Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2010 07:32

LauraC schreef:[quote="Jedi" Al wat herkenning in die beschrijving, Laura? :lol:

Geen idee waar je het over hebt :mrgreen: Vanmiddag bij de psz was hij zo ondeugend...ik schaamde me een beetje. Weet niet waar ik goed aan doe...thuis houden of doorbijten en erop vertrouwen dat ze 'm aankunnen en dat hij het vanzelf leert :-k[/quote]

gewoon heen doen, k neem aan dat die mensen daar pedagogisch geschoold zijn dus dat is dan hun probleem.... haha.... tja... ze zoeken het daar maaruit hoor! Vind hij het daar wel leuk??

ga hier snel verder..... mannetje ligt te slapen, wordt bijna wakker... maar dr is nog geen melk voor hem....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2010 08:34

Wauw, wat een hoop foto's! Superleuk zeg! Danique's bril staat haar schattig. En manoel alweer zo groot, tjonge, wat gaat dat hard!

Hier nu heel even rust. vanmorgen om half 7 begon hij al te huilen, en wilde absoluut niet meer slapen :? vaak slaapt hij wel weer door, maar hij had denk ik honger. Gister met het avondeten had hij echt honger, en viel aan op het eten, maar hij vond het echt vies, dus dat vond ik sneu, want hij probeerde het zo goed. Maar toen heeft hij 2 appels op en een toetje, maar blijkbaar was dat niet helemaal voldoende. Hij heeft dus bij mij in bed maar een cracker gegeten, maar om kwart over 7 wilde hij echt 'beneeje'. En sindsdien jammert hij :( Om alles! Ik vind dat gejammer zo vervelend, he. Hij wil niet zelf spelen. Nu zit hij heel even lekker te kleuren, dat gaat gelukkig goed, want de dag duurt zo lang als hij zo vroeg wakker is. Dan zijn de boodschappen ook al zo vroeg gedaan en het poetsen ook ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 08:42

haha, half zeven zitten wij meestal aan het ontbijt. Mijn kinderen hebben nog steeds last van het tijdverschil en zijn nu al een week om 5.00 uur wakker. Op vrijdag zijn wij meestal om 8.00 uur in de supermarkt, dan kan ik net de wekelijkse boodschappen doen voordat Cato weer haar ochtendslaapje heeft. Dat is altijd een geren en gevlieg.
Hugo is gisteren meegeweest naar de kerk en was danig onder de indruk. Hij heeft doodstil bij mij op schoot gezeten met een koekje in zijn hand. Hij kwam zelfs niet zover dat hij die opat. :lol: Ik heb zo'n vermoeden dat het niet zo blijft....volgende week is het themazondag en dan wagen wij weer een poging.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2010 08:47

Haai schreef:Probleem is dat Timon niet alleen een onderbroek aan wil :-k Daarom dacht ik dat zo'n broekje misschien een alternatief was. Te strak om z'n benen zal het niet zo snel zijn denk ik, Timon heeft nl. formaat spillebeen :mrgreen:

Mijn oppasmeisje heeft, als ze thuis is en ze loopt in dr onderbroek, ook een soort van trainingsbroek (zo'n badstoffen) aan (1. het is makkelijk uit te trekken om naar de wc of op het potje te gaan zitten en 2. het zit toch lekker warm).

@Leuke foto's allemaal.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2010 09:07

leuke foto's weer! brilletje staat haar goed liefje!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 04 nov 2010 09:37

Evelien schreef:
Haai schreef:Probleem is dat Timon niet alleen een onderbroek aan wil :-k Daarom dacht ik dat zo'n broekje misschien een alternatief was. Te strak om z'n benen zal het niet zo snel zijn denk ik, Timon heeft nl. formaat spillebeen :mrgreen:

Mijn oppasmeisje heeft, als ze thuis is en ze loopt in dr onderbroek, ook een soort van trainingsbroek (zo'n badstoffen) aan (1. het is makkelijk uit te trekken om naar de wc of op het potje te gaan zitten en 2. het zit toch lekker warm).

@Leuke foto's allemaal.

Ik denk dat haai die trainings/oefen broekjes bedoeld van de hema soort plastic onderbroek.
Op hoeveel kindjes pas jij op Evelien? Klinkt altijd zo gezellig!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2010 09:42

Ik heb er nu nog maar 1 (via gastouderburo). Een meisje van bijna 3 jaar.

Maar voorheen paste ik ook op de kinderen van m'n zus (8, 5 en 1 jaar).

En ik pas ook nog weleens op andere kinderen op (via een vrijwilligers organisatie en op kinderen van vrienden).

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 10:03

paprikameisje2 schreef:
LauraC schreef:[quote="Jedi" Al wat herkenning in die beschrijving, Laura? :lol:

Geen idee waar je het over hebt :mrgreen: Vanmiddag bij de psz was hij zo ondeugend...ik schaamde me een beetje. Weet niet waar ik goed aan doe...thuis houden of doorbijten en erop vertrouwen dat ze 'm aankunnen en dat hij het vanzelf leert :-k

gewoon heen doen, k neem aan dat die mensen daar pedagogisch geschoold zijn dus dat is dan hun probleem.... haha.... tja... ze zoeken het daar maaruit hoor! Vind hij het daar wel leuk??[/quote]

Inderdaad, gewoon naar toe brengen. Hij moet het ook gewoon leren, het is ook allemaal nieuw voor hem! Hij kan zich bij jou toch ook normaal gedragen, heeft hij ook geleerd. Het is gewoon allemaal zo nieuw en spannend, elk kind reageert daar anders op en de leidsters weten dat echt wel! Bij zoonlief op de psz was ook een nieuw jongetje, nou, die gedroeg zich ook heel vervelend. Heeft wel een paar weken geduurd, voordat hij door had, dat op de psz toch ook gewoon regels gelden en nu gedraagt hij zich net als de andere kinderen. Zijn moeder voelde zich ook wel erg opgelaten erover, maar de leidsters stelden haar steeds gerust. Dus gewoon lekker naar de psz brengen, kan hij leren hoe het hoort. En kijk maar eens goed, die kinderen die zo braaf lijken, kunnen heel sneaky speelgoed van elkaar afpakken, enzo. :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 nov 2010 10:27

Leuke foto van Danique!
Gaat het goed met bril? Houdt ze 'm goed op, of is ze 'm steeds kwijt? :)

Zo'n oefenbroekje van de Hema was hier niets. Ze had er veel te dunne beentjes voor.

Aan ´t puzzelen..

Afbeelding

Afbeelding

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 04 nov 2010 10:41

Het voordeel van alleen een onderbroekje is dattie 'voelt' wat hij doet, bij zo'n ander broekje wordt het zo opgenomen en heeft hij amper in de gaten dat hij aan het plassen is
maar mis wel een beetje koud met dit weer...
Geloof, hoop en liefde!

Jetjuhhh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jetjuhhh » 04 nov 2010 10:41

Het voordeel van alleen een onderbroekje is dattie 'voelt' wat hij doet, bij zo'n ander broekje wordt het zo opgenomen en heeft hij amper in de gaten dat hij aan het plassen is
maar mis wel een beetje koud met dit weer...
Geloof, hoop en liefde!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 10:52

Zoonlief heeft voordat hij ineens zindelijk was maandenlang in van die luieronderbroeken rondgelopen. Was best makkelijk, want zo konden we hem regelmatig op de wc zetten en gewoon als een onderbroek dat ding aan en uit trekken.

Maar goed, dan is het nog steeds gewoon een luier.

Ingewikkeld. Hier is van de ene op de andere dag de luier gewoon af gegaan en nooit meer aangegaan (op 's nachts na, want hij is 's nachts wel zindelijk, maar er kunnen nog wel eens wat druppels doorheen piepen... en aangezien hij bij ons in bed slaapt... :wink: ).
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

J.A.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor J.A. » 04 nov 2010 10:57

@MissF: kan het zijn dat er weer een 'sprongetje' aankomt?
Hier is dat ook vaak: huilen, zeuren en opeens weer wat geleerd!
Dat gehuil wordt je idd snel beu :?

@Haai: Bij Lidle heb je pamperbroekjes, wij noemden het onderbroekjes,
en deden deze gewoon over de onderbroek aan, zodat ze toch voelden dat ze plasten,
maar niet alles eronder zat. Ook voor de nacht hebben ze deze nog een poos aangehad, ideaal!
Kunnen ze zelf aan en uit doen!

:shock: mijn ulk die vorige week 1 jaar is geworden zit bovenaan de trap... :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 nov 2010 12:15

Ik weet niet of het een sprongetje is, die had hij pas al denk ik, want opeens praat hij heel goed met zo zinnen met 4 woorden. Dus of dit er weer 1 is...
ik heb vanmorgen besloten dat het gewoon zeurhuilen en jammeren was, en dat er helemaal niets naars aan de hand was. Dat denk ik dan al snel, dus vind ik het zielig. Maar vanmorgen was ik het zo zat, en heb ik hem op de gang gezet en gezegd dat als hij niet meer huilde, hij terug mocht komen. Binnen de minuut was hij stil Even later weer een halve minuut, en sindsdien hebben we heerlijk lol samen :D Dus dat werkt blijkbaar, gelukkig :D We hebben heerlijk samen de auto gewassen, dat vindt hij fantastisch. En hij gaat zo maar lekker even naar bed, want zo vroeg als vanmorgen is hij niet helemaal gewend. Dus uiteindelijk komt het altijd weer goed :D

Wat een mooie foto's van Ilona zeg!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2010 13:04

Mooie foto's van Ilona.
Gewoon proberen dan Haai. Die dingen zijn hier niet zo duur, meer dan 3 euro zullen ze toch niet kosten? Koop je er 1 om te proberen. Van het weekend wat onderbroeken gekocht met auto's en treintjes erop en hij is helemaal dolgelukkig.
Even nog over de psz (Galateia, jij zei zo lief dat hij zich thuis ook weet te gedragen....waarom denk je dat ik 'm vervroegd naar de psz doe ;)?). Ik weet wel dat ze ervoor opgeleid zijn maar je moet er toch wel 100% achter staan dat hij daar veilig en gelukkig is. We gaan het proberen en als ik tegen de kerst zie dat het 'm niet is, dan stoppen we gewoon weer. Michael vond het overigens leuk, als hij z'n zin maar krijgt.

Terug naar “Archief”