Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2010 21:26

hier doen we met zn allen op donderdagavond de boodschappen (vanavond niet omdat Manoël zo huilde de hele dag... bij de ene winkel zit milan in de kar, bij de andere Matteo.. de ander loopt dan! dat gaat altijd prima! :D als we anders doordeweeks hier in het dorp naar de winkel gaan mogen ze om de beurt een klein karretje mee! gaat eigenlijk ook altijd goed! hier dus geen problemen met boodschappen doen :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 nov 2010 21:27

Sophie77 schreef:
LauraC schreef:Ik snap 'm. Maar als ik dat doe met Michael, dus tot 3 tellen, telt hij gezellig mee, al lachend 8-[ En als ik dan doorloop, zegt hij doodleuk: bye mama! En loopt dan of in tegengestelde richting of hij blijft staan :mrgreen: Dus op een gegeven moment moet je toch terug om hem te halen en dat heb jij als ouder eigenlijk al verloren...

En als je van tevoren over bepaalde dingen afspraken maakt? Met een "beloning" eraan verbonden? Of door consequenties af te spreken? Ik roep maar wat hoor, volgens mij ben je een supermoeder dus waarschijnlijk heb je dat allemaal al geprobeerd ...

Belonen werkt hier tegenwoordig errug goed. Ik probeer de beloningen wel altijd in de 'gewone' dingen te zoeken, dus: als je je brood opeet krijg je daarna een beker drinken (wat ie altijd wel krijgt na z'n brood), maar door het zo te benoemen ervaart hij het als beloning.

En Laura... misschien heeft Michael even tijd nodig om aan de structuur op de psz te wennen, maar ik geloof vast en zeker dat dat gaat lukken. Het viel me vandaag nog op toen ik Timon ophaalde hoe al die doerakkies keurig in een rijtje naar binnen liepen en netjes gingen zitten zoals de juf zei. Vreemde ogen dwingen, groepsdruk enzo... :wink:

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 04 nov 2010 21:30

LauraC: je kind houd dus van duidelijkheid!

Mijn kinderen klommen zodra ze konden staan uit het karretje of gingen gewoon erin staan, zo eng!
Dus hier ook of in de buggy en een ouder kind met karretje of zonder kind...wat lastiger te realiseren voor jou natuurlijk, was bij mij ook echt plannen, maar als je nu de oplossing hebt, gewoon doen zoals het goed gaat, lijkt mij!

En ja, eigen willetjes komen er wel uit!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 nov 2010 21:54

nou, dat krijgt die van ons denk ik ook wel ja..pff die weet af en toe al iets té goed (naar mijn mening :wink: ) wat ze wil

mijn moeder en zusje probeerden haar vanavond even uit want ze zegt elke keer nee en ja en jahaaa, je moet gewoon lachen, vooral ook om het bekkie wat ze er dan bij trekt.
zusje: gaat E slapen? -- nèeh
gaat E onder de douche? (heeft ze echt een hekel aan) -- nèeeeh
moeder: is E ook lief? -- jahaaaa (hevig knikkend)
:lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 04 nov 2010 22:15

Laura, Michael is zo te lezen een tikkeltje erger dan Walter en Alexander. Die haalden tenminste geen ijs uit de diepvries. A mocht laatst zelf met een karretje door de winkel maar had een spelletje bedacht, hij gooide de kar met een vaart tegen iets aan. Maar gauw afgeleerd. Het gewoon de andere kant oplopen doet hij ook en echt niet komen als je hem roept. Hij mocht laatst mee naar de kerk omdat zijn juf trouwde. Hij zat naast een juf en de directeur zat bijna naast hem. Hij zat netjes stil en luisterde echt. Gisteren met ons weer mee en het was helemaal mis. Onder de bank is het blijkbaar mooier dan op de bank.

J.A. Jennine is nog geen jaar en klimt al uit de winkelwagen, kinderstoel enz. Deden de jongens ook allemaal.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 nov 2010 06:41

denk als ik dit lees ik een super braaf peutertje heb :oops:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 nov 2010 07:19

Onze jongste (10,5 mnd) loopt nog niet, maar klimt ook uit de kinderstoel, de trap op etc. In een winkelwagen 'bind' ik haar altijd vast met een sjaal, anders komt ze daar ook uit. Maar ik ben, net als Memmem en J.A., niet anders gewend; de jongens deden dat ook allemaal :mrgreen: .

@Laura: Zolang jij zelf een goed gevoel hebt over hoe ze op de psz met je zoon omgaan én hij vindt het zelf leuk om er naar toe te gaan zou ik hem er zeker blijven brengen hoor!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 nov 2010 08:08

@LauraC: en als je hem nu gewoon altijd in het wagentje zet? Hij heeft dan gewoon pech: hij houdt zich niet aan de regels en dus moet hij in het wagentje zitten. Jammer dan voor hem! Maar zo leert hij het wel. En als hij zich dan netjes gedraagt in het wagentje, dan mag hij er even uit, maar zodra hij zich weer misdraagt: hoppa, er weer in. En misschien moet je dat dan honderd keer doen, maar dan weet hij wel dat het zich niet houden aan de regels tot gevolg heeft, dat hij niet meeer vrij rond mag lopen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 05 nov 2010 09:14

Laten jullie je kind dan gewoon rond lopen in de supermarkt?? Daar heb je toch gewoon de boodschappenkarren mét kinderzitje voor? Hier wordt ook wel eens gevraagd of hij er uit mag, dacht hiet niet.. ik wil graag rustig mijn boodschappen doen. Hij heeft al tig keer geprobeerd er zelf uit te komen/te gaan staan (lukt vaak ook), maar dan maak ik hem goed duidelijk dat dat niet de bedoeling is... en belonen in de supermarkt is niet zo moeilijk (worst bij de vleeswaren, blokje kaas bij de kaasafdeling, koekje bij het brood..) dus als hij niet luistert.. niets van al dat lekkers. Heb niet bepaald een luisterend en braaf kind, maar als ik hier zo lees heb ik af en toe het idee dat ouders zich ook lekker voor de gek laten houden :wink: .

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 nov 2010 09:36

Galateia schreef:@LauraC: en als je hem nu gewoon altijd in het wagentje zet? Hij heeft dan gewoon pech: hij houdt zich niet aan de regels en dus moet hij in het wagentje zitten. Jammer dan voor hem! Maar zo leert hij het wel. En als hij zich dan netjes gedraagt in het wagentje, dan mag hij er even uit, maar zodra hij zich weer misdraagt: hoppa, er weer in. En misschien moet je dat dan honderd keer doen, maar dan weet hij wel dat het zich niet houden aan de regels tot gevolg heeft, dat hij niet meeer vrij rond mag lopen.

zo hebben wij dat ook gedaan ! en hier werkte het iig wel!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 nov 2010 09:52

Hier heb je van die auto-winkelwagentjes... Daar mag ze van mij in.
Meestal gaat ze er gelijk uit, en dan ga ik dingen aan haar vragen: waar liggen de champignons? etc.
Maar vaak zegt ze al gelijk, mag ik naar de tv? (er staat een kinderTV in de winkel, met tekenfilmpjes..)
Die is helemaal aan de andere kant van de winkel, maar vaak mag dat wel. En dan zie ik haar pas weer bij de kassa's. 8-[

Maar ze doet nooit rare dingen ofzo, ik vertrouw haar wel.
Af en toe spiek ik of ze nog bij de TV zit, en dan zit ze daar heel braaf.
Ik winkel dus meestal heel rustig. :D

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 05 nov 2010 10:00

Als ze zichzelf vermaken is het toch ook goed? Hier geen kind dat ik alleen kan laten bij de tv, maar hij moet dus gewoon in de wagen bljven. En als ik weinig boodschappen heb mag hij in zo'n auto, geweldig vind het het en daar zit een gespje in dus kan hij ook niet weg..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 nov 2010 10:13

Ja maar, als je je kind alleen bij zo'n tv zet, dan kun je hem/haar toch helemaal niet in de gaten houden? Dan kan dus elke gek er zomaar met je kind vandoor gaan?!

Hier kan zoonlief gewoon los lopen in de winkel. Hij kent de regels: nergens aan zitten, alleen wat papa/mama aanwijst of zegt dat hij mag pakken, niet er vandoor gaan, maar in de buurt blijven. En houdt hij zich niet aan die regels, dan moet hij in de wandelwagen zitten of in het karretje en het interesseert me helemaal niks of hij dan boos gaat zitten krijsen. Maar eigenlijk komt dat zelden voor, dan moet hij echt zijn dag niet hebben. Ach, soms vindt hij het gewoon gezellig om in het karretje te zitten, is ook goed.

Hij is echt heel netjes in winkels, en tja, zo niet, dan weet hij ook dat het niet getolereerd wordt. En als hij de neiging heeft iets te pakken of wat dan ook, dan is meestal een blik al genoeg en dan verschijnt er zo'n ondeugend lachje op zijn gezicht en laat hij het rusten. En anders zeg ik gewoon "dat is van de winkel" en dan weet hij ook genoeg :mrgreen:

We hebben hem nooit heel erg straf gegeven, ofzo, we zijn gewoon steeds heel erg consequent en heel stellig geweest. Geen gescheld of gedreig natuurlijk, maar gewoon steeds heel stellig zeggen wat wel en niet mag en dat is uiteindelijk prima geland.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 nov 2010 10:26

Als ik dat zo eens lees hebben sommige moeders veel te stellen met ondeugende kindertjes...
Heb hier ook wel enige ervaring met boodschappen doen met de oppaskinderen.
Bij sommige kinderen is het van groot belang dat ze heel kort gehouden worden.
Niet laten merken dat je twijfelt, je afspraken nakomen, laten voelen dat JIJ de baas bent en die niet zij
Dat is voor alle partijen het beste :wink:
Als een kind wil ontsnappen dan maar strak in de wandelwagen of het karretje zetten, jammer dan, maar eigen schul.
Succes in elk geval met die ondeugende kinderen :mrgreen:

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 05 nov 2010 10:43

Tuinfluiter schreef:Succes in elk geval met die ondeugende kinderen :mrgreen:

:lol: :lol: :lol:
Geloof, hoop en liefde!

Terug naar “Archief”