Moderator: Moderafo's
Sophie77 schreef:LauraC schreef:Ik snap 'm. Maar als ik dat doe met Michael, dus tot 3 tellen, telt hij gezellig mee, al lachendEn als ik dan doorloop, zegt hij doodleuk: bye mama! En loopt dan of in tegengestelde richting of hij blijft staan
Dus op een gegeven moment moet je toch terug om hem te halen en dat heb jij als ouder eigenlijk al verloren...
En als je van tevoren over bepaalde dingen afspraken maakt? Met een "beloning" eraan verbonden? Of door consequenties af te spreken? Ik roep maar wat hoor, volgens mij ben je een supermoeder dus waarschijnlijk heb je dat allemaal al geprobeerd ...
Galateia schreef:@LauraC: en als je hem nu gewoon altijd in het wagentje zet? Hij heeft dan gewoon pech: hij houdt zich niet aan de regels en dus moet hij in het wagentje zitten. Jammer dan voor hem! Maar zo leert hij het wel. En als hij zich dan netjes gedraagt in het wagentje, dan mag hij er even uit, maar zodra hij zich weer misdraagt: hoppa, er weer in. En misschien moet je dat dan honderd keer doen, maar dan weet hij wel dat het zich niet houden aan de regels tot gevolg heeft, dat hij niet meeer vrij rond mag lopen.
Tuinfluiter schreef:Succes in elk geval met die ondeugende kinderen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten