Moderator: Moderafo's
appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?
Heus schreef:Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.
Heus schreef:appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?
Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.
appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?
Race406 schreef:Heus schreef:Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.
Als dat waar is: Hoe lang gaat dit soort goddeloosheid nog door?
Ik ben het niet eens met jou, dus begin ik voor mezelf met een aantal volgelingen. Lekker puh.![]()
Jezus bad: "Opdat zij allen één zijn!"
Wat maken wij ervan? Nog meer scheuringen en splintergroeperingen.
Walgelijk!!
ALS er dan al iets is waarom je meent niet in je eigen kerkverband of gemeente te kunnen blijven, dan is er aan kerkverbanden zo'n enorme keus in dit land, voor jezelf beginnen is absoluut onnodig!
Maar ja, als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, geen water bij de wijn wilt doen omwille van de eenheid, en bij andere gemeenten geen aansluiting vindt/wilt vinden, dan krijg je dit soort uiterst onchristelijke uitwassen.....
johannes1 schreef:appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?
Ook in Werkendam moet er een scheuring zijn ontstaan. Ik lees gister in het RD dat in Sleeuwijk een kerkdienst wordt gehouden voor de OGGin bv van Werkendam.
Heus schreef:johannes1 schreef:appelflap schreef:Weet er iemand wat over deze gemeente? Voor zover ik wist en kon vinden heeft de OGGiNbv slechts twee gemeentes, te weten sint Philipsland en Bolnes. Kan iemand hier meer over vertellen?
Ook in Werkendam moet er een scheuring zijn ontstaan. Ik lees gister in het RD dat in Sleeuwijk een kerkdienst wordt gehouden voor de OGGin bv van Werkendam.
Dat gebeurt ook in Alblasserdam, maar volgens mij zijn dat geen kerkelijke gemeenten die ook zondags samenkomen, maar gewoon een groep mensen die doordeweeks ds. A.P. van der Meer uitnodigen.
Sjaakje schreef:Race406 schreef:Heus schreef:Ik weet alleen dat ds. Van der Meer verschillende keren (ook zondags) is voorgegaan in Krimpen aan den IJssel. Ik denk dat er een aantal leden van de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland in Krimpen aan den IJssel, die bediend wordt door ds. A. Kort, afgescheiden zijn en een OGGiN B.V. hebben opgericht.
Als dat waar is: Hoe lang gaat dit soort goddeloosheid nog door?
Ik ben het niet eens met jou, dus begin ik voor mezelf met een aantal volgelingen. Lekker puh.![]()
Jezus bad: "Opdat zij allen één zijn!"
Wat maken wij ervan? Nog meer scheuringen en splintergroeperingen.
Walgelijk!!
ALS er dan al iets is waarom je meent niet in je eigen kerkverband of gemeente te kunnen blijven, dan is er aan kerkverbanden zo'n enorme keus in dit land, voor jezelf beginnen is absoluut onnodig!
Maar ja, als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, geen water bij de wijn wilt doen omwille van de eenheid, en bij andere gemeenten geen aansluiting vindt/wilt vinden, dan krijg je dit soort uiterst onchristelijke uitwassen.....
Ik begrijp je houding, maar ik vind het: "Opdat zij allen één zijn!" soms wel erg kort door de bocht genomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten