Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor AikonGirl » 15 nov 2010 10:19

Fijn dat het wat afneemt, Liefie! Hopelijk ben je er straks helemaal van af. :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 nov 2010 12:50

Vandaag gaat het super ben al vanaf 06.15 uit bed om op een super lief meisje van 7 maanden te passen die nog maar een half uurtje heeft geslapen tot nu toe en alleen maar een feestje loopt te bouwen :mrgreen:
Had net zelfs het idee niet zwanger te zijn maar ben ik toch echt wel want net hebben we nog even naar het hartje geluisterd ben er helemaal verliefd op :oops: :D

@J.A. Ik slik die mamatabletten met visolie hoef ze eigenlijk al niet meer te nemen maar maak ze even op volgens mij heb ik er nog voor 8 dagen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 15 nov 2010 13:49

@liefie: ik heb m'n hele zwangerschap door zw.schapsvitamines geslikt, en ook daarna tijdens de bv-periode. Voor foliumzuur is het nu niet meer nodig, maar het kan wel helpen om evt. tekorten aan te vullen waardoor je meer energie hebt. Dus misschien een ideetje om gewoon lekker door te gaan met slikken?
Wel fijn dat het vandaag zo goed gaat!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 nov 2010 13:55

Ik ben eigenlijk nog maar een poosje terug gestopt met die tabletten. Idd net wat Haai zegt, het gaat niet alleen om het foliumzuur, maar ook om een evt. vitaminetekort aan te vullen. 'k Had ook echt het gevoel dat ik er meer energie door kreeg. Inmiddels ben ik overgestapt op 'normale' vitaminetabletten, die slikken we hier altijd in de wintermaanden.
Hopelijk ga je nu een paar maanden tegemoet zonder lichamelijke ongemakken, liefie!

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 15 nov 2010 16:01

Ik gebruik momenteel floradix. Dit heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook geslikt en het helpt erg goed.
Omdat ik door mn bekkeninstabiliteit ook veel moe ben, ben ik blij dat deze tabletten helpen. Af en toe slik ik ze te laat en dan merk ik het direct. Dus echt een aanrader!!!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 15 nov 2010 20:38

-Judith- schreef:
Sophie77 schreef:Gefeliciteerd, liefie! Een goede zwangerschap toegewenst, hopelijk wordt de misselijkheid snel minder!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 15 nov 2010 20:43

mopje schreef:Ik gebruik momenteel floradix. Dit heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook geslikt en het helpt erg goed.
Omdat ik door mn bekkeninstabiliteit ook veel moe ben, ben ik blij dat deze tabletten helpen. Af en toe slik ik ze te laat en dan merk ik het direct. Dus echt een aanrader!!!

ik heb ze bij beide zwangerschappen ook gebruikt! ik merkte het ook heel goed, ook je ijzer blijft daardoor vaak wat hoger dan normaal.
wat veel nieuwe berichten weer, kheb 2 weken niets gelezen door de drukte.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 nov 2010 21:15

kamille1984 schreef:
mopje schreef:Ik gebruik momenteel floradix. Dit heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook geslikt en het helpt erg goed.

ik heb ze bij beide zwangerschappen ook gebruikt! ik merkte het ook heel goed, ook je ijzer blijft daardoor vaak wat hoger dan normaal.
wat veel nieuwe berichten weer, kheb 2 weken niets gelezen door de drukte.

Wat is floradix precies? ik dacht dat het alleen voor ijzer was? Daar is een drankje van toch?
Ik wil wel graag een multivitamine slikken, maar krijg die pillen niet weg (ik breek zelfs paracetamol in stukken :oops: en die gaat met die vitaminereuzen niet).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 15 nov 2010 21:37

Floradix bestaat idd in vloeibare vorm. Bij de jongens nam ik dat ook in, maar ik vond het ontzettend vies. Bij onze oudste dochter gebruikte ik Floradix-tabletten, dat ging een stuk beter. Maar misschien vind jij het drankje wel te drinken, Parkiet :wink: .
Floradix is samengesteld uit wortel, brandnetel, spinazie, kweekwortel, angelikawortel, venkel, bruine algen, hibiscus, peren, druiven, zwarte bessen, sinaasappelschil en -sap, bramen, kersen en bieten en helpt om je ijzergehalte en je weerstand te verhogen.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 15 nov 2010 22:09

@Liefie: gewoon doorslikken hoor! En na je zwangerschap overgaan op de andere tabletten ervan:
tegen vermoeidheid en bij borstvoeding is 1 soort geloof ik, en dan heb je nog een latere, gewoon voor moeders,
dus niet speciaal voor na de bevalling dacht ik...

@Parkiet: de tabletten van Davitamon zijn nog kleiner als een paracetamol,
en ook helemaal rond, glad...hoe zeg je dat :lol: ik heb ook moeite met slikken van tabletten,
maar deze gaan wel goed! Eerst water in je mond, dan de tablet erin, en slikken maar :mrgreen:
soms komt hij nog een keer terug, en weer maar opnieuw met veeeeel water dan :mrgreen:

Zo'n drankje zou ik echt van over m'n nek gaan :oops:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 nov 2010 06:45

Slikken jullie dan tabletten zonder folium?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 16 nov 2010 09:01

Liefie, in zwangerschapsvitamine zit standaard foliumzuur.

JA, ik heb wel dagravit geprobeerd, ook vrij klein en glad, maar lukt nog niet echt. Misschien nog eens davitamon opzoeken in de winkel eens kijken wat ik daar van vindt. Of de floradix dan toch maar.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 16 nov 2010 10:13

Liefie, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Over floradix, en andere ijzerpreparaten: ik heb toch echt begrepen dat je die niet zomaar op eigen houtje moet slikken. Hoorde van een kennisje dat zij dat ook deed, en dat ze veel te veel ijzer binnen kreeg wat helemaal niet goed was. Weet niet precies hoe het zit, maar ik zou het toch altijd even overleggen met de huisarts/verloskundige/gynaecoloog (net als teveel vitamine c slikken niet goed is!!).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 nov 2010 10:59

Ik zou idd ook voorzichtig zijn met al die zwangerschapsvitamines en -preparaten!
Als je gewoon gezond en veelzijdig eet, dan krijg je echt wel alles binnen! Evt. uitzonderingen zijn: jodium, foliumzuur, vitamine D (vooral zo in de winter) en ijzer. (ook deze 4 slik ik alleen in overleg met de arts)
Het kan zelfs schadelijk zijn om teveel van bepaalde vitamines/mineralen binnen te krijgen, dus pas ermee op of overleg met je arts/vk!

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 16 nov 2010 11:22

Omdat mijn ijzergehalte wat laag was, heeft mijn vk geadviseerd om floradix te gaan slikken. Ik ben er ook niet zo'n voorstander van om tijdens te zwangerschap van alles te slikken.

Weten jullie trouwens of je paracetamols gewoon mag slikken?

Terug naar “Archief”