het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 nov 2010 19:23

J.A. schreef:@TJ: ben je vorige keer naar de huisarts gegaan toen je die bloeduitstortingen had?
Zijn die andere nu weg? Heb echt geen idee wat het kan zijn :?: :?
nee vorige keer niet geweest.. die zijn weggegaan.. maar heb nu vanochtend gebeld.. ik dacht ik bel ff om te vragen wat het is, maar ze wilden dat ik langs zou komen om te laten zien.. dus morgen maar heen!

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 15 nov 2010 20:15

bakvis schreef:hier ook drie kids met koemelk, ei en soja allergie.
Na de borstvoeding kregen ze nutramigen 2, dan met rijstebloem erdoor, hadden ze lekker iets warms wat goed vult.
Nutramigen kost wel bijna 20 euro een blijk maar als je het via een arts met een machtiging voor de apotheek besteld krijg je het volledig vergoed.
Hier ook veel onbegrip als ze groter worden "ach voor één keertje...doe niet zo moeilijk....wat maakt dat beetje nu uit....."GRRRRRR

@bakvis, hoe oud zijn jou kinderen? Mijn oudste is nu over het ei-allergie aan het heengroeien, sporen van ei gaat goed!
Krijgen ze er buikpijn van of eczeem?

Nutramigen kreeg ik vergoed voor de andere kinderen, maar met de laatste vonden ze het niet genoeg aangetoond :( :( het arme kind krijgt al buikpijn als ik nog maar een stukje kaas at... :? maar ja, je hebt een machtiging nodig, en hier niet van de huisarts maar van het ziekenhuis, is dat bij iedereen zo?

Vandaag zelf rijstemelk gemaakt, maar dat is vies om te doen :shock: :mrgreen: en ze wil het nog niet drinken ook...

@TJ: ben benieuwd wat eruit zal komen, morgen! Sterkte!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 15 nov 2010 21:20

Hier ook kind met kippe-ei allergie. Heftige allergie, dus hier eigenlijk nooit van die vage reacties. We kunnen ook direct afreizen naar het ziekenhuis als hij iets met ei gaat eten ws. Nooit geprobeerd, alleen in het ziekenhuis met een infuus waar ze direct medicatie in kunnen spuiten. En dat was ook niet echt fijn om mee te maken. Hij is al acht, de kans dat het over gaat wordt steeds kleiner. En de kans dat zijn noten en pinda allergie overgaat schatten ze in op 0 ongeveer.
Maar misschien kunnen we beter een allergietopic openen....Geen idee hoe dat moet. Wel leuk om ook recepten uit te wisselen. Wil iemand dat voor me doen?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 16 nov 2010 18:58

dat past denk ik beter bij psygologie en gezondheid, eentje boven relaties!

hire gaat het goed nog! ben nog steeds erg blij, zit in dubio om verderop te gaan om definitief de stempel koemelallergie te krijgen. Benbang dat de bv een keer opeens op is en ik niet weet wat ik moet....

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 16 nov 2010 20:56

@ J.A. oudste is 8, heeft nergens last van.
tweede is bijna 6, begint er nu overheen te groeien maar heeft nog wel snel last van diarree; 'k moet echt in de smiezen houden hoeveel ze binnen krijgt.
derde is 4, verdraagt nu 1 schaaltje yoghurt of vla op een dag maar wil heel graag 'gewoon' eten en snoepen.... :roll:
tweede en derde hadden er met bv geen last van, hoewel de derde wel heel veel diarre had... :?: :!:
jongste is net een jaar, heeft 4 maanden bv gehad, maar ik hield het zelf niet vol zonder soja, ei en melk producten. bovendien heeft hij een gluten overgevoeligheid.
eigelijk is buikpijn en diarree wel de hoofdklacht wat ze er van hebben. Daarnaast algeheel niet fit en de jongste eczeem.
Tja...'t blijft tobben...maar het went wel :)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2010 16:49

paprikameisje2 schreef:dat past denk ik beter bij psygologie en gezondheid, eentje boven relaties!

hire gaat het goed nog! ben nog steeds erg blij, zit in dubio om verderop te gaan om definitief de stempel koemelallergie te krijgen. Benbang dat de bv een keer opeens op is en ik niet weet wat ik moet....

Bv is altijd weer op te vijzelen en anders is er altijd nog die allergie voeding die je dan als het goed is vergoed krijgt!

PPM heel herkenbaar dat mensen zo stom kunnen reageren! #-o zwaar irritant! Je zou bijna een shirtje aantrekken: "IK BEN ALLERGISCH JA!!"

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 nov 2010 17:01

@Bakvis: vervelend dat ze bij jou zo verschillend reageren op alles...
het went idd wel, maar soms vind ik het ook wel heftig!

@PPM: ik zou even via de borstvoeding uitproberen of hij wel tegen sojamelk kan,
in Nutramigen zit namelijk wel soja, als ik het goedheb, anders moet je aan de Neocate (70 euro/blik!)

@Cornelia77: hopelijk heb je het niet nodig dat je gelijk naar het ziekenhuis zal moeten, heftig hoor!
En het vervelende is dat het echt overal inzit he?! De ei/noten/pinda sporen...succes!

Zal eens denken aan recepten, ik heb er niet zo heel veel, ik laat het allemaal maar vervallen ipv vervangen,
want dat zie ik eigenlijk niet echt zitten :-k

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 nov 2010 17:05

@TJ: is er wat uit je doktersbezoekje gekomen :?:

Hier heeft de kleine echt moeite dat ze gestopt is :( iedere keer wil ze weer drinken,
maar ik ben nu 1 week gestopt met het dieet, en vind het zelf heerlijk :D maar nu kan ze zelfs niet 1 slokje meer drinken, en dat vind ze echt niet leuk, nog even doorzetten maar :)

bakvis
Mineur
Mineur

Berichtdoor bakvis » 18 nov 2010 19:41

@ iedereen die met allergie te maken heeft;
ik heb heel veel aan het advies van een diëtist gehad! Zeker na het stoppen van bv.
Zij kunnen ook een machtiging voor pepti of nutramigen afgeven, maar ze weten ook heel veel over vervangen van dingen. Zo kan je in vrijwel alle recepten 1 ei vervangen door 2 bananen....om maar een voorbeeld te noemen!
Wordt ook gewoon door alle ziektekosten verzekeraars vergoed. Echt...doen!!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2010 20:56

bakvis schreef:@ iedereen die met allergie te maken heeft;
ik heb heel veel aan het advies van een diëtist gehad! Zeker na het stoppen van bv.
Zij kunnen ook een machtiging voor pepti of nutramigen afgeven, maar ze weten ook heel veel over vervangen van dingen. Zo kan je in vrijwel alle recepten 1 ei vervangen door 2 bananen....om maar een voorbeeld te noemen!
Wordt ook gewoon door alle ziektekosten verzekeraars vergoed. Echt...doen!!

Wat een goeie tip zeg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 18 nov 2010 21:00

Ik ben de afgelopen dagen behoorlijk ziek geweest en dat merk ik dus aan de bv! Ik heb twee dagen niet gevoed, was er niet toe in staat en merkte niet dat ze voller waren (zo uitgedroogt was ik schijnbaar). Nu voed ik nog maar ze slikt ongeveer twee keer in een voeding dus er zit vrijwel niks meer in. En eerst dronk ze echt haar buikje vol. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen... maar zolang ze nog drinkt vind ik het prima.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 18 nov 2010 21:30

kben afgelopen dagen ook ziek geweest (buikgriep). Nathan heeft dit ook gehad, kwam wel wat vaker maar dronk minder. kheb het idee dat het wel wat terug loopt. kwil het nu tot zijn 1e verjaardag proberen vol te houden (2dec) en daarna zie ik wel.
kvind het nog gewoon heerlijk om te doen en hoop het nog ff vol te houden.

nadeel is wel dat ik van mijn cyclus niet heel veel meer snap (wij doen aan NFP) maar door de hormonen is het nog een beetje een rommeltje. vanmiddag is de consulent weer ff langsgeweest waardoor er wat meer duidelijk is.
bij het afbouwen/stoppen van de BV zal dit wrs wel weer veranderen. zijn er anderen rw-ers die hier ook ervaring mee hebben?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 nov 2010 21:43

J.A. schreef:@TJ: is er wat uit je doktersbezoekje gekomen :?:

Hier heeft de kleine echt moeite dat ze gestopt is :( iedere keer wil ze weer drinken,
maar ik ben nu 1 week gestopt met het dieet, en vind het zelf heerlijk :D maar nu kan ze zelfs niet 1 slokje meer drinken, en dat vind ze echt niet leuk, nog even doorzetten maar :)

het is niks volgens hem.. gewoon spontaan ontstane dingen

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 18 nov 2010 21:48

paprikameisje2 schreef:hier gaat het goed nog! ben nog steeds erg blij, zit in dubio om verderop te gaan om definitief de stempel koemelallergie te krijgen. Benbang dat de bv een keer opeens op is en ik niet weet wat ik moet....

Misschien is het sowieso handig om ergens langs te gaan: je hebt dan een bewijs voor de aftrek bij de belasting! (Is voor koemelk- kippenei- èn soja een behoorlijk bedrag trouwens!)

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 18 nov 2010 22:10

@Max: voor welke produkten geld dat dan? en hoe werkt dat?

@TJ: fijn dat het niets ergs is! al blijf ik het toch vreemd vinden...

@Schipje en Kamille: veel aanleggen, dan komt het (meestal) vanzelf weer op gang!

@bakvis: waarin vervang jij het ei dan door banaan?
Mijn dietiste uit het Kinderhavenziekenhuis/Sophia kinderziekenhuis
kon niets voor me betekenen in voorschrijven voeding, dat zou afgekeurd worden door verzekering zei ze :?
moest echt bewezen worden dmv priktest (die gaf niets aan, ze was toen nog erg klein)
en het voedseldagboek gaf teveel mogelijke allergieën aan, dat dat ook niet kon voor het aantonen van koemelkallergie :?:

Terug naar “Archief”