Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 04 nov 2010 15:24

hier bereid ik soms ook voor, en maak ik vaak ook een feestje. Dan roep ik juichend: joepie, we gaan lekker met de auto naar de winkel! En we doen er samen een dansje bij. Dan lok ik hem naar de gang, snel schoenen en jas aan, en al juichend naar de auto ;)
Ik kan ook de buggy echt niet missen, want zelf lopen loopt geheid op gillen en krijsen uit. want dan gebeurt er altijd iets wat ik neit wil, en hij wel, of andersom. Ook zet ik hem vanuit de auto altijd meteen in de buggy. Want zodra ik hem even op de grond neerzet, en hij moet dan de buggy nog in, dan is het ook krijsen en gillen.
Nu ligt hij heerlijk te slapen, da's wel erg lekker :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 15:29

Afspraken maken werkt hier ook erg goed. Daar zijn we mee begonnen, toen hij er ook een spel van begon te maken om zomaar te gaan krijsen, bijvoorbeeld als we ergens op bezoek geweest waren en weer naar huis gingen. Kindlief vond het dan gezellig en wilde nog wel even blijven, nou, dan ging zijn strot open, hoor. Daar kan ik dus niet zo goed tegen en ik liep dan ook regelmatig met een kind zo stijf als een plank onder mijn arm weg bij iemand.

Nu maken we afspraken en 10 minuten voor we weggaan, zeggen we even tegen hem, dat we zo naar huis gaan. Dan komt het niet zo onverwachts. Nu rent hij dan meteen al naar de deur om zijn jas te pakken, want we gaan naar huis :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 15:37

Zo zie je maar weer elk kind reageert anders. Ik moet er bij zoonlief geen feestje van maken, die bouwt zijn eigen feestje dan wel :wink: Weggaan is het probleem niet en aangezien ik numijn dochter in de buggy heb, moet hij wel lopen en goed luisteren, dus dat moet ik hem wel vertellen. Elke keer opnieuw. :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 17:54

Haha, na Sesamstraat kwam een voorstukje van het Sinterklaas-journaal. Dus wij uitleggen over Sinterklaas en hem een plaatje van Sinterklaas en Zwarte Piet laten zien. Zoonlief trok direct een conclusie, wijzend naar Zwarte Piet: Sint en zijn Pieten komen uit Nigeria. En ze komen niet met een boot, nee, uit Nigeria kom je met een vliegtuig 8)

:yahoooo:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2010 18:21

haha, hij heeft toch ook gelijk :D ;)
Ik kon het vanmorgen niet laten om nog 2 sinterklaascadeautjes voor Jurian te kopen, een boekje en een tekenbord waar je met zo'n pennetje op tekent en het dan kunt wissen, spotgoedkoop allebei, dus kon er wel bij. Dus ik ging ze gewoon naast Jurian in zitten pakken, maar hij heeft dan niks door, zo leuk :D zittie het een tijdje aan te kijken, knikt en zegt dan: voor papa!
Ik had nl van de week een sintcadeautje voor mijn man in staan pakken, en aan Jurian verteld dat dat een cadeautje voor papa was. Het komt ook helemaal niet in hem op dat papa echt neit zo'n boekje krijgt en zo'n tekenbord ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 18:24

Wij moeten ook maar eens beginnen met het kopen van Sinterklaas-cadeautjes :mrgreen:

Maar dan echt niet in het zicht van kindlief, want die snapt het allemaal veel te goed 8)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2010 19:32

wij geven Manoël een ding die Milan gekregen heeft toen hij baby was .. dat ligt nu op zolder.. maar ik weet wel zeker dat Milan zegt.. he die hadden we toch al :mrgreen: (ook al ligt dat ding al 3 jaar op zolder)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 20:15

@TJ Een tijdje geleden had jij een andere versie van 'ik ga slapen, ik ben moe' gepost. Ik kan het niet meer vinden. Zou jij jouw versie nog eens willen posten? Ik wil graag veriëren met het avondgebedje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2010 20:17

bedoel je deze ajl:

http://www.mijndimensie.nl/muziekdoosje.php

(zonder dat doosje, hier staat de moderne versie en oude versie).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2010 20:22

Ik ga slapen, ik ben moe
Here, dek mij lekker toe
met uw liefde, warm en zacht
en bewaar mij deze nacht

Alles leg ik voor u neer
ook mijn stoute dingen, Heer
Doe mijn zonden weg van mij
Here Jezus, maak mij blij

Zorg voor kinderen in nood
Geef de arme mensen brood
Laat de zieken als het mag
beter worden op een dag

Zorgt u voor ons hele huis
als we buiten zijn en thuis
Ja, ik bid voor iedereen:
Sla Uw armen om ons heen

Laat mij weer gezond en fris
opstaan als het morgen is
Geef dat ik weer spelen mag
Dank u, Heer, voor deze dag

Amen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2010 20:27

het was hier vandaag :cry: :cry: Manoël heeft veel, heel veel gehuild!! tot half 4 was hij kleine periodes stil.. en na half 4 was het onafgebroken tot 5 uur! toen heeft hij kwartier geslapen... kwam tobias thuis.. werd hij weer wakker.. 6 uur ben ik maar naar de winkel gelopen met hem.. was hij even weer stil... heb maar meteen zetpillen gekocht.. mag vanaf 3 maand.. dat is ie nog niet helemaal.. maar hij is toch best zwaar voor zn leeftijd.. Ik vermoed eigenlijk dat hij al tandjes krijgt :shock: hij kwijlt nl enorm!! en hij zal daar denk ik pijn van hebben! ik opende de verpakking van de zetpil en voordat ik em er in kon doen was hij in eens stil!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2010 21:06

tj: k geef marijn ook zetpillen hoor.. direct na de prikken met 2 maand heeft hij ze al gehad. aangezien er altijd heftig o pgereageerd werd door juul had ze mij aangeraden drie uur na de prik de eerst zetpil te gevne om de hgoe koorts voor te zijn.

hier ook een vreselijke huildag.. tja.. eigen schuld... moet ik maar geen koekjes eten met melk :oops:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 04 nov 2010 21:10

alsof ie m aan voelde komen :wink:
lijkt me zo naar als ze de hele dag huilen en je geen idee hebt wat er aan de hand is (of wel een idee maar er weinig aan kan doen, zoals die tandjes...)

leuke foto's gepost trouwens allemaal

sjonge, als ik al die verhalen lees over dwarse kinderen vraag ik me wel eens af wat ons hier nog te wachten staat 8-[
af en toe al wel iets te merken, gillen en helemaal stijf houden als ze geen zin heeft om in het autostoeltje te gaan... ik maak er ook maar net als missf een feestje van: we gaan lekker met de broem!! nou dan moet ze de schoenen en jas aan en roept dan steeds broembroem en brrr (koud buiten), dan wil het meestal nog wel.
en laatst een keer al krijsend in het winkelwagentje..dat vond ik erg vervelend!! nu stop ik meestal een doosje rozijntjes in m'n zak als we boodschappen moeten doen.. misschien niet zo goed om haar dat aan te wennen, maar als ze lastig wordt houd ik haar daar maar rustig mee...
het eten gaat hier heel wisselend. van de week ook een dag dat ze haast geen brood wou eten. 3 verschillende soorten beleg geprobeerd over de dag maar niets wou ze hebben, dan gaat ze er ook mee smeren en het op de grond laten vallen. nou dan is het gauw afgelopen en pak ik het bord weg en voer ik haar als ze wil en anders niet.. verder eet ze meestal zelf (ook nasi e.d. zodat je daarna je hele keuken eronder hebt liggen, maargoed).
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2010 21:18

t ligt ook wel aan hoe het karakter van je kind is. ik heb nog noooit julia krijsend gehad in de winkel omdat ze iets wilde. ik geef altijd gerichte opdrachten van: pak de melk.. of leg dit maar vast in het karretje. en als ze erin zit dan geven wij haar de zchte boodschappen die ze dan in het karretje kan gooien.. of... zie je dat al tstaan... welke kant moet mama nu op.. ofzo...

afleiden afleiden afleiden... dat is hier het codewoord.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2010 21:22

paprikameisje2 schreef:t ligt ook wel aan hoe het karakter van je kind is. ik heb nog noooit julia krijsend gehad in de winkel omdat ze iets wilde. ik geef altijd gerichte opdrachten van: pak de melk.. of leg dit maar vast in het karretje. en als ze erin zit dan geven wij haar de zchte boodschappen die ze dan in het karretje kan gooien.. of... zie je dat al tstaan... welke kant moet mama nu op.. ofzo...

afleiden afleiden afleiden... dat is hier het codewoord.

En als ik met Michael naar de winkel ga, dan kan ik hem opdrachten geven wat ik wil, hij luistert gewoon niet! Dan rent hij weg, gooit een 6 pack kattenvoer op je bananen, pakt een fles wijn en holt ermee weg, terwijl je betaalt gaat hij naar het vriesvak om een ijsje te pakken etc etc. Dan voel je je staan hoor! Dus als hij mee wil naar de winkel, dan tuigje om of papa mee. Grote boodschappen zijn geen probleem, hij zit vast in het karretje dus hij kan geen kwaad. Dit doet 'ie al sinds dat hij 5 maanden is dus hij weet de regels ;)

Terug naar “Archief”