Met afgrijzen las ik onderstaand artikel :
http://www.speld.nl/2010/11/06/sgp-beke ... populisme/
Nog los van dat zulke uitspraken niet passen bij de waardigheid van het ambt..
De heer van der vlies had notabene voor dit soort gedrag gewaarschuwd!
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/art ... lisme.html
Is dergelijk gedrag zijn het zout der aarde? ik wil graag weten wat er echt gezegd is die avond in Ypenburg.. en in hoeverre dit artikel strookt met de waarheid.
desalniettemin, zulke uitspraken zijn gewoon NOT DONE, en er bekruipt me toch sterk een gevoel om deze van der staaij bij de volgende SPG vergadering weg te stemmen als partijleider en te vervangen voor een waarderiger plaatsbekleder
Er is een vervolging van christenen voorspeld door de wereld.. die haat tegen moslims is een katholieke aangelegenheid, geen gereformeerde.
(wat is er gebleven van liever turks dan paaps) daarnaast is het een kleine stap van die vervolging naar die van ons, en als we HET belangrijkste punt ooit erdoorheen willen krijgen, het strafbaar stellen van abortus, kunnen we de steun van die moslims nog wel eens nodig hebben.
Net als andere maatregels die wij als gelovigen graag zien in dit land.
Op de haat tegen wat links is kan ik slechts zeggen : ik ben redelijk links georienteerd, slechts op morele vraagstukken neig ik naar rechts.
Van de niet christenlijke partijen heb ik het meest respect voor SP en groen-links. (en op ethiek na kan ik het redelijk met ze eens zijn)
Het amerikaanse kapitalisme kan ik ook slecht rijmen met de normen en waarden van christen, een links georienteerde economie, met zorg voor de aarde en mensen erop past bij goed rentmeesterschap zoals ons is opgedragen van Godswege!
Zo sterk een steun voor rechts uitspreken kan dan ook op weinig vertrouwen rekenen van mijn kant.
Ik wil wel bijbelse normen in dit land en dat houd in voor mij onder andere:
*God beschikt over leven en dood, geen abortus, geen euthenasie
*huwelijk is iets tussen mens en God, het burgerlijk huwelijk word gescrapt (zowel regulier als homohuwelijk) en vervangen voor een strikt economisch document, whet verbod van kerken om mensen te huwen zonder burgerlijk huwelijk vooraf word opgeheven, kerkelijk huwelijk word rechtsgeldig, met dezelfde economische voorwaardes erin als het econimische document.
*het heffen van rente op het uitlenen van geld en woekerwinst zijn zondes, de economie moet hervormd worden naar bijbelse normen hierover
*Het is niet juist Gods wet op te dragen aan hen die niet tot Gods volk behoren (eerst bekeren, dan met de regels komen) ik wil niet zo radikaal als de SGP vaak wenst bijbelse normen aan het hele land opdragen, ik wil wel de mogelijkheid behouden om ze binnen eigen kring te behouden, zoals bvb toelatingseisen voor eigen scholen en partijen
*het huidige koningshuis is van God los, de steun die SGP eraan geeft deel ik niet, of een nieuwe wel Godsgetrouwe vorst, of een systeem van richters heeft mijn voorkeur.
De recente stem van mijn kant op SGP was gevoed door twee elementen
-onvoldoende houding tegen homofilie van de CU
-de aanvallen van brussel tegen de SGP (vrouwen moeten toegelaten) en van den haag tegen christenlijke scholen (homo's moeten toelaten) voeden in mij een onrust, dat de aanval tegen geloof sterker word en zich van moslims naar christenen aan het verplaatsen is. Hoewel ik zelf meen dat vrouwen prima op de kansel en als minister mogen fungeren, voelde ik me verplicht mij solidair te tonen met mijn vervolgde broeders en zusters en SGP te stemmen.
Dergelijke uitspraken van van der staaij jagen me dus mogelijk weer weg bij de SGP al heb ik dan eigenlijk geen alternatief (tenzij de EPN (evangelische partij nederland) alsnog van de grond komt, een partij met standpunten waar ik mij ook in kan vinden maar die niet op tijd genoeg steun kon verzamelen om mee te doen met de laatste verkiezingen.
tot zover mijn (deels emotionele) reactie
Ik hoor graag de reacties van anderen hierover.