Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lalage schreef:In de bijbel worden woorden gebruikt zoals 'aion' en dat is een tijdperk met een begin en een einde. Daarom geloof ik niet in een eindeloze hel. Maar daar hebben we hier op refoweb al vaker over gepraat.
schelpje3 schreef:Zo sussen we ons weer in slaap. Ach, het kan nooit zo erg zijn...
Ontwaakt gij die slaapt, en staat op uit de doon !
NIMMER EINDIGENDE EEUWIGHEID, waar wening is en knersing der tanden, is dat niet genoeg waarschuwing ??
JeeWee schreef:'Eeuwig' wordt wel gekoppeld aan een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...
haring schreef:JeeWee schreef:'Eeuwig' wordt wel gekoppeld aan een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...
Dus we gaan wel ooit een keer echt dood?
Maar ja, over de eeuwigheid. Dat lijkt me ook erg lang. Er komt ooit een tijd dat je alles gedaan hebt. Want eeuwigheid stopt nooit. Het lijkt me ook vervelend om eeuwig in een hemel te leven terwijl je weet dat er mensen voor eeuwig in de hel zitten.
mohamed schreef:haring schreef:JeeWee schreef:'Eeuwig' wordt wel gekoppeld aan een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...
Maar ja, over de eeuwigheid. Dat lijkt me ook erg lang. Er komt ooit een tijd dat je alles gedaan hebt. Want eeuwigheid stopt nooit. Het lijkt me ook vervelend om eeuwig in een hemel te leven terwijl je weet dat er mensen voor eeuwig in de hel zitten.
Geloof je dan wel in een eeuwig vuur?
schelpje3 schreef:Ja we moeten sterven. Oude mensen MOETEN sterven, jonge mensen KUNNEN sterven.
mohamed schreef:haring schreef:JeeWee schreef:'Eeuwig' wordt wel gekoppeld aan een nieuwe hemel en een nieuwe aarde...
Geloof je dan wel in een eeuwig vuur?
Hier kun je God ontkennen en spotten, straks niet meer
haring schreef:mohamed schreef:Geloof je dan wel in een eeuwig vuur?
Nee, ik geloof daar niet in.
Interessante logica.mohamed schreef:Ik ook niet, want als er een eeuwig vuur voor ons bereid was zouden we nu reeds moeten branden, want eeuwig heeft begin noch einde.
JeeWee schreef:Wordt het niet een beetje link om je steeds door je gevoel te laten leiden?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 17 gasten