paar dagen werken of voor de kinderen zorgen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: paar dagen werken of voor de kinderen zorgen?

Berichtdoor pannenkoek » 03 nov 2010 20:27

Jetjuhhh schreef:Há leuk hier nog een spw'er, ohnee tegenwoordig SAW'er..
maarre bijv als invalkracht, bij ouderen, gehandicapten, ...?
kweet nie wat voor instellingen er bij jou in de buurt zijn

ja, ik ben er ook één. 17 jr geleden kwam ik van school, en toen heette het nog AW

Agogisch Werk, en later Sociaal Pedagogisch Werk, en nu Sociaal Agogisch Werk(???)

Ik ben ooit tupperware demonstratrische geweest. Is maar een idee.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 04 nov 2010 08:49

Snap heel goed dat je er graag wat dagen uit zou willen om iets voor jezelf te doen! Je hebt nou eenmaal geen fulltime job aan het huishouden en het bezigzijn met de kinderen.. mijn ervaring is dat juist als je een paar dagen hebt gewerkt, je er weer extra van geniet om thuis te zijn en te knuffelen met je kind(eren) en leuke dingen te gaan doen. En dan is het huishouden er nog heel prima bij te doen... Verveel me er zelf nog regelmatig naast..
Heb je geen leuk kdv in de buurt waar je kinderen heen zouden kunnen? Ook erg leuk voor de kids!
Je geeft aan dat je geen administratieve opleiding hebt maar wel graag op een kantoor zou willen werken? Misschien als receptioniste/administratief medewerkster? Vragen ze niet altijd ervaring voor...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 10:06

Blompje, dat merken mijn man en ik ook. Na een dag werken een dag lekker thuis met onze zoon: heerlijk! Ik miste in mijn verlofperiode vooral de volwassen aanspraak. Iedereen om me heen was gewoon aan het werk, de luiers had ik op een gegeven moment wel gezien, de dagen leken allemaal een beetje op elkaar. Nu ben ik minder thuis, maar doe ik veel meer met mijn kind, omdat ik veel meer energie heb en er echt naar kan uitkijken om lekker een dagje met mijn zoon te hebben. En papa heeft dat ook. We hebben gewoon een heerlijk leven, joehoe! :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lievemama
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor lievemama » 04 nov 2010 10:51

Lijkt me ideaal, maar in ons geval niet slim.
Mijn man verdient 3 keer zoveel dan ik....Dus niet handig...
En ik wil graag werken ook om financieel iets ruimer te zitten, voor de extra's en dat kan niet als mijn man minder zou gaan werken...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 10:59

Ja, dat is inderdaad wel problematisch dan. Bij ons is het juist andersom: ik moet in verhouding meer werken, want ik verdien meer. Hm. In sommige gevallen wordt het ouderschapsverlof geheel of gedeeltelijk doorbetaald en dan heb je natuurlijk nog een stukje belastingvoordeel... en zo kan het best nog wel meevallen wat je inlevert voor een dagje verlof...

Maar goed. Ik ben heel erg van de pro-ouderschapsverlof en parttime banen en ik ben niet zo happig op fulltime werkende papa's, dus naar mij moet je niet luisteren als het gaat om de verdeling van werk, enzo :wink: (Ik snap natuurlijk wel, dat daar niet aan te ontkomen valt in veel gevallen en een ieder een persoonlijke keuze maakt tussen gezin, carriere, verdeling, noodzaak, etc. etc., dus boze pb's mogen uitblijven).

Die optie van Tupperware kan iets zijn, maar ben je dan niet vooral in de avonden aan het werk? Is dat een bezwaar, of zoek je echt liever iets voor overdag? Vrijwilligerswerk kan natuurlijk ook, maar daarmee breng je dan weer geen extraatje binnen. Hm. Moeilijk, zeg.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 11:14

Doorbetaald ouderschapsverlof heb je volgens mij alleen bij de overheid ( en daardoor ook het onderwijs). In de private sector wordt het niet doorbetaald. Ik zit nog in mn ouderschapsverlof van mn 1e zwangerschap, maar alleen mn pensioenrechten lopen door. Mijn man heeft officieel natuurlijk wel ouderschapsverlof, maar zal zeker niet doorbetaald worden. Daarnaast is parttime werken al niet bespreekbaar, zelfs de 40 uur werken niet. De keren dat hij op vrijdagnacht een mail krijgt met een opdracht voor maandag zijn niet meer op 1 hand te tellen.

@topicstarter als je zo graag wilt werken, ga je toch gewoon wat zoeken voor 2 dagen in de week? Kinderen naar de opvang....vinden ze vaak geweldig, althans mijn kinderen hebben het prima naar hun zin.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 11:56

Ik weet het, ik weet het 8)

Maar ik heb er wel een mening over :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 12:10

was ook niet speciaal voor jou bedoeld :wink:

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 04 nov 2010 12:21

Het hoeft ook niet perse met ouderschapsverlof, je kan ook kinderopvang regelen via kdv of gastouder? Kost wel iets, maar echt niet heel erg veel. Het loont dan zeker om zelf te gaan werken! En idd.. zoals ik al eerder aangaf het geeft zoveel energie voor de dagen dat je wel thuis bent... Daar geniet ik altijd zo mega veel van... Heerlijk!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 04 nov 2010 12:41

in de gehandicaptenzorg kun je vrijwel altijd wel terecht met SPWdiploma. Als je ziet hoeveel handen ze tekort komen... evenals in bejaardenhuis. Dan hoef je geen fulltime baan te hebben, dus prima te combineren met de kids thuis. Mijn zus heeft 4 kids van 5 jaar en jonger... ze werkt nu sinds kort weer 2 weekenden in de maand in een bejaarden/verzorgingshuis. Door de week verdient papa de centjes. Prima combinatie zo! Zoiets zou je ook in de gehandicaptenzorg kunnen doen. Of ergens als receptioniste bij een bejaardenhuis/ziekenhuis/huisarts/tandarts. Je zou ook nog bij activiteitenbegeleiding kunnen kijken... k weenie of dat je iets lijkt. Dingen ondernemen met de kids die bijvoorbeeld in een ziekenhuis liggen... of op een DAC, bejaardensoos, oid. Je kunt ook nog parttime in een gevangenis gaan werken... kweet niet waar jouw interesses liggen. Je kunt alle kanten op met je SPWdiploma!

Succes!!
Szent az Úr

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 04 nov 2010 12:48

ajl schreef:Doorbetaald ouderschapsverlof heb je volgens mij alleen bij de overheid ( en daardoor ook het onderwijs).

Mijn man heeft ook doorbetaald ouderschapsverlof en die werkt bij een bank. Dus er zijn wel meer sectoren waar het doorbetaald wordt. Gewoon eens navragen!

Kdv gaat volgend jaar wel behoorlijk wat meer kosten, maar dan nog is het echt wel goed haalbaar om te (blijven) werken. Ik zou maar eens gaan kijken ja, of je een leuk kdv in de buurt hebt of evt gastoudergezin. En ga eens wat uitzendbureau's langs; vind je een winkel niks?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 04 nov 2010 21:35

Met een SPW-diploma valt er ook wel werk te krijgen buiten de normale werktijden om. Wij hebben het zo geregeld dat mijn man 1 á 2 x per week wat vroeger naar huis kan, zodat ik daarna kan gaan werken. We hebben hierdoor geen oppas nodig, en ik vind het erg fijn om zo de zorg voor de kinderen en het huishouden echt te kunnen delen met mijn man. Bovendien is het voor de kinderen erg leuk om zo hun vader wat meer mee te maken.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 nov 2010 21:52

Galateia schreef:Die optie van Tupperware kan iets zijn, maar ben je dan niet vooral in de avonden aan het werk? Is dat een bezwaar, of zoek je echt liever iets voor overdag? Vrijwilligerswerk kan natuurlijk ook, maar daarmee breng je dan weer geen extraatje binnen. Hm. Moeilijk, zeg.

Tupperware party's kun je geven op een tijd die jij hebt afgesproken met je gastvrouw. Dat kan in de avond uren, maar ook overdag. Maar dan zou je idd met de kinders zitten. Je hebt de party bij een ander. Je krijgt ( 14 jr geleden) je bestelling thuis bezorgd. Jij verdeeld alles, en dat moet je weer bij die gast vrouw brengen. Dus de ene wk heb je een party bij A. De andere wk bij B. en moet je je bestelling afleveren bij A. Heb je een rijbewijs? Met afleveren kunnen de kids gewoon mee. Ik spreek nu over 1 party, je kunt er ook elke dag één doen. Net wat je wilt. Hoe meer party's, hoe meer omzet, hoe mee jij in de zak krijgt.
Je hebt ook bijeenkomsten 'om bij te blijven, en nieuwe producten te zien' Maar daar was in mijn tijd een creche bij die bijeenkomsten. Het duurde ruim een uur.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 05 nov 2010 09:45

Ik begrijp de vraagstelster wel, maar als je nu zo moeilijk zit om alles te realiseren,
en iets leuks te vinden, waarom wacht je dan niet even af?

Kijk gewoon rustig rond of er iets is wat je aanspreekt, solliciteer daarnaar en kijk of het wat wordt,
het hoeft toch ook niet gelijk van de ene op de andere dag?

Mylene party's zie je ook veel, van wasmiddelen of verzorging (hoe heet dat ook al weer?)
dat is weer eens wat anders als tupperware, maar wel duur, dus of daar veel mensen voor te vinden zijn??

Ikzelf zou het persoonlijk nog even laten doen tot de kinderen wat groter zijn,
deze leeftijden beleven ze zoveel dat het fijn is als mama thuis is...
Maar goed, ik ben ook voorstander om thuis te zijn bij de kids als moeder zijnde...
Heb ook een periode gehad dat ik thuiswerk wilde doen, maar daar was niet echt iets in te vinden,
en m'n kinderen naar een oppas gaat hier ook niet, en creche/kinderopvang begin ik niet aan.

Jullie oplossing, Galateia lijkt mij echt fantastisch!! Heerlijk dat dat bij jullie gelukt is en goed gaat!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 nov 2010 10:41

Ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt om iets ernaast te doen.
Ik werk zelf 3 dagen in de week, en dat is precies goed. Voor mijn werk is het nu eigenlijk net te weinig, maar ik wil Jurian niet meer dagen naar het kdv brengen, dus ga ik, tot mijn man eventueel minder kan gaan werken, gewoon met die 3 dagen door.
We hebben Jurian vanaf dat hij 17 weken was naar het kdv gedaan, juist heel bewust wel, omdat hij geen kleine kinderen in zijn directe omgeving hier heeft. Achteraf zagen we ook dat hij contact met andere kinderen superleuk vindt, dus die keus zijn we heel blij mee geweest.
Helaas vinden wij zelf de groep waar hij nu zit, helemaal niet fijn, en omdat de opvang ook zoveel duurder wordt, gaan we toch wat verder kijken naar een gastouder. Het zal voor hem dan wel wennen zijn,maar dan houden we tenminste wat meer geld over, wat ook wel prettig is.
Ik zelf begrijp niet waar moeders die elke dag thuis zijn zich mee bezig moeten houden. Ik vind het zo knap als iemand dat kan. Ik zag iemand opnoemen: boodschappen, huishouden. Maar boodschappen kost me een kwartiertje per dag, huishouden een dag in de week. Dan nog heb ik elke dag zeeeen van tijd over, brr, ik zou me naar gaan vervelen denk ik. al is het op dit moment, omdat ik de leidsters van zijn groep niet leuk vindt naar hem, soms erg lastig om Jurian weg te brengen, en heb ik een knoop in mijn maag als ik wegga, maar da's waarschijnlijk mijn eigen gevoel, want hij wil niet meer weg daar als ik hem ophaal :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”