitten jullie? Wij hebben momenteel Prolife (Agis) maar ik denk er hard over na om over te stappen. Het scheelt p.p. wel 30 euro per maand als ik overstap! En dan ben ik nog goedkoper uit dan de premie van dit jaar! Laat maar horen :D

Waarom ben je ooit naar Prolife gegaan?
Omdat je niet mee wilde betalen aan abortus en euthanasie?

Hoe zit dat nu? Vind je dat belangrijk, of vind je geld besparen belangrijker?
Nou, als dat laatste het geval is, dan zou ik weggaan.
Maar ikzelf vind dat eerste belangrijker, dus daarom zitten wij bij Prolife.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 nov 2010 14:20

Maar Prolife is een onderdeel van Agis. Het schijnt allemaal in één pot te komen en Agis vergoedt wel abortussen en euthanasie. Dus ja...
Wij zijn destijds van Prolife overgestapt naar VGZ, en bevalt ons erg goed.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 nov 2010 19:04

huh...zijn er christelijke zorgverzekeraars? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Waarom zou je kiezen voor een chr zorgverzekeraar? Als abortus en euthenasie niet vergoed worden, moet deze verzekering toch juist goedkoper zijn ( minder kosten neem ik aan). Hoe doe je dat dan verder? Ga je ook alleen naar een chr ziekenhuis of laat je je wel eventueel behandelen door een arts die deze behandelingen wel uitvoert.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2010 19:53

Volgens mij hebben mijn ouders tijdelijk prolife gehad, omdat die heel veel vergoedden van orthodonsie, en mijn zusje nog op iets oudere leeftijd wat beugels kreeg. dat kan ook een reden zijn voor prolife ;)

Ik zit bij CZ, net als Jurian, mijn man volgens mij bij Unive. We kunnen het goedkoper gaan doen, en gaan dat waarschijnlijk wel doen. We gaan gewoon elk jaar kijken wat het goedkoopst is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 nov 2010 20:00

Wij zitten er ook over na te denken om over te stappen. Wij zitten nu allemaal bij de ONVZ, een duurdere verzekeraar, maar nooit gezeur over nota's etc. Zij vergoeden wij heel veel. Ik vraag mij dan over of goedkoop niet uiteindelijk duurkoop zal worden #-o

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 nov 2010 11:18

Ik zit met onze zoon bij VGZ met een uitgebreide aanvullende verzekering. Manlief zit ergens anders, CZ volgens mij, en blijft daar ook, want nu heeft hij hele uitgebreide tandzorg verzekerd en dat is in zijn geval ook wel nodig. Ik zeur nooit meer over de kosten van de zorgverzekering. Hier hebben we de premie van een heel jaar er al binnen een maand uit aan zorgkosten en vergoedingen van medicatie, dus met alle liefde betalen we die premie... ik ben er echt wel anders tegenaan gaan kijken het afgelopen jaar!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 nov 2010 14:48

Ik zit bij CZ, met diezelfde tandverzekering als de man van Galateia denk ik :). Bevalt me prima, ook qua service. Vroeger (toen het nog OZ was) hadden ze in mijn oude woonplaats zelfs een klantenkantoor, waar je zo binnen kon lopen met je vragen enzo.
Mijn man zit bij Menzis, die heeft nu een fors eigen risico, wat natuurlijk de premie drukt, maar áls je dan iets hebt...

Oh ja, ik vroeg me pas nog af of er zoveel mensen last van zullen hebben als de anticonceptiepil uit het basispakket gaat/is - vaak valt die toch in je eigen risico, als je verder geen medische zorg nodig hebt...?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 nov 2010 22:16

ajl schreef:huh...zijn er christelijke zorgverzekeraars? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Waarom zou je kiezen voor een chr zorgverzekeraar? Als abortus en euthenasie niet vergoed worden, moet deze verzekering toch juist goedkoper zijn ( minder kosten neem ik aan). Hoe doe je dat dan verder? Ga je ook alleen naar een chr ziekenhuis of laat je je wel eventueel behandelen door een arts die deze behandelingen wel uitvoert.
ik ga niet speciaal naar een Christelijk ziekenhuis of artsen. Ik vind het wel belangrijk als een arts (ongeacht welke functie en achtergrond) mijn wensen qua abortus en behandelingen respecteerd. ik wil gewoon geen abortus en als ik ergens niet voor behandeld wil worden dan wil ik gerespecteerd worden. Maar ja, daar ben je nog altijd zelf bij. Ik ben nu niet in zo'n toestand dat ik dat niet zelf kan beslissen. En Agis vergoedt inderdaad ook gewoon bepaalde dingen dat ik denk van tsja.... blijkbaar toch één pot nat daarzo.

@MissF: ik zat altijd bij Trias met mijn ouders en zus. Nu zit mijn zus daar nog steeds en toen ik met m'n man verkering kreeg zaten hun bij Prolife. Ben dus automatisch meegestapt. Voor mij is het financiele plaatje nu wel heel erg belangrijk dus dan kies ik eigenlijk toch voor iets goedkopers. Weet niet of er nog een andere chr.zorgverzekeraar is naast ProLife.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 22 nov 2010 07:11

Als je lid wordt/bent van de NPV (Nederlandse patiënten vereniging) krijg je korting op je zorgverzekering bij DVZ is zo ver ik weet een Christelijke organisatie.
Ook krijg je het lidmaatschap terug betaald (is volgens mij 12.50 per jaar)

Wij zitten daar al een aantal jaar bij en zijn er erg tevreden over.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 nov 2010 08:28

NdW schreef:Maar Prolife is een onderdeel van Agis. Het schijnt allemaal in één pot te komen en Agis vergoedt wel abortussen en euthanasie. Dus ja...

Hoe kom je er bij dat het uit één pot komt? Ik geloof dat niet eigenlijk, of je moet goede bronnen hebben?

Terug naar “Archief”