Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Bumba » 12 nov 2010 11:15

Wij hebben een Mutsy gehad en nu hebben we een Bugaboo. Mutsy reed op zich goed hoor, maar was een ramp met inklappen, let daar dus goed op. Ook was hij te groot voor mijn autootje. Nu hebben we een Bugaboo en die bevalt zo goed, rijdt licht, heeft idd. een grote bak en klapt super makkelijk in.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 nov 2010 13:06

elvira (gast) schreef:@liefie: dat snap ik heel goed (zeker omdat manlief en ik ook al jaren een kinderwens hadden), maar wat ik bedoelde is iets anders: ik was in het begin van de zwangerschap gewoon zo blij en tegelijk verwonderd over wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde, dat ik me er gewoon nog niets bij voor kon stellen dat er daadwerkelijk een hele baby uit zou komen... snap je?

(klinkt misschien een beetje raar, tenminste als ik er nu aan terugdenk, maar zo voelde het wel! :oops: Ik streek veel over mijn buikje, zocht alles op over wat de baby aan ontwikkeling op dat moment doormaakte, enz., maar kon me de eerste weken nauwelijks iets bij zwangerschapskleding voorstellen, laat staan bij babydingen... gek eigenlijk.. :-k)

Ik herken dat helemaal. Hoewel er bij ons ook best wat aan vooraf gegaan is voor ik zwanger was van Timon, was ik de eerste tijd echt nog niet bezig met babykamers en kinderwagens. Er heeft hier toen een hele tijd een klein babyvestje aan de kast gehangen, waar ik iedere keer weer met verbazing naar zat te kijken en me absoluut niet voor kon stellen dat daar straks onze baby in zat :wink:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 12 nov 2010 13:35

liefie, gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 nov 2010 15:35

Liefe & man: ook langs deze weg van harte gefeliciteerd! Wat 'n geweldig nieuws!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 nov 2010 18:47

Wat is dan het verschil tussen die Manduca en die ErgoBaby?
Jammer dat ze zo weinig 2e-hands te koop zijn.. Vind ze nieuw best prijzig.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 nov 2010 19:27

Ik heb de mijne toen wel tweedehands op de kop kunnen tikken, maar je ziet ze idd niet veel op mp.
Het verschil tussen die twee weet ik niet; heb alleen ervaring met de Ergo.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 nov 2010 19:34

AikonGirl schreef:Wat is dan het verschil tussen die Manduca en die ErgoBaby?
Jammer dat ze zo weinig 2e-hands te koop zijn.. Vind ze nieuw best prijzig.

manduca, zit al een babyinsert bij, en is wat hoger dus sluit langer aan het is vaak ook even uitproberen. wat je prettig zit
hier kun je dingen lenen om uit te proberen http://www.babybij.nl/winkel/index.php? ... 20a&page=1
reviews en een betere 2dehands aanbod kan je vinden op het http://www.dragen-en-voeden.nl/forum/index.php
ze zeggen daar wel dat de bondolino echt als enige naast de doek goed is voor een kleine baby, maar hun dragen de kids de hele dag bijna. ik heb zelf een mei-tai gehad, dat vondt ik ook heel prettig, maar ja dan moet je knopen.
op marktplaats komt ook wel eens wat voorbij maar dat is idd sporadisch

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 nov 2010 20:00

Bedankt voor de info. :)
Zo'n Manduca lijkt me zeker wat! Maar goed, heb nog een aantal maanden de tijd...
Ben nog jarig tussendoor, dus ik moet het woord Manduca maar vaak laten vallen bij mn man. :puh:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 nov 2010 20:15

Zeg er dan vooral bij dat zo'n ding voor mannen ook erg leuk is :mrgreen: Hier loopt manlief nog vaker met de Ergo dan ik, denk ik.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 nov 2010 20:22

Haai schreef:Zeg er dan vooral bij dat zo'n ding voor mannen ook erg leuk is :mrgreen: Hier loopt manlief nog vaker met de Ergo dan ik, denk ik.

Hahaha, terwijl we hier speciaal voor manlief de ErgoSport hebben gekocht en hij 'm 1 keer gebruikt heeft :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 12 nov 2010 22:04

Wij gebruiken de kinderwagen van mijn schoonouders. Ik vind het een heerlijke wagen, een Koelstra, beige met creme is 't ie. Bij de tweeling heb ik een tweedehandse tweelingwagen gekocht, maar dat vond ik een onding. Alleen als eenling wandelwagen heb ik hem bij ons vijfde kindje nog gebruikt, toen vond ik hem wel handig. Bij haar heb ik ook een nieuwe kap en een nieuw dekje laten maken voor de oude wagen. 't Begon echt kapot te gaan op de hoeken, dat was jammer. Nu is hij als nieuw. Hij rijdt heerlijk, is erg groot en de kids liggen er echt comfortabel in. En wat ik ook fijn vindt: hij raakt niet uit de mode, zo'n wagen kan altijd!
Het enige nadeel is het meenemen in de auto. Omdat we een 7-persoonsauto hebben, kan het wel, maar natuurlijk niet als er meer dan 4 kinderen meerijden. Als dat wél het geval is, gebruik ik een goede buggy, met een ligstand en bij koud weer met een voetenzak erbij.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 nov 2010 16:37

Haai schreef:
elvira (gast) schreef:@liefie: dat snap ik heel goed (zeker omdat manlief en ik ook al jaren een kinderwens hadden), maar wat ik bedoelde is iets anders: ik was in het begin van de zwangerschap gewoon zo blij en tegelijk verwonderd over wat er allemaal in mijn lichaam gebeurde, dat ik me er gewoon nog niets bij voor kon stellen dat er daadwerkelijk een hele baby uit zou komen... snap je?

(klinkt misschien een beetje raar, tenminste als ik er nu aan terugdenk, maar zo voelde het wel! :oops: Ik streek veel over mijn buikje, zocht alles op over wat de baby aan ontwikkeling op dat moment doormaakte, enz., maar kon me de eerste weken nauwelijks iets bij zwangerschapskleding voorstellen, laat staan bij babydingen... gek eigenlijk.. :-k)

Ik herken dat helemaal. Hoewel er bij ons ook best wat aan vooraf gegaan is voor ik zwanger was van Timon, was ik de eerste tijd echt nog niet bezig met babykamers en kinderwagens. Er heeft hier toen een hele tijd een klein babyvestje aan de kast gehangen, waar ik iedere keer weer met verbazing naar zat te kijken en me absoluut niet voor kon stellen dat daar straks onze baby in zat :wink:

Ik herken het niet zo maar wel dat het heel wonderlijk is dat er een kindje in je buik groeit!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 nov 2010 16:41

Gisteren was ik 12 weken en het rare is dat de misselijkheid aan het afnemen is :shock: :D Ben ik zo blij om! hopelijk is het blijvend want 8 weken aan 1 stuk misselijk zijn was geen pretje maar zou het zo weer doen!
Alleen ben ik de laatste dagen wel erg moe en kan ik heel de tijd slapen af en toe geef ik me daar maar aan over al kan dat niet altijd omdat ik gewoon moet werken. Gelukkig hoef ik thuis zeer weinig te doen omdat mijn man hele dagen thuis is dat is erg fijn.

Mijn zusje kwam gisteren met een erg leuk kado een abbonement van 6 maanden op het blad ouders van nu

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 nov 2010 20:25

Fijn dat de misselijkheid minder wordt....dan voel je je ook alweer een ander mens. Die moeheid is ook vreselijk. Ik vond dat het altijd als een deken over je heen lag.....echt niet fijn.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 15 nov 2010 09:43

Liefje, heerlijk zeg!! Hopelijk neemt het verder af, en dan is het echt genieten!
Leuk dat kado! En 'luxe' dat je man van alles kan doen in huis!
Neem je van Davitamon tabletten in? Is van de Mama-lijn, moet je even kijken welke bij jou passen,
ik vind ze echt werken, had meer energie en was niet zo slopend moe meer!

Terug naar “Archief”