Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 03 nov 2010 13:13

Jedi, je bent een gezellige poster :wink:
Wel heftig je ziekte (had er nog nooit van gehoord en de uitspraak lijkt me ook wat lastig) en de meer/hoog begaaftheid van je kids. Is dat erfelijk? Of gewoon 'toeval' dat ze beiden hoger begaaft zijn?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 nov 2010 13:16

@PPM; Hahaha, zo is het leven he ;) Ik wil ook vaak meer typen oid en dan staat Michael aan mijn elleboog te trekken: Michael beurt, NU!
Wat worden Timon en Sylke groot! Die staartjes idd, om op te eten!
Michael zit nu boven op zijn kamer te spelen. Heb er een radiootje met Classic FM bijgezet...kunnen we allebei ontspannen ;)
Vanmiddag introbezoek psz 8-[

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2010 13:21

hier idem. Daarom vind ik het slaapuurtje ook zo lekker. Ik ga vanmiddag proberen om Hugo mee te nemen naar de kerk, ben benieuwd hoe dat gaat. Hij gaat ook nooit naar de oppas, hij begon al te gillen als hij de kerk zag en dat vonden wij ook niet zo'n goede voorbereiding van de kerk. Vanmiddag ga ik Cato naar de oppas doen en vervolgens mag hij mee.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2010 13:41

Michael beurt, NU!

julia zegt dit ook regelmatig als ik met marijn bezig ben geweest :lol: dat is vast de leeftijd :)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 nov 2010 13:43

paprikameisje2 schreef:
Michael beurt, NU!

julia zegt dit ook regelmatig als ik met marijn bezig ben geweest :lol: dat is vast de leeftijd :)

Ja dat denk ik ook :) Wij zijn erg met 'delen' bezig op het moment en wachten op je beurt...dus vandaar. Moet er wel om lachen want het gebeurde namelijk zaterdag dat we bij een speeltuin waren en Michael wilde op een trapje naar de glijbaan klimmen. Er stonden want grote kinderen (8 of 9 jaar oud) op de trap, die niet de glijbaan ingingen. Dus op een gegeven moment heeft Michael er genoeg van en terwijl hij druk roepend 'Michael beurt, Michael turn!' zegt, duwt 'ie zo al die kinderen aan de kant :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2010 13:50

Geweldig is dat he.

Vandaag mocht ik oppassen op een jochie van 3,5. Om op te vreten gewoon. Zo heerlijk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 nov 2010 13:58

Leuke leeftijd hee. Ik stond er eigenlijk van te kijken dat hij zo brutaal is tegen kinderen die meer dan 3 keer zo oud zijn ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2010 14:31

oooh dat druft ze hier echt niet.. die lootp een straatje om. Vanlaatst was er een downkindje in de speeltuin die de hele tijd achter haar aanliep.. ze kwam na vijf minuten als een gek naar me toe rennen met de mededeling... weg moet ik hier..... most er zelf wel om lachen...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 nov 2010 15:06

Wat een leuke kids heb je, Haai! En die staartjes van je dochter :P !

En wat wordt Manoël al groot! Je ziet hem groter (en wijzer :wink: ) worden!

Gefeliciteerd, Petra85!

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 03 nov 2010 19:09

Schipje schreef:Jedi, je bent een gezellige poster :wink:
Wel heftig je ziekte (had er nog nooit van gehoord en de uitspraak lijkt me ook wat lastig) en de meer/hoog begaaftheid van je kids. Is dat erfelijk? Of gewoon 'toeval' dat ze beiden hoger begaaft zijn?

Dank je Schipje. Hypothyreoidie (te traag werkende schildklier) werkt zeer vertragend op alle functies in je lichaam. Dus zowel fysiek als mentaal. Een maand geleden was ik heel wat minder gezellig hoor.... Veel te moe.

In een eerdere aflevering webkids kwam het item ''hielprik'' voorbij. Zo is bij mijn oudste ontdekt dat hij aan CHT (congenitale hypothyreoidie) leed, en dan nog een zeldzame variant, namelijk secundaire hypothyreoidie. Zijn hypofyse kent een deficientie in de productie van TSH (schildklierstimulerend hormoon). De schildklier heeft dat hormoon nodig om goed te kunnen functioneren. De schildklier zelf werkt dus wel gewoon, maar is als een auto die zonder benzine komt te zitten. Toen zoonlief 6 weken oud was heb ik een dag met hem doorgebracht in het Sofia kinderziekenhuis, waar hij een shunt in zijn hoofdhuid kreeg waardoor verschillende hormonen werden toegediend. Klinkt heel heftig, maar mijn zoon gaf geen kik en sliep geweldig in mijn armen. De enige die dus last kreeg was mama....van haar rug :mrgreen: .
Hypo is recessief overerfbaar. Ik ben helaas drager, en kennelijk was papa dat ook. Dolf (zo heet mijn zoon) heeft de eerste drie jaren van zijn leventje heel wat uurtjes bij de kinderarts doorgebracht. Toen kwam ook ter sprake hoe hij zich zou gaan ontwikkelen. Waarschijnlijk zou zijn grove motoriek wat achterlopen. Dat klopt, hij heeft er fysio voor gehad. Hij liep ook vrij laat.

Een jaar geleden heeft men via de school de WISCtest voor hoogbegaafde kinderen bij hem afgenomen. Hij heeft een IQ van 145 met een Vp-kloof. Dat betekent dat hij in zijn hoofd enorm intelligent is, maar er niet echt handen en voeten aan kan geven. De kinderarts noemde het een ''congenitaal endocrien aangestuurde NLD (non-verbal learning disabilities)''. Met dit verschil dat Dolf WEL goed is in rekenen, voor veel NLD'ers een struikelblok. Concreet betekent het dat hij er overheen zal groeien, hij haalt zijn plafond gewoon wat later dan andere hoogbegaafde kinderen. Maarre.... over de beroemde NLD-clumsiness kan ik nu al boeken vol schrijven :wink: .

En of hb in mijn familie erfelijk is? Dat lijkt wel zo te zijn. Ik ben het zelf ook. Vroeger dachten ze dat ik ADD had omdat ik altijd zo zat te dromen, maar in werkelijkheid had ik gewoon tijd genoeg om te mijmeren. Ik vermaakte me wel hoor.

En m'n jongste (Joris)... Tja, die is heel anders dan ik, qua karakter dan, maar heeft wel een enorm levendige verbeeldingskracht. Net als ik. Hij ziet, voelt en hoort alles. Dat houdt je wel lekker scherp....

Voor de zomervakantie ging er een keertje na schooltijd een vriendje mee naar ons huis. Het ventje had kennelijk een jengelige bui, want hij zat mijn oudste (Dolf dus) een beetje te jennen. Joris zat het een tijdje aan te horen, (ik zag in het achteruitkijkspiegeltje dat hij het vriendje enorm zat te observeren), en toen klonk het droog: ''Stop eens even met dat stomme gedoe, mijn broer is een gevoelig kind" :lol: Ik moest vreselijk lachen, maar was ook zo trots op mijn kleine mediator!

Gisteren was ie ook weer zo lekker. Vanwege mijn vergevorderde stemmeloosheid kon ik z'n voor het slapen gaan liedje niet zo goed zingen. Opeens gaat hij op zijn knietjes zitten, drukt zijn oor tegen mijn borst, en zegt: "Je stembanden kunnen het niet goed, maar je hartje zingt het mooi hoor mama" :8> In de mond van de kinderen heeft God wijsheid gegrondvest!

Kennen jullie dit liedje trouwens? Je hoeft niet bang te zijn, al gaat de storm tekeer, leg maar gewoon je hand, in die van onze Heer. Met nog 2 coupletten. Mijn jongste heeft een moeilijk karakter, is erg eigengereid, en heeft meestal ook het hoogste woord....maar dit liedje mag ik nooit overslaan, ander wordt hij bang en komt hij er 's nachts om vragen ''omdat hij last krijgt van boze machten''.

Joris zag ook de foto van jouw kids, Haai. Hij zag eerst Timon, en vroeg toen of z'n zusje Pumbaa heette :lol: . Arme Sylke, vertel haar dat maar niet! Prachtige kids trouwens =D> .

Foto's zal ik later wel posten, nu breekt hier zo ongeveer de zoveelste huiskameroorlog uit....

Petra85, nog gefeli! En tot later allemaal.
Deo servire vera libertas

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 nov 2010 19:43

Leuk dat je meekletst, Jedi. :)

Ik heb zelf ook hypothyreoide, maar met thyrax gaat het wel aardig goed.

Leuk he, als je kinderen van die lieve dingen zeggen..
Mijn dochtertje zei laatst tijdens het eten opeens: Oh mama, dit is héérlijk!! :)

Vandaag heeft ze voor het eerst een puzzel helemaal zelf gemaakt, van 49 stukjes.
'k Was helemaal trots. :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2010 19:48

Hugo zei vandaag 'mama is heel ontzettend lief' :8>

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 nov 2010 19:55

@Jedi: mijn moeder heeft dat dus ook. Ik ben er regelmatig op getest omdat ik wel veel symptomen ervan heb maar ik heb het dus niet :-k
Hier wat recente foto's van mijn trots :8>
Laatst gewijzigd door LauraC op 10 nov 2010 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 nov 2010 19:58

Zo hey, Michael krijgt echt een grote-jongens-gezicht!

@ajl: lief!!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 nov 2010 20:03

AikonGirl schreef:Vandaag heeft ze voor het eerst een puzzel helemaal zelf gemaakt, van 49 stukjes.
'k Was helemaal trots.

49?! Zo hallo, dat is knap!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”